Sokerirasitus ja radi

Hei kertokaas tästä sokerirasituksesta ja mikä on radi? Liittyy ilmeisesti raskaudenajan diabetekseen, vai oonko ihan vääräs? Tutkitaanko kaikilta ja missä vaiheessa? Mul on nyt 13+3 ja oon aika pihalla näköjään.
 
Hei kertokaas tästä sokerirasituksesta ja mikä on radi? Liittyy ilmeisesti raskaudenajan diabetekseen, vai oonko ihan vääräs? Tutkitaanko kaikilta ja missä vaiheessa? Mul on nyt 13+3 ja oon aika pihalla näköjään.
Niin oon mäkin ku kahdes aikasemmas ei oo tehty mitää tollasia ja neuvolakortis lukee et mulle tehään semmonen 26rv
 
Radi on lyhenne raskausajandiabetksestä:) se on vähän neuvolasta kiinni koska tänne joutuu vai joutuuko ollenkaan... mulla ollut raskausajan diabetes aikasemmin niin tänne jouduin jo nyt rv 12 ja toinen reissu tulee tuolla rv 20 jälkeen...
Niin ja jos on30(vai 35+), ylipainoinen, suvussa on diabetestä, edellinen lapsi ollut iso tms niin sit tänne pääsee kans...
 
Nyt on eka verikoe otettu ja se neste juotu. Huhhuh ei se niin kamalaa ollut kun luulin mutta tosi makea kyllä. :wtf::joyful: Nyt sitten vielä pari tuntia täytyy kestää.
 
Mulla kans huomenna edessä ja en tiiä, miten ihmeessä sen jaksan, kun en saa vieläkään kunnolla syötyä vaan sellaisia miniannoksia niin tulee pitkä aika ilman ruokaa :oops: Eikä nälkäkään auta ruuan laskeutumista vaan huono olo on ennen syömistä ja sen jälkeen :D
 
Mulla kans huomenna edessä ja en tiiä, miten ihmeessä sen jaksan, kun en saa vieläkään kunnolla syötyä vaan sellaisia miniannoksia niin tulee pitkä aika ilman ruokaa :oops: Eikä nälkäkään auta ruuan laskeutumista vaan huono olo on ennen syömistä ja sen jälkeen :D
Tsemppiä! Mulla oli kanssa vaikeuksia, mut siitä selviää! :)
 
Paastoarvot otettu ja litkua juotu, nyt alko odottaminen. Sokerijuoma ei ollu niin pahaa kuin muistin. Lapsena joutunut tekemään eli mooonta vuotta sitten. Näin kauhukuvia isosta tonkasta täynnä vaaleenpunasta paksua sokerimössöä. Pahinta mulle on verikokeet milloinkohan saa tietää minkälaisia arvoja tuli ja vaatiikin toimenpiteitä?
 
Pystyköhän ne soittaan labrasta jo samana päivänä, viimeistään seuraavana.meillä kyllä th soittaa jos niissä on häikkää
 
Testi ohi ja testiaika sinällään meni ihan ok, mutta heti testin jälkeen kiire oksentamaan, kun oli oksennusta pidätellyt kaksi tuntia ja oksentamista sen jälkeen riittänytkin. Töissäkin piti heti ruuan jälkeen käydä oksentamassa :rolleyes:
 
Niin ja mun pitää huomenna soittaa neuvolaan tuloksista. Nyt eivät sanoneet mitään arvoja
 
Mulle soitettiin jo samana päivänä. Kaks arvoa eli rajaarvon ja sokereita pääsee testaamaan. Itkettää vaan kun neula - veri - järki ei mulla mene samaan lauseeseen ja itken kun sormenpäästä hoitajakin ottaa testin. Josko se ei olis niin kauheeta kun itse voi säädellä sitä neulaa ja tilannetta.... Ainakin näin yritän järkeistää asiaa..
 
Mulle soitettiin jo samana päivänä. Kaks arvoa eli rajaarvon ja sokereita pääsee testaamaan. Itkettää vaan kun neula - veri - järki ei mulla mene samaan lauseeseen ja itken kun sormenpäästä hoitajakin ottaa testin. Josko se ei olis niin kauheeta kun itse voi säädellä sitä neulaa ja tilannetta.... Ainakin näin yritän järkeistää asiaa..
Voih, tsemppiä! Ymmärrän tuskan. Pelkään itsekin verta ja neuloja, tosin en ehkä itkuun asti. Hirvittää vähän, tuleeko mulle radi-diagnoosi. Ylipainoa on muutama kilo, ja liikunnat olleet vähissä koko talven. Mulla tosin ei vielä hetkeen ole sokerirasitusta.
 
Olen kohta kolmekymppinen jolla kyyneleet alkaa valumaan jo verenpainemittauksesta.. :) järjellä pystyy itselle selittämään kaiken mutta järki häviää kun neulan pitäisi lävistää iho sen pikkusen millin verran. Pystyn tekemään sen toiselle mutta itelle...oumaigaad.. onneks tätä voi ruokavaliolla hoitaa ja toivottavasti se riittää. Jännä miten synnytys ei aiheuta samanlaista pelkoa :D
 
Oliko ounou tämä ensimmäinen lapsi? Musta esikoisen aikana siedätyin jo kohtalaisen hyvin piikkejä kohtaan, etten nyt esim. Sokeriradituksessakaan itkenyt. Ja silloin mittailin pari kertaa viikossa sokereita. Eli tsemppiä, ja toivottavasti siedätyt vähän edes piikeille!
 
Olen kohta kolmekymppinen jolla kyyneleet alkaa valumaan jo verenpainemittauksesta.. :) järjellä pystyy itselle selittämään kaiken mutta järki häviää kun neulan pitäisi lävistää iho sen pikkusen millin verran. Pystyn tekemään sen toiselle mutta itelle...oumaigaad.. onneks tätä voi ruokavaliolla hoitaa ja toivottavasti se riittää. Jännä miten synnytys ei aiheuta samanlaista pelkoa :D

Verenpainemittaus on muuten ihan kamala!
 
Tää piikkikammo-hysteria-mamma haki mittauslaitteet. En pystynyt siinä neuvolatädin edessä mittaamaan vaikka uskon että omassa rauhassa tulee onnistumaan ihan hyvin. Ilokseni voin aloittaa joka toinen viikko vain yhden päivän mittauksella, toki paha 8x päivässä mittaus ja sitten joka toinen viikko neljänä päivänä vain aamupaasto. Kuinka usein muut kotona mittailee näin ruokavaliohoitoiselle radilla? Toivon, että ruokavaliohoidolla pärjätään loppuun saakka.
 
Takaisin
Top