Tammikuun jorinat

Itse reilu vuosi sitten luovutin viimeiset vauva-tavarat veljen perheelle kun saivat ensimmäisensä. Silloin virallisesti erosin ex-miehestäni ja hän muutti pois ja totesin, että tämä oli nyt tässä niin mitäpä niillä rojuillakaan tekee.
Nyt sitten ollaan uuden rakkaani kanssa tässä tilanteessa..


Mamma-97, voimia odotukseen! Tiedän että tuo voi olla kamalaa. Itselläni ei ole mitään sairauksia, eli lähtökohtani on siten hieman eri, mutta meillä ei yksikään sukulainen hyväksynyt lasta silloin 9v sitten kun ensimmäisestä kerrottiin. Oltiin miehen kanssa 19v ja naimisissa, mutta muiden mielestä se oli vahinko ja ex-anoppini ei oikein vieläkään sulata asiaa. Sanottiin, etten kykene hoitamaan lastani, kun olen niin nuori. Toisesta ei sitten kerrottu kaikille edes ennen syntymää, koska tiesin reaktiot.

Tästä raskaudesta äitini ja isovanhempieni reaktio tulee olemaan sama ja voi olla ettei tarvitse hetkeen nähdä. Tällä kertaa siihen on syynä asioiden vauhti: jos kaikki menee hyvin niin LA on viikko meidän seurustelun vuosipäivän jälkeen. :grin (Oli kyllä aivan uskomaton tuuri, että toisesta kierrosta tärppäsi..)
Mutta en jaksa enää välittää, vetäköön herneet nenäänsä, elän oman elämäni näin ja sillä siisti, kyllä ne ihmiset siihen aikanaan tottuu.
 
Onpa ikävää, jos läheisten reaktiot on tollasia..
Asiasta kukkaruukkuun: luokkakokous tulosaa tänään ja kattelin eilen kaupas jotain alkoholitonta valkoviiniä itelleni. Naamioituis helpoiten lasissa tavisviiniks mutta: valkkaris oli 0,5% alkoholia kuitenkin, mitä mieltä ootte, et onko tollasesta määrästä haittaa?
 
Toinen vaihtoehto vois olla et kerron, että on antibioottikuuri päällä.. Saattaa tosin herättää epäilyksiä läheisimmis kavereis joita tulossa kokoukseen myös..
 
En kyllä ihan vielä neuvolaa uskalla varata ehkä... Missä vaiheessa te ootte varanneet?
Mie varasin noin kahden viikon päästä ekasta plussasta. Siinä oli kyllä joulua ja uuttavuotta välissä - muuten olisin ainakin harkinnut varaavani jo vähän aiemmin. :)
 
Onpa ikävää, jos läheisten reaktiot on tollasia..
Asiasta kukkaruukkuun: luokkakokous tulosaa tänään ja kattelin eilen kaupas jotain alkoholitonta valkoviiniä itelleni. Naamioituis helpoiten lasissa tavisviiniks mutta: valkkaris oli 0,5% alkoholia kuitenkin, mitä mieltä ootte, et onko tollasesta määrästä haittaa?

Alkosta löytyy kyllä ihan 0% viiniä(valkkaria,punkkua ja skumppaakin) ja myös joistain ruokakaupoista. En kyl tiedä voiko niin pienestä määrästä haittaa olla,mutta siis täysin alkoholittomiakin löytyy,jos haluaa varma olla.
 
Nyt se 4+0 poksuu! Onko tää nyt se päivä, kun raskaus virallusesti alkaa? Jos menkat, tai siis joku vuoto ei ala huomiseen mennessä niin saako jo kuuluttaa kaikille? :grin En jotenkaan jaksais salailla, kun aika avoimesti on höpötelty (tai minä olen) että JOS JOSKUS saadaan kolmas.. Hyvä, että just tuossa viikko sitten annettiin sukulaisille lainaan muutama isompi vauvatavara, jotka on varmasti heillä käytössä vielä, kun itsekin tarvittais. Hyvä ajoitus, kamat lähti meiltä KOLME päivää ennen plussaa :banghead:

En kyllä ihan vielä neuvolaa uskalla varata ehkä... Missä vaiheessa te ootte varanneet?

Mä varasin 4+5. Muutama päivä piti saada ajatuksia kasaan plussan tekemisestä :D
 
Kiitti vinkistä! Pitänee metsästää joku kokonaan 0%-viini illaksi. Nää alkuviikot on muutenkin niin epävarmaa aikaa ja kaikki elimet ynnä muut alkaa kehittyä, niin en haluu ottaa riskiä et tollasen takia menis kesken tai tapahtuis jotain muuta kamalaa. Vaikken kyl oikeesti usko et 0,5 prosentilla on merkitystä.
 
Mä varailin neuvolan jossain siinä viikon 5 alussa. Ensin aattelin odottaa pidemmälle mut sit päädyin kuitenkin ajoissa soittelemaan.

