Loppuraskauden oireet

Joo se on turha yrittää väittää ettei huolestu turhan herkästi tässä tilassa vaikka se varmaan on osaltaan hormonien vaikutusta että on herkkää kaikelle "muutokselle" niin huomaa sitten jos jotain on oikeasti vialla. Mä itekki vielä eilen höpötteli kuinka en oo kyllä kertaakaan joutunut kuulostelemaan liikkuuko vauva kun on sellanen ikiliikkuja ja sitten kun se tänä aamuna ei herättänytkään mua normeista 5ltä "syömään" ja oli aamupäivänki tosi rauhassa niin heidän sitä pieni huoli nosti päätään...Vaikka syy osittain varmasti sekin, että itelle puhkesi flunssa viime yönä niin on varmaan pienikin nuutunut!
 
Juu noita ukko kultia kannattaa kyllä kuunnella ja käyttää "testaukseen". Ne kun monesti paremmin tuntee meijän tissit ;-) Ja mitä mä tiedän muutamia joilla on ollu rintasyöpä niin se on ollu se isäntä joka sen on huomannu...

Mäkin itteeni jo vähän ihmettelin ja mollasin et enkö oo saanu mitään tunnesidettä pikkuseen...mutta kyllä on nyt ollu pari kertaa niin paniikin partaalla kun oon miettiny noita liikkeitä
 
jennav, Tuo on muuten totta että ne miehet on kyllä varmaan asiantuntijoita mitä meidän rintoihin tulee, allekirjoitan täysin! :grin

Samat fiilikset oli jossain vaiheessa, sitten tuli käynti sairaalassa ja sitä ymmärsi miten rakas tuo pieni masuasukas jo on! ♡ Kaikkea sitä pohtiikin.
 
Juu kyllä sitä vaan on melkosen rakas tullut tänä aikana vaikka ei muka huomannut ennen kun rupes panikoimaan!
Malttamattomana jo odotan et päästään tapaamaan oikeen kasvotuste!! :love7
 
Tää mä oon sairaalassa. Tosin yhtenä palana :) ei ne laantuneet niin lähettiin sit. Paikat sormelle auki, mut kanavaa on. Tänään vissiin lääkäri kattoo tilanteen, et pääsenkö kotiin. Sitä ollaan tää synnärillä seurattu lähteekö käyntiin vai ei. Lapsivettä ei vissiin ole tihkunut, vaikka verta valuinki ja limatulppaa on tullut. Nyt tilanne ihan ok. Yöllä heräsin kauheeseen paineen tunteeseen ja nyt ku oon herännyt särkee vaan alamahaa. Et seuraillaan. Parempi kuitenki ku oon tää jos tää päättääki käynnistyä, ei tiä yhtään.
 
Tsemppiä! Ainakin on apu lähellä jos alkaa tapahtua!! Eilen syntyi 2 vauvaa lähipiiriin joten nyt tämä syysvauvojen synnytysbuumi vissiin alkoi..:joyful: Kaveripiirissä jännitetään kenen vuoro seuraavaksi!
 
mai tsemppiä ☺️. Nyt on synnytys aikas lähellä sulla ☺️.
Mulla vaa polttelee..mahassa menee polttava vanne tai oikaistaan polttavat boxerit.. Haarat ja reidetki tulessa. Alaselkää edellee jomottaa. Alamahaaki välil jomottelee. Tympein tunne on, ku sisällä emättimessä polttaa. Mä toivon todella, että synnytyskivut EI oo taas polttaja.... Sitä en kestä. Siihen, ku ei auttanu muu, ku kohdunkaulapuudute jonka vaikutus tuntu olevan todella lyhyt...
 
Voi loppuraskaus, tuntuu että kaikki vaivat tulee samaan aikaan, on selkä kipeä ja liitoskipuja nivusissa niin ettei pysty kauheasti liikkumaan, mutta kun se liikkuminen taas auttaisi siihen hitaaseen vatsantoimintaan ja peräpukamiin.. Tänään siis tälläinen päivä että mikään ei oo hyvin :)
 
Tsemppiä mai!! Jospa kohta alkais tapahtua :)
Devilangel616 ei kyllä kuulosta kivalta sun olotilat. Eikö niihin oo helpotusta? Auttaako panadol? lämpö?
 
Devilangel eipä se kuullosta kovin kaukana olevan sielläkkään.. Voimia polttoihin!!!
Ittellä oli viime yönä ensimmäinen "pelko" tila, outo olo, poltteli vattaa ja oli vähän niinku vattatautinen aattelin jo et tästäkö lähtee tapahtuun mutta rauhoottu vielä... :-)
 
Amalialainen nosti esiin yhden oireen, joka taitaa olla tässä osoitteessa... Peräpukamat. Tosin tällä hetkellä vielä oireettomana, huomasin ne ulkoisesti. Muita kohtalontovereita?
Netissä neuvottiin, ettei sais turhaan viettää aikaa vessassa, jotta painetta ei kohdistuisi sille alueelle. Sekä tietty huolehtia että vatsa pysyy pehmeänä.
 
