Tammikuun jorinat

Oho nyt lähti edellinen viesti liian aikain.. kiitos, sandy:) joo itsekin sitä olen ajatellut mutta pahat ajatukset meinaavat välillä silti vallata mieltä, ja tiedän ettei tämä raskaus ole toivottu vanhempieni mielestä, joten heille kertominen stressaa kamalasti.
 
Mulla edellinen keskenmeno oli marraskuussa, joten jo toisesta kierrosta sen jälkeen tärppäsi tämä. Menkkojen mukaan nyt oltas 5+1 menossa. Sairastan useita perussairauksia ja uusimpana sairautena on tullut sidekudossairaus SLE, syön siihen montaa eri lääkettä mm. Solunsalpaajia. Pelottaa miten raskaus etenee sairaana ollessa ja tuoko lääkkeet jotain haittoja vauvaan(vaikka lääkärit katsoneet lääkityksen sopivaksi, silti ei voi olla aivan varma etteikö niistä haittoja tule) painin myös ongelman kanssa joka valtaa mieleni... ajatuksissani on vain, että ei näin sairaan ihmisen kuuluisi saada lasta, mitä muut ajattelevat ja onko tämä väärin, olen kuitenkin aika nuori vielä.. Noh jospa tämä kuitenkin päättyisi hyvin. Raskautta aletaan seuraamaan tiheästi neuvolassa, nyt perjantaina on jo ensimmäinen lääkäriaika.
Onko kukaan samojen ongemien äärellä kuin minä? Sairaana?

Tsemppiä valtavan paljon!
Tämä nyt ei ole ihan sama asia,mutta kerron kuitenkin. Oma äitini sairasti jo minua odottaessaan paranoidista skitsofreniaa ja lääkitys siis tosi tujakka. Samaan aikaan paha päihdeongelma. korillinen olutta kuulemma meni ennen kuin lähti synnyttämään. Kuin ihmeen kaupalla selvisin hengissä eikä mitään seuraamuksia ole jäänyt.
Toivottavasti raskautesi sujuu hyvin ja jaksat itse. Ja koita luottaa lääkäreihin!
 
Mamma 97:
Mulla ehlers-danlos joka myös sidekudossairaus.
Tämä sairaus etenee hitaasti eli kunto huononee.
Nyt mä istun jo sähkärissä, mutta silti en koe etteikö musta äidiksi olisi.
Mulla odotusaikana käytössä samat lääkkeet kuin muutenkin. Ilman ei voisi olla. Luotan kyllä lääkäreiden seurantaan :-)
Eds aiheuttaa keskenmenoja ja ennenaikaisuutta. SLE en tiedä aiheuttaako se.
Tähän ei solunsalpaajia käytetä. Mutta mulla myös crohnintauti ja siihen söin aikoinani azamunia vuosia. Jos olisin silloin jo raskautunut olisi azamunia jatkettu koko raskausaika.
Nyt mulla ei crohniin lääkkeitä kun ollut remissiossa jo yli 10v.

Suakin varmasti seurataan tiiviisti :-) eli hyvin varmasti pärjäät vaikka lääkkeitä joudutkin syömään.
 
Wheelchair mama, joo mm azamunia syön tällähetkellä. SLE sairastaneilla on myös suurempi riski KM, mut toivotaan että kaikki sujuu meillä molemmilla hyvin!:Heartred
 
Oho nyt lähti edellinen viesti liian aikain.. kiitos, sandy:) joo itsekin sitä olen ajatellut mutta pahat ajatukset meinaavat välillä silti vallata mieltä, ja tiedän ettei tämä raskaus ole toivottu vanhempieni mielestä, joten heille kertominen stressaa kamalasti.
Miksei ole vanhemmillesi toivottu?:eek: Kyl mun äiti oli järkyttyny kun kerroin esikoisesta aikoinaan, mutta ei se kuitenkaa epätoivottu ollu.
 
Ihanaa (tai kamalaa) että on vertaistukea. Mulla on hemipleginen migreeni eli mikään ei tosiaan sovi. Mä ajattelin ihan tosissaan ehdottaa että mies solmisi letkunsa, tämä kun sai alkunsa vähän vahingossa :D

No joo o, helpointa olis kyllä jos mies laittais putket kiinni. Pitää sitäkin varovasti kysellä! :D Ite kyllä voisin myös sterilisaatioon lähteä, ikää kun mulla on jo 39v kuitenkin.
 
Mä oon jo steri jonossa mut täällä hussin alueella on kuulemma 2vuoden jonot:eek: ikää mulla 30v ja 6 lapsi tulossa niin kriteerit täyttyy...toivon että leikkaus kutsu kuuluu jahka tää syntyy :)
 
Hempuliini, koska äidin mielestä kuulema täytyisi parannella itseni rauhassa ja odottaa vuosia ennen lapsien hankintaa. Hän kun on saanut esikoisensa vasta 32vuotiaana..
 
