Sokerirasitus ja radi

Äippä, en kauheesti oo vielä muuttanu ruokavaliota, vähän jättänyt leipää vähemmälle ja lisännyt kasviksia, sekä kiinnittäny enemmän huomiota vedenjuontiin. Tänään paasto oli 5.4! Rajalukema, mutta alle kuitenkin!! Päiväarvot on ihan priimaa ollut, en niitä niin paljon enää viitti mittailla, satunnaisia otoksia siihen asti, että sokrut lähtee taas nousuun. Koska kyllähän ne vielä lähtee.
 
Istunta aloitettu, hirveä nälkä!
Ihana kolme tuntia edessä. Ihana tietää että pääsee vielä toisenkin kerran[emoji30]
 
Tänne napsahti radi tuomio. Nyt sitten sokereita mitata 4 krt päivässä.. Ennen ja jälkeen ruokailun.. :arghh:
 
Mulla myös rasituskoe edessä tuplasti. Ekan kerran jo maaliskuussa ja toinen sitten jossain siellä rv20 paremmalla puolella.

Mulla oli ekassa raskaudessa paastoarvo rajoilla, muistaakseni 5.4. 1h ja 2h arvot oli hyvät, reippaasti alle rajojen. Poika oli syntyessään rv 39+2 3450g eli ihan normaalipainoinen. Kävin viime joulukuussa taas rasituskokeessa kun synnytyksestä oli vuosi ja raskausajan radi oli ruokavaliohoitoinen. Paasto ehti labran sähellyksen takia venähtää 13-tuntiseksi ja arvo oli 5.9. 2h arvo oli 3.5 eli ihan alarajoilla. Kävin sitten diabeteshoitajan kanssa juttelemassa ja hän totesi, että insuliinintuotanto mulla näyttäisi toimivan todella hyvin, ongelma on nuo pitkät paastot jolloin arvo lähtee kohoamaan. Hänen mukaansa tämä saattaa olla ihan mun elimistöön liittyvä "erityispiirre" eikä niinkään raskauden mukanaantuoma oire. Tästä kertoisi kyllä sekin, että raskausaikana tuo paastoarvo oli alempi kuin vuosi synnytyksestä.

Noh, juttelin tästä sitten neuvolan tädin kanssa joka oli sitä mieltä että ehdottomasti kaksi kertaa mentävä rasitukseen. Itse kyllä nyt vähän mietin, että jos ekassa rasituksessa taas sama juttu, että paasto koholla ja 1h ja 2h arvot matalat niin en aio siihen toiseen rasitukseen enää mennä. Viimeksi sain siitä loppupäivän kestäneen infernaalisen päänsäryn, joka ei kyllä näillä oloilla ja esikoisen olessa kotona houkuta sitten yhtään. Mulla on edellisestä raskaudesta vielä tallessa kotimittari, jolla voin tarvittaessa itse mittailla sokereita.

Mulla oli ekassa raskaudessa just vastaava, et vaan paastosokeri narautti. Eikä koko raskausaikana muut arvot ylittyneet vaikka oisin syönyt mitä. Paastoarvon hyvänä pysyminen edellytti isoa iltapalaa myöhään illalla.

Mut mullapa tuli silti insuliinihoitoinen radi. Tytön syntymäpaino 3,0. Et ei se niin yksoikosta ole.
 
Mulla oli ekassa raskaudessa just vastaava, et vaan paastosokeri narautti. Eikä koko raskausaikana muut arvot ylittyneet vaikka oisin syönyt mitä. Paastoarvon hyvänä pysyminen edellytti isoa iltapalaa myöhään illalla.

Mut mullapa tuli silti insuliinihoitoinen radi. Tytön syntymäpaino 3,0. Et ei se niin yksoikosta ole.

Oho, siis silti alettiin hoitamaan insuliinilla, vaikka oli vain satunnaisia paastoarvojen ylityksiä? On näköjään melko erilaisia nämä hoitokäytännöt, kaverilla myös oli hyvin samantyyliset arvot ja hänellä aloitettiin lääkitys sekä käynnistettiin synnytys viikko ennen laskettua aikaa. Mulle ei tällaisia vaihtoehtoja edes väläytetty?
 
