Loppuraskauden oireet

Valkosipuli ja rasvainen ruoka esim kebab aiheuttaa aivan jäätäviä närästyksiä. Ja suklaa.. Ja tietenki kahvi ja pepsi max joka olis mun himo, mut ei voi.. Rennie auttaa ja vesi.
Tänää neuvolantäti soitti vaikka aika huomenna, et miten voin ja onko mitää hätää ☺️. On se kultainen,ku huolehtii☺️. No sanoin sille,et ny vaa alkaa mulla oleen mitta täys hermosärkyyn jaloissa ja selässä,ku en voi nukkua. Oon jo todella väsyny. Aiko huomenna tutkia tilanteen ja kunnon rääkin antaa sillä toivolla, et lähtis syntyyn itekseen. Vko sitte tonki niin,et siitä lähin on tullu limaa ja vaikka minkä väristä ja tosi paljo ja sit verta ja olihan ulkosuu auennu päivässä sit sormen verran ainaki,ku kävin synnärillä katsoon tuliko vettä. 6.11 kuulema koko arvioon pääsen ja siellä viimeistään alkavat miettii. Käynnistetäänkö millo vai kokeillaanko kestääkö selkä vai ei.
 
Mä oon välttynyt supistuksilta ja liitoskivuilta lähes kokonaan, joten oon pystynyt käymään 5 kilsan kävelylenkeillä. Ainoana ikävänä oireena on tullut pyörrytys, jota on ilmennyt vasta sunnuntaista lähtien, mutta nyt tais tulla sen takia stoppi saliharjoittelulle ja pidemmille kävelylenkeille..
 
Sohwia: onnellinen. Kateeks käy.. Mä liikuin edellisessä raskaudessa aktiivisesti supistuksistaki huolimatta, mut nyt vaa ei oo eka saanu ja nyt ei vaa voi . Hankala kävellä iso pallo haarojen välissä . Ja tunteen kans, et alapää repiää.
Olisko sulla veret huonontunut liikunnasta.. Mulla teki viime raskaudessa, ku liikuin paljon. Koskaa ennen ei oo ollu hemppa alhaalla.
 
Veikkaan että tuo kuolaaminen johtuu limakalvojen turvotuksesta..
Meillä alkaa kans koko perhe olla vähän kärsimätön tähän odotteluun. Ei saisi tulla mitään ennakko-oireita kun heti aiheuttaa sen mitä jos nyt...tunteen ja se on niin vihon viimeinen!!
Ite pääsin eilen jotenkin tilanteen herraksi ja päätin et lopetan tuon kuulostelun ja lähdin sit lenkille, jonka jälkeen auton pesu ja imurointi, siivousta sisällä ja puisto/kauppakävelylenkki lasten kans..tänään puistoillen kaverin kans ja sit illalla saunan pesu. Kaikki S:t on nyt käytetty useampaan kertaan mutta ainoa satunnaisia supistuksia lukuunottamatta on alkuyön kipu sängyssä kääntyessä..sekin vaiva yleensä paranee aamuksi! Sunnuntaina vauva tipahti alaspäin ja sillon aiheutti ärsyttävän puudutussäryn jalkoihin ja se pisti miettimään et jokojoko kun sillai mulla on synnytyksissä säteily mut pah..kävelylenkki ja lepo helpottivat..mut nyt mä sit henkisesti valmistaudun siihen et 4 viikkoa voi olla todellista (tänään 38+0), joten näillä mennään!! :wacky:
 
Mä alan menettää järkeni jo tähän kökkimiseen (38+5)! Nivuskipuja ollu jo pari kk eli käytännössä kaikki liikkuminen sattuu, missää lenkillä käymisestä voi ees puhua. Lähikaupassa kävin kävellen pari viikkoa sitten ja sekin matka meni sokean kanssa kilpaillen kun mä lyllersin ja se poukkoili keppinsä kanssa mun eessä ja takana ja piti varoa ettei jää alle
 
Mulla on nyt sitä jälkilorahtelua vessanpönttöön, mistä täällä aiemmin puhuttiin. Toistaseks oon tulkinnut sen vaan rakon tyhjenemiseksi vähän viiveellä enkä lapsivedeksi...eka tulee se ns.valtavirta, ja sitten jos vaan jatkaa istuskelua niin tulee vielä yks-kaks pienempää settiä.
 
Ääh, nyt ärsyttää vaan kaikki.. Mä rakastan mun raskausmahaa, mutta nyt olen vaan niin valmis luopumaan tästä! Mä en vaan jaksaa enää kantaa itteäni, sattuu nii paljon alaselkään, nivusiin ja jalkapohjiin!! Painoa tullut tässä raskaudessa jo 20kg! :sad001 Oon ollut aina hoikka ja nyt tämän painon kantaminen on mun vartalolle ihan liikaa..

Sori tämä purkaus, mutta nämä viimeiset viikot on vaan niin vaikeita nyt..
 
Aika sama fiilis Annissan kanssa tämän massan suhhteen. Tosin mulla kipuaa lonkat ja alaselkä. Pelottaa mitä on edessä (kirjaimellisesti!) kun tämä raskauskumpu tyhjenee.
 
Annissa: kohta se helpottaa ja laitokselle jää osa kiloista ja kyl ne äkkiä lähtee mitkä on tullukki :-). Mulla kans on tullu tuo 20kg... Joka on hirvittänyt, ku just sain ennen raskautta laihdutettua 40kg... Urakka alkaa taas :-/. Sen siitä sai,ku vetänyt vitutuksesta herkkuja ja ei saanu urheilla moneen kk.
Mua alkanu ahdistaa kans kaikki,mut en halua vauvaa vielä syntyväksi... Armonaikaa haluan... Nyt oon menossa painoarvioon,ku tosi paljo kiloja tullu nyt 2kk aikana... Vko päästä la ja toinen uskottavampi la ens tiistaina....
 