Hempuliini, koska äidin mielestä kuulema täytyisi parannella itseni rauhassa ja odottaa vuosia ennen lapsien hankintaa. Hän kun on saanut esikoisensa vasta 32vuotiaana..
No ymmärrän huolen, mutta oot aikuinen ihminen jo ja teet omat valintasi. Mun äiti oli kans 32v kun sai mut ja mä sain esikon 22v. Äitil ollu hirvee kriisi kun hän ei tahdo olla mummo koska olisi muuten liian vanha yms. Mut mä olen tosiaan 2-3v sanonu et sit kun mä oon iso niin mä haluun paljon lapsia. Teininä jatkanu et haluan olla nuori äiti ja saada paljon lapsia. Et kyl hän siitä tiesin ja 2v ennen yritystäkin valmistelin äitiä koko ajan asialle pikku hiljaa. Tsemppiä kovasti! Luulen et äitisi kuitenkin innostuu yllättävän positiivisesti alku shokin jälkeen. Niin munkin äitini teki ja esikoinen on niin rakas hänelle.Raskausaikana ei oltu missään väleissä. Pojan syntymän jälkeen taas helpompi.
 
Vitsit että aika matelee hitaasti. Sain siis plussan/haamun 3+3 eikä se 4+0 meinaa tulla ikinä, nyt siis 3+6 VASTA! Voi toki heittää jo ihan omatkin laskut parilla päivällä, kun tietty tää oli se kierto kun en merkannu menkkoja ylös. Melko oireettomana ollaan, ei juuri ees mitään menkkajuileja. Mistä oon erityisen hyvilläni, niin pms loistaa poissaolollaan, siitä oikeestaan aloin epäileekin että nyt vois kyllä testata jo, kun oli oudon leppoisa ja hyvä olo. Mulla on siis tosi paha pms, eipä muuten mut oon henkisesti aina aivan pohjamudissa ja ottamassa eroa joka kuukausi. Joutuu ihan tosissaan skarppaamaan, et ne olotilat on vaan hormonien aiheuttamaa harhaa. Jos nyt käy hyvin, niin kaiken muun hyvän lisäks menkat pysyy varmaan pari vuotta veks :hello2
 
Aika matelee edelleen, mulla 5+1. Ootan ku kuuta nousevaa ekaa neuvolaa (ma enää viikko!) ja ar-ultraa (ma 2 viikkoo). Mutta tätä odottelua kai tää on.. :D
 
Hyvä kuulla et en oo ainoo kenestä aika matelee:wink:smiley-angry017 me ei olla vielä muille kerrottu ku mun siskolle ja miehen siskolle,ajateltii ultran jälkee kertoilla jos kaikki on vaa hyvin :happy:
Tää on mulle neljäs raskaus joista syntynyt 2011 tyttö ja 2015 poika:love017 keskeytynyt keskenmeno keväällä 2017 raskausviikolla 10.

Joku täällä puhui että yhdestä kerrasta tärppäsi,niin meilläkin:rolleyes: aiemmin oli 24/7 huono olo ja tissit kipeänä plus palelu mut tänää on ollut oireetonta,vähän meinaa paniikin poikanen iskeä mut katsotaan miten tää kehkeytyy....

Onnea kaikille plussaneille ja paljon tarrasukkia mukaan!:Heartred:Heartpink
 
On kyl iha outoa ajatella vielä olevansa raskaana. Vähän jotain oiretta, mutta kun ei vielä moneen viikkoon tunne liikkeitäkään. Ja nt ultraan on ihan mahdottoman pitkä aika. Sillon saa sit ehkä huokaista ja luvan nauttia raskaudesta. Tai nauttia ja nauttia. Viimiset viikot on tukalaa ja hankalaa mahan kans, eli keskiraskautta odotellessa :) :wink
 
Nyt se 4+0 poksuu! Onko tää nyt se päivä, kun raskaus virallusesti alkaa? Jos menkat, tai siis joku vuoto ei ala huomiseen mennessä niin saako jo kuuluttaa kaikille? :grin En jotenkaan jaksais salailla, kun aika avoimesti on höpötelty (tai minä olen) että JOS JOSKUS saadaan kolmas.. Hyvä, että just tuossa viikko sitten annettiin sukulaisille lainaan muutama isompi vauvatavara, jotka on varmasti heillä käytössä vielä, kun itsekin tarvittais. Hyvä ajoitus, kamat lähti meiltä KOLME päivää ennen plussaa :banghead:

En kyllä ihan vielä neuvolaa uskalla varata ehkä... Missä vaiheessa te ootte varanneet?
 
Takaisin
Top