Sokerirasitus ja radi

Jaahas mulla paastoarvo 5,8 tänä aamuna :hungover: Paasto kylläkin venyi 11 tuntiin, mutta silti. Huomenna diabeteshoitajan vastaanotto, saa nähdä lyökö se insuliinit kouraan :sad001 En enää tiedä miten muuttaa ruokavaliota tai mitään muutakaan, liikun säännöllisesti (päivittäin aerobista ja viikoittain lihaskuntoa), äsken laskin ruokavalion päivittäisiä hiilareita ja jäävät sinne suosituksen alareunalle pyörimään 130-180g/pv. En enää noista hirveästi voi nipistää kun pitäis jotain jaksaa tehdäkin päivän aikana...
 
Täällä sitä nyt sitten istutaan sokerirasituksessa. Litku oli vadelmanmakuista ja ymmärrän hyvin miksi joillakin se ei vaan pysy sisällä. Vauva potkii mahassa hulluna ihan niin kuin se siirappi korventaisi sinne asti. Tai ehkä pikkuinen miettii että missä on totuttu ja arvostettu aamupalamme. :)
 
Sain vähän noottia neuvolassa siitä, että en ole mittaillut sokereita. Saan mahdollisesti sellaisen käteen laitettavan systeemin ettei tarvitse pistellä koko ajan ja se kuulema mittaa jatkuvasti eli saadaan parempi kuva sokereiden nousuista/laskuista.
 
Qaakkeli, ai sensorin? Se on kuulema niin epätarkka ettei sitä suositella radilaisille, tää on kuultu neuvolasta ja diabetes hoitajalta. Et kannattaa kysyä tarkkaan..
 
Olin diabeteskätilön vastaanotolla aamupaastoarvojen vuoksi. Oli aivan ihana kätilö eikä suinkaan insuliiniresepti kourassa kuten ensin pelkäsin...Käytiin ruokavaliota tarkasti läpi sekä muutenkin liikuntatottumuksia yms. Totesi, että ruokavalio on sen verran hyvässä kuosissa, että ei itsekään oikein tiedä mitä siitä muuttaisi. Kokeillaan vielä proteiinin lisäämistä iltapalalle, nyt oon mennyt monesti vaan leivällä tai vaihtoehtoisesti pelkkää proteiinia. Lisäksi lisään lihaskuntoharjoittelua, koska se lihasmassa nyt on se joka sitä sokeria polttaa. Mittailen aamupaastot joka päivä kaksi viikkoa ja raportoin tulokset heille, sitten ihmetellään uudestaan tarvitseeko jotain lisähoitoa. Kovin olen itse motivoitunut tekemään oikeastaan mitä vaan, ettei lääkehoitoa tarvitsisi aloittaa.
 
Täällä lääkärineuvolassa sain lähetteen äippäpolille niiden paastojen takia myös, kutsukilahtaa 2-3viikon sisällä. Mun oma neuvolan terkka lohdutti että ei niin pienillä aamupaasto nousuilla sitä vauvaa jättiläiseksi kasvateta varsinkin kun oma painon nousu on ollut pientä.

Kiva että on hyviä kokemuksia mangusti, ei tarvii itsekkään ehkä niin kauhulla odotella tapaamista. :) Itselle tuli ehkä vähän helpottunut olo lähetteestä jopa kun tuntuu että omat keinot loppuu kesken ja otan liikaakin stressiä asiasta.
 
Mä kävin rasituksessa viime torstaina eikä tuloksia vieläkään näy omakannassa. Onko teille th tai lääkäri soittanu niistä?
 
Ei kyllä kovin vahvasti täälläkään mene näiden sokeri arvon kanssa :s millon heittää mikäkin arvo:sad001 ihan sama mitä syö,millon syö tai jättää syömättä:sad001 edellisessä neuvolassa(viime torstaina) oli sitä mieltä että vielä ei reagoida mitenkään heittelyihin kun ei oo tullut sitä 3xvko mutta jos muuttaisin useammin niin varmasti tulisi tai ainakin näin uskon:sad001 minä en tiedä mitä tehdä! Elokuussa olis sen istukan takia kasvukonrtolli äippäpolilla niin näkeepä sit viimeistään että mitenkä tää sokereiden heilahtelu on vaikuttanut lapsen kasvuun:/ taitaa tulla pitkä visiitti synnärillä o.O
 
Mä kävin rasituksessa viime torstaina eikä tuloksia vieläkään näy omakannassa. Onko teille th tai lääkäri soittanu niistä?

Mun neuvola on piilottanut kaikki raskauteen liittyvät labrat... sain rasitus arvot tietää vasta neuvolassa käydessäni! Kannattaa soitella niiden perään jos mitään ala kuulua!
 
