Elokuun uutiset

Totta tuokin mitä lapitar sanoi. Meillä pidettiin pieniä sukkia käsissä, pysyi vaihtelevalla menestyksellä.
 
Name itin tumput pysyvät hyvin ihan pienilläkin!

Noi kääntöhihat on todella hyviä, mut juurikin niin, että niitä ei meinaa mistään löytyä!
 
Kietaisubodyt tumpuiksi käännettävillä hihoilla on munkin mielestä parhaita.
 
Cirafilla ja Housella oli ainakin jossain vaiheessa juuri tuo hyvä yhdistelmä kääntöhihat + kietaisu neppareilla.
 
Oletteko muut muuten huomannneet cirafin vaatteiden olevan usein aivan valtavia, siis leveydeltään? Ainakin kaikki ulkopuvut mihin olen tutustunut on tehty toooosi isokokoisille lapsille :wideyed: ja meidän poikakaan koskaan ole mikään laiheliini ollut niin ei silti ole voinut käyttää niitä.
 
Mulle tuli mieleen kun jossain netin kätköissä törmäsin joskus semmoseen bodyn irralliseen lisäpalaan mikä kiinnitetään neppareilla haaraan ja se pidentää bodyn käyttöikää. Toimii hyvin varmaan ainakin kapoisemmilla vauvoilla jotka saavuttaa nopeemmin pituutta kun pyöreyttä. Onko kellään tietoo mistä sellasia sais? Omistan kyllä ompelukoneen ja nepparipihdit eikä kovin monimutkainen tuotos olis tehdä, vaikka useempiakin. Pitäis vaan varmistaa et on bodyjen neppareihin yhteensopivia neppareita. Hihat tietty saattaa jäädä lyhkäsiks jos on alunperin just sopivat mut jos oikeen pihiks ja viitseliääks ryhtyy niin voihan niitäkin pidentää :D Onko kokemusta?
 
Haluaisin kanssa tietää mistä niitä jatkopaloja saisi, jossain täällä niistä alunalkujaan kuulin/luin. Aika monissa äitiyspakkauksen haalareissa ei ollut hihoja ollenkaan. Täytyykin ruokaostoksilla tutusta paremmin ciraf:in valikoimaan.
Oletteko muuten huomanneet että ne pitkähihaiset ja jalkaosalliset bodyt on kuvioitukin vähän niin että ovat yöpuvuksi tarkoitettuja? Äitiyspakkauksessa oli pilviä, äidiltä sain tähtikuvioisen jne.
 
Meillä laiheli esikoinen, mutta cirafin bodyt ja housut ollu ok, ulkovaatteista ei kokemusta. Mutta kyllä silleen reilua kokoa, että 50-koko (kuten tutta) meni hyvin 56-koon aikaan (lindex, kappahl, h&m).
 
Meillä oli niin pullukka poika vauvana että monen merkin bodyt oli liian tiukkoja ja jäi sen vuoksi käyttämättä. Äkkiä oppi että mitkä on omalle vauvalle hyviä. (Ihan pikkupikku vauvana meni kaikki). Mulla on bodyn jatkopaloja ja ne lisäs kyllä käyttöikää hirveesti. Niin kauan käytin kun homojen pituus riitti. Ostin kirpparilta, mutta voin kattoa minkä merkitset ovat.
 
:) :) eikä!!! Ihana iPhonen tekstin korjaus (ainakin laitan sen piikkiin) :) jätän kirjoitusvirheen tuohon niin muutkin saa hyvät naurut.

Siis käytin niin kauan kun hihojen pituus riitti!!!
 
Mä muuten huomasin esimerkiks semmosen et pojalle oli hirveesti kaikkia ihania lappuhaalareita. Olin saanut niitä ja ostanutkin eri koossa. Todellisuudessa koin kuitenkin kaikki lappuhaalarit hirmu epäkäytännöllisinä enkä oo käyttäny juuri ollenkaan pojalla niitä.

Lisäks meillä oli tosi paljon napitettavia yökkäreitä jne. Ei kuitenkaan miehen kanssa olis millään kumpikaan puettu pojalle niitä vaan aina käytettiin vetoketjullisia :D

Nyt kun poika on 9,5kk ja konttaa, kaikki housut on polvista tosi kulahtaneet. Ihan uudetkin. Pikkuveli saattanee siis saada uusiakin vaatteita!
 
Triina mä niin yhdyn noihin kommentteihin lappuhaalareista ja nappiyökkäreistä! :grin
Siis onhan ne ihan kivoja JOS tykkää..
 