Mullakin neuvolan vaaka näytti eilen 1,3kg enemmän kun viikko sitten. En tajuu miten tätä massaa voi kertyä tällasta vauhtia.. Eiks loppua kohden pitäisi hiljentyä?
 
Nepala kyllä pitäis loppua kohden painonnousu vähentyä.. Mulla tuli 6pvässä 1.4kg ja sit on tullu 500g ylöspäin. Ja masumitta pomppasi kovasti... Nuorimman aikaan kävi kans ja paino oliki yli 4.3kg syntyessä.. Ne laittaa painoarvioon jos painonnousu jatkuu ja mitat kasvaa..
 
Kiitos :Heartred, ja tsemppiä myös teille tähän loppuraskauteen! :) Onneksi sitä ei ole enää paljon jäljellä..
 
Täällä myös ahdistaa. Painoa tullut n.10kg mutta lähtöpainoa oli jo valmiiksi vähän ylimäärästä, suklaa tai joku herkku maistuisi vaikka koko ajan. Enemmän on alkanut ahdistaa itse vauva, rakenneultran jälkeinen pelko vauvan kuolemasta on tullu takasi ja välillä meneekin ajatukset siihen että "valmistaudun" siihen että kotiin se ei tule. Onneksi nää ajatukset ei oo joka päiväsiä eikä vauvassa monista ultrista huolimatta oo löydetty mitään "vikaa". Silti oon edelleen vähän sitä mieltä että jos vauva voisi kasvaa ja kehittyä kuplassa olkkarin nurkassa olisi oma olo parempi vaikka tykkäänkin esim vauvan liikkeistä, huolettaa vaan kun tässä vaiheessa liikkeisiin kiinnittää enemmän huomioo ja sit miettii että onkohan liikkunut tarpeeksi..
 
No nyt selvisi mihi paino on kertynyt... Vauvaan.. Mä en kestä.. Oikiasti.. Painoarvio nyt jo 4.4 - 4.6kg :'(. Tekis mieli itkeä. Nyt kaivo lääkäri kovasti paikkoja ja sano,et nyt alkaa supistelee. Väljästi 2 sormella auki.. Ikinä koskaan ei oo sisätutkimus tehny nuin kipeää.. Ja vaate ostoksille joudutaan... Pikku vaatteet pois... Mä en ala...oikiasti :'(
 
Devilangel, Oho :eek: Kuinka isoks antavat kasvaa?
 
Nyt mennää rajoilla.. Kuulema laskettunaaikana 4.5kg on se millo käynistystystä alkavat ehdottaa.. Sain oyssii lähetteen.
 
Ohhoh! Olipas vauva ottanut kokoa! No mutta ainakin saanut kaiken tarvitsemansa!!
Mulla on ainakin käyny täs loppumetreillä niin, että painoa on tullut vähän enemmän..vauva toki kasvaa omaa huomaa tahtiaan mutta sitten myöskin herkkukaappi ollut kovasti käytös!! :wink Ja ihan tietoisesti siitä että painoa kertyy mutta kuten neuvolassa mietittiin, niin se vähän niin kuin kuuluu asiaan kun alkaa loppusuora häämöttää niin ei enää jaksa kaikkea miettiä loppuun asti!! =D Mulle on tullut about 12-15 kg, ihan ei oo tarkkaa tietoa mitä oli ennen raskautta mutta ekasta käynnistä +12 kg. En oo tietoisesti mitenkään tuota kontrolloinut mutta on se sinänsä ihan jees kun ei mitään urakkaa itelleen joudu ottaan jälkikäteen. Pariin otteeseen testattu parin kuukauden kuuri hoitaa ylimääräiset pois ja synnytyksissä mulla on jäänyt sairaalareissulle n. 8kg molemmista, joten nyt voi käydäkin niin, että imetys hoitaa loput ja sit vaan kiinteytystä arjessa, mikä onkin helppoa kun 3 alle 5-vuotiasta! =D
 
On siellä aika jössikkä tulossa, Devilangel. Itelläkin tuntuu, et vauvalla on ihan mukavasti kokoa, mut koska on tyttö kyseessä, niin en pelkää, et joku mörssäri ois :D

Mulla oli keskiraskaudes kropan kaa ongelma, mut loppuu kohden oon muuttunut niin piukeeksi, ettei hirveesti oo löllöä. Paitsi reidet!!!! Ne tuskin koskaan palautuu, mut kai se oli jo aikakin muuttunut ihanaiseksi naiseksi :) painoa on kertynyt ihan saman verran ku esikoisesta, eli oon samois lukemis ku vuosi takaperin tai siis ku olin esikoisest rv 40. Jokunen sata grammaa viel tulloo, mut tulkoon.. kyl ne sit lähtee. Painoa tullut se n. 10kg.

Tänään 39+0 ja oon kyllä kans aika kypsää kauraa... ei siin mitään, mut oon nyt ollut 79+ viikkoa raskaana viimesen parin vuoden sisään. Kai sitä saa olla ylpeä suorituksestaan :D
 
ccix elähän sano,ku neiti viel yllättää niinku meidän nuoriin teki :-D. Oli vähä reilu 4.3kg syntyessä. Just perkkasin vauvanvaatteet..pienet pois.. Kauppaa pitää lähtä... Huoh...
 
Takaisin
Top