Syyskuun lapsi 2012 :)

Moi,

Meillä on laskettu aika 2.9.2012. Yritystä takana 2,5v. Olimme jonossa ICSI:n, koska mieheni siittiöiden laatu, määrä ym. oli erittäin huonoa ja lääkärin mukaan emme luonnollisesti tulisi raskaaksi.
Joulun alla päätimme, että emme hoitoihin lähde vaan nautimme "minun" lapsistani, joita on kolme ennestään.
Luonto päätti toisin ja tein positiivisen testin Uuden Vuoden jälkeen. Ajatukset ovat kovin sekavat ja olo kovin epävarma. Tänään ensimmäinen neuvola edessä. Todeksi en tätä usko vasta kun ensimmäisen ultran jälkeen.
Harvemmin näihin keskusteluihin kirjoitan, mutta tämän halusin jakaa. Kaikki on aina mahdollista ja Onnea kaikille odottajille!
 
Moikka!

Tänään ois tarkotus varata neuvola aika ja rupee jo kyrsiin valmiiksi, täällä pikku paikkakunnalla kun ei tuota neuvolatätiä voi valita kun on vaan yksi. En hirveesti tykänny hänestä esikoista oottaessa, no pitää vaan yrittää kestää :)

häyde, ei minultakaan kuunneltu ekalla neuvola reisulla sydänääniä (9+5) sitten ultrassa (12+2) vasta kuulin ekaa kertaa.
susie, voimia sinne odotukseen toivotaan et siellä masussa on kaikki kunnossa.
erica, hienoa on kuulla tälläisiä tarinoita onnistumisista. Paljon Onnea odotukseen :)

Mukavaa että meitä tulevia syysmammoja on jo näin monta.
 
Toista lasta odottelemme rv. 7+0. Tänään oli eka neuvola ja keskiviikolle on varattuna varhaisultra... Sitä odotellessa
 
Täällä alko tänään vuoto, kivuttomana ja ei vielä hirveen runsaana mut kuitenki... Aika pessimistisin miettein mut aika näyttää...
 
Susie_118: Tiedän tuon tunteen. Kävin viikko sitten alkuraskauden ultrassa jolloin kuukautisista laskettuna piti olla 5+6, mutta ei näkynyt kuin sikiöpussi ja ruskuaispussi.. eli meillä ei näkynyt alkiota laisinkaan eikä näin ollen sykettäkään.. Raskaana ollaan, mutta se ei vastannut viikkoja.. Lääkärin mukaan saatoin olla silloin "vasta 5+2-5+3" ja se voi kyllä pitää paikkaansa, kun tiedän ettei ovulaationi ollut kp 14. Meillä kontrolliultra annettiin 2,5 viikon päähän eli se on sitten 2.2. Aluksi aika tuntui pitkältä, mutta nyt oli onneksi paljon ohjelmaa vknloppuna ja oltiin pois kotoa niin meni aika vähän nopeempaa. Sulla ilmeisesti näkyi alkio jo? Millä viikolla sulla oli tuo eka ultra? Paljon oon lukenu ettei saisi mennä liian aikaisin noihin ettei tule "turhia huolia", mutta mun käsekttiin tulla silloin, koska suurentunut kohdunulkoisen riski jne.

ON: Ilmoittaudun varovaisesti odottajaksi. Oireita on kovasti, mutta täytyy toivoa ettei kyseessä tuulimuna.. Paljon oon lukenu, että silloin saattaa silti olla oireita. Meillä melkeen 4 v lapsettomuutta takana ja tämä 3 koeputkihedelmöityshoito näytti olevan tosi tehkoas, kun ei tarvinnu ostaa kuin lääkkeet kaappiin odottamaan.. Onnellinen olen siitä, että raskaus on ainakin kohdun sisäinen, mutta toivottavasti se tärkein vielä löytyy! Ollaan edelleen hyvin toivekkaita, koska saattaa hyvin olla, että hedelmöitys tapahtunut myöhemmin kuin menkoista laskettuna. Tämä on ensimmäinen raskaus (kevällä oli kemiallinen), mutta nyt eka todettu raskaus. Oireita on lievää pahoinvointia, arat rinnat, nälkä koko ajan ja nyt viikon ajan ollut paljon väsyneempi.. maha ei kans oikeen meinaa toimia, kuten normaalisti. Menkkamaisia kipuja vaihtelevasti, mutta paljon lievempiä. valkovuotoa normaalia enemmän. Aivan eka oire taisi olla jälkeenpäin ajateltuna, kun vuoden vaihteessa oli parisen päivää sellanen olo, että nyt se flunssa iskee.. ja oli kurkkuki kipee. Ei olla vielä asiasta puhuttu juuri kenellekkään, mutta paljon oon saanu valehdella.. : / Ostin just puolivuosi kortin salille, mutta en aluksi uskaltanu kipujen takia käydä ja nyt väsyttää niin ettei jaksa..

