Sokerirasitus ja radi

Ja hei, mulla ei oo ollut yhtäkään tapaamista diabeteshoitajan kanssa jos ei lueta mukaan tuota 15min tapaamista jossa sain ohjeet tohon etäluettavaan laitteeseen :D Neuvolassa hoitavat. Ekassa raskaudessa oli pelkkä neuvola + sairaala jossa ultrattiin sitten loppuvaiheessa.
 
Edellisessä raskaudessa oli 2vko välein kontrolli jossa ensin kävin diabeteshoitajan luona ja sit sen jälkeen aina lääkärin luona joka ultra.
Nyt tässä raskaudessa kontrollit aina lääkärillä joka myös ultraa
 
No niin tänään kävin hakemassa sokeri mittarin kun tuli tuo paasto arvo rasituksessa 5.3. Nyt pitäisi sitten mitata kahden viikon ajan neljänä päivänä viikossa. Kuusi kertaa päivässä huh huh, en kyllä tajua miten muistaa mitata. Ei kyllä tule olemaan helppoa kun pitäisi noin monta kertaa päivässä mitata eikä tule syötyäkään noin monesti. Kauhea stressi nyt tästä. Ilmeisesti sitten äitipolille lähete jos tulee useampi heitto arvoissa.
 
Oli mulla taas eri terkka kuin viimeksi. Ei ollut kyllä yhtään perillä asioista, piti näyttää mulle miten mittaria käytetään ja sitä pistintä mutta lopulta opastin ite tätiä kun ei osannut käyttää vaikka samalla periaatteellahan nuo kaikki toimii..
 
Mites te työssä käyvät ihmiset mittailette noita sokereita? Siis pitääkö niitä oikeasti mitata myös töissä?? :eek:
 
No niin tänään kävin hakemassa sokeri mittarin kun tuli tuo paasto arvo rasituksessa 5.3. Nyt pitäisi sitten mitata kahden viikon ajan neljänä päivänä viikossa. Kuusi kertaa päivässä huh huh, en kyllä tajua miten muistaa mitata. Ei kyllä tule olemaan helppoa kun pitäisi noin monta kertaa päivässä mitata eikä tule syötyäkään noin monesti. Kauhea stressi nyt tästä. Ilmeisesti sitten äitipolille lähete jos tulee useampi heitto arvoissa.

Aika jännä, meillä se paastoarvon raja on 5,5 :D
 
Mites te työssä käyvät ihmiset mittailette noita sokereita? Siis pitääkö niitä oikeasti mitata myös töissä?? :eek:

Ööö, joo. Mä mittaan töissä tunti aamupalan jälkeen ja tunti lounaan jälkeen ja jos on iltavuoro niin päivällisen jälkeen. Jos siis on mittaus päivä. Mun ei tarvi mitata joka päivä.
 
Voi ei! Tai siis en ole koskaan ajatellut koko mittausasiaa ja jotenkin oon niin huono muistamaan edes sitä yhtä vitamiinitablettia päivän aikana, ettei toi mittaus ainakaan yhtään paremmin varmasti luonnistuisi :hilarious: nyt todellakin toivon, etten kärähdä rasituksessa :confused:
 
Mäkin mittailen nyt 6 päivää kokeeksi ja 4 kertaa päivässä: heti aamulla, 1h aamiaisen jälkeen, 1h lounaan ja 1h päivällisen jälkeen. 4 päivää jo takana eikä ole ollut yksikään arvo pielessä, vaikka en ole ollut ohjeiden mukaan radi-ruokavaliolla vaan jatkanut vanhaan epäsäännölliseen ja mahdollisesti ei niin terveelliseen tyyliin. Ihan siis vain siksi että halusin tietää onko tämä elämäntapa nyt niin kaamea diabeteksen aiheuttaja. Ja ei näytä olevan.

Töissä pitää mitata ja vaikeinta on muistaa tunti ruokailusta. Onneksi enää 2 päivää. Eikä siihen mittaukseen mene minuuttia kauempaa niin en ole ottanut stressiä.
 
