Synnytysoireita

Täällä myös hereillä kera jäätävän närästyksen. Supistais vaikka edes, tää närästys ku ei hirveesti taida tota synnytystä edistää :D
 
No niin kivaa kuin onkin niin närästyksen kaveriksi on ilmestyny supistukset :) ja jopa aika pipit sellaiset mutta samanlaiset on ennenkin vaan menneet ohi. Eli siis en herätä isäntää mutta ittelleni taidan keittää teetä. Taas näitä hetkiä kun tekee kauhiasti mieli tupakkaa vaikka on kuukausia ja kuukausia ollu polttelematta. Vois katsoa vaikka jonkun hirmuisen ammuskelutoimintatappelurainan... Jaksan vielä hetken aikaa olla optimisti :)
 
Viimeinkin kipeitä supistuksia! Tuskin tänään mitään tapahtuu, suppareiden väli ollut 15-45 minuuttia. Mutta sentään jotain!! Toivoa siis on, että ilman käynnistystä syntyy :)

Viimeisin supistus oli vain hieman kipeä, mutta ihan tässä on joutunut kumartelemaan ja hengittämään välillä. Jee!
 
Ei edistystä. Eli siis närästää edelleen, epäsäännöllisiä supistuksia edelleen mutta vereslimainen vuoto on loppunut yön aikana. Supistuskipu hellitti heti hieman kun vaan nousin sängystä ja on voimakkaampaa jos istun perseelläni. Kummitytöllä olis tänään 4v synttärit vajaan tunnin ajomatkan päässä ja taidan olla menossa. Ja kohta pyykille. Sais syntyä nyt vuorokauden sisään kun mun tukihenkilölläni on just ens viikolla niin hankala viikko töissä ettei se voisi kahdeksan ja neljän välissä olla paikalla... Oliskin siistii sanoo isännälle että nyt kannattais sitten pikasesti käydä uusimassa paniikkihäiriölääkitys...
 
Mullakin taitaa olla ekat säännöllisen epäsäännölliset kivuliaat supistukset menossa. Tai kipu on vielä kovin säälittävää verrattuna siihen millaseks sen oletan pahimmillaan muuttuvan. Mut kipua kuitenkin. Pääasiassa alaselässä mut myös alavatsalla. Supistukset kestää arviolta vaan max puoli minuuttia ja tulee 5-20 minuutin välein vaihtelevasti. Levossa tuntuu pahalta, pystyssä en oo vessakäyntejä lukuunottamatta vielä ees ollu ja niitten aikana ei oo supistanu. Mut monta kertaa on tyhjentyny kaikki säiliöt muutaman tunnin aikana vaikken oo ees vettä juonu. Miehen herättyä kerroin pikkuisista tuntemuksistani niin se hihkas että "vauva syntyy tänään!" Itestä ei kyllä yhtään tunnu vielä siltä, en luota että vielä ainakaan viikkoon tapahtuis mitään kummempaa. Kohta lähden kaupungille (närästyslääke)ostoksille uhmaamaan lähestyvää synnytystä, jos se vaikka loukkaantuis mun välinpitämättömyydestä sitä kohtaan ja ampaisis täydet vaihteet päälle!
 
Niin tänään menossa 39+6. Enkä oo jaksanu vielä ees varsinaisesti kellottaa supistuksia. Ne kumminkin vaan huijaa mua.
 
Täälläkin epäsäännöllisen säännöllisesti jatkuu supistelu. Nyt on pystyssä ollessakin supistellut ja osa supistuksista kyllä hyvin napakoita. Väli kuitenkin vielä ainakin sen puoli tuntia, väliajat täyttyy pienellä säryllä. Jännä nähdä lopahtaako tämä tähän vai miten käy. Nyt olis kyllä alla hyvin nukuttu yö, joten bring it on baby!!
 
Aloin kellottaa, supistuksia tulee 6-10min välein ja kestää n. minuutin. Mullakin väleissä tuntuu pientä särkyilyä. Supistukset kuitenkin selvästi erottuu. Tuntuu vaan siltä et voisin tässä puuhastella vaikka ja mitä samalla, ei todellakaan tunnu et ois synnytys käynnistymäs. Ja pelkään pahoin et nää menee kohta ohi. 7 tuntia tätä on nyt tosin kestänyt. Äiti tuo närästyslääkkeet, en uskalla bussiin kuitenkaan lähtee kun on se streptokokki niin jos vedet valahtaakin kun seikkailen yksinäni tuolla.
 
