Loppuraskauden oireet

Moi.. Pakko liittyä keskusteluun kun bongasin tämän aiheen täältä Mulla on rv 34+3 meneillään ja kaveri antanut jo merkkejä että olis tuloillaan.. Liikunta kiellossakin tuli oltua jokuaika sitten.. Nyt hän saa sitten tulla jo jos haluaa ❤️ mutta siis aiheeseen mulla on ollu koko raskauden niin kamala ummetus että.. Jäätävä painon tunne alamahassa, supistelee päivittäin ja keuhkot tuntuu olevan niin kasassa ettei ilma meinaa kulkea.. Nukkumisesta ei tule oikein mitään kun sattuu jonnekin tuonne mahan peitteisiin/suoliin? Kun vauva liikkuu tai painuu jommallekummalle puolelle.. Tämmöisiä vaivoja täällä Närästystä ei onneksi ole ollut koko raskauden aikana...
 
Jospa alkais pikku hiljaa tapahtuun, ku sain tänää ylimääräisessä neuvola käynnissä kunnon sisätutkimuksen jossa kanavaa n.1.5cm ja auki ainaki yhdelle sormelle ehkä enemmänkin kuulema. Verta meinaa nyt vähä tulla ja supistelee. Ja ultraan painoarvioon lähete, ku oli paino hurahtanu viikossa liikaa ja mahan mitta.. Selkä ei enää kauaa kestä vaikka muuten kestäisin .
. Liuskoja anto lisää ja nyt komensi lähteen tarkistaan lapsivesiepäillyn heti jos liuska värjääntyy. Perjantaina värjäänty ja en käyny,ku viimeks neuvolassa sanovat sen voivan muuttuvan muunki PH muutoksen takia. Mut nyt oli eri ääni kellossa. Ei tiiä vaikka ollu lapsivettä jota tihuutellu vähä sillo tällö jo jonku vko ajan...
 
Devilangel, Nyt on kyllä jännät paikat sulla. :nailbiting: Vähän kuulostais siltä että hyvinkin vois alkaa tapahtuun.. Jännäillään ja seurataan.
 
Nii alkaa oleen. Jospa alkais itsekseen syntyyn pikapinkojat..Ettei käynnistää tarvis selän takia. Kyllähän kolottaa ja polttaa ja välil supistaa kipiästikki, mut ei muuta oo. Ja pikkusen verta tulee pyyhkiessä ja siitä varotteliki, ku oli verta käsineissä. Kovasti kyl käsitteli . Sattu kyl tosi paljo. Mut mun tuurilla tämä ei itekseen lähe tuleen vaa kiduttaa vain .
 
Onnea jennav!!

mä kävin maanantaina kans näytillä, kun poltteli koko päivän alavatsaa harvojen supistusten lisäksi, niin tahtoivat sairaalassa tarkastaa tilanteen. Kypsymistä kuulemma. Pissassa ei ollu mitään. Kaulaa pari senttiä enää ja sormelle auki oli. Jos alkaa säännölliseksi muuttumaan supistukset, niin sit takas herkästi. Oli kans senverran kovakourainen kätilö, et vuosin kans verta, mut seuraavana päivänä siteeseen vaan enää rusehtavaa tuli ja sen jälkeen ei mitään. Noh nyt vaan odotellaan :)
 
Ja yskästessä vähä jotai lorahti. Liuskotin ja pitkä on kuiva, pieni normi vedestä märkä ja tuo yks on sit määristä housuista. Sinertäväksi vetää. Voi,ku ottaisivat neuvolaan vastaan tarkistaan eikä tarvis synnärille lähtä tarkistaan... Ei haissu virtsa vaan ehkä vähä makeahko.
 

Liitteet

  • image.jpeg
    image.jpeg
    670.1 KB · Katsottu: 21
Ei ollu onneks vettä, mut oli paikat lähteny aukiaan eilisestä . Nyt vaa odotellaan millo tulloo lähtö jos eivät ala käynnistään selän takia ennen la.
 
