Toukokuun höpinät

Mä oon miettinyt että miten aloittaisin äippäloman? Varhennettuna vai normaalisti? Heinäkuu olisi kesälomaa, Elokuu pitäisi vielä olla töissä. Miten sitä jaksaa? Meillä tosi paljon pieniä ja vaipatettavia, 10 kpl.... Elokuusta aloittaa uusia lapsia, tympeetä olla hetki töissä ja jäädä pois kun päästään alkuun.. Sairaslomaa varmasti saisi mutta ei sitä oikein haluaisi niinkään ajatella että jäänpäs saikulle sitten, mikä sekin kyllä ihan mahdollista kun miettii että nyt supistuksia jo jonkin verran. Ensi neuvola kerran jälkeen 5.6 saisi paperit laittaa kelaan.. :anyone miten muilla? Kauheen stressin tästäkin saa itselleen aikaiseksi..

Mä säästän kaikki mahdolliset lomat kesälle 2019, jotta voin olla mahdollisimman pitkään kotona ilman hoitovapaata. Jään äitiyslomalle siis normaalisti, en varhennettuna.
 
Mulla kans ajatus jäädä äitiyslomalle vasta silloin 30 vkr ennen laskettua ja säästän lomat ensi kesään. Toki varmaan jonkun pidennetyn viikonlopun pidän kesällä kun alkaa olemaan jonkin verran uupunut olo töissä. Oon sit saikulla jos tarvii aiemmin jäädä pois töistä. Toki mun työ on toimistohommaa eli ei fyysisesti raskasta.
 
Mulla kans ajatus jäädä äitiyslomalle vasta silloin 30 vkr ennen laskettua ja säästän lomat ensi kesään. Toki varmaan jonkun pidennetyn viikonlopun pidän kesällä kun alkaa olemaan jonkin verran uupunut olo töissä. Oon sit saikulla jos tarvii aiemmin jäädä pois töistä. Toki mun työ on toimistohommaa eli ei fyysisesti raskasta.

Mietin myös tätä vaihtoehtoa mutta lapset vaatii sen että pidän loman. Ovat heinäkuun mun kanssa niin kiva kun sitten itsekin on kotona, kesäkuun taas isällään.
 
Ajattelin, että siinä kotihoidon konkurssissa ei ole enää väliä, vaikka se kituutusraha alkaa kolme viikkoa aiemmin varhennetun mammiksen takia, kun kuitenkin on tarkoitus olla kotona vähintään tammikuuhun 2020. Ja ehkä vielä olisin säästellyt lomia ja aloitellut mammiksen tasan 30 päivää aikaisemmin, jos esikoisen ei tarvisi mennä hoitoon kolmeksi viikoksi kesäloman jälkeen. Tuntuisi tylsältä kolmena viikkona raahata lapsi hoitoon, kun nyt lapsi pääsee näppärästi heti kesälomilta jäämään mun kanssa kotiin :)
 
Mä aion jatkaa opiskeluja ilman taukoa. Opparia alan vääntään tuossa elokuussa ja sitte omaan tahtiin sitä työstän. En tietty voi hirveesti kursseja ottaa mut joitain ajattelin tehdä. On opinnot niin hyvällä mallilla etten haluaisi pitää taukoa nyt tässä vaiheessa. Tietysti ei voi tietää mimmonen kaveri sieltä tulee et onnistuuko tää suunnitelma miten :joyful:
 
Onko teillä ollut sokerirasitustestejä? Mulla oli tänään neuvola ja ihan puun takaa tuli käsky käydä testissä ja kahden vkn sisään. Kiva kun joutuu töistä vapaata ottamaan kun vielä näin lyhyellä varoitusajalla piti aika varata..
 
Onko teillä ollut sokerirasitustestejä? Mulla oli tänään neuvola ja ihan puun takaa tuli käsky käydä testissä ja kahden vkn sisään. Kiva kun joutuu töistä vapaata ottamaan kun vielä näin lyhyellä varoitusajalla piti aika varata..
Juu on ollut, siitä kyllä varoiteltiin jo ajoissa. Käytännössä kaikki +25v ensiodottajat menee rasitukseen, jos odottaa toista niin jos on ylipainoa, rasitetta tai aikaisemmin ollut ongelmaa sokerien kanssa niin joutuu rasitukseen.

Ota tabletti mukaan ja netflix päälle niin aika menee nopsaa ja etova olo ehkä unohtuu, ja varaa rasituksen jälkeen aikaa hyvään ateriaan :)
 
Onko teillä ollut sokerirasitustestejä? Mulla oli tänään neuvola ja ihan puun takaa tuli käsky käydä testissä ja kahden vkn sisään. Kiva kun joutuu töistä vapaata ottamaan kun vielä näin lyhyellä varoitusajalla piti aika varata..

