Loppuraskauden oireet

Mulla taas tuli kauheet traumat levolacista esikoisen raskausaikana kun alkuraskaudessa (joo alku ja alku ku joskus rv 14 paikkeilla:grin) kun ummetti ja pahoinvointia oli niin vaikka teehen sen sekotin niin oksu lensi. Nyt sitten tässä raskaudessa sama asia ja edelleen pelkkä se tieto siitä et jos oon lisänny sitä teen sekaan tms niin mulla ei pysy se sisällä:hungover: rv 24 ku jouduin sairaalassa olemaan liikuntakiellossa sen 3 yötä niin siellä antovat pegorionia ja vaikka sanotaan ettei sen pitäs millekää maistua ni kyllä muuten maistu vaikka mehuun sekottas! Tuli vähä huono omatunto ku töissä aina vanhuksille joille sitä määrätty et ei se millekää maistu vaan juo pois vaan!:inpain:
 
Mulla luumu toimii aina ummetukseen. Vähän kyllä jännittää mites sitten synnytyksen jälkeen... Kuulemma se on sitten ihan omanlaistansa ummetusta? No. Aikansa kutakin.
 
Mulla on aika päinvastaiset vaivat. Vatsa toimii useita kertoja päivässä, ja välillä tulee ulos lähinnä limaa. Muutenkin on ollut jo kolmatta päivää ikävä suolistokipu ja jatkuvat ilmavaivat kaverina.
 
Tsemppiä synnytykseen jennav! :)
 
Osaako kukaan sanoa, mistä vois johtua tä mu n vaiva... Eli ihan jäätävä kipu lapaluidenvälissä ja etupuolella tossa rintalastassa, ihan ku joku kanki lävistäisi. Välillä pistävä kipu ja välillä taas polttava, ja siis oikeesti iltaa kohden pahenee niin, ettei oikein pysty enää liikkumaan. Välillä tuntuu kramppaavan - siis jos sijainti ois eri, vois luulla suppareiksi. Maha ei siis mee piukeeksi eikä kipu tunnu vatsan alueella, ainoastaan satunnaisesti säteilee. Säteilee satunnaisesti koko selkäänkin.

Urpona soitin neuvolaan ja sielt sit ohjattiin soittaa lääkäriin. Kello oli jo liian paljon, et huomen uusiksi arvauskeskukseen. Tätä siis jatkunut tällei ilkeen tuntusena noin viikon... Ihana oireeton raskauteni muuttunut nyt ihan hirveeksi väännöksi. Aluksi kelasin, et voisko olla vaan pahaa närästystä, mut joo.. en kyllä usko.
 
Ccix: minkälaiset verenpaineet sulla on ollu neuvolassa ja onko turvotusta sekä päänsärkyä? Multa vaan tänään neuvolassa kysyivät onko ollu ylävatsalla kipuilua kun turvotusta tullut nyt enenevässä määrin n 1 kk ajan ja verenpaino oli nyt omista arvoista alkanut jonkin verran kohoamaan. Nuo oireet vois nimittäin alkaa ennakoida sit sitä raskausmyrkytystä. Ja eikö teillä voi synnärille soittaa jos tuntuu, että kauhean kipeä on kun en tiedä miten itse uskaltaisi jäädä odottelemaan kovissa kivuissa huomista terveyskeskuksen soittoaikaa:eek:
 
Hattara90: siinäpä se kun ei oikein mikään muu viittaa raskausmyrkytykseen... paineet oli ihan hitusen koholla viikko sitten, muuten olleet siis tosi hyvät. Ei turvotusta, painoa tullut maltillisesti. Mies lupas kipasta hakee pari stixii neuvolasta, et voi pissan tarkistaa kotona.

Neuvolan tyyppi, ei kyllä ees maininnu raskausmyrkytyksen mahdollisuutta eikä kyllä t-keskuksenkaan tyyppi. Ja toki jos ihan kamalaksi täs olo äityy niin lampsin kyllä päivystykseen/soitan synnärille.

Ku tietäis, et liittyykö tää kipuilu ees raskauteen, vai onko tulos joku sydäri :P paikat voi muutenkin olla jumis, ja suolet solmus.
 
Toivotaab et kipu alkais hellittämään ja ei ainakaan mikään sydänkohtaus olis:D raskaudessa niin ihanaa aina on ku ei tiiä mitkä kivut ja oireet on raskaudesta johtuvaa ja mitkä sit ihan jotain muuta:/
 
Ccix, voisiko mitenkään olla lihasperäistä? Mulla vastaavaa kipua ollut pahojen selkäjumien kanssa, siis ihan ilman raskauttakin. Etenkin sisäänhengitys on mulla sillon tökkinyt vastaan. Muutenhan tossa ei oikein voi kun odottaa ja kattoo että paheneeko tai tuleeko muita myrkytyksen oireita... Kurjaa kyllä tollanen :/ Toivottavasti helpottais ni pääsisit rentoon loppuodotukseen :wink
 
ccix, Mulla närästys on tuntunut tuolta! Kipu on todella pistävä tuossa rintalastan kohdalla ja lapaluiden takana. Ollut siis jo ennen raskauttakin. Raskausaikana vasta närästykseeni on myös liittynyt polttelun tunnetta.
Mutta en usko että yhtä soittoa jatkuisi monta päivää ja ilmeisesti sinulla näin?

Toivottavasti kipu hellittää ja syykin saataisiin selville, eikä olisi kyse raskausmyrkytyksestä tms. :)
 
Ccix: Voisko olla fasettilukko? Samallaisilta oireet kuulostaa, kun mulla aikoinaan. Ite sain hoidettu pyyherullalla. Pyyherulla selän alle ja sitä liikutellen. Tosin tuo selin makuu voi olla hiukkasen haasteellista, joten onnistuiskohan seinää vasten...
 
Kiitokset kaikille vinkeist... ja kas kummaa, tänään ei mitään tuntemuksia lapaluiden saati rintalastan alueella. Voiskohan tosiaan olla sit vaan ihan helvetinmoinen närästys yhdistettynä johonkin lievempään lihasjumiin. Outoo vaan ku loppu ku seinään... yöllä vielä vihotteli, mut tänään ei siis tosiaan mitään ongelmaa.

Sen sijaan uusi ongelma...joka siis säikäytti. Verta sitees ja olin jo paniikis, mut ilmeisesti mua vaivaa nyt ärhäkkäät pukamat, jotka siis jopa vuotaa niukasti. Jee! Eihän tää raskaus nyt ois voinut mennäkään täysin "kivuttomasti" :D

Onneksi huomen poksuu 37, eli tervetuloa maailmaan!
 
Ccix mulla kanssa vuoti pukamat sillon kun olivat kaikkein pahimmillaan. Kannattaa tosiaan harkita sitä scheriproct peräpuikko kuuria jos ovat kipeet.
Varmistin ite sillon farmaseutilta et onko turvallista käyttää ni sano et lyhyenä kuurina kyllä. En uskaltas mennä synnytykseen kipeillä pukamilla kun esikoisen synnytyksen jälkeen isolla hädällä käyminen oli niin tuskaa:nailbiting:
 
Takaisin
Top