Raskauden aikana kielletyt asiat

Lallallaa, täällä kuumennan kotiin tilattua safkaa varmuuden vuoksi 75 asteeseen, koska en saanut tietooni, onko pastoroitua vai ei. Hahaa, onneksi on lämpömittari, jonka pään saa uuniin. :)

Kauhee nälkä, vielä 30 astetta jäljellä.
 
0198e7422bc17813156ebdcc8fd6a50b


Kannattaa näköjään kattoo, että mitä on suuhunsa laittamassa. S-marketista ostettuja appelsiineja.:eek:
 
Mites grilliruoka? Saako esim grillimakkaraa syödä raskaana?[emoji5]️

Saa syyä kohtuudella.. Suolaaha makkarassa on ihan kamalasti.. Ja muutakin grillattua saa syyä, kunhan kypsentää kunnolla :)
 
Lounaalla lappasin salaatin päälle raejuustoa ja tajusin heti, että nyt meni pieleen. En kehdannut lähteä palauttamaan, joten 1/2 lautasesta jäi syömättä.

En ole edes ihan varma, onko raejuusto oikeaa juustoa edes? Onko siinä sitä listeriariskiä vai ei?
 
Lounaalla lappasin salaatin päälle raejuustoa ja tajusin heti, että nyt meni pieleen. En kehdannut lähteä palauttamaan, joten 1/2 lautasesta jäi syömättä.

En ole edes ihan varma, onko raejuusto oikeaa juustoa edes? Onko siinä sitä listeriariskiä vai ei?
Ainakin Valion sivulla luki että raejuustossa aika vähäinen listeriavaara. Itse oon kyllä huoletta syönyt.
 
Mä taas en ole syönyt, kun on pehmeää :D oon vähän ylitarkka..
Söisin ehkä just avatusta purkista, mutta en muuten :hilarious:
 
Mäkin syön raejuustoa, mutta vaihdoin paremman makuisena pitämäni Rainbown Valioon varmuuden vuoksi, enkä syö pari päivää avatusta purkista enää ollenkaan.
 
Minäkin arvelin nyt silleen kunnostautua että en syö montaa päivää vanhaa raejuustoa.
 
Kävi pieni moka. Söin tuossa yks päivä vaakumikalaa. Jälkeen vasta tajusin, että enhän mä ois saanut syödä :sad001

No eipä sille enää mitään voi. Harmitti vaan aika tavalla kun tajusin.
 
Mulla on käsitys, että huvipuistolaitteisiin ei saa mennä edes tässä alkuraskaudessa (oon viikolla 7+3). Eikö näin ole? Ja onko kellään tietoa miksi se on kiellettyä tässä alussakin?
 
Ainakin kävin tivolissa raskaana tossa aiemmin tosiaan luki että osaa laitteita ei suositella raskaana oleville. Oisko sen takia kielletty kun voi pyörtyä helpommin. Minun ei ees kyllä tekis mielikään mennä kun on jo huono olo ilman laitteitakin.
 
Ainakin kävin tivolissa raskaana tossa aiemmin tosiaan luki että osaa laitteita ei suositella raskaana oleville. Oisko sen takia kielletty kun voi pyörtyä helpommin. Minun ei ees kyllä tekis mielikään mennä kun on jo huono olo ilman laitteitakin.

Mä kävin eile uimahallissa ja jo pelkästään aaltoaltaan aallot rupes pyörryttää, ja se et toiset heitteli meiän vieressä palloa ku oltii lastenaltaassa ja vesi liikku.. Ja ku laskin vesiliukumäestä ni kesti pitkä tovi et sain pään siihe kuntoon et pysyin kunnolla pystyssä.. Ja totta kai esikko ois halunnu äitin syliin vaa heti..
 
Mulla on käsitys, että huvipuistolaitteisiin ei saa mennä edes tässä alkuraskaudessa (oon viikolla 7+3). Eikö näin ole? Ja onko kellään tietoa miksi se on kiellettyä tässä alussakin?

Kysyin tästä neuvolassa ja vastaus oli että turvakaaret voi painaa kasvanutta mahaa ikävästi. Et näin alussa sanoi että on turvallista mennä ja jos epäilyttää niin jättää väliin laitteet joiden turvakaari painaa vatsaa :)
 
Ehkä huvipuistot haluaa näillä ilmoituksilla myös pelata varman päälle, ettei kukaan jälkikäteen saa päähänsä syyttää huvipuistoa esim keskenmenon aiheuttamisesta (jenkkityyliin...)
 
Mulle pahinta metvursti ja salmiakki kiellot, ja olen tykännyt syödä kanawrappeja, mutta niissä on tuorejuustoa. Niitä himoitsen aina välillä. Mutta ihan hyvin nämä kiellot kestää raskauden ajan.
 
Onko kardemumma kielletty raskaana? Söin tänään pannukakkua, jossa oli kardemummaa.
 
Takaisin
Top