Kerran jo ollut ja toinen tulossa. Iän ja sukurasitteen takia pitää mennä :meh:
 
Riina, mulla kun ei täyty mikään noista sun luettelemista ehdoista niin tuli ihan puskista koko homma :D mutta mennään nyt kummiskin kun kehotettu on :P
 
Mulle tuli kans kehotus nyt eilises neuvolas, vaikka aiemmin sanottiin, että ei tarvitse mennä. Olo on ollut niin huono kyllä ja jossain sitä vikaa on niin hakuavat poissulkea radin ja kilppariviat. Ihan hyvä siis. Kamalahan se rasitus on ja täytyy lastenvahti hankkia kun ei esikoinen siä jaksa istua millään... enkä minä puolikuolleena(mulle se paasto on kova pala ja viimeks olin ihan kuoleman kielissä ja taistelin oksennusta vastaan)pysty sitä siellä ees paimentaan. No, onpa se liki 3 h omaa aikaa :p

Ja äippälomalle jäännistä. Oon kotona ollut hoitovapaalla ja rahat on monesta miuuustakin syystä niin vähis, et aloitan varhennettuna heti kun pystyn. Loppuuhan ne sit aiemmin, mut tän jälkeen meen aiemmin töihin eli en montaa kuukautta ole kiturahalla kuitenkaan kun mies pitää isyysvapaat ja sit muksut tarhaan. Ja siinä vaiheessa on taas saanut vähän rahaa jemmaan ja muutenkin parempi rahatilanne kaikin päin niin siksi tämä ratkaisu. Kuitenkin työpaikka maksaa ekat 3kk täyden palkan niin minähän elän kroisosiks ja saan vielä hyvän määrän jemmaan jo niista :p:p ja sitten vanhempainrahakin on monta, monta kertaa isompi kun tämä hoitoraha, mikä on ihan vitsi (250€/kk käteen).
 
Mä varasin just sokerirasitusajan ens viikon perjantaille. Saan lapsen isovanhemmille hoitoon mut tuskan aikasin pitää lähteä liikkeelle. Ja jonkun herkkuleivän voisin tehdä ittelle mukaan. Plus ostaa siitä terkkarin kanttiinista kylmän tuoremehun. Ehkä jonku pullanki :D viimeks meinasin pyörtyä sinne, eikä ne meinannu päästää mua ensi yksin lähtemään auton rattiin. Onneks olo parani nopeesti, se mies oli töissä eikä ois millään päässy hakemaan. Ja matkaa vaan pari kilometriä.
 
Mitäs te mammat ootte mieltä nurmikonleikkuusta tähän aikaan raskaudesta? Vieläkö uskaltaa vai onko sille rajoitteita? Äsken lykiin puoli pihaa ja puolet olis jäljellä, mutta mä en oo ollenkaan varma oliko hyvä asia edes alottaa :bored:
 
Mitäs te mammat ootte mieltä nurmikonleikkuusta tähän aikaan raskaudesta? Vieläkö uskaltaa vai onko sille rajoitteita? Äsken lykiin puoli pihaa ja puolet olis jäljellä, mutta mä en oo ollenkaan varma oliko hyvä asia edes alottaa :bored:
Mä leikkasin eilen koko pihan. Mietin samaa. Meteli ja tärinä. En tiiä, aika lyhytaikainen altistus toki. Mut jäin miettiin ihan samaa. En oo kuullut mistään mitään faktaa, mutta maalaisjärjellä ajateltuna se on ihan ok.
 
Muokattu viimeksi:
Olen ajanut nurmet ja tehny pihatyöt siinä missä ennenkin... käynyt edes mielessä etteikö sais:eek: jos tuntuu pahalle niin sit ei mut jos tunnu miltään niin anna mennä vaan:wink
 
Mulle sanottiin ekassa raskaudessa että ei sais ajaa nurmikkoa just sen tärinän takia. Oon joskus käynyt sellasessa jumpassa, missä oli joku sellanen tikku mikä värisee ja sit se tärinä siitä ottaa vatsalihaksiin, niin se oli kielletty tärinän takia raskaana olevilta. Meillä mies ajaa nurtsin niin mun ei tarvi miettii koko asiaa:grin
 
Siis meidän piha ei ole mikään kovin suuri ja talo yhtiössä semmonen edessä työnnettävä (ei bensa käyttönen tms) leikkuri... tänäänkin sitä edessäni lykin eikä tuo kyllä mun mielestä mitenkään tärissy:eek: mut tosiaan jokainen tavallaan:wink
 
Huomenna ois luvassa neuvola (ja pirun kiirus) päivä, mun ja meidän 1v kimppa neuvola:) meinaan pistää mun terkan koville ja se saa kertoa mulle KAIKEN vallimaisesta istukasta... huolettaa jätkän vointi vaikka tuolla kovin monottaa menemään:D
 
Siis meidän piha ei ole mikään kovin suuri ja talo yhtiössä semmonen edessä työnnettävä (ei bensa käyttönen tms) leikkuri... tänäänkin sitä edessäni lykin eikä tuo kyllä mun mielestä mitenkään tärissy:eek: mut tosiaan jokainen tavallaan:wink
Joo en mäkään sun tapauksessa jättäis ajamatta:grin
 
Oltiin eilen neuvolassa, mieskin oli mukana, ei ole tässä raskaudessa ollut. Äidillä ja vauvalla kaikki hyvin. Juteltiin neuvolan jälkeen pitkään miten Kelan tuet menee. Meillä siis suunnitelma, että mies jää kotiin myös pidemmäksi aikaa. Ihan mahtavaa! En missään nimessä halua estää häntä jäämästä ja haluan nimenoman häntä kannustaa. Olen ollut jo aiemmin 4 vuotta putkeen kotona eli olen kyllä omat kotivuoteni jo saanut. Onko muilla vastaavia suunnitelmia?
 
Takaisin
Top