Elokuun uutiset

Mä en oo koskaan huomannu et selällään olo olis huono. Taitaa olla tosi yksilöllistä!
 
On kyllä, mutta mulle ainakin sanottu, että tosi yleistä. Tällainen pallomaha suoraan edessä varmaan pahin, voisin kuvitella. Kaikki paino suoraan sisäelimien päällä, jos selälleen pistää itsensä.
 
Mulla myös moni tuttu kutakuinkin pyörtyy jos raskaana joutuu selinmakuulle mutta ite pystyn nukkumaan ilman mitään ongelmia selälleenkin. Sama oli myös ekaa odottaessa. :)
 
Mä en kans pysty olemaan selällään sitten yhtään. Tulee tosi huono olo ja alkaa tuntua siltä, että taju lähtee millä hetkellä hyvänsä.
 
Täällä kans yks. Tulee ihan törkeen huono olo hetkellisestäkin selällään olosta! Oksettaa ja pyörryttää.

Mutta kun on selällään niin että jalat on kunnolla ylhäällä esimerkiksi sohvalle nostetun rahin päällä, pystyn olemaan 10-15 minuuttia.
 
Mulla ei tee pahaa selällään. Monesti herään selinmakuulta, vaikka oon käynyt kyljelleni nukkumaan.
 
Mulla tekee pahaa selällään olo, jos kyseiseen asentoon asettaudun valveilla. Yöllä saatan kyllä pyörähtää unissani selälleen ja nukkua ihan tyytyväisenä ko asennossa ilman pahaa oloa. En nyt sitten tiedä, että onko tuo paha olo psyykistä valveilla vai olenko nukkuessa jotenkin rennompi ja asento onkin hyvä.
 
Mä herään jos kierähdän selälleni. En toki tiedä kuinka kauan niin nukun, mutta huonoon oloon herään. Ja omaan kuorsaukseeni :D viehättävä rouva raskaana!
 
Juu ei mitään mahdollisuutta selinmakuuseen täälläkään, viisi minuuttia niin on jo tosi huono olo ja taju meinaa lähteä. Ymmärtääkseni johtuu pääosin siitä että selällään maatessa kohtu painaa alaonttolaskimoa, joka siis on yläonttolaskimon ohella ihmisen suurin laskimo ja palauttaa alaruumiista tulevan veren sydämeen.
 
Viimeksi neuvolan kovalla lavihtalla ku hetken selällään makasin niin ylös en meinannu päästä. Ja ku piti vatsalihaksilla (missähän neki lie on) pinnistää ylös ku siinähän ei oo tilaa kääntyä kylelleen... ai että teki herkkää ku oli vähä paha oliki selällään makoilusta. :-/

Pehmeellä alustalla hetken pystyn selällään olemaan, mutta joka kääntymisellä varmaan yön aikana herään ja välillä nukkumatti unohtaa heittää unihiekkaa lissää, niinku taas tänä yönä. Neljältä heräsin ja uni ei ennää tuu. Masukkikin on hereillä äiteen seurana. :)
 
Jaha, mulle tuli ekat hengenahditukset yöllä..ai miksi olen 6:30 jo hereillä..nenä oli myös niin tukossa että ei ilma kulkeutunut sieltäkään. Nukuin sitten jotain 3-4tuntia. Muista sitten nukkua vielä kun voit -neuvo, kyllä vähän ihmetyttää. Nukkuisin öisin oikein mieluusti, mutta kun ei se uni tule. SItten ku vähän pyörit->vauva pyörii->tulee nälkä->alat miettimään syntyjä syviä->mieliala laskee->yrität välillä miettiä posiitiivisia asioita, mutta ei auta vaan pessimismi nostaa päätään->otat matkapuhelimen käteen ja alat pelata pelejä ja sen jälkeen on turha toivoa että saisit enää unta! Näytän aika pystyyn kuolleelta tällä hetkellä. Aamupuuron suhteetkin meni jotenkin persiilleen kun syön nyt velliä! On tää vaan ihanaa aikaa, jep jep. :meh::schocked028
 
