Syyskuun lapsi 2012 :)

Nemia:
Täällä kans olis toinen tulossa ja maanantaina plussattu :D
Mullakaan ei juurikaan oo oireita, ei hajuherkkyyttä, etomista eikä ees rinnat oo viel kipeytyny vaikka imetän esikoistakin. :o Lievä väsymyskin johtunee tosta meidän yökukkujasta, joka ei millään malttaisi nukkua...

Nyt kun manailen oireettomuutta niin parin viikon päästä varmaan halailen pönttöä kellon ympäri..
 
Täällä huonovointisuus ja väsymys vain jatkuu ja ehkä hieman voimistuneena vielä... Alamahaa nipistelee/vihloo ja on aivastaessa repäisykipuja. Rintoja aristaa vain iltaisin, eikä silloinkaan pahemmin. Nälkä olis mutta mitään ei tee mieli syödä, tosin välillä tulee ihan yht'äkkiä, että nyt on heti saatava jotain.... esim. eilenillalla paistettuja munia leivän päällä... Mies on vähä ihmeissään välillä .
 
Me ollaan kerrottu vaan mun äidille ja mun muutamille ystäville. :) Miehen ystäville ja porukoille kerrotaan kun riski on pienentynyt eli varmaan ultrakuvien kanssa sitten. :D
 
Ja lisää ilmottautuu mukaan :) Eli täällä plussattu 31.12 ja viikot nyt 7+4 :) Tällä viikolla käytiin ultrassa varmistamassa viikkoja ja siellä pieni sydän sykki <3 Ensimmäistä täällä odotellaan!
 
Onnittelut kaikille uusille plussanneille! Täällä myös nyt varattu aika yksityiselle alkuraskauden ultraan parin viikon päähän. Kovasti jännittää että mitä siellä näkyy... päivät on aika pitkiä näin alkuun kun odottelee vaan tuota ekaa ultraa. Aika vähän ollut mitään oireita, pahonvointiakin vain silloin tällöin eli se saa aina epäilykset heräämään. Turhan kirkkaassa muistissa vielä se viimesykyinen km.... mutta toivotaan parasta!
 
Kävin eilen alkuraskauden ultrassa. Siellä näkyi jotain, muttei lääkäri vielä pystynyt varmistamaan normaalia raskautta. Sanoi että näyttäisi että olisi raskaus aivan alussa rv4+ tai sitten jos 2vkon kuluttua ultrassa ei näy syke niin on kehitys pysähtynyt. Lääkäri ihmetteli että olin 2.1 tehnyt positiivisen testin, mutta olen lukenut että muutkin ovat tehneet plussua n 1vko hedelmöitymisestä. Nyt ei auta kuin odotella se pari vkoa että näkyiskö siellä syke. Vähän raskausoireita on; mahaa nippailee, rinnat on raskaat ja turvonneet, nenä on tukkoinen.
 
Susie_118 , pari viikkoa onneksi menee nopeaan ja siellä varmasti näkyy sykkivä sydän. Tsemppiä! Täällä pahoinvointi on yltynyt ihan kamalaksi. Eilen en pystynyt syömään paljon mitään, vasta illalla hellitti. Yöllä sitten yltyi uudelleen ja en pystynyt hoitamaan esikkoa kun se päätti herätä pariksi tunniksi. Aamu alkoi ihan hyvin, mutta nyt kun tultiin ulkoilemasta ällötys alkoi ja jouduin oksentamaan kesken pojan lounaan. Nyt siis vähän parempi olo, mutta sitten iskee nälkä eikä tee mieli mitään.... Uh! Esikosta ei ollut kuin hieman pahaolo parina päivänä ja sitten koko raskauden silloin tällöin nousi ruoka ylös hampaita pestessä. Nyt toi hampaiden pesu on ihan tuskaa! Sanoin miehelle että haluan kertoa sen vanhemmille huomenna, ihan vaan siitä syystä että helmpompi pyytää sen äitiä tänne avuksi viikolla. Olis ihan kiva jos jaksais viedä poikaa kerhoon jne. Eli jos jollain on hyviä neuvoja pahoinvointiin niin niitä otetaan nyt vastaan! :) Onnea uusille plussanneille! Tuisku rv 7+6
 
Me ollaan kerrottu jo molempien vanhemmille, ja ainakin minun äiti kerto jo lähisuvulle :D Minulla meinas olla tuskaa pitää suuni kiinni jo tossa yritysaikana (2kk), kun äiti vaan voivotteli että millonkahan hänestä tulee mummo (joka kerta kun käytiin kylässä) :D Ja ajattelin että jos jotain tapahtuiskii nii olis ainakii joitain tukemassa, kun ei tuo mies ehkä niinkään ymmärrä...
 
Mulla on ollut eilen ja tänään "huonompi" päivä. Pahoinvointi on ollut kovaa ja tänään sain kaiken huipuksi migreenikohtauksen ja oksensinkin.... Nyt onneksi hieman parempi  vointi. Muuten oireista rinnat suoraan sanottuna perkeleen kipeät :D ja bussit sekä yleiset  vessat ovat tällä hetkellä ainakin ihan kamalia tuon herkistyneen hajuaistin takia!
Olemme kertoneet vauvasta vanhemmillemme, kavereillemme ja joillekin olen  töissä puhunut työni luonteen takia (paljon nosteluista yms). Et sillai :))
 
Tänään kävimme varhaisultrassa ja pienokaisella näytti kaikki olevan hyvin, sydän sykki ja vastasi kooltaan jo noin 7+2 => laskettuaika siirtyi noin 2.9.
 
