Sokerirasitus ja radi

Kiitos Hallanderus, ehkä tää tästä kun ajatukseen tottuu :) Onneks mulla on kiva ja lempeä terkka, joka sanoi jo puhelimessa ettei mitään paniikkia tarvi ottaa :)
 
Omaretta, tsempit täältäkin radin hoitoon! Toivottavasti ruokavalion tarkkailu auttaa:)
Mä joudun täällä nyt sit tarkkailee meidän 5v sokruja seuraavat 4 päivää kun heräsi epäily diabetekset :sad001 huolettaa...
 
Kävin sokerirasituksessa ja tällä kertaa hyvät tulokset. Terkka totes että rv 26 uudestaa. Tämä tuli osittain yllätyksenä, mutta osasin odottaa sitä, kun täällä siitä puhuttu.

Toivottavasti ei 5 v:ltä löydy diabetesta! Mutta onneksi sen kanssa pystytään elämään, jos niin käy :)
 
Äippä mistä heräsi epäilys 5v voinnista?

Kiitos muuten ruokavinkeistä, tänään paasto oli peräti 5.8, edistystä! Pääsen rasitukseen jo vaiks ens viikolla, jos saan ajan ja kattellaan sit jatkoja. Sitä jäin ihmettelee, et painoa ei sais muka tulla. Mun bmi oli tasan 27 ja se on sinne kivunnu näillä alkuviikoilla, koska painoin neuvolassa enemmän mitä viimeks kotimittauksella (josta ei siis ihan tolkuttomasti ole aikaa). Viime raskaudessa painoa tuli yhteensä olisko ollu vajaa 10 kg, eikä kukaan napissut mitään. Ekassakin tuli loppuviikoilla jotain 5 kg, eikä silloinkaan motkotettu ja silloin ekassa neuvolassa bmi oli kuitenkin 33. Ei se nyt siis itteeni haittaa jos painoa ei tule, mut ihmettelen mistä moinen ukaasi on tullut. Ja kyllähän se vähän lisästressiä tuo. Toivottavasti pysyn sillai kunnossa, et pystyn jatkaa liikuntaa suunnilleen samaa tahtia.
 
Mulla tokassa raskaudessa (6 vuotta sitten) ylittyi 2 h tunnin arvo ja jouduin sokeri seurantaan joka oli kyllä tosi vaivalloista kun ei muistanut aina mittailla :facepalm: Sokerirasitus tehtiin muistaakseni joskus + 20 viikolla. Ihan ruokavaliolla hoidin, lähinnä herkut jätin melko minimiin ja yritin vähän enemmän liikkua. Vauva syntyi 39+2 ja painoi 3735g. Nyt tästä kolmannesta terkka tuumas että rasitus tehtäisiin jo aiemmin rv 12-15 kun tuota ylipainoa on ja ikää 30 vuotta. Ei kyllä yhtään nappaa lähteä rasitukseen kun se litku on niin karmivaa ja oksua saa pidätellä :depressed: Ekassa raskaudessa oli jotain cokiksen makuista ja tokassa oli vaihtunut punaiseen mönjään.
 
Kkoo hienosti paasto tipahtanut:) hyvä sä! Mulle sanottu että radilaiselle suodaan 7km painon nousu eli just sen vauvan +muun ”sälän” verran, ja siitäkös se ressi tuli o.O
Epäily nousi kun 5vllä on taipumusta oksentaa jos se ei syö ja on sitten valkea kun haamu ja sitten edelleen käyttää yö vaippaa joka on aamulla ihan uitettu :sad001 tässä se vasta ressi onkin! Sain sitten eilen neuvolasta lansetteja tohon mun sokerittariin jotka ei edes toimi tossa, joten se siitä mittaamisesta :sad001 ainakaan pissassa ei oo sokereita...
 
Mulla otettiin pissakoe osastolla, kun olin tipassa. Siinä sit sokerit 2 plussalla eli lääkäri sano et se olis sokerirasitus vk:lla 12-16. :depressed: Voikohan ne olla plussalla jostaki muustaki syystä, kellään tietoa?
 