Mulla oli ekassa raskaudessa radi. Paastoarvosta kärähti. Seurannassa arvot pysyi hyvänä, pari kertaa paasto ylitti sallitun rajan. Ei missään vaiheessa puhuttu lääkityksestä vaan ruokavalio hoidolla mentiin. Toki vauvan kokoa seurattiin tarkemmin, mutta ihan sopusuhtainen neiti syntyi 3600g. Antoivat mennä viikon yliajalle, sitten käynnistettiin.
 
Nyt löyty sopiva aika rasitukselle vasta 28.3 eli silloin viikkoja kasassa 16+6. Jännittää jo nyt miten käy kun liikkuminen jäänyt ihan minimiin kipujen vuoksi..
 
Mäkin kävin nyt pe rasituksessa. Litku ei ollu niin pahaa mitä muistin, oon siis kahdessa edellisessä käynyt myös sokeri rasituksessa. Ekasta ei tullut tuomioo mutta toisesta tuli, jossa siis 2-3 pv viikossa mittailin sokereita ja kirjailin niitä ylös ja sitä tein sinne synnytykseen saakka. tää toinen syntyi laskettuna aikana ja painoa 38 kg (käynnistettiin veren vasta aineen takia)
Ja nyt sit sain rasitukseen ajan. Ja nyt jännään miten käy. Ma saan kuulla tulokset.
 
Mäkin kävin nyt pe rasituksessa. Litku ei ollu niin pahaa mitä muistin, oon siis kahdessa edellisessä käynyt myös sokeri rasituksessa. Ekasta ei tullut tuomioo mutta toisesta tuli, jossa siis 2-3 pv viikossa mittailin sokereita ja kirjailin niitä ylös ja sitä tein sinne synnytykseen saakka. tää toinen syntyi laskettuna aikana ja painoa 38 kg (käynnistettiin veren vasta aineen takia)
Ja nyt sit sain rasitukseen ajan. Ja nyt jännään miten käy. Ma saan kuulla tulokset.
Siis kenellä painoa 38kg verran? :D
 
Huomenna se sit ois rasitus klo 7.40... mitäköhän siitä mahtaa tulla kun mulla ihan hirvee olo jos ei saa ruokaa HETI kun herää ja mun pitää kuitenkin nousta viim 7 tekee muksuille aamupalaa ja lähtee painamaan sinne labraan(kävellen 10min)... pitää vissiin ottaa ykäpussi matkaan mukaan...
 
Mikä siinä on kun tietää että EI saa syyä niin on ihan hirvee nälkä? Vaikka söin normaalia runsaamman iltapalan niin silti vois syyä vaikka puolikkaan hevosen:/ miksi? :D
 
Mikä siinä on kun tietää että EI saa syyä niin on ihan hirvee nälkä? Vaikka söin normaalia runsaamman iltapalan niin silti vois syyä vaikka puolikkaan hevosen:/ miksi? :D
Just ton takia mä en pystyis mennä sinne sokerirasitukseen, on vaan niin *elvetin kova nälkä. Oon just täs kiukutellut miehelle miksei täällä oo mitään syötävää.:mad:
 
Teoriassa mulla ei pitäis enää nälkä olla! Söin 2 ruisleipää+kinkku/juusto ja vihannekset, profeel rahka, lasituoremehua, 4siivua pekonia,2munan kokkeli ja iso kuppi teetä:eek: ei siis enää voi olla nälkä mut kun vaan on:P
 
Teoriassa mulla ei pitäis enää nälkä olla! Söin 2 ruisleipää+kinkku/juusto ja vihannekset, profeel rahka, lasituoremehua, 4siivua pekonia,2munan kokkeli ja iso kuppi teetä:eek: ei siis enää voi olla nälkä mut kun vaan on:p
Noi kaikki ja sit vielä hevonen päälle niin alkais raskausnälkä menee :grin
 
Takaisin
Top