Toi on kyllä inhottavaa kun läheiset ei osaa olla iloisia sun puolesta vaan lähetään sille arvostelu linjalle. :sad001 Tiedän oman äitini tulevan tekemään samoin kun joskus sattuu asiasta kuulemaan. Ei olla onneks muutenkaan juuri tekemisissä niin en aio hänen puheilleen arvoa antaa. Muut läheiset onneks tulee varmasti olemaan ilosia asiasta. Eikä sitä enää millään malttais salaillakaan asiaa, mutta vasta viikkoja 6+5 niin pakko tässä on vielä malttaa hetki. :)
 
Mä varasin ekan neuvolan nyt torstaina kun käytin ”vaavia” 8kk neuvolassa :) olis 13.2 eli vissiin rv 8 tai jotain sinne päin...
Meillä miehen vanhemmat aiheuttanut harmaita hiuksia kun heille kerrottu ilouutisia vauvoista ja 3 lapsesta eteen päin vastaan otto ollut jotain muuta kuin positiivinen :sad001 mut se heidän ongelma enkä anna sen itseäni liiemmin stressata vaikka miestä se selkeästi harmittaa o.O
 
Mä varasin ekan neuvolan muutama päivä plussaamisen jälkeen :grin

Inhottavaa ku ollaan nyt anopin mökillä ja koko ajan nää yrittää et ”ota nyt vähän siideriä tai punkkua” Kiva yrittää olla paljastamatta et miks en juo :hilarious:
 
Olkaa ihmiset tipattomalla:wink mä en kyl Alkosta pystyis kärähtää kun mä en käytä kun satunnaisen lasin tyyliin jouluna/synttäreillä ruuan kaa:D
 
Sellainen Happy Joe alkoholiton siideri on hyvä. Maistuu hyvältä ja pullosta ei ensi vilkaisulla huomaa, että on alkoholiton. Itse en käytä alkoholia ollenkaan, enkä jaksa sitä päätöstä joka illanistujaisissa selittää. Tuolla siiderillä oon mennyt täydestä :hilarious:
 
Mä varasin ekan neuvolan muutama päivä plussaamisen jälkeen :grin

Inhottavaa ku ollaan nyt anopin mökillä ja koko ajan nää yrittää et ”ota nyt vähän siideriä tai punkkua” Kiva yrittää olla paljastamatta et miks en juo :hilarious:
Mul kaveri tajus heti kun en suostunu siiderille.
 
Meil ei menis anopille läpi et oon tipattomalla :banghead: Nyt oli miehen serkulle jo epäilly et oonkohan mä raskaana ku en juo alkoa. Onneks se serkku ei paljastanut vaikka ite saiki eilen tietää ku en osannu valehdella illalla ku kysy suoraan:hilarious:
 
Jos ei ota mitään niin sitä suuremmin on seurannan kohteena. En tiedä auttaako, mutta jos otat vaikka juoman, esität että hörpit sitä vaikka niin ettei muut nää meneekö suuhun asti ja vaivihkaa tarjoot miehel huikkaa.

Musta tuntui tänään, että mua katottii tutkivasti. Perheessä taipumust nähdä unii, jotka usein osuu oikein (lähinnä perheenlisäyksistä), ja oli fiilis että enneuni on nähty. Heh
 
Aika matelee edelleen, mulla 5+1. Ootan ku kuuta nousevaa ekaa neuvolaa (ma enää viikko!) ja ar-ultraa (ma 2 viikkoo). Mutta tätä odottelua kai tää on.. :D

Todellaki aika matelee.. tänään viiihdoin vaihtu rv 6+0 ! :smiley-bounce012 ekaan neukkuun silti vielä melkein 3 viikkoa :sad001

Saako tänne jorinoihin heitellä kaikki aivopierutki? Ko mietin tossa tänään suihkussa että mites sitä sitte ison mahan kans ajetaan sääret sileeks? :laughing002
 
Saako tänne jorinoihin heitellä kaikki aivopierutki? Ko mietin tossa tänään suihkussa että mites sitä sitte ison mahan kans ajetaan sääret sileeks? :laughing002

Kyllä se onnistuu! Voipi vaatia vähän mielikuvitusta, mut sitä saattaa olla yllättävänkin notkea siellä viimemetreillä :wink Esikoista odottaessa kampesin itteni kuskin puolelta repsikkaan (vai toisin päin, en muista) joskus rv 39. Toppavaatteet päällä. Olin kohtuu ylpee itsestäni :laughing002

Mie taidan kuiteskin varailla sen neuvolan jo tuossa ens viikolla, vaikka on vasta 4+ viikot. Mulla on tän kuun vika päivä sokerirasitus, jossa katotaan myös rasva-arvot, niin pitää kysästä että vaikuttaako tää raskaus niihin tuloksiin mitenkään vielä. Lähinnä rasva-arvojen kohdalla... Luulen, että labrassa eivät välttämättä osaa vastata jos kysyn. Pyysin tossa taannoin lastenneuvolasta uuden lähetteen rasitukseen, kun tää on nyt se rasitus, joka olis pitänyt käydä kuopuksen ollessa 1v, hän on nyt siis 2 v 8kk :facepalm: Hupsista... Mulla oli siis inskahoitoinen radi, siksi ne rasva-arvotkin katotaan. Vai katotaanko ne kaikilta radilaisilta?
 
Takaisin
Top