Jaha, mulle tuli ekat hengenahditukset yöllä..ai miksi olen 6:30 jo hereillä..nenä oli myös niin tukossa että ei ilma kulkeutunut sieltäkään. Nukuin sitten jotain 3-4tuntia. Muista sitten nukkua vielä kun voit -neuvo, kyllä vähän ihmetyttää. Nukkuisin öisin oikein mieluusti, mutta kun ei se uni tule. SItten ku vähän pyörit->vauva pyörii->tulee nälkä->alat miettimään syntyjä syviä->mieliala laskee->yrität välillä miettiä posiitiivisia asioita, mutta ei auta vaan pessimismi nostaa päätään->otat matkapuhelimen käteen ja alat pelata pelejä ja sen jälkeen on turha toivoa että saisit enää unta! Näytän aika pystyyn kuolleelta tällä hetkellä. Aamupuuron suhteetkin meni jotenkin persiilleen kun syön nyt velliä! On tää vaan ihanaa aikaa, jep jep. :meh::schocked028

Monesti on tullu todettua tämän raskauden aikana että ihanaa aikaa, suosittelen!! Sarkastisesti siis :D

Ei kyllä minä onnellinenkin olen, tottakai kun tätä vuosia toivottiin mutta tottakai kaikkien renklausten aikaan miettii, että on sitä hullu. :)
 
Juu onnellinen olen että vihdoin onnisti, mutta naurattaa tosiaan ne kommentit että nauti siitä raskausajasta kun se on niiiiiin iha-nata! For real?! Taitaa todellakin aika kullata ne muistot..
 
Vauvan sänky valmiina (äitiyspakkauksen laatikko), pienet vaatteet odottaa käyttäjäänsä, vaipat hankittu ja mun tekisi mieli pakata sairaalakassi. Ai mitenniin etuajassa? Kaikki alkaa siis täällä olla valmista kun mulla on ollut vähän tekemisen puutetta esikoisen sairastaessa. Eilen sain vauvan peitonkin valmiiksi :)
 
Mä niin odotan, että saan pukastua lapsen ulos, levottomat jalat katoaa kuin taikaiskusta ja mä nukun vuorokaudn onnellisena tuhisten. Tiedän, ettei mene näin, mutta kun jokainen nukkumaanmeno alkaa olla painajaismaista niin täytyy yrittää haaveilla, että jaksais. :meh:
 
Täällä nämä yövalvomiset ovat myös olleet riesa aina puolivälistä eteenpäin. Yöllä keskimäärin joka toinen yö, hereillä aina n 0230-0500 välillä pari tuntia. Sitten aamulla virkeenä töihin 0630. NOT! Nyt tässä viime metreillä vaan ei enää jaksa töitä, joten viikon kirjoitti neuvolalekuri saikkua uniongelmiin. Aika pitkin hampain tuntui tehneen. Sitte olis vielä 1,5 vkoa duunia ennen mammista. Olis nyt vaan samantien kirjoittanu koko tämän lopun 2,5vkoa.
No mutta saan olla tyytyväinen että täällä pystytään makoilee selällään ilman ongelmia :D Niin ja huomenna lähdetään ottaa irti kotoa, pari yötä kylpylälomaa edessä. Ahhhhh.
 
Mäkin nukun huonosti, mutta ei vitsi yhden huonosti nukkuneen lapsen selvittäneenä mä vaan mietin, että kohta sitä on taas oikeasti väsynyt. Se on niin eri asia valvoa pyöriskellen (puolelta toiselle romahdellen :D ) sängyssä kuin herätä koko ajan just siinä vaiheessa, kun oma syvä uni on alkanut. En osaa kuvitellakaan ekan lapseni jälkeen, että vauva voisi nukkua hyvin..ja olen varma, että kiroilen taas itsekseni kaikkia tarinoita, joissa vauva nukahtaa omaan sänkyyn ja vetelee 1-2 yöherätyksellä aamuun asti. Numero 1: terve vauva. Numero 2: jos nukkuis!
 
Se on jännä, mullakin menee joka toiseen yöhön noi valvomiset ja just sen et nukkuu sen 3-4tuntia ja sitten heräät.. Viime yön nukuin niiin hyvin taas, että heräsinkin jo kahdeksalta ilman herätyskelloa. :)
Niin myös toivoin että ei tulis mitään koliikki vauvaa. Anoppi kyllä just sanoi että soitat sitten vaan niin hän tulee hoitamaan että saan nukkua välillä. :)
 
Tänään oli luxus päivä:happy:
poika anoppille aamupäivästä hoitoon ja itse tuli käytyä puolihieronnassa, joskus kun jonkun lahjakortin saanut.
sitten välillä shoppailua ja hiukan herkuttelua ja neuvolan kautta vielä kirpparille löytöjä tekemään. Ihan itsekseen :wink
 
Takaisin
Top