Teillä muilla alkaa jo synnytykset lähestymään mutta minä se vielä porskuttelen kokonaisena kun tänään vasta alkoi äippäloma :) kävin tosiaan siellä neuvollassa niitten pahkuroitteni kanssa ja sanovat että ihan normaalikta tuntuu eikä oo mitään hätää

Hattara90: mulla on kans niitä fasettilukkoja jotka tuntuu ihan sydänkohtaukselra hengenahdistuksineen ja vasemman käden puudutuksena ja se kipu lapaluissa ja rintalastassa. Kannattaa yrittää ruksauttaa sillä pyyherullalla nikamat auki lapaluitten välistä niin olo helpottuu ja ne rintalihaksetkaa ei sitten niin kiristä
 
Tseitsei, Voi miten ihana kuulla! :)Helpotus on varmasti suuri, kun väkisinkin sitä tulee murehdittua jos jotain poikkeavaa huomaa.
 
Mulla kans vasettilukot kiusaa jatkuvasti ja monesti hengitys hankalaa. Lasten pehmy pallo sillo käytössä.. Sillä koittaa saaha auki, mut ite se on hankalaa ja tulee äkkiä takas. Mulla valuvika jonka takia niitä tulee .
Hyvä ettei ollu mitään poikkeavaa ☺️. Ja kyllähän nyt ja raskauden jälkeenkin tulee muutoksia kehossa jotka saattaa säikyttää. Mulla ainaki joka odotuksen jälkeen mielikuvitus laukkaa hullun lailla ja luulen aina pahinta,ku jotai hoksaa .Raskaana en sit huolehi mitää sellaista.on vissii muuta mielen päällä silloin .
Tänää tuli tehtyä rästihommia vauvaa varten ja nyt saa alkaa vauva pikku hiljaa tulla ☺️❤️. Jopa sauna ja kylppäri pesty katosta lattiaan asti . Ukko tuumas,et jaahas... Se on sit vauva kohta tulossa, ku siivoushulluus iski
 
Meillä kysellään jo ristiäisistä ja mää en oo vielä laittanu ees kaikkia kamppeita valmiiksi, kaikki on räpsäytetty vaan pinnasänkyyn :D mutta kyllä mää tänää mietin kuinka paljo kaikkia vaivoja on ja maha iso ku mun 80v mummu veti rollaattorin kans nopiampaa tekonivelineen ja sydänvikoineen sairaalan käytäviä ja mää huutelin perästä että ootappa vähän ku en pysy perässä.
 
Kuumottaako teillä jalkoja? Mulla on ollu jo jonkun aikaa tommonen hassu et illalla alkaa jalat lämpiämään ja jossain vaiheessa on pakko ottaa sukat pois, öisinkään ei pysty pitämään sukkia :D Päivällä en tätä huomaa ja normaalisti oon aika viluvarpainen. Sen kummemmin ei häiritse eikä ole levottomat jalat mutta tuntuu hassulta että iltaa kohden alkaa tuntua että on pakko olla paljain jaloin
 
Atsirk, Oon yleensä sellainen vilukissa, mulla varpaat ja sormetkin aina jäässä oli kesä taikka talvi. Nyt oon huomannut saman että jaloissa ainenkin kiertäis veri, kun ihan lämpimät ovat, etenkin juuri iltaisin. Muutenkin iltaisin pyyhkäisee sellainen kuuma aalto että ikkunat on avattava.
 
Minä vetelen päivät ilman sukkia ja joskus villasukat jalassa vain niiden mukavuuden/kodikkuuden takia, mut ei kauaa voi, ku alkaa hiki valuun. Kahvikupin, ku juo alkaa hiki valuun.. Oikaistaan mitää tarvi välil tehdä, ku hiki valuu. Mä väännän ilmastointia ja lämmityksiä kylmemmälle ja ukko vääntää lämpimälle,ku kuulema palelee .
 