Cut-ting: Mullakin on vielä ainakin fyysisesti oireettomia, henkisiä oireita aiheuttanut jo tovin :D Lueskelin kyllä että vaikkei ummetusta olisi niin silti loppuraskaudesta voi tulla pukamia koska vauva voi painaa suolta, mutta tosiaan ei saa istua turhaan vessassa ja suihkutella kylmällä ja kyllähän joitain rasvojakin saa käyttää jos oikeen kipeeksi tulee..
 
Lämpö vois auttaa.. Pitäis hommata sellainen kauratyyny vai mikä se on.. Tää ei todellakaan oo kivaa ja alkaa tuleen mahan kovettumiatakin jopa kipujen kans. Saas nähdä jääkö leffaan lähtö tänään. Ja istuutuessa taas alamahalla tuntuu sitä ihme lorinatunnetta. En mä usko, et tämä mihkää tulee vielä aikoihin.. Eiköhän tämä kiusaa loppuu asti ja yliki ja lupa on multa vaikka alkaa sylettään jo tälläinen.. Mut koskaan ei voi tietää tietenkää millo lähtö. Mulle sopii vaikka heti vaikka osa laittamatta vauvalle ja kassi pakkaamatta, mut kyl mä kestän vaikka pari viikkoa yliki eli 4-5vkoa vielä.. Viimeinen muksu kerta saa nyt olla jos ei taas ehkäsy petä.
Kiitos jennav .
 
Mä pääsin kotiin :) kohdunsuulla ei muutosta. Nyt vaan odotellaan koska alkaa tapahtua kunnolla :) supistukset on pysyneet poissa, olivat ilmeisesti latenssivaiheen supistuksia. Mä oon niin valmis synnyttämään kaiken tän jälkeen :D
 
Jaksuja mai! :)

Peräpukamat ne löytyy täältäkin oireettomina. Mulla on vatsa toiminut toooodella huonosti, joten ei toivoakaan että pysyisi pehmeänä. Ja vessassa istuminenkin on hankalaa välttää kun on hätä, mutta vatsa niin kovana ettei mitään tule ja ei tosiaan saisi punkea ettei sitä painetta tule. Kaikkea olen kokeillut, köyhin tuloksin. :sad001
 
Pukamia täälläkin! Itsellä kyl kertaalleen jo äityny tässä raskaudessa niin kipeiks et oli pakko käyttää kuurina niitä scheriproct neo puikko+voide yhdistelmää. En pystyny kävelemään saati istumaan ilman et meinas itku tulla. Nyt sit ku piti antibiootti kuuri syödä pari viikkoo sit ni maha oli vetelällä ja toivat sit taas mukanaan pukamat mut onneks oireettomina. Hyvä hygienia muistettava et aina ison hädän jälkeen pitäs vedellä pesasta etteivät ärsyynny ja vessaan ei tosiaan saa jäädä asumaan. Ihan suoraan sanottuna persiistä nuo pukamat:arghh:
 
Hyppäämpä uutena mukaan vielä tässä loppuvaiheessa. Nyt menossa rv 37+6 ja eilen olin pahoinvoiva pidemmän aikaa. Tänään ajoi jo oksellekkin, liekko tämä sitä loppuvaiheen pahoinvointia? Onko muilla ollut vastaavaa? Lähes viikon tuntunut jatkuvaa painetta ja vihlontaa etenkin kävellessä nivusissa ja alapäässä, selkä kipuilee ja muutamia kivuttomia supistuksiakin ollut. Huomenna polille aika, näkeepähän onko mikä tilanne meneillään :)
 
Peräpukamia täälläkin, onneksi ei ole aiheuttaneet oireita. Oonki ottanu tavaks syödä jotain luumua (sosetta tai kuivattya) ja se on auttanu mua, varsinki nyt kun jouduin rautakuurille. Viimeks synnytyksen jälkeen oli ihan tuskanen ummetus joten nyt aion pitää huolta ettei niin pääsisi käymään. Riittää että lapsen puskee ulos en kaipaa enää uutta pusertamista kun muutenkin alapää toipuu :D

Pahoinvointi on ikävä kyllä tullu takasi, onneks ei tosin niiin pahana ku alkuraskaudessa ja pysyy aisoissa muistamalla syödä säännöllisesti
 
Olen käyttäny pariin otteeseen Levolakkia, se kyllä toimii ummetukseen, liianki hyvin. Viimeksi eilen oli pakko ottaa yks annos, mutta toisaalta sekään ei ole kiva, että koko maha tyhjenee kerralla eikä voi kyllä kotoa poistua jos on sitä ottanu... Olo on kyllä kaikkea muuta ku naisellinen:arghh:
 
Takaisin
Top