 
Lillii: Lääkäri sanoi että hänen mielestä raskaus olis aivan alussa, ehkä neljännellä viikolla. Ultrassa näkyi ruskuaispussi ja siellä sisällä jtk. Koitin laskee viikkoja ettei mentäis liian aikaisin ja päädyin lopputulokseen et sillon olis voinu olla jo 6+ eli syke näkyis..

Noo onneks täällä kotona 1v 3kk neiti pitää ohjelmaa ettei käy aika pitkäks eikä paljo ehdi murehtia masu-asukkia.
 
Susie_118: No sitten sulla meneekin varmasti aika paljon nopeammin niin, että et ehdi joka välissä asiaa miettimään. Pidetään peukkuja!
 
Jännittää vähän että lukeeko ne neuvolassa tämän toisenkin riskiraskaudeksi....
Ensimmäisen kattoivat riskiraskaudeksi nuoruuden ongelmie takia...syömishäiriö ja alkoholin, lääkkeiden ja huumeiden käyttö (niistä olen ollut kuivilla jo 4vuotta, tiedän lyhyt aika mutta kuitenkin olen ylpeä itsestäni kun niinkin pitkään) ja loppujen lopuksi ultria oli 6-7 ja muita käyntejä oli 11. Ennen 30.raskausviikkoa olin yli 2viikkoa sairaalassa lapsivesimeno epäilyn takia (ei onneksi ollut sitä), mutta enpä päässytkään kotia heti kun supistukset alkoi yöllä ja sitten sain lääkkeitä estämään supistuksia.

Toivottavasti ei tämä toinen kin ole yhtä tutkimuksissa hyppäämistä, toki myönnän näin jälkeen päin että oli ihan kiva kun sai niin usein nähdä pikkuisen ennen synnytystä :).
Mutta toivoisin kuitenkin ettei tule mitään ongelmia.
 
Onnittelut muille plussanneille!

Mulla ainakin ekasta muksusta kuunneltiin sydänäänet viikolla 10, joka oli eka neuvola ja ihan hyvin kuulu. Kaipa eri paikoissa on eri käytännöt.

Peukut Susie_118:lle!
Tsemppiä Aanu84:lle, toivottavasti vuoto ei meinaa mitään pahempaa.

Oli siis tarkoitus, etten kertois tästä raskaudesta vielä mutta työpaikkalla nyt osa tietää kun oli vaikea olla vastaamatta kun kyseltiin. En olis halunnu asiasta vielä kertoa, mutta toivottavasti pieni pysyy nyt matkassa mukana.
 
Voi vitsit, kun tää aika tuntuu matelevan siihen että pääsis katsastaan että onko tuolla tällä kertaa oikeasti  joku vaiko eikö taaskaan. Tuntuu ainakin että pahoinvointi olis tällä kertaa voimakkaampaa kuin viimeksi kun oli raskaana, joka päättyi km. Joka päivä herään ja ensimmäiseksi toivon että alkaisipa se pahoinvointi että voisi ainakin uskoa että kaikki on hyvin. Viimeksi kun meni kesken, niin pahoinvointi kyllä loppui ennen kuin kunnolla ees alkoi.

Tsemppiä kaikille kenellä ei alkuraskauden ultrassa ole vielä sydämen sykettä näkynyt. Kokemuksesta tiedän kuinka rankkaa se odottaminen on..
 
Mä oon ennen tätä plussaa ollu tosi aktiivinen käymään jumpalla.. pelannu sählyä ja muutenki ollu koko ajan menossa.. Nyt saan keksiä, mitä ihmeellisempiä selityksiä.. tuntuu niin pahalta valehdella.. : / En oo siis käyny nyt plussan jälkeen tekemässä oikeestaan mitään noiden oireiden takia.. tällä hetkellä ei kerta kaikkiaan jaksa! Vknloppunakaan oltiin tupareissa ja olin kuskina, mutta ajattelin sen olevan hyvä syy, kun piti kuitenkin ajaa kotia yöksi n .100km.. silti jotku vieraammat ihmiset oli kyselly mun kaverilta, että oonkohan raskaana.. eikä mun kaverikaan sitä tienny.. ärsyttävää, kun nainen ei voi olla juomatta ilman, että heti epäillään raskautta!!!! kun ei sitä näin aikasin viittis alkaa kaikille kertoon, kun toisaan ultrassakaan ei olla vielä alkioo nähty.. Voi ahdistus! Tänään isällekki jousuin töissä valehtelemaan, kun kyselim mun tulevista lapsettomuushoidoista (on mun työnantaja). En kuitenkaan voi sillekkään kertoa, kun siitä tietää sitten kohta puoli kaupunkia.. Toivottavasti kaikki menee nyt vaan hyvin ja vois paljastaa sitten asian todellisen laidan kaikille noin kuukauden päästä.. Isä/ pomo lähtee onneksi melkeen 3 viikoksi reissuun niin "ehkä helpopaa töissä".
 
Jep kesken meni eli poistun seurastanne, voin käyä päivitteleen tota listaa kun kuitenkin tulee täällä notkuttua :) Parempaa tuuria teille muille!
 
aanu84: Voimia sinulle!
Imbecairiel: plussailit samana päivänä kuin minä ja noi laskurit näyttää mulle myös samaa LA:aa.

Mie meen neuvolaan vasta 8.2. keskiviikkona...sehän on sitten 9.30, kesken työpäivän siis.
Mutta täytynee kehitellä joku "hammaslääkäri" siihen saumaan. Töissä, kun en ole vielä puhunut kenellekään mitään. Kun on muutenkin vielä niin epätodellinen olo koko asian suhteen. Ja eipä sitä mitenkään edes huomaa, kun ei pahoinvointeja eikä mitään ole. Ainoa vaan, että menkat on jääneet pois.
Onko kukaan ensiodottaja ihan sinut raskauden kanssa? Mulla on semmoinen tunne, että en olisi ihan vielä päässyt samalle aaltopituudelle. Ajatukset edelleenkin aika sekaisin, eikä tiedä mitä ajatella. Mutta ehkä se tästä...Tuntuu että ukko on enempi innoissaan, kun mie tässä vaiheessa.
 

Eilen tuli käytyä neuvolassa ja tänää oli varhaisultra. Siellä pieni sydän sykki kuvassa. La vähän siity ultran takia myöhemmäksi. :)

 
Aanu84: oikein paljon voimia sinulle sekä iso hali.

Kiva, että tänne on tullut paljon uusia nimiä ja odottajia. Itse en ole hetkeen ehtinyt kirjoittamaan kun on töissä ollut taas kiireempää. Perjantaina meillä olisi ensimmäinen neuvola. Kerrottu ei olla vielä kenellekään tästä maha-asukista, jotenki se pelko keskenmenosta kun on koko ajan takaraivossa... Ei uskalla iloita, ei vaikka viime perjantaina tosiaan ultrassa nähtiin että kaikki oli hyvin.

Oireina minulla on rintojen arkuus/särky sekä lievää pahaa oloa, myös tasapainon heitto on astunut kuvioon (varmaankin hemoglobiini laskenut taas), mutta silti mielestäni oireita on tosi vähän ja tuntuvat vaan vähenevän tai sitten olen oppinut elämään niiden kanssa.

Meillä tosiaan myös ensimmäinen tulossa ja tämä on myös ensimmäinen lapsen lapsi molempien vanhemmille.
 
Heips kaikille! Täällä yksi uusi odottaja joukkoonne. Oon 26v ja esikoinen täyttää kohta vuoden, eli toista odotellaan! Tänään kävin ultrassa ja oli viikkoja 7+3 ja sydän sykki hienosti :)
Neuvolassakin on tullut käytyä jo kerran. Nyt vaan jännittämään seuraavaa ultraa joka on 23.2.

Väsymys on välillä ihan kamala mutta se on pakko vaan jostain löytää virtaa kun on tämä pieni energia pakkaus tässä! Ekan odotus oli niin helppoo kun sai vain levätä silloin kun väsytti :)
Koko ajan on ihan kamala nälkä ja pahoinvointia on hassu kyllä vain iltaisin. melkein kellon tarkkuudella alkaa aina klo 20 ja klo 22 alkaa helpottamaan :D

Voimia kaikille jotka vielä jännittää ekaa ultraa!
 
Täällä ilmoittautuu yksi uusi syyskuinen joukkoon!

Lauantaina tuli plussaa ja la laskureitten mukaan 24.9. eli aivan alussa ollaan! Odotamme innolla pikkuveljeä tai -siskoa viisivuotiaalle pojalle. Itse olen 39-vuotias työssäkäyvä äiti pk-seudulta.

Marraskuussa plussasimme ensimmäisen kerran (oli myös ensimmäinen "yritys"), mutta varhaisultrassa selvisi, että kyseessä oli kemiallinen raskaus, eli hedelmöittymisen jälkeen raskaus ei ollutkaan lähtenyt kehittymään. Olin ehtinyt iloita raskaudesta jo kolme viikkoa ja pudotus pilvilinnoista ja suru oli melkoinen. Piinaa pitkitti vielä se, että raskausarvoni eivät lähteneet heti laskemaan, vaan jouduin käymään useissa labratesteissä kontrolleissa, piti perua jo varattu neuvola-aika, jne. ja tuntui, että kaikki muistutti asiasta. Onneksi arvot laskivat aikanaan itsestään eikä mitään jatkotoimenpiteitä tarvittu.

Aluksi mietin, että en kerro edes miehelle plussasta heti vaan odotan, että ollaan "turvallisemmilla vesillä", mutta en tietenkään malttanut. Nyt jännäämme yhdessä, miten käy. Varhaisultra on varattuna 10.2. ja ensimmäinen neuvolakäynti 15.2.

Nyt siis toiveikkaana taas mukana - toivottavasti raskaus on nyt "todellinen" ja masuasukki pysyy matkassa

Voimia ja tsemppiä kaikille, joiden toive ei nyt toteutunutkaan. Onnea kaikille plussanneille ja PEUKUT PYSTYYN!
 
Varhaisultra takana. Mekkojen perusteella viikkoja piti olla 7+2 mutta ultrahavaintojen mukaan ollaan vasta 6+0 viikolla... Sikiön koko ei siis vastannut viikkoja, mistä johtuen kahden viikon kuluttua olis  kontrollikäynti. Voi olla, että sikiön kehitys on pysähtynyt/pysähtymässä tai sitten kierto on heittänyt jonkin verran. Syke onneksi näkyi!

Jotenkin tänään oikeasti palautui mieleen, mitä tämä odottaminen on. Kaiken positiivisen ja ihanan lisäksi siihen sisältyy paljon pieniä (ja turhiakin) murheita. Vaikka on ihana nähdä ja tietää, mitä masussa tapahtuu, on siitä huolimatta aika monen lääkärikäynnin jälkeen jostakin asiasta vähintäänkin epävarma olo. Toki vois olla käymättä varhaisultrassa jne. mutta minkä sitä uteliaalle luonteelleen mahtaa.
 
Zena: Mä en jaksa/pysty/voi uskoa että tämä on totta, joten en tavallaan oo hirveesti riemuinnut mut en nyt oo ollu hällä väliäkään asenteella raskautta kohtaan. :) Tämä kun on ensimmäinen nii ootan oikeestaan koko ajan et varmaan kesken menee näin alussa mut hyvin on pahoinvointi pitänyt ajan tasalla. 
 
Takaisin
Top