Qaakkeli, ai sensorin? Se on kuulema niin epätarkka ettei sitä suositella radilaisille, tää on kuultu neuvolasta ja diabetes hoitajalta. Et kannattaa kysyä tarkkaan..
Ei mitään hajua :D Joku Libra-niminen vekotin. Sekä neuvola, että diabeteshoitaja tätä suositteli. Huomenna meen asentamaan sen niin sen jälkeen oon fiksumpi (ja ihan piruttain pidän sit tuplakirjaa niin, että pistän samalla ja katon täsmääkö).
 
Joo just sen saat.. Todella mielenkiintoista että sulle laitetaan se :eek: ehkä joo kannattaa mitata kuitenki sormenpäästäki, sensorissa on eri tyyli millä se mittaa ja voi olla puoli tuntia jäljessä se arvo.. Harmi ku mulle sanottiin tästä vasta sen jälkeen ku töissä kävi näiden myyjä, olisin halunnu hieman keskustella ja kysellä asiasta.. Mun miehen siskolla on ihan pienenä todettu diabetes ja hänellä on tämä sensori, hänki aina välillä mittailee myös sormenpäästä ku saattaa näyttää eri tuloksia.. Jos viitit ni kysypä niiden mielipidettä tähän epätarkkuuteen :) täällä on tosiaan tiukka linja että radilaiset ei saa sensoria eikä saa freestylen mittareita joilla mitataan sormenpäästä koska se on epätarkka ja radin kans pitää olla todella tarkkana..
 
Nyt on Libra käsivarressa :D
Kysyin diabeteshoitajalta ja hän oli sitä mieltä, että se on ihan yhtä luotettava kun verestä otettuna. Mutta ajattelin mitata paastoarvot ja joitain ruuan jälkeisiä sormesta ja katsoa eroavatko toisistaan.
 
Mielenkiintoinen sit nähdä miten käy, täällä nii varmana on asiasta puhuttu ni jos viitit ni ilmottele täälläki miltä näyttää :)
 
No jo heti ekan mittauksen jälkeen voin sanoa ettei ainakaan näytä samaa. Tiedä sitten kumpi on oikein.
Ennen ruokailua:
Veri 5,3
Kone 3,3

Ruokailun jälkeen:
Veri 5,8
Kone 3,1

:/
 
Auts! Eli tällähetkellä voi sanoo että ehkä niissä puheissa on ollu perää, saa nähdä että mihin suuntaan se menee.. Tuntuko susta että sulla olis ollu matalat sokerit? Ja jotenki mahdottomalta kuulostaa että ruuan jälkeen laskis vielä alemmas ja olis oikeesti noin matala
 
Voiko se kone näyttää jotain eri yksikköä? Mulla tosta kyl mitään käryä:eek: kumma homma joka tapauksessa!
 
Istun juuri sokerirasituksessa. Ei se paasto mitään, usein unohdan aamiaisen muutenkin, mutta kun se litku oli sitruksen makuista mikä ei tosiaan ole oma suosikki! Nyt haluaisi vaan vettä että sais maun pois suusta. Viimeksi alkoi heikottaa vasta toisella tunnilla, vielä on odotettavaa... Huomenna neuvola, jossa kuulee tuomion.
 
Auts! Eli tällähetkellä voi sanoo että ehkä niissä puheissa on ollu perää, saa nähdä että mihin suuntaan se menee.. Tuntuko susta että sulla olis ollu matalat sokerit? Ja jotenki mahdottomalta kuulostaa että ruuan jälkeen laskis vielä alemmas ja olis oikeesti noin matala
No siis... Mullahan on usein sellainen tunne, että huippaa päästä ja pää tuntuu sellaiselta "usvaiselta". Tätä ei kuitenkaan näy verestä otetusta sokerista joten oon aatellu, että johtuu matalasta raudasta tms. Nyt tuo laite näyttää todella matalaa sokeria niin se voisi olla linjassa siihen (ehkä). Mielenkiinnolla odotan tuloksia kahden viikon kuluttua. Tuo laitehan piirtää käyrää jatkuvasti, eli vaikka mittaisin nyt 3,0 ja kolmen tunnin päästä 3,0 niin se käyrä saattaa silti käydä jossain 8,0 siinä välissä. Piruttain söin karkkia eilen illalla ja hyvin se masina tunnisti nopean sokerihuipun (ja laskun) vaikka mittasin ennen ja jälkeen normaaleja sokereita.
 
Sitruksen makuista lillettiä oo tullukkaan ”nautittua”:p mitäköhän kaikkia makuja niitä sit on? Ainakin kirsikka, cola ja vadelma... ja näemmä sitrus:p
 
Takaisin
Top