Toukokuun höpinät

Lilli2, meillä mies on ollut molemmista lapsista 9 kk - 1 v kotona. Sama suunnitelma tämän kolmannen kanssa. Tarkoitus siis, että molemmat olisivat noin vuoden verran taas kotona. Se on ollut meillä tosi toimiva systeemi. Aika hyvin tulee ymmärrystä molemmista, kotona olevan vanhemman ja työssä käyvän vanhemman, rooleista.
 
Meillä mies on myös sanonut että haluaisi jossain vaiheessa hetken olla kotona :) ei olla vielä mietitty että koska ja kuinka kauan, sen näkee sitten
 
Kyllä meilläkin on ainakin alustavasti puhuttu siitä, että mies voisi jäädä kotiin joksikin aikaa sitten, kun minä raskin mennä töihin. Ehkäpä aika voisi olla jonkun 5-6 kuukautta. Katsotaan :)
 
Meillä epäselvää pystyykö mies käytännössä edes isyyslomiaan pitämään (tai siis kyllä varmaan näennäisesti voi olla kotona mutta paljonko puhelin ja sähköposti sitte huutaa on eri asia) toivonmukaan pystyisi syksyllä alkaa tekemään edes sillon tällöin töitä etänä kotoa niin saisi olla meidän kanssa kotona.
 
Me käytiin tänään 4D ultrassa. Siellä se nyhjäsi käsien ja jalkojensa kanssa :Heartred varpaat oli pitkin silmiä ja otsaa :D mutta kyllä hän suostui näyttäytymäänkin ja samanlainen nykerönenä hänellä oli kuin esikoisellakin. Meillä lapsista on vauvana sanottu että ei näytä kummaltakaan meistä vanhemmilta vaan ovat ihan itsensä näköisiä. Tänään kätilö sanoi, että toisinaan näkee jo vanhempien tai sisarusten piirteitä masukavereista mutta tämä kaveri mahassa on ihan itsensä näköinen :D joten samaan kastiin tulee tähän perheeseen :D
 
Olin pari päivää työmatkalla, tuli istuttua terassilla illalla auringon laskiessa. Nyt päällä äreä flunssa, yskä ja nuha. Sain likan nukkumaan ja mittasin piruuttani kuumeen, 37,5. Ja just kun ollaan pennun kanssa reissussa sunnuntain sukujuhlia varten ja mies ei ole mukana. Huomiseksi oli kaikenlaisia suunnitelmia, saa nähdä mitä niistä tulee... :sad001
 
Eilen neuvolassa saatiin esitietolomake, jossa siis annetaan lupa hätäkastetta varten ym. kysymyksiä. Siinä lomakkeessa saa myös laittaa toiveita synnytystä ja imetystä varten sairaalaan. Täytyy tunnustaa, että en mä tiedä mitä edes osaisin vaatia/toivoa. Auttakaa ensikertalaista hädässä :grin
 
Eilen neuvolassa saatiin esitietolomake, jossa siis annetaan lupa hätäkastetta varten ym. kysymyksiä. Siinä lomakkeessa saa myös laittaa toiveita synnytystä ja imetystä varten sairaalaan. Täytyy tunnustaa, että en mä tiedä mitä edes osaisin vaatia/toivoa. Auttakaa ensikertalaista hädässä :grin

Sama viilis täälläkin. Neuvolassa käskivät kirjata tuonne ipanaan toiveita synnytykseen liittyen mutta mistä minä tiedän mitä haluan ja mitä voin vaatia...
 
Sama viilis täälläkin. Neuvolassa käskivät kirjata tuonne ipanaan toiveita synnytykseen liittyen mutta mistä minä tiedän mitä haluan ja mitä voin vaatia...