Kestovaippakaupassa niitä jatkopaloja ainakin oli ja monessa eri kuosissa, eikä minusta pahan hintaisiakaan. Löysin myös yhden sivuston jossa hinta oli 11e! Siis jostain jatkopalasta, siinä vaiheessa ainakin kehittäisin itselleni ompelutaidon.
 
Elokuu on puuhakuu. Töitä piisaa aamusta iltaan, metsät täynnä marjoja, kotona puuhaa riittäis loputtomiin, viikoloput voi vielä viettää matkaillen/reissaten ja syksyksi pitää järkätä puuhaa. Pelkään (tälläkin kertaa) yli kaiken sitä, että äitiysloma kuluu vauvanhoidon lisäksi pyykkikoneen ja tiskikoneen väliä ravaten. Kun on iso perhe, sitä helposti heittäytyy yleiseksi piiaksi. Siksi olenkin päättänyt opetella äippäloman aikana uuden kielen. Imettäessä on aikaa välillä päntätä sanoja ja pari krt viikossa on hyvä päästä puuhaamaan vähän jotain älyllistä.
Nyt on alkanut tuntua siltä, että duuni vois jo loppua et ehtisi tehdä kaikkea muuta kivaa ennen pientä. 6 viikkoa töitä vielä, plääh. Aiemmin ajattelin, että oisin töissä synnytykseen saakka, mutta koska päiväni ovat 10-14 tuntisia, olen ihan jo kypsä jäämään pois.. Liika on liikaa (sähköjäniksellekin)..
Funtsiiko teistä kukaan muu tällaisia asioita, että esim miten sais älyllistä puuhaa lomalle yms?
 
Taidat MamaXfive olla tosiaan melkoinen sähköjänis :wink

Mä alottelin vähän tässät esikoisen äippälomalla avoimen korkeakoulun opintoja, mutta sitten tulikin tämä toinen raskaus alkuväsymyksineen ja vaivoineen ja opinnot ei edenneet alkua pidemmälle. Edelleen kyllä haaveilen, että saisin noita opintoja tehtyä, mutta saattaapi jäädä kahden alle kaksvuotiaan kans jäädä haaveksi. Aika näyttää. Mun alalla on vain menossa melkoinen myllerrys ja lisäopinnot/plan B olis enemmän kuin tarpeen, kun oon takaisin työelämään joskus palaamassa.
 
Meillä esikoinen heräili niin hirveästi, että mikään älyllinen toiminta ei onnistunut. Heti kun nukkui yöllä paremmin, aloin suunnitella kaikkea mahdollista..mutta sit taas heräiltiin. Aina 1v 2kk asti ja silloin olinkin jo uudestaan raskaana alkuväsymysten kanssa. Tällä kertaa en siis haaveile mistään älyllisistä suorituksista..vaikka toki parempaa nukkujaa tokasta toivonkin. Ystävien ja sukulaisten tapaamisesta haaveilen ja sitä estämässä voivat olla vain syksyn/talven sairastelut.
 
Heippa! Täällä ainakin odottelen jo kovasti äippäloman alkua! Kolme viikkoa töitä olisi jäljellä, yöt ovat koiranunisia suurimmaksi osaksi, mikä alkanut iskeä töissä vahvasti jaksamiseen. Ja johan sitä odotellaan esiokisen saapumista, vaikkakin saa kypsyä ihan rauhassa :) Alkaa se totuus valjeta, että 8 viikon kuluttua hänen oletetaan saapuvan ulkopuoliseen elämäämme :D
Vaatteita on vinotpinot eniten kokoja 62-68, muutama yli 70 ja muutamia sitten 50 alkuisia plus äp pakkaus. Käyttöönottopesuja pitäisi alkaa tekemään ja hommata sitten vielä noita pienempiä tilpehöörejä..

Miten muuten te jo esikoisen saaneet..oletteko uskaltaneet minkä verran vielä reissailla viimeisen kuukauden aikana? Meillä olisi Tukholman risteily vielä tuossa 4 vkoa ennen LA, jonne olen ajatellut lähteä vielä. :) Masu on kasvanut niin pienenä, mitään isoja vaivoja ei raskausaika ole tuonut mukanaan jne ja toki vielä sitten ennen risteilyä on mm lekurikäyntiä ja neuvolaa minkä mukaan arvioidaan että jaksanko vielä lähteä. Ei kai sitä kotiinkaan tarvii hautautua koko loppuajaksi :D
 
Takaisin
Top