Syyskuun lapsi 2012 :)

Mä en oo vielä kehdannut lähteä ostamaan mitään, etten "manaa" raskautta näin alkumetreillä. :) Tekis kyllä mieli lähtee kiertelee ja kattelee jos pikkuselle jotain löytyis. :)
 
Jos meinaatte mennä alkuraskauden ultraan niin millä viikolla? Itse olen ollut ensimmäisestä lapsesta 6+0 ja silloin jo näkyi sydämen syke, mutta jälkeenpäin minulle on sanottu että vasta 7+0 kannattaa mennä (ei vaan millään jaksaisi odottaa niin pitkälle!!) Viime syksynä olleesta keskenmenosta en mennyt ns. vapaaehtoiseen/oma kustanteiseen ultraan, vaan vasta kunnan järjestämään n. rv8. Nyt en halua niin kauan odottaa jos sattuukin taas niin ettei kaikki menekään niinkuin toivoisi.....
 
Päivittäin sitä tulee verkkokaupoissa pyörittyä et mitä kivaa sitä ostais ja tekis mieli jo tilata pikkuriikkisiä vaatteita. heti kun plussasin olis jo kattelemassa sisarusrattaita :) Aion kuitenkin ekaan neuvolan ultraan asti pitää pään kylmänä, siitä  n 12 raskausviikosta kun se keskenmenon riski pienenee huomattavasti. ja toisaalta kun on kakkonen kyseessä niin meillä on omasta takaa, sitteri, hoitotaso, tuttipullot, vaatteita yms yms nyt ei niin suuresti hankintoja tarvi tehä, jotakin kuitenkin :)
 
Minulla on aika varattuna torstaille alkuraskauden ultraan. En ole ihan varma millä viikoilla mennään mutta laskeskelin et pitäis sillon olla ainakin 6+2. Toivottavasti näin on ettei sitten mennä liian aikaisi eikä syke näkyisi vielä. Meillä kunnan eka ultra on vasta rv 11-13 eli saisi aika kauan vielä jännittää jos siihen odottelisi. Tarkistin juuri,esikoisesta kävin alkuraskauden ultrassa rv 6+3 ja sillon näkyi syke.
 
Okei, tässä kun juuri arvon että mille päivälle uskaltaisin varata ajan. Mutta tule kertomaan torstaina kuulumiset, ja näkyikö jo syke, niin ehkä maltan odottaa siihen asti ja uskallan sitten myös varata ajan tuohon 6+3 tietämiin :)
 
Moikka! Jospa minäkin tänne nyt uskaltautuisin mukaan, plussasin tuossa sunnuntaina että ihan alussa vasta ollaan. Laskurin mukaan LA olis 21.9. Pikkukakkonen ois tuloillaan, "isosisko" on 1,5v

 
Moi :) Minäkin nyt sitten tänne uskaltaudun, vaikka hieman epävarmoin mielin vielä tässä vaiheessa. Tänään tuli täyteet 5 viikkoa, joten la ois sitten 18.9. Ennestään on 1-vuotias tyttö, eli toista lasta tässä odotellaan.

Raskauden oireita on jo ollut. Hieman huono olo, mutta ei vielä paha. Edellisessä raskaudessa pahoinvointia oli 6. viikolta sinne 12. viikolle asti. Toivottavasti ei nyt ole samanlaista... :) Alavatsassa on melkoista pistelyä välillä. En muista oliko sitä näin paljon edellisessä raskaudessa. Vähän se huolestuttaa, vaikka kaiketi se on ihan normaalia, että pistelee alkuraskaudessa.

Varasin eilen alkuraskauden ultran ja se on 30.1. Silloin on melkein 7 viikkoa täynnä ja syke pitäisi näkyä, jos on näkyäkseen. Haluan käydä katsomassa onko kaikki ok, etenkin kun tuota alavatsakipua niin "paljon" on.

 
Hei! Taidan hypätä tänne mukaan. Laskettuaika olis omien laskujen mukaan 1.9, eli viikkoja olis kasassa se 7+3. Toinen lapsi siis kyseessä, esikoinen on nyt 14 kk. Eli saa nähdä ehtiikö tänne ees kirjoitella, luultavasti jää pitkälti teidän muiden seuraamiseksi. Jotain vertaistukea siis... Täällä on ollut aikas paljon pahoinvointia, paljon enemmän kuin esikoisesta. Kova väsymys vaivaa kans eli aikas poikki oon just nyt. Vessassa ravaaminen alkoi jouluna, heti plussauksen jälkeen. Ensimmäinen neuvola on 1.2, varasin tällä kertaa sellaseen suosittuun trendipaikkaan. Paikallinen missä kävin esikoisesta oli pettymys, jotenkin ei saanu sellasta houtoa mitä toivoin. Tuolla vois nyt olla mahollisuus myös suomenkieliseen kätilöön. Varhaisultraan ei mennä, mutta pyydän cub testin eli ei siihen ultraan oo niin montaa viikkoa jäljellä. Perheeseen (pojan serkku) syntyi juuri down lapsi ja kyllä haluan tietää jos lapsi olis sairas. Ihan tuon esikon takia. Asun siis Ruotsissa ja täällä monet jutut eroaa Suomen systeemeistä, täällä saa esim valita neuvolan ja synnytyssairaalan. Mutta Suomessa tutkitaan enemmän, täällä jos on ns. Normi raskaus niin ei tapaa olleskaan lääkäriä. Eli synnytyksen arviota ym. ei ole... Nyt heräs poika! Eli vaipanvaihtoon ja välipalan tekoon. :) Paljon tarrasukkia kaikille!!
 
Täälläkin varattiin aika juuri varhaisultraan, joka perjantaina (silloin pitäisi olla 6+4), sillä halutaan varmistaa että siellä on se kauan odotettu pieni ihmisen alku. Edellinen päättyi tosiaan keskeytyneeseen keskenmenoon viime elokuussa ja ei tästä plussasta oikein uskalla iloita ennen kuin nämä 3 kuukautta on takana päin...

Kiva, että meitä on tullut jo näin monta syyskuulaista :) Tsemiä kaikille!
 
Onnea uusille plussanneille!!emoticon


En ole vielä edes suunnitellut mitään ostoksia, enkä ole jaksanut (aamut ja päivät menee sohvalla huonon olon takia) katsella netistäkään..Esikoinen on vuoden ni on sitten onneksi kaikenlaista valmiiksi :). Tietty jos sattuu tyttö tulemaan ni sitte pittää vähän ostella.


 
Heippa. Onnea kaikille plussanneille :) Itse plussasin viikko sitten, nyt menossa rv 5+2 :) Innolla odotellaan varhaisultra aikaa joka on rv 8 jossa toivottavasti kuullaan pienokaisen syke <3 Olo on kuin en olisi raskaana, sillä mitään oireita ei juurikaan ole.. Välillä vähän alamahaa sattuu ja väsyttää mutta onneksi ei ole muuta. :)
 
Hei, "hymyssä suin", meillähän on sitten melkein sama aikataulu. Mulla on rv 5+1 

Mulla on ollut tänään tosi paha olo, jotku ruuatkin ovat alkaneet ällöttää. Ei voi edes ajatella esim. jotain munkkia :) Tänään on myös väsyttänyt aivan mielettömästi. Mies jäi onneksi nyt kuudeksi viikoksi viettämään isäkuukautta tuon esikoisen osalta, niin saan levätä tarvittaessa Laitoin ne kauppaan, niin saan hetken omaa aikaa.

Jotku puhuivat noista hankinnoista. Itse olen vielä niin epävarmana tästä kaikesta, etten osaa ollenkaan ajatella. Toisaalta varmaan siksikin, kun esikoinen on vasta sen vuoden, niin tarvikkeita on jo tosi paljon valmiina. Tytölle löytyy vaatteita yllin kyllin, mutta jos tämä tulokas sattuu olemaan poika, niin aika lailla uusiksi menee kaikki. Suurin osa vaatteista on niin kovin tyttömäisiä.. Pitäähän sen toisenkin lapsen saada omia ja uusia vaatteita, eikä pelkästään toisen vanhoja. Ensimmäisessä raskaudessa ostin ensimmäisen vaatteen kun oli se maaginen rv 12 ohitettu. Näin ajattelin toimia nytkin.

Tsemppiä kaikille ja kertokaahan kuulumisia, etenkin niistä ultrakäynneistä sitten kun olette käyneet :)

 
Iltoja kaikille, josko minäkin sitten tänne :) Tulin tuolta pidemmän kaavan mukaan yrittäneiden puolelta... Puolitoista vuotta yritystä takana ja jo luultiin että mitään ei ainenkaan ilman apuja tapahdu... Mulla kolme ennestään joista nuorin tänä vuonna täyttää seittemän. Itse olen kohta 32v. Ukon analyysi ei ollut kovin mieltä ylentävä ja oltiin siis oikeesti jo siinä uskossa että no... Hankitaan sitten toinen koira...joka kerittiin jo varatakkin mutta menkkoja ei kuulunut ja luulin että mulla vaan hormoonit heittää ja ajattelin rauhoittaa mieleni tekemällä testin joka sitten ylläripylläri olikin plussa <3. Ei haitta yhtään :) Jos katellaan tota vaun kalenteria niin ois 5+5, tarkempi selviää sitten vasta ultrassa joka mulla taitaa olla viikolla 12, en ole menossa mihkään varhaisultraan ihan jo rahallisista syistä, mutta normistihan uudelleensynnyttäjillä on vain yksi ultra mutta kun mut on jo kolmesti leikattu niin saattanen joutua tehotarkkailuun...

Mitään oloja ei ole paitsi rautalääkkeen tuossa yksi ilta sitten oksensin ylös...Lääkäri määräsi mulle viimevuoden puolella raudanpuutteeseen obsidan fe++ lääkettä joka sitten yks ilta laitto mahaa sattumaan niin pahasti joka puolelta että luulin jo saavani keskenmenon... meni hetki ja ylöshän se tuli... Saa nähä mitä ne sitten mulle alkaa syöttään kunhan saan neuvolan lääkärin kiinni... toi nimittäin on yleensä aika hyvin siedetty rautalääke...

Ja mitä osteluihin tulee... Mulla on kaapit täynnä kestovaippoja, istuin, vaunut ja vaikka mitä hankittu tässä odotteluaikana... Entuudestaankin on jotain vaatteita mutta nyt on kyllä tullut rohmuttua vaikkamitä :) En vain pysy nahoissani :D

Yksi oire on kyllä että tietyt housut puristaa, tai painaa pikemminkin, johtuu siitä että mun arvet venyy... Ei kamalan miellyttävä tunne mutta ei satu tällä hetkellä, olen varautunut myös satunnaisiin keskenpäivän tapahtuneisiin vuodelepohetkiin... Itsehän käyn siis koulua amkssa joka vie hyvin ajatukset pois näistä päivistä ja matelevasta ajasta :) johan se kohta on ensimmäinen neuvolakin , 6.2.

Jarrusukkia täältäkin kaikille oikein paljon <3
 
Heipsis! Täältä tulisi yksi syyskuulle LA. 4.9-7.9 välille siis viikkoja 6+5-7+1. Reilun kahden ja puolen vuoden lapsettomuuden jälkeen pärähti plussa (4 kertaa kun ei usko) vuodenvaihteen jälkeen. Clomifenillä alkuun autettu pienokainen. :) Maanantaina olisi eka neuvola ja tiistaina sitten pääsisi varhaisultraan yksityiselle. :) Vieläkään ei meinaa uskoa todeksi. :)
 
Paljon onnea roona89 :)
Mulla oli plussauksen aikaan samanlainen tunne, en uskonut ollenkaan raskautta todeksi. Nyt odotan innolla pääsyä varhaisultraan.  Oletteko muuten kertoneet raskaudesta jo monille?
 
Ei meilläkään tiedä muut kun parhaat ystävät.. Isovanhemmat yllätetään sitten  jos/ kun on ultrakuvat kädessä :D
 
Heissan!

Tein tuossa maanantaina raskaustestin ja meille olis toinen lapsi tulossa. Viikkoja olis 4+5 ja LA olisi 21.9. Esikoinen on melkein parivuotias, joten ikäerokin tuntuu sopivalta.
Oireita ei ole juuri mitään, vielä vähemmän mitä ensimmäisessä raskaudessa. Hieman väsyttää ja vähän on mahaa nipistellyt ajoittain. Edes hajuherkkyyttä mitä oli viimeksi ei ole tullut.
Raskaudesta ei olla kerrottu vielä kenellekään. Varmaan vasta kun viikkoja on lähelle 12.
 
Oisko täällä kettään näppärää joka osais tehdä semmoisen listan meistä syyskuisista?
Itsellä ei taito riitä siihen...
 
Takaisin
Top