Närästys ❤️. Voi ku pääsis äkkiä synnyttään ja sais taas sanoa hyvästit rennielle.
Eilen oli tosiaa koko pvä kipeä olo (maha kipiä.. Supistuksia,polttoja yms),mut oli virtaa siivota yms. Aamulla iski kauhia väsy joka jatkunu koko pvän.. Illalla tuli taas ruskeaa,kirkasta, verensekaista ja keltaista limaa taas ja verta jonku verran tullu kans ja aamulla kans. Limaa nyt pvällä. Huono olo ollu ja mahaa vääntäny ja eilisestä asti vessassa ravata mut ei kuitenkaan ruikulilla oo ollu. Mut suoli toimii näköjään.. Ja kipujaki on.. Mut ei tosi kovia sellaisia.. Epämääräisiä..
 
Näin tää päivä on kulunu vaan supistusten merkeissä. Aika mukavaa oikeestaan, mies on niin suloisen huomaavainen ja innostunut, kivut kohtalaisen siedettäviä, vauva liikkuu ja ruoka maistuu. Vatsa on kyllä löysällä vähän väliä ja supistelu voimistunut vähän. Tayssiin kun soitin niin kehottivat pärjäilemään mahdollisimman pitkään kotona. Semmonen fiilis itelläkin on. Se vaan pelottaa et jos tää ei selkeesti lähde etenemään illan aikana niin miehen täytyy lähtee töihin aikaisin aamulla ja se on sitten 12-14 tuntia kaukana ajelemassa...
 
Mä kans yritän sinnitellä kotona. Pitää kyllä kohta varmaan soitella synnärille. Nyt tuli hetken tauko supistelusta, oli jo n. 5 min välein. Panadolin oon ottanu. Vielä pystyn olemaan kotona, mut nyt aloin miettii tihkuttaako lapsivettä. Huh mitä pyörittelyä! Menis nyt vedet selkeesti tms.
 
  • Tykkään
Reaktiot: M&S
Pahemmaks vaan muuttuu supistukset.. käytiin synnärillä näytilläkin jo mut vasta sormelle auki ja kaulaa 2cm jäljellä. Sekin on suurta edistystä mun tilanteeseen mut hiiiitaasti edetään. Kotiin tultiin vielä kun ei niin vauhdikkaalta kehitykseltä vaikuttanut. Supistukset on kipeytyny selkeesti nyt kotona ja lämmin suihku ei helpottanu yhtään. Alkaa tuntua tuskalliselta oleminen mut vielä sinnittelen. Voisin kokeilla vielä toista panadolannosta. Suoli jatkaa tyhjentelyään ja välillä tuntuu selkee karsee paine alapäässä, niinkun vauvan pää työntyis alaspäin ja sitähän se varmasti tekeekin.
 
Täällä on jännät hetket meneillään. Palattiin Taysiin, oltu jo nelisen tuntia puhkumassa ja ulisemassa. Tasaiseen tahtiin etenee, nyt 4,5cm auki ja vauva vihdoin tullut alemmas. Limatulppa lörähtänyt ulos ja joku lihaksia rentouttava piikki saatu. Eipä tunnu helpottavan kipua mut pöhnäinen pää ei meinaa pysyy hereillä supistusten väleissä. Yritän lepäillä mut vaikeeta sekin on. Mies mussuttaa pähkinöitä.
 
Ääääh. Mulla on ny vihlonu häpyluuta koko illan. Ja pari tuntia vauva äsken potki kylkeä kun katoin telkkaria. Käytiin ukon kans ulkona syömäs illalla ja äsken juoksin vessaan..totaalityhjennys ja hirveet alamahavihlonnat kaupanpäälle. Jokohan sitä ensyönä tapahtuis vai oliko raflan perunasalaatti vaan pilaantunutta? :grin

Jotenkin olisin jo täysin valmis lähtemään synnärille kun kerta mitään ei sais tehdä..kyyyyyllä mä silti tänää viel haravoin.. Ihan pikkusen vaan :angelic:
 
  • Tykkään
Reaktiot: Kia
Mäkin mietin illalla vielä että söinkö jotain sopimatonta. Nyt soittelin ekaa kertaa sairaalalle ja kehottivat tulemaan vasta kun olen täysin varma että supparit on säännöllisiä kymmenen minsan välein jne. Niitä tulee jo viidenkin minsan välein mutta kaikki ei ole niin kivuliaita. N. 20min välein tulee sellaisia ettei pysty rauhottumaan ja pitää jo ihan puuskutella ja kävellä ympyrää ja keinutella itteensä suuntaan ja toiseen ja välissä vähän lyhyempiä, ei niin teräviä ja tuntuvat vaan selkäpuolella. Mutta josko tää tällä kertaa tästä. Aamulla kun olis ollu polilla tuo aikakii...

Ja pien muokkaus. Ei keretty yliaikakontrolliin. Täällä istuksin sairaalavetimissä ja oottelen isäntää tuomaan mulle sitä sairaalakassia ja mun karkkejani.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top