Sokerirasitustesti tulossa torstaina, lueskelin eilen millasella syömisellä siitä vois selvitä puhtain paperein. Onks joku valmistautunu testiin syömällä jotenkin tarkemmin? Pitänee vetää kunnon kuitutankkaus tänään ja huomenna ja yrittää välttää myt pari päivää jäätelöö ja karkkia. En tiedä onko vaikutusta, mutta kokeillaan :)
 
Sokerirasitustesti tulossa torstaina, lueskelin eilen millasella syömisellä siitä vois selvitä puhtain paperein. Onks joku valmistautunu testiin syömällä jotenkin tarkemmin? Pitänee vetää kunnon kuitutankkaus tänään ja huomenna ja yrittää välttää myt pari päivää jäätelöö ja karkkia. En tiedä onko vaikutusta, mutta kokeillaan :)

Ite yritin vetää juurikin täysjyväkuituja paljon, ja välttelin herkkuja päivän-pari. Edellisenä iltana söin iltapalaksi varmaan jotain ruisleipää ja omenan. Ei pompannut arvot, vaikka paastoarvo ei kovin kauas rajalta jäänytkään :)
 
Mä en valmistautunut rasitukseen syömällä mitenkään eri tavalla vaan söin niin kuin yleensäkin. En edes tiedä olisiko vaikutusta tuolla ruokavalion muutoksella mutta kannattaahan sitä kokeilla :)

Aika jännä, meillä se paastoarvon raja on 5,5 :D

On tosi jännä että tuo paasto arvon raja vaihtelee Suomessa o_O Hirveän eri lailla pitää myös mittailla.
 
Mitenhän liikunta vaikuttaa tuohon paastoarvoon? Siis esim. jos rasitukseen mennessä joutuu käveleen/pyöräileen pari kilsaa, niin vaikuttaako se tulokseen? Kaikkea sitä pitääkin miettiä :hilarious: toinen rasitus tulossa 19.6..
 
Ite jätin herkut viikoks pois, mut muuten söin perus kotiruokaa. Edeltävänä iltana söin iltapalaks munakkaan, kalkkunaleikettä ja salaattia ja oliiviöljyä. Puhtaat paperit tuli. No ens viikol uudestaan sokerirasitukseen :/
 
Kannattaa myös miettiä et jos kovin yrittää syödä sen mukaan ettei napsahda rasituksessa ja jatkaa entiseen tapaan taas rasituksen jälkeen syömistä että onko se kovin kannattavaa.. Mä oon aina menny rasitukseen sillee että syöny niinku aikasemminki miettimättä sen enempää ni saa varmasti todenmukaisen tuloksen :)
 
Naistalon sivuilta löytyi hyvät ohjeet sokerirasitukseen valmistautumisesta ja muutenkin paljon juttua aiheesta ja aiheen vierestä.
 
Argh.. aamulla olisi tuo sokerilitku odottamassa labrassa[emoji13]
 
Mä unohdin koko sokerirasituksen, olin menossa koiran kanssa treeneihin illaksi > hain rullakebabin ja kun tulin kotiin illasta kello on niin paljon etten tohtinut enää syödä kun muistin et aamulla ois rasitus. Paastoa tuli 14h joka sekin liikaa. Ihan hirveästi en siis jaksanut varoa syömisiäni kun olin varma, että kärähdän enivei :D

Jos keho ei toimi eikä pilko sokereita kunnolla niin minun mielestä ei kannata "huijata" rasituksessa vaan oikeasti mennä sinne niin, että on syönyt samaa kun normaalisti söisi. Huijaamalla tekee vaan hallaa vauvalla ja itselleen pitkässä juoksussa. Toki jos meinaakin muuttaa ruokailutottumuksia niin, että syö sitten yhtä terveellisesti rasituksen jälkeen niin ruokailun muuttaminen rasitusta varten on enemmän perusteltua.
 
Mulla huomenna uudestaan rasitus. :sad001 Ekassa sokerirasituksessa arvot oli tosi hyvät, saa nähä miten nyt on.
 
Takaisin
Top