Just niin. Pikkasen hankala vaatia kun ei tiedä mitä olis hyvä vaatia tai kun ei edes oikee tiedä mitä odottaa. Onneksi tarttee palauttaa vasta heinäkuun alussa :grin
 
Eilen neuvolassa saatiin esitietolomake, jossa siis annetaan lupa hätäkastetta varten ym. kysymyksiä. Siinä lomakkeessa saa myös laittaa toiveita synnytystä ja imetystä varten sairaalaan. Täytyy tunnustaa, että en mä tiedä mitä edes osaisin vaatia/toivoa. Auttakaa ensikertalaista hädässä :grin

En minäkään esikoista odottaessa osannut toivoa tai vaatia synnytykseltä mitään. Eikä mun toivomuslista ole nytkään paljon pidempi. Ilokaasua ja epiduraalia toivon tälläkin kertaa. Lämpöpussia mulle on aivan turha tarjota tällä kertaa, sillä siitä ei ollut mitään apua. Opiskelijoita en ehkä halua tällä kertaa mukaan synnytykseen, sillä yksi otti tosi pahasti mun hermojen päälle viime synnytyksessä. Puoli-istuva synnytysasento toimi mulla hyvin ja niin voisin ponnistella myös nyt. Minusta ei supistusten aikaan ollut liikkumaan tai keinumaan, vaan mieluummin keskityin makaamaan ja hengittelemään (ilokaasua). Siinäpä ne oikeastaan tällä hetkellä onkin. Tulihan tuossa lopulta muutama asia listattua. :D Mitään ohjeita on vaan hankala muille antaa, ku kaikki kokee nämä asiat eri tavalla. Ensimmäisellä kerralla on varmasti vaikea toivoa mitään, kun ei ole aiempaa kokemusta. Mutta onneksi itse synnytystilanteessa voi kokeilla eri kivunlievitysvaihtoehtoja lievimmistä alkaen ja löytää ne itselle sopivimmat. :)
 
Mä sain yksityisestä synnytysvalmennuksesta paljon eväitä myös synnytyksen toivelistaan ja tosi hienosti sairaalassa ottivat huomioon toiveet tilanteen niin salliessa :) toki kyllähän sitä tilanteet vaikuttavat toivelistan täyttymiseen, mutta ainakin ensimmäiset 40 tuntia omasta synnytyksestä meni toiveideni/"haaveitteni" mukaan :) onko kukaan ajatellut mennä yksityiseen synnytysvalmennukseen? Meillä se on tälläkin kertaa ihan ehdoton, kun viime kerta meni miten meni :D
 
Voihan toivelista :s eipä oo tullu rustattua niitä missään kohtaa tai semmosta edes neuvolassa tarjottu :D mä toivon kivunlievitystä (epiduraali), mahdollisesti ammeessa haluan lillua avautumisen, jumppapallolla haluan kans hytkyä... mitäköhän muuta? Siinä kai tärkeimmät mut nämä ajattelin ähistä ihan livenä kätilöille jahka sinne asti päästään:wink
Tämä nimi asia... olen pulassa!!!! Tytölle oli jo nimi mutta RU hiukan sekoitti pakkaa!
Tarviis S alkuisen pojan nimen? Anyone?
Saku, Santeri ja Sakari on pyörinyt mielessä, samoin Veeti mutta kaikki lapsoset alkaa S kirjaimella niin onko se nyt hiukan höpsö jos poika alkaa erikirjaimella? Mielipiteitä? :)
 
Niin ja imetykseen tukea, se oo multa kertaakaan onnistunut muutamaa kk pidempään o.O
 
Musta ois kyllä hassua jos yks lapsi noin monesta ois eri kirjaimella :rolleyes: mulla on aina ollut vaikea keksiä pojille nimiä ja tytöille löytyis tosi monta kaunista. Entäs Sasu?
 
Ei oo täälläkään kauheesti vielä tullut mietittyä toiveita synnytystä koskien. Tiedän että haluan yrittää täysin luomuna synnyttää tämän toisenkin koska esikoisen aikana siitä jäi niin positiivinen kokemus. Muuten en oo miettinyt mitä synnytykseltä toivoisin.
 
Mä pyytäisin varmaan kans tukea imetykseen. Sanallista, ei sellasta "tissistä kiinni ja lapsen suuhun" -tyyppistä, jota alkuun sain esikoisen kohdalla. Seuraavina päivinä sain kyllä kullanarvosta imetysohjausta ja apua erilaisten imetysasentojen kanssa, kun maito ei meinannu nousta ja lapsen paino laski aika paljon.
 
Takaisin
Top