Ostokset vauvalle

Oisko ollu reilu kuukauden käytössä.. Teen fyysistä nopeatempoista työtä pikaruokalassa..
 
Eli tositoimissa on vyötä testattu. :thumright Mulla on työ ei ole fyysisesti kuormittavaa, mutta liitoskivut ihan karmaisevia. Etenkin pitemmän ajan istuskelun jälkeen. Elättelen toiveita, että toi tukivyö auttais myös pitämään työasennon parempana ja helpottais työmatkoja kun kuljen ne kävellen. :)
 
Minulla on kanssa tukivyö, ostin kirpparilta jo yli kuukausi sitten mutta mitään käyttöä ei vielä ole ollut, kun masua ei pahemmin ole ollut. Jospa sitä sitten ensi kuun lopulla jo tarvisi :wink tiedä sitten minkö verran tulee käytettyä, mutta olikin vaan viiden euron investointi. En tiedä hiostaako kesällä, kun näyttäisi että tässä saa edelleen vetää syysvaatteet päällä vielä varmaan heinäkuussakin :laughing025 Vaikka täällä eteläisessä Espoossa asutaankin.
 
Mä ostin kanssa tukivyön viime viikolla, kun liitoskivut alkoi olla lähes sietämättömiä. Mä ostin sellaisen Anitan vyön, jossa ei ole tuota mahahuppua. Osittain syy oli just se, että ajattelin tuon hiostavan (ja lähes kaikissa äitiyshousuissakin on vielä omat huppunsa) ja suurempi syy se, että liikeessä sanoivat tuon tukevan enemmän. Mulla kun tuolla mahalla on kokoa enemmän kuin joillain synnytykseen mennessä, niin pakko ottaa kaikki tuki käyttöön, mitä löytyy.
 
Minä olen kyllä hommannut melkeimpä kaiken jo, pikku sälää puuttuu. Sillä kun on liitoskipuja niin ei tiedä käveleekö enää ollenkaan kuukauden päästä, kuka ne sitten hommaa (haluan itse hommata :D, en luota miehen arviointikykyyn). Vaatteita ostanut kirpparilta ja muutamia kaupasta, ostaa sitten lisää kun on jo syntynyt ja tietää millaisia käyttää. Sänky, hoitopöytä, turvakaukalo, vaunut, imetystyyny yms.. käytettynä tuttavilta tai Torista ostanut. Olisi voinut ostaa uutenakin, mutta en nähnyt moisessa mitään järkeä kun erittäin hyväkuntoisia ja siistejä saa käytettynäkin.
 
Me saadaan todennäköisesti typylle paljon vaatteita sukulaisilta, joten vaateasioista nou ressi. Mutta kyllähän sitä joku ihana mekko pitää tottakai itsekkin hommata.
lämpöpussikin saadaan näillänäkymin veljen perheeltä.
Tukivyötä en tarvinnut ekassa raskaudessa ollenkaan kun ei kipuja ollu pahemmin. Nyt oli sisko laittanu mammavaatteitten mukana sellasen, merkkiä en muista. On siinä toi venyvä vatsakaistale.
Kaverilta sain aika mukavan tuntuisen imetystyynyn, viimeks oli sellanen tosi huge ja semmonen kolmio mallinen? ni se ei oikein ollu mulle sopiva. Tää tulee sillan mukavasti kropan ympärille ja sitämyöten toivottavasti on tukevampi.
 
Mummi innostui tyttöveikkauksesta niin että lähdettiin samantien ostoksille! Oman äidin kans on onneks kiva shoppailla ja tähän asti on saatu vaan siskonpojalla käytössä olleita vaatteita (joista suurin osa onneks sopii myös tytölle) joten mikäs siinä. Kiva et pikkuisella on sit jotain ihan omaakin ja oikeesti tytölle tehtyä.