HupsHei! Täällö LA myös 21.9 :) Esikoinen olisi täälläkin tuloillaan, ja tosiaan myös hieman varovaisesti kirjoitellen liikenteessä kun vasta ihan alkuvaiheessa mennään. Hyvällä ja jännittävällä mielellä siis odotellen :)
 
Kai miekin uskallan varovasti mukaan. Laskureiden mukaan LA oli about 19.9.... Plussatestin tein tiistaina 17.1 (muistaakseni).  Ensimmäinen olis...Mutta mulla ainakin ajatukset on jotenkin sekaisin...Ei oikein osaa ajatella koko asiaa. Ollakko iloinen vai mitä...niin hämmentävää. Ja voikohan niihin testeihin luottaa? ;) Tämmöistä täällä...
 
Heips, täällä ilmottautuisi kans varovaisin mielin yksi ensiodottaja :) Ei vielä hirveenä uskalla juhlia kun on vielä niin alussa mutta toiveikkain mielin! Varasin 3.2 ekan ultran yksityiselle et näkyykö siellä mitään... Oireina täällä ei oikeestaan muuta kun tissit on vähän arat. Niin joo ja la joskus 23.9 tietämillä.
Tekisinkö semmosen toisen topicin mihin jokainen vois ilmottaa ittensä, la, monesko lapsi jne vai haluuko joku muu tehä?
 
Onnea kaikille  uusille plussanneille!

Tuolla aikaisemmin ehdotin jo, että jos jollakulla olisi taitoa tehdä niin voisi tehdä . Itsellä kunnei taitoa niin paljoa ole.


Täällä taas ollaan viikkoa pidemmällä, 9. viikko alkoi juuri... Mietin vain kun olen kuullut että se 9.viikko olisi kaikkein riskialttein... Pitääkö paikkansa? Oletteko muut kuulleet vastaavaa...
 
Heippa!

Kiva kuulla muistakin suuskuun synnyttäjistä. Meillä ois laskettu aika 6.9, eli tänään mennään viikolla 7+3. Täälläkin on ollut paljon pahoinvointia, ja pari kertaa töissä oon joutunu oksentamaankin. Rintojen arkuus on ollut alusta saakka aikamoinen, öisin ei voi kylkeä kääntää etteikö sattuisi. Väsymys on alusta saakka ollut melkoista. Eli kaikki malli esimerkin oireet olen tavannut ;)
Oltiin ekalla neuvola käynnillä viime viikolla, eipä siellä vielä muuta kuin paljon uutta asiaa ja mietittävää. Ens viikolla ois yksityisellä ultra, selvittämään et kaikki on kunnossa ja kuinka monta pientä alkua masussa kasvaa. Juoduttiin avittaa raskautta vähän lääkityksellä ja siinä sivuvaikutuksena on että voi tulla tuplat. :) Sitä odottamaan.

Esikoista todella odotellaan, kuten varmasti jo huomasitte innostuksesta. Ei olla miehen kanssa kerrottu vielä kellekkään. Ainoostaan töissä jouduin tosi suppeesti kertoo ettei tarvitse hoitaa riskipotilaita. :)
On todella mukava lukea muiden samalla kuulla olevien kuulumisia!
 
Miten musta tuntuu että kaikilla muilla on neuvola aikasemmin ku mulla? :o No toivottavasti ees neuvolakäynnillä kuunnelluttaa sydän äänet, sillon jo viikko 9 menossa nii luulis nyt kattovan et onko siellä ketään. :D 
 
Häyde91: En usko että kuuntelevat sydänääniä viikolla 9. Vaikka kuuntelisivat, niin on kuulemma todennäköisempää ettei sieltä vielä mitään kuulu, koska vauva on vielä niin pieni ja kohtu niin syvällä vielä. Näin ainakin mulle sanottiin kun ekaa odotin. Mulla kuunneltiin sydänääniä vasta tokalla neuvolakäynnillä joka muistaakseni oli viikolla 16..
Näin siis etelä-suomessa.
 
Raastavaa odotusta vielä 1,5 vko edessä ennen kuin meen toiseen alkuraskauden ultraan. Tuntuu että kaikki raskausoireet on hävinnyt, ehkä mieli tekee tepposet, koska mielessäni olen ajatellut että siellä ei ehkä ne sydänäänet näykään. Viimeksi lääkäri kuitenkin sanoi että hänen mielestän voisi olla elinkelpoinen yksilö, oli vain niin pieni ettei osannut enempää sanoa. Ihmetteli vain kun plussasin 2.1 ja trin mukaan olis saanu vasta alkunsa silloin. Siitä vähän epäilisin että on pikkuinen lakannu kasvamasta. Tosin tri heitti et jos on aiemmassa kierrossa ollu tuulimuna / varhainen keskenmeno niin jättää positiivisen raskaustestin pitkäks aikaa. tiedä sitten. Parasta toivotaan, pahinta odotetaan.
 
Takaisin
Top