Täällä yksi vilukinttu, joka normaalisti nukkuu kesälläkin villasukat jalassa, vaan ei nyt. Jos jostain syystä nukkumaan mennessä jää sukat jalkaan niin kyl ne ovat yön aikana kadonneet.

Mulla on ihan sekava fiilis, kun tässä nyt enemmän ja vähemmän on juilinut alapäätä ja viikolla yks päivä supistellu huomattavasti. Ja sit anoppi ilmoitti perjantaina, että ottavat meidän lapset, voidaan viettää laatuaikaa kahdestaan kun pian se "loppuu" taas hetkeksi. Olipa voimaannuttava ilta. Ensin päivällä lasten harrastusten lomassa haravoitiin porukalla piha ja käytiin siellä anoppilassa syömässä kun vietiin lapset. Kotiin ja sauna lämpöiseksi, jonka jälkeen sohvalla löhöilyä kainalossa. Sit päätettiin et lähdetään vielä syömään kun ei tuu hirveen usein käytyä ja niin ykköset päälle ja ravintolaan...en tiedä johtuiko paikasta vai mistä mutta meille iski tietynlainen haikeus ja alettiin muistella entistä elämää..tai siis elämää ennen lapsia ja sillä mielellä et ei todellakaan kaduta että on lapset vaan ihan vaan muisteltiin kaikkea kahdenkeskistä..Pitäis vissiin vähän useammin ehtiä käydä! =)

Yhtäkkiä itellä oli kauheen rento olo, vaikka vauva veteli välillä kunnon karateliikkeitä, mutta sellanen "viikko valmiustilassa" jälkeen, että eihän tässä nyt mikään kiire oo minnekään ja kaikki vaivatkin tuntui kadonneen (no okei, myönnettäköön, että ravintolan tuolista ku nousi ylös niin piti hetki hengähtää, että paikat asettuivat ja pääsi liikkeelle..=) ). Kotiin päästyämme piti tietenkin käyttää tilaisuus hyväksi ja vielä toteuttaa 3 S:n säännöstä viimeinen vaihe! :wink

Aamulla herätessä 9 tunnin katkeamattoman!!!! yön jälkeen on aika voimaantunut olo! Tais tulla hyvään väliin tuo iltama ja nyt sit nautitaan loppuaika ja odotellaan josko sitä vaikka synnyttämään jossain vaiheessa..akut on nyt ladattu, joten relax!! =)
 
Devilangel, Tuntuu kanssa että hikoilen kuin pieni porsas. Hormoonien piikkiin. :wink

Enna, Kuulostipa ihanalta ja rentouttavalta tuo teidän yhteinen aika. Tuli varmasti juurikin tarpeeseen! :)
 
Mä päätin, et ens viikon aikana synnytän :D nyt taas tulee säännöllisiä supistuksia, ei kipeitä kuitenkaan. Ollaan esikoisen kans käytt kävelyillä ym jos lähtis käyntiin kunnolla. Tiskikonetta ja pyykkikonetta oon ahkerasti täytellyt ja tyhjännyt ja nyt näyttää, et jonkinlaisia supistuksia oon saanut aikaan. Seuraavaksi kauppaan :D miten niin oon kypsä tähän raskauteen? Elokuusta asti meinannut syntyä, siitä asti supistellut joka päivä niin ei mun huumori enää kestä. Seuraillaan mihin suuntaan mennään :)
 
Mai, Toivotaan että kohta puoliin alkais tapahtua! :wink
Ymmärrän hyvin, koska itsellänikin alkoi jo todella varhaisessa vaiheessa supistelut joiden takia oon joutunut olla levossakin puolet raskaudesta. Ajateltiin että syntyy reilustikin etuajassa, mutta nyt kun olisi ihan lupa saapua ei bebe tee elettäkään.
 
Takaisin
Top