Kappahlista ja Lindexiltä meinas tarttua mukaan koko valikoima, mut jotenkin saatiin karsittua aika niukkaan lopulta. Pari neutraaliakin juttua löytyi, varmuuden vuoks.
41b0c4edbfc29f02dd5c1acc32f90174
a49f5c10631c19858f43628bbbd7270d


Trikoopeiton halusin ehdottomasti kun oon nähnyt miten helppoo siskonpoika on rauhottaa tutulla peitolla (ja miten lutunen se on kun kulkee peittoaan nuuhkien!) Siskolta ollaan saatu paljon muutakin käytettynä, mm ikean puinen lelukaari, imetystarvikkeita, itkuhälytin ja lämpöpussit vaunuihin ja turvakaukaloon.
cbf2728d503b6428f25717ca7dc1f91e


Ainiin ja New Yorkista piti tietysti ostaa vauvallekin eka oma matkamuisto! Tässä melkeenpä kaikki mitä meille on ehtiny kertyä. Eli ei juuri mitään vielä! Mut ei oo kiirekään.
91486fa608926c2846abb61d99001705
 
Kiva tuo matkamuisto body :happy: Kun olin töissä kappahlissa, niin hurahdin niiden vauva mallistoon (newbie). Lindexin vaatteet myös ihania. Kirpparilta on muutama vaate tarttunut matkaan ja haalinut käytettynä tavaraa. Kehto,pinnasänky,hoitopöytä ammeella kylppäriin, istuin autoon, imetystyyny, leikkialusta,unipussi ja sideharsot. Itsellä tallessa oli vielä lämpöpussi vaunuihin ja syöttötuoli. Annoin aikoinani lasteni vauvatavarat kavereilleni jotka odottivat, eli puhtaalta pöydältä lähdettiin. Hoitopöydäksi hankin lipaston ja vaunut olis hankittava vielä. Hankin minä myös keinutuolin käytettynä, siinä sitten kiikkua ja imettää :angelic: äitiyspakkausta me ei oteta koska katselin niitä vaatekokoja ja ei miellyttänyt minua tai en nähnyt niitä tarpeellisena. 2007 vuonna pakkauksen otin ja siittä on säästynyt se makuupussi. Muoks. Tukivyön sain siskoltani mutta vielä en ole tarvinnut.
 
Kävin aamupäivällä lyhyesti alennusmyynneillä hakemassa esikoiselle muutamia käyttövaatteita ja silmiini osui, että ainakin tuossa meidän paikallisessa Lindexissä oli sellaisia karhupukuja ja toistakin mallia olevia paksumpia pukuja vastasyntyneille alennuksessa. En nyt (vielä ainakaan) poiminut itselleni kyytiin, kun pitää tarkistaa, että mitä jo löytyy, mutta sellaisista kiinnostuneille tiedoksi.
 
Siis nyt ei mun silmäni näe, mutta eikös täällä jossain ollut joku tarvikelista tms vastasyntyneelle? Nyt ois fiilis sellaista vähän katella.
 
Onko tuo Line sinoh-voide sitä lampaan rasvasta tehtyä? Mulle kätilö antoi "salassa" mukaan laitokselta jotain "kallista lampaanrasvaa" rikkinäisiin tissinpäihin niin että sitä riitti loppuajaksi. Ja oli muuten aarteen arvoista! - Hui kun nyt muistaa kuin uuden asian ne eka imetysviikot, miten kipeää hommaa ne aloitusimut aina oli.
 
Sitä se on Kia. Tänä vuonna on äitiyspakkauksessa tuubi... Arvokasta tavaraa; pikkutuubi maksaa 6-7€, mutta tosi riittoisaa. Saa esim Prismasta ostettua.
 
Mä sain kans sitä lansinoh voidetta pikkusen mukaan, vaikkakaan tissinpäät ei onneks auennu. Mut kyl se imettäminen siltikkin aluks kipeää teki! nyt oon vakaasti harkinnu maidon kerääjän hommaamista, aluks kun poju oli toisella rinnalla ni toinen vuoti maitoa..
 
Takaisin
Top