Synnytysoireita

Eeeeeiiii, ottakaa nämä mahdolliset synnytysoireet pois! :arghh: Alkuviikon oli sellaista pientä menkkasärkyä ja se ilmeisesti liittyi vauvan kiinnittymiseen. Nyt sitten oon kärvistellyt aamuyöstä asti vähän kipeämpien supparien kanssa, mutta ei nämä kyllä vielä mitään tosi kipeitä ole. Välillä tulee vähän pitempi tauko ja sitten taas pari tuntia alle 10 min välein... Myöskin vanha ystävä pahoinvointi on tehnyt paluun ja vatsa on muutenkin toiminut vähän liian hyvin... Menishän kaikki liian hyvin, jos lähtisin sinne suunniteltuun sektioon vasta tiistaina... :smiley-ashamed008 Nostan kohta jalat kohti kattoa, että sinähän vauva pysyt siellä viikonlopun yli! :D
 
Kirpsu sanoko ne mitä ehtoja on ballongin laittoon? Ihmettelen miksei mulle oo laitettu, kokeiltu oksitosiiniä ja nyt tabut menossa. Musta toi ballonki just kuulostaa hyvältä vaihtoehdolta!
 
Ei ne oikeastaan sanoneet muuta kuin, että tämä on se luonnollisempi vaihtoehto aluksi kun kohdunsuu on kuitenkin jo aika hyvässä tilassa. Lääkkeitä kokeillaan sitten tämän jälkeen ellei mitään tapahdu ja kalvot puhkaistaan aamulla. Kipeät supparit alkoi melkein heti, joskin epäsäännölliset.
 
Täällä yöllä tuli muutama kipeä supistus ja nukkumis asennon löytäminen oli vaikeeta selkäjomon ja vauvan älyttömän mylläyksen takia. Aamulla n. 2-3h kipeitä supistuksia 15-20min välein+ muutoma kivuton välissä. Ja jatkuva alaselän jomotus. Yön jäljiltä oli tullu myös hiukan rusehtavaa vuotoa. Sovittiin isännän kans et jää jo tänään kotiin kun tuota työmatkaakin ois ollu 75km suuntaansa.

Oloa uhaten Viikonlopun ruokaostokset käyty tekemässä ja muutenkin asioilla pikaisesti käyty. Ruoka pitäis tehä, siivota, lämmittää mökkiä ja saunoakkin mahdollisuuksien mukaan. Ja Haravoida.
 
Mulla laittoivat balongin, koska kohdun kanavaa vielä jäljellä 2-3cm. Ja kypsyttää mekaanisesti kohdunsuuta lisää.
 
Okei.. Mulla siis kanava kadonnut ja muutamalle sormelle auki ulkosuu.. Siksi ilm aloittivat oksitosiinilla ja kun se ei toiminut niin seuraava vaihtoehto oli kai tää tabletti,
 
Sain kirjalliset ohjeet synnytyksen käynnistämisen vaiheista sunnuntaihin valmistautumista varten ja se on juuri niin,että balongilla kypsytetään kanavaa joten muuten siitä ei hyötyä :)
 
Olipas rauhaton yö täällä osastolla makoillessa. Sitä vain odottaa aamua ja kalvojen puhkaisua. Kipeät supparit loppui, kun ballonki tuli ulos. Vähän hirvittää miten tulevan kivun kestää, kun avautuminen kolmeen senttiin sattui niin paljon. Sisulla prkl! Tsemppiä muillekkin! Kyllä tässä pieni ihminen vähän sekaisin on.
 
Kirpsu mulla auttoi pahimman aallon yli kun ölisin aata ja pyöritin heittämällä päätä. Siis olin seisaallani. Ja ilokaasu tietty. Se vaan pitää muistaa aloittaa heti eka tuntemuksen tullessa kun vaikutus alkaa 10s myöhemmin.
 
Kyllä sinä selviät. Mua yllätti miten äänenkäyttö rentoutti kohdunsuuta. Ja pudendaalipuudutuksenhan saa jo alkuvaiheessa.
 
Yöllä heräsin muutomiin napakoihin supistuksiin, mut nukahdin samantien uudelleen. Eli siis ihan hyvin nukuttu yö takana.

Aamusta taas pari tuntia n.10min välein supistuksia ja nyt on taas välit pidentyny. Miten pitkään tätä oikein pitää kestää? Äh..

Niin. Ja oli taas yön jäljiltä jotain rusehtavaa vuotoa tullu. Niinkuin eilenkin. Ja kummatkaan ei oo peittojen heiluttelujen tulosta, vaan oisko avautumisesta?
ainainen selkäjomo. Panadolia en periaatteesta ota, et pysyn ite paremmin kartalla missä mennään. Nyt joko lenkille tai sit haravoimaan... Saa muuta ajateltavaa.
 
Mun lapsivesi tuli ensin rusehtavana mutta kyllä sieltä lörähti kunnolla punertavaa vettä kun nousin seisomaan. Voi kun te ootte niin jännän äärellä. Mulla ois maanantaina laskettu aika ja sylissä onkin jo yli kuukauden ikäinen poika, ihan uskomatonta!!
 
Juu Poksuli täällä on ainakin edistystä tapahtunut. Eilen jo hälyyttelin synnärille kun pelästyin että olis lapsivettä lirahtanut, mut olikin sit vielä todennäköisesti valkovuotoa. Supistukset kipeämpiä ja kunnolla tuntuvat nyt selässä ja reisissä. Tarkkana saa olla nyt tuon veden kanssa kun jos sitä tihkuttaakin niin mentävä antibiooteille osastolle vaikkei supistelekaan ( streptokokki positiivinen). Ihme on jos ei lähipäivinä ala pojua kuulua, niin on tuntemukset muuttuneet. Jännää!!
 
Niin ja sitten saat eston jos supistelee. Itsekin makoilin 3vrk:tta sairaalassa neljän tunnin välein tiputuksessa.
 
Täällä alkoi viime yönä viideltä supistukset. Klo 7 supistukset tulivat 10 minuutin välein ja aika pian sen jälkeen 5 minuutin välein. Supistukset ovat jatkuneet koko päivän säännöllisinä mutta nyt alkavat harventua, väli noin 8 minuuttia. Limatulppaa on irronnut pariin otteeseen. Sairaalaan ollaan kerran soitettu. Luulin jo että saisimme vauvan tämän viikonlopun aikana, mutta täytynee luovuttaa tältä päivältä. En luultavasti saa nukuttua kun supistukset ovat sen verran kivuliaita ja säännöllisiä. Toivottavasti tämä ei jatku kovin montaa päivää :/

40+6
 
Säännölliset supparit 10min välein alko uudelleen joskus kahden jälkeen päivällä ja anoppikin tuli yökylään esikoista hoitamaan. Synnärillä äsken tsekattiin tilanne ja olin vasta 4cm auki... oisin päässy lähtee kotiinkin, mut yht. Tunnin ajomatka ei houkuta tällähetkellä. Nyt ootetaan et päästäis huoneeseen jossa parisänky.. Käytännössä niin et isäntä pääsee koisaamaan ja minä valvon ja hiihdän tämän yön. Niin ja ammeellinen synnytys sali on varattu meille. Näillä mennään:wink
 
Takaisin
Top