Mä sain jo rv 10 radi tuomion ja näin pääsin välttää sokerirasituksen.. Diagnoosia tehtiin kotimittausten perusteella ja tänään aloitettiin insuliini diformiinien seuraksi.. Edellisessä raskaudessa puhkes n. rv 25 radi ja sillon oli kans sit insuliinit ja käynnistys rv 37+6

Zobe, mulla oli ekassa raskaudessa aina plussalla 1-3 sokerit pissassa mut ei ollu radia.. Kuulema joillain munuaiset päästää vaan herkemmin sokeria läpi..
 
Mä sain jo rv 10 radi tuomion ja näin pääsin välttää sokerirasituksen.. Diagnoosia tehtiin kotimittausten perusteella ja tänään aloitettiin insuliini diformiinien seuraksi.. Edellisessä raskaudessa puhkes n. rv 25 radi ja sillon oli kans sit insuliinit ja käynnistys rv 37+6

Zobe, mulla oli ekassa raskaudessa aina plussalla 1-3 sokerit pissassa mut ei ollu radia.. Kuulema joillain munuaiset päästää vaan herkemmin sokeria läpi..

Miks sulla aloitettiin lääkitys jo nyt? Vai oliko arvot ihan tosi korkeella? Ite olin eilen rasituksessa ja tänään saan tulokset, hirvittää. Nyt vasta rv 9+5.
 
Oikeestiiiiii jeeeejeejee!!! Paasto 5.7, tunnin arvo 5.3 ja 2h arvo 6.6! Oon niiiiin iloinen, paastohan oli ihan siedettävissä lukemissa, vaikka tuolla selkeesti dg tuleekin. Ei haittaa! Oikeasti odotin paastoarvoksi jotain 7 alkavaa. Huh!
 
Mulla paastot ylitty nii usein ja oli sen verran korkeita.. Diformiini menny jo ennen raskautta pcon hoitoon eikä ne pitäny sokereita kurissa vaikka annosta nostettiin ni nyt sit myös inska..

Nuohan kuulostaa ihan hyviltä arvoilta :) toivottavasti riittää pelkkä ruokavalio ja seurantalinja :)
 
Kkoo toi paastohan on melkein Ok, samoin noi muut arvot :) Ootko muuttanut syömistä tms?
Mä tilasin lansseja tohon mun laitteeseen ja ajattelin huomenna tehä päiväkäyrän... näkis vähä et miltä näyttää:wink
 
Kuulin eilen neuvolassa, että mun ei tarvitse mennä tuohon sokerirasitukseen, jos tulevissa virtsanäytteissä ei sokerit nouse! Mä oli ihan varma, että tarvii, kun mä oon ensimmäistä odottaessani käynyt, niin luulin, että nyt kun ikääkin on paljon enemmän, niin joutuisin. Nyt täytyy vaan pitää huoli, että ne vitsanäytteet pysyy kuosissa :)
 
Päiväkäyrää mittailen ja sokrut pyörii ennen syömistä ja syömisen jälkeen 4.2-4.6 :eek: ei paha... tänään oon mitannnut aamupalan ja lounaan ennen ja 1h arvot, jos sitä vielä mittais päivällisen ja iltapalan:)
 
Mites siinä rasituksessa,voiko ne olla liian matalat ku mulla viimeks oli paasto jotai vähä alle 4, 1 tunnin arvo tais olla vähä yli 5 ja 2h arvo taas alle 4. Sillon ku th niitä katto niin totes vaan,että sulla tais olla aika kova nälkä :joyful: mutta ei siis sen enempää sanonu. Ja nyt ei kuulemma tarvi mennä ku viimeks oli niin matalat. Tosin esikoista odottaessa tuli todella paha olo, jos oli yli 3h syömättä. Nyt ei onneks niin pahasti..
 
No niin nyt on käyrä valmis eikä sokerit mennyt kertaakaan yli 5mmol/L :eek: hyvältä näyttää:wink vai onko nää jo sit liiankin matalat?

Kuin paljon alle meni? Mulla oli viime rasituksessa yksi arvo 3,5 ja siihen hoitaja totesi, että alkaa olla alarajoilla...
 
Aamulla luvassa ensimmäinen kierros[emoji30]. Hirveä iltapalan syöminen käynnissä[emoji16]
 
Takaisin
Top