Tammikuun jorinat

Me mennään ilman ehkäsyä niin pitkään kun lapsi luku on täynnä ja sit hankin ehkäsytietokoneen.
 
Mulle ei tunnu oikein sopivaa ehkäisymenetelmää löytyvän. Hormonaaliset on pois suljettuja migreenin vuoksi, kupari ei myös käy kun on nikkeliallergia ja runsaat vuodot. Sterilisaatiota oon nyt miettiny, kun meilläkin tulee lapsiluku täyteen jos kaikki menee hyvin :)

En tiennytkään että nikkeliallergia on este kuparikierukalle! Ei se sovi sitten minullekaan. Jää hormonittomat ehkäisykeinot vähiin ellei mies suostu käymään toimenpiteessä...
 
Mä oon vuosia pähkäillyt kans ehkäisyn kanssa mutta en ole päässyt järkevään tulokseen. Hormonisysteemit ei sovi, kierukka tuntuu ajatuksena jotenkin ahdistavalta+useampi kierukkavauva tuttavapiirissä, minipillereitä en muistaisi syödä, steri ei oo ollut vaihtoehto kun ei olla oltu 150% varmoja... Niin kumeilla on sit menty ne ajat kun on ehkäisyä käytetty.
 
Nyt puheenaiheen vaihtoa. Pakko oli tulla vuodattaa. Meillä todettiin perheessä syyhy päätin googlettamisen jälkeen uskaltaa voidella itseni nix-voiteella vaikka pakkauksessa luki ettei saisi käyttää raskauden/imetyksen aikana. Useista paikoista luin kuitenkin että voi käyttää jos tilanne vaatii kunhan ei toistuvaa.
Vähän kyllä epäilytti mutta pakkohan se on hoitaa myös multa vaikka en oo oireillu.
Onko kellään kokemuksia?
 
Te, jotka teitte useamman digin. Mielenkiinnosta kysyn haarukoitteko jotenkin päivää, milloin digin viikot aina kasvoi? Haluaisin varmistaa viikkojen nousevan, mutta missä kohtaa r.viikkoa uusi testi kannattaisi tehdä? Digin 1-2 viikkoa on rv 3-4, digin 2-3 viikkoa on rv 4-5 ja digin 3+ viikkoa on rv 5->. Omat viikkoni ovat kp 1:stä ja 27 päivän kierrolla laskettuna tänään 4+2, joten periaatteessa oman logiikkani mukaan viikoilla 4+4 (kum viikon puoliväli mennyt) voisi digikin näyttää 2-3 viikkoa. Ontuuko logiikkani, eli odottelisinko kuitenkin siihen, että omat viikot poksuvat kuudennelle raskausviikolle?

Minä sain 3+ rv 5+2.
 
Mä oon vuosia pähkäillyt kans ehkäisyn kanssa mutta en ole päässyt järkevään tulokseen. Hormonisysteemit ei sovi, kierukka tuntuu ajatuksena jotenkin ahdistavalta+useampi kierukkavauva tuttavapiirissä, minipillereitä en muistaisi syödä, steri ei oo ollut vaihtoehto kun ei olla oltu 150% varmoja... Niin kumeilla on sit menty ne ajat kun on ehkäisyä käytetty.

Täällä myös yksi, jolle hormoonit ei sovi. Aurallinen migreeni on riesana ja lisäksi aikoinaan kun pillereitä oon testannut, ne oli turhankin täydellinen ehkäisykeino. Ts. eipä paljon kiinnostanut. :wacky:

Tää on meidän viimeinen lapsi, joten jotain pitää keksiä kyllä heti jälkitarkastuksessa. Varmaan kuparikierukalla lähdetään. Onneksi on aikaa vielä pohtia! :)
 
Nyt puheenaiheen vaihtoa. Pakko oli tulla vuodattaa. Meillä todettiin perheessä syyhy päätin googlettamisen jälkeen uskaltaa voidella itseni nix-voiteella vaikka pakkauksessa luki ettei saisi käyttää raskauden/imetyksen aikana. Useista paikoista luin kuitenkin että voi käyttää jos tilanne vaatii kunhan ei toistuvaa.
Vähän kyllä epäilytti mutta pakkohan se on hoitaa myös multa vaikka en oo oireillu.
Onko kellään kokemuksia?
Ei valitettavasti ole kokemusta, mutta olisin itse tehnyt aivan samoin. Pakkohan se on hoitaa pois ja tollainen yksittäinen käyttökerta vielä.
 
Heipparallaa! Uusvanha kirjottelija täällä, eilen plussasin pregcheckillä selkeen ja apteekin omalla hailakan, mutta ihan näkyvän haamun, viikot on nyt tänään 3+4. Katsellaan pysyykö pikkuinen matkassa, toivotaan parasta

Perheestä löytyy ennestään meidän vanhempien lisäksi pojat 01/13 ja 05/15, yks koira ja 6 kanaa.
 
Muokattu viimeksi:
Heissuli kaikki:) Täällä tehtiin aamulla positiivinen raskaus testi... meillä on ennestään 5 tyttöä joista vanhin on 6,5v ja nuorin 7,5kk... tämä raskaus tuli vahvasti puskista kun oltiin päätetty että ei enää lapsia tuu ja seksiäkin tasan 1 kerran ollut tässä kuussa ja joo tajuan kyllä että kerta riittää:D
Mutta sekaisin fiiliksin kohti syyskuuta:)
Laskettu aika ois näillä näkymin 25.9 ja nyt menossa rv 4+1 :)
 
Äityli Hih niinpä pääs käymään :D me ollaan miehen kaa pikkasen shokissa tästä mutta onnelisia:) meninkö taas sanomaan että meille ei vauvoja tuu:p
 
Mua kyllä meinaa ihan naurattaa tää et "yhden kerran seksiä ja tärppäs" :joyful: Ja sitten "meikäläiset" saa jyystää ihan urakkameiningillä ottaen huomioon kaikki mahdolliset kuun asennoista lähtien. Siis ei todellakaan mitenkään katkerana vaan oikeasti naurattaa. Käsittämätöntä on tämä vauvanteko:wacky: mulla on ystävä,joka on saanut alkunsa kierukasta huolimatta. Sen sisko kortsusta huolimatta (ei ollu edes huomannu rikkoutuneen) ja sitten tää samainen sisko sai itse muksun pillereistä huolimatta. Siinä on kyllä hedelmällinen perhe:grin
 
Mua kyllä meinaa ihan naurattaa tää et "yhden kerran seksiä ja tärppäs" :joyful: Ja sitten "meikäläiset" saa jyystää ihan urakkameiningillä ottaen huomioon kaikki mahdolliset kuun asennoista lähtien. Siis ei todellakaan mitenkään katkerana vaan oikeasti naurattaa. Käsittämätöntä on tämä vauvanteko:wacky: mulla on ystävä,joka on saanut alkunsa kierukasta huolimatta. Sen sisko kortsusta huolimatta (ei ollu edes huomannu rikkoutuneen) ja sitten tää samainen sisko sai itse muksun pillereistä huolimatta. Siinä on kyllä hedelmällinen perhe:grin

Joo en mä mitenkään pahalla tai mitään:) hatun nosto niille jotka jaksaa toivoa ja yrittää pidemmän kaavan kautta...
 
Sepä se:/ siskolla endo ja ne käynyt vaikka ja mitä hoitoja ja odottavat nyt toista lastaan... olisin heillekin suonut helpomman tien mutta ei sitä vaan voi koskaan tietää kuinka elämä vie o.O
 
Mulla edellinen keskenmeno oli marraskuussa, joten jo toisesta kierrosta sen jälkeen tärppäsi tämä. Menkkojen mukaan nyt oltas 5+1 menossa. Sairastan useita perussairauksia ja uusimpana sairautena on tullut sidekudossairaus SLE, syön siihen montaa eri lääkettä mm. Solunsalpaajia. Pelottaa miten raskaus etenee sairaana ollessa ja tuoko lääkkeet jotain haittoja vauvaan(vaikka lääkärit katsoneet lääkityksen sopivaksi, silti ei voi olla aivan varma etteikö niistä haittoja tule) painin myös ongelman kanssa joka valtaa mieleni... ajatuksissani on vain, että ei näin sairaan ihmisen kuuluisi saada lasta, mitä muut ajattelevat ja onko tämä väärin, olen kuitenkin aika nuori vielä.. Noh jospa tämä kuitenkin päättyisi hyvin. Raskautta aletaan seuraamaan tiheästi neuvolassa, nyt perjantaina on jo ensimmäinen lääkäriaika.
Onko kukaan samojen ongemien äärellä kuin minä? Sairaana?
 
Täällä ois tänään 5+0, en ookkaan näköjään tänne itseäni esitellyt. 23v yhden lapsen äiti täällä moikka! [emoji4] kiva huomata että täällä paljon porukkaa, aikoinaan oon täällä roikkunut esikoisen yritys ja odotusaikana [emoji4]
 
Täällä myös yksi, jolle hormoonit ei sovi. Aurallinen migreeni on riesana ja lisäksi aikoinaan kun pillereitä oon testannut, ne oli turhankin täydellinen ehkäisykeino. Ts. eipä paljon kiinnostanut. :wacky:

Tää on meidän viimeinen lapsi, joten jotain pitää keksiä kyllä heti jälkitarkastuksessa. Varmaan kuparikierukalla lähdetään. Onneksi on aikaa vielä pohtia! :)

Ihanaa (tai kamalaa) että on vertaistukea. Mulla on hemipleginen migreeni eli mikään ei tosiaan sovi. Mä ajattelin ihan tosissaan ehdottaa että mies solmisi letkunsa, tämä kun sai alkunsa vähän vahingossa :D
 
Onnea mamma-97 :happy: Oletko ihan luonnollisesti tullut raskaaksi, siis ilman mitään apukeinoja? Mä ainakin näkisin että oli keho miten sairas vaan, niin jos raskaus siinä päättää alkaa ja jatkua, niin ei se mitenkään haitaksi tai väärin voi olla :Heartred
 
Takaisin
Top