Raskauden aikana kielletyt asiat

Vuohenjuustoa kanafileiden päälle ja uunissa kuumennus väh. se 70°, tai sitten kasvissosekeiton sekaan ja kuumennus. Keinot löytyy herkutteluun, pitää vaan muistaa kuumentaa! :)

En kyllä luottaisi edes siihen suomessa myytävään ruokaan. Just oli niissä rainbow maisseissa listeriaa ja eipä se muutenkaan vaadi kuin yhden katkenneen kylmäketjun/huolimattoman työntekijän, että ruoka on pilaantunut. Jos ohjeita noudattaa, niin riski on todella pieni. Ei se ihan mitään hysteriaa ole mun mielestä, enkä voisi antaa itselle anteeksi itsestä johtuvaa huolimattomuutta. Vahinkoja kyllä sattuu helposti, tuntuu että kokoajan saa olla lukemassa tuotteiden sisältöä ja silti on vahingossa tullut syötyä jotain ei sallittua. :rolleyes: sellainen raskausappi ois hyvä, missä voisi skannata viivakoodin ja se kertoisi puolesta, että onko ok vai ei.

Joo sellanen appi olis huikee! :D Ei pysy kaikki jutut mielessä, vaan yrittää blokata niitä kaikista vaarallisimpia pois ja syödä vaan kotimaista ja lihat kypsänä.
 
ed10c1150e72cd0c7c96e87c64c2003f

Siitä paljon puhutusta buranasta. Pharmaca fennica sanoo näin..

Ittee himottaisi hirveesti syyä salmiakkia ja lakritsaa! Ja mietin nyt jo joulua ja sitä että joudun olee ilman maksalaatikkoa :sad001
 
Kätilö sano v 2015 et buranaa voi lähes turvallisesti käyttää 2 ekaa kolmatta mut viimesellä kolmnneksella on kielletty. Mut ota näistä aina selvää ku tuntuu et nää ohjeistukset muuttuu suuntaan sun toiseen miljoona kertaa vuodessa. 2014 buranaa ei suositeltu missään tilanteessa. Mielummin kyllä jