Syyskuun lapsi 2012 :)

häyde91

Vauhtiin päässyt keskustelija
Hei! 

Meillä olis laskettu aika 15.9.2012 ja innolla ootellaan millon alkaa maha-asukki jo kasvamaan, että näkyis muillekin. :) Onkos kellekään muulle tulossa syyskuun lapsia?
Nimiä yritetään rautalangasta vääntää kun ei millään meinaa keksiä pojalle nimeä, jos sieltä poika tulisi. Tytölle kyllä jo löytyy nimi. :) 
 
Moi! Täällä toinen odottaja syyskuulle. LA ois 2.9. ja toinen lapsukainen tuloillaan.. Esikoinen täytti 28.12. vuoden :).
Minä oon kerennyt jo yhdessä ultrassakin käymään, kun menkkojen mukaan nyt ois 12+3, mutta ultran mukaan nyt 6+4, sykekin löytyi <3
 
Moi! Täällä ollaan ihan alku vaiheessa (3+6) joten vähä varovasti vielä kirjottelen. Laskureiden mukaan LA olis 21.09 ja esikoinen olis kyseessä. :) Ollaan miehen kanssa molemmat 20v ja tämä oli toivottu raskaus. Minä olen kuumeillut jo monta vuotta ja pari kuukautta sitten mieskin vihdoinkin lämpeni ajatukselle :) Nyt vaan toivotaan että pikkunen pysyis matkassa mukana :)
 
Täällä odotellaan myös syyskuunlasta. Esikoistyttö on 1v 2kk. Ensi vkolla menen yksityiselle alkuraskauden ultraan katsomaan että millä viikoilla mennään. kk kierto on aina ollut pitkä ja epäsäännöllinen eli arvauksia vain millä viikolla mennäään, mutta luulen että 5+? . Toivottavasti mun viikko veikkaus menee yhtään oikeeseen että ei tule turha käynti, koska sydämensykehän me halutaan nähdä:) Maha on aivan turvoksissa, ihan ku olis kuudennella kuulla:) tosin niin esikoisestakin turpos heti maha.
 
Onnittelut kaikille plussanneille :)

Täällä myös plussattu ja kovasti toivotaan että pienoinen pysyy matkassa tällä kertaa. Vaikka usealla tikulla on jo tämä plussa saatu niin silti olisi tarkoitus varata aika myös yksityiselle ultraan ja tarkistaa että kaikki ok. LA olisi laskureiden mukaan 10.9.

Täällä pidetään peukkuja että kaikkien maha-asukki alut pysyy mukana.
 
Täällä myös yksi hyvin varovainen ilmoittautuu mukaan..Laskettu aika olisi 22.9, eli nyt viikot 3+5. Yksi lapsi ennestään, 2,5v poika, sekä yksi km syksyllä 2011. Nyt kovasti toivotaan että tämä kovasti toivottu sekä yritetty pysyisi mukana loppuun asti. :)
 
Onnea kaikille plussanneille!!

Täällä alkoi joulun alla olemaan vaihtelevasti huonoja oloja ja uuden  vuoden jälkeen se muuttui koko päiväiseksi (ei onneks oo tarvinnut oksentaa vielä, esikoisestakaan en oksentanut kuin kerran) ja väsymys tuli kanssa joulun jälkeen. Nyt on sitten nälkä nostanut päätään, mutta ei sitten tee mieli syödä mitään kun koko ajan on huono-olo.

Miten teillä muilla onko mitä oireita tullut?
 
Täällä on myös kasvamassa syyskuun lapsi, tosin hieman on epäselvyyttä lasketusta ajasta. Viikkoja on nyt 6+4 ja lääkäri sanoi lasketuksi ajaksi 11.9., mutta ei se kyllä viikkojen perusteella tuo voisi olla vaan 3.9...

Olin tänään juuri tokassa varhaisultrassa juurikin epäsäännöllisen kierron vuoksi, josta laskettua aikaa ei voinut päätellä. Tänään näkyi syke! <3 Ihmeellistä!
 
eelis: täällä alkoi etova olo jo viime torstaina (kiinnittymisen aikaan??), mutta ei ole vielä tarvinnut halailla pönttöä. Mahassa aina välillä murluaa ja pissillä tulee juostua koko ajan. Ja nyt pari päivää on rinnat ollu melko kipeet. Ja täällähän on menossa vasta 4+0. 

Oli vielä pakko tehdä tänä aamuna CB:n digitaalinen testi varmuuden vuoks mutta kyllä sekin näytti että raskaana :) Ja nyt on ensimmäinen neuvola aika varattu joka on 7.2 :)
 
Eelis: Mulla kipeyty ja alkoi rinnat kasvaa heti 1,5 viikkoa hedelmöityksestä, mistä aloin raskautta epäilemäänkin. En olisi kyllä ikinä uskonut, sillä tärppäs heti ekalla kerralla ja ovulaatio on tullut joskus kiertopäivänä 30!! Epäsäännöllisyydestä johtuen juuri en uskonut, että kovin helposti tulisin edes raskaaksi.

Vähitellen tuli alavatsan nippailuja ja viime viikolla (eli 5+) tuli todella huono olo, mutta olin onneksi flunssan vuoksi sairauslomalla. Tällä viikolla kaikki oireet vatsan turvotusta ja nälkää lukuunottamatta on heikentyneet, joten oli kiva nähdä tänään ultrassa, että vauva voi silti oikein hyvin.
 
Minnianna: Melkein samoissa mennään :) mulla la 2.9.


Unohdin nuista omista oireistani palelun, välillä on kamalan kylmä vaikka kuinka ois vaatetta. iltaa kohden palelu vain yltyy..
 
Nojoo, tosi lähellä kyllä ollaan Eelis. Mun piti tulla hakemaan täältä vertaistukea, kun viime viikolla mua viikon jäljessä olevalle lapsuuden ystävälle tuli keskenmeno ja oma siskoni, joka taasen oli mua edellä 9 viikkoa, sai trisomia 18 -diagnoosin ja raskaus joudutaan keskeyttämään ensi viikolla... :( Oli kivaa fiilistellä yhdessä ja me oltiin ainoita mieheni kanssa, jotka ei ollut edes yrittäneet  vielä kunnolla, ystäväni taasen jo kesästä asti ja siskoni yli 2 vuotta. Täytyy vain itse arvostaa tätä raskautta entistäkin enemmän.
 
Tein positiivisen raskaustestin ennen kuin alkoi oireita tulla. Ensioireet oli turvonneet ja raskaat rinnat ja maha turposi ihan hirveästi. Kauhea pissahätä myös kokoajan. Alamahan nippailuja ja etova oli, ei kuitenkaan oksentaa tarvi. On ollut kyllä ihan erilainen alkuraskaus kuin esikoisesta.

Toivottu yllätyslapi tulossa. Tosiaan esikoisen kohdalla jouduin syömään clomifeniä että munasolu kypsyisi ja irtoaisi. Hieman ajattelin että ilman lääkitystä ei tärppää juurikin pitkän epäsäännöllisen kierron takia, mutta toisin kävi :) Tietysti esikoista yritettiin ja yritettiin eli stressilläkin varmasti oli vaikutusta asiaan.
 
Käytiin kaverin kanssa tiistaina salilla (ennen testin tekoa), niin menin ehkä vähä yli 5min jollain stepperillä ja sit tein pari liikettä jollain käsilaitteella, niin loppu jo siinä vaiheessa kunto.. Ja minä kun olen jo kauan haaveillut zumbasta ja nyt löytyi sellainen paikka missä voisi käydä, niin taitaa jäädä välistä kun kuolisin viimeistään siinä 10 minuutin jälkeen :D Ja muutenkin tuntuu kun tekee iha perusjuttuja niin alkaa puuskuttaminen. En olis kyllä uskonu että tämäkin tulee jo tässä vaiheessa :D
 
Mä oon kans huomannu et hengästyy tosi nopeesti. :D Hyvä että sain tänä aamuna edes sukat jalkaan ku alko jo henkeä ahistaa mutta voi olla että flunssallakin on näppinsä pelissä. Ja meinasin vielä kuun alussa hankkia salikortin mutta onneksi en ehtinyt niin voi rauhassa tuo pallukka tuolla kasvattaa mammansa mahaa. :)
Tää flunssa on kyllä hirveä, kun ei millään kaikkoa. :S
 
Mulla vasta 5. raskausviikko alkoi eilen :( Mutta näillä mennään ja innoissani olen! :)
 
Siis mulla rv 7+0 ja laskuri sanoo että 8.viikko kun on jo seittemän täynnä.

häyde91: Katoin noita sun viikkoja ja jos nyt on 5+1 ni sulla ois nyt 6.raskausviikko :) 
 
Kiitos Eelis empatiasta!

Mullakin alkoi tänään kahdeksas viikko, jee! :)
Kaveri raahas mut eilen vauvojen vaatteita katsomaan ja yritti kauheasti saada mua ostamaan jotakin. Musta tuntui aika oudolta vielä kierrellä siellä, koska tilanne tuntuu vielä niin epävarmalta, että ei tässä kovin luottavaisin mielin uskalla vielä olla. Mutta toisaalta oli kivaa hetki olla ihan murehtimatta ja nauttia ajatuksesta. Yritin etsiä kivoja tunikoita tai jotain, joihin sais turvotusmahan piilotettua, mutta kaikki äitiysvaatteet on pikemminkin vatsaa esilletuovia (mikä myöhemmin onkin sitten kivaa) kuin sitä peittäviä. Ostin sitten yhden ensilelun... :)

Miten paljon te muut olette uskaltautuneet heittäytyä ajatukseen lapsen maailmaan tulosta?
 
Takaisin
Top