Odotuskavereita huhtikuu 2015 äidit

Kuulostaa aika samalta meidän tilanteet, oot vaa rauhallisin mielin vaikka helppo se on sanoa. Sulla tuskin mitään hätää kun ei mullakaan!
 
Ei tässä mitään hätää ilmeisesti ole.. :) välillä tietysti päässään kerkee huolehtii ties mitä..
 
Heli, teidän vauva kuulostaa ihan normaalin kokoiselta :) meillä oli vk 32 pa 1700g ja nyt 34 vk 2000g. Keskikäyrällä meidän nyytti, että ei toi teidänkään arvio käyrältä kauas mene :)

Mulla on kans paikat pehmenneet ja kaula lyhentynyt, levolla mennään täälläkin. Onneksi ollaan jo niin hyvillä viikoilla ettei vauvalla pitäisi hengenvaaraa olla, vaikka päättäisi syntyäkin :)
 
Mites te ny jo tiedätte nuita lukuja? Mulla lääkärineuvola vkolla 35/36 ja siel kai vasta katellaan, tai näin oletan. Tähän mennessä ainakaan neuvolatäti ei o puhunu mistään koosta tms..
 
Mie sain tietää vaan koska piti käydä lääkärintarkastuksessa ennen sairaslomalle jääntiä.
 
Suski, jouduin käymään äippäpolilla tarkistuttamassa kohdunsuun tilanteen kun oli kipeitä suppareita, paineentunnetta yms. Kyselin sitten omatoimisesti painoarviota ja näin. Mulla varsinainen neuvolalääkäri käynti huhtikuun alussa.
 
Heli, teidän vauva kuulostaa ihan normaalin kokoiselta :) meillä oli vk 32 pa 1700g ja nyt 34 vk 2000g. Keskikäyrällä meidän nyytti, että ei toi teidänkään arvio käyrältä kauas mene

Siis täh, meillä 34+4 oli 2550g ja keskikäyrällä mennään. Mut sehän on puoli kiloa enemmän kuin teillä?!? Ei kai eri kaupungeissa voi eri käyriä olla...?!?
 
Tjaa a, enpä osaa nyt sanoa juuta enkä jaata :D 2000g 34+0 ja meidän th esitteli paperilta kuinka hienosti tyttö kasvaa käyrillä. Mielenkiintoista kyllä :D
 
Meillä ei oo saatu kertaakaan painoarviota. Eikä se ollu edes varma miten päin vauva oli kun viimeksi kävin neuvolassa. Pääalaspäin se nyt on kun hikka oli eilen illalla :D huomenna täynnä rv. 35. Viikolla 37 on ultra :)
 
Meillä oli pari viikkoa sitten arvio sen 2600 g, saa nähä mitä tällä viikolla sanotaan. Tänään neuvolassa oli sf mitan mukaan palannut omalle (ylä)käyrälle, kuulemma hyvä juttu. Isänsä on ollut yli 4 kilonen ja toivon todella, että vauva tulis tuon syntymäpainon suhteen ennemmin äitiinsä . Tosin on jo mennyt yli tuon viime arvion perusteella... Nyt viikkoja 35+0 ja keskiviikkona saadaan taas ultran mittoja.

Niin tuosta koosta vielä.. viimeksi ultrassa meni kyllä ihan samalla keskikäyrällä ku siihenkin asti. Oliko se reisi- vai sääriluun (lyö siis ihan tyhjää) mitta mikä eka vääristi käyrää.
 
Aloin jo miehelle vaahdota, että apua, jos meille tuleekin läski-Pena (anteeksi kaunis kielenkäyttöni vauvastani :) ). Niin eikö mies jo nohevana googlettanu jotain taulukkoja ja siellä oli, että poikavauvan painoarvio viikolla 34 olis 2400-2500g. No, tämä on siis nyt vain jostain yleistaulukosta.

Eilen Cittarin kassa jutteli kanssani raskaudesta (ei ollu jonoja...) ja sanoi vatsan näyttävän aika isolta ja sivuille levinneeltä. Jotta todennäköisesti tulee iso vauva. Hänen nuorimmainen oli painanut syntyessään vajaa 5 kiloa!! Ja alakautta synnytetty!! Teki mieli aukoo takkia ja näyttää paniikissa, että ei tämä nyt niin iso oo :D
 
Mulla kokoarvio tänään 35+3 3048g, eli normikäyrän yläpäässä mennään. Käynnistys vko 38-39, suurella todennäköisyydellä.
 
Ja mitä pikasesti vilasin tota vaun opasta niin siinä vk 34 on painon kohdalla 2200 :) ja jos parisataa grammaakin tulee viikossa niin ökkiähän se 35 on siellä 2500 hujakoilla :)
 
Ja mitä pikasesti vilasin tota vaun opasta niin siinä vk 34 on painon kohdalla 2200 :) ja jos parisataa grammaakin tulee viikossa niin ökkiähän se 35 on siellä 2500 hujakoilla :)
 
Mua vähän häiritsee, kun meillä ei tehdä painoarvioita ellei odotettavissa liian pieni tai suuri vauva. Olis kiva saada omastakin tarkka painoarvio. Mutta ehkä mä nyt vaan luotan ammattilaisten arvioihin, että normivauva tulossa.
 
Meilläkään ei minkäänlaista painoarviota tehdä jos ei huomattavasti pieni tai iso. Neuvola täti sanonut vaan että varmaan aika normaalikokoinen.

Sent from my Lumia 900 using Tapatalk
 
Jos yhtään lohduttaa niin ne painoarviot on lääkärinkin mukaan aika epätarkkoja, myös ultralla tehdyt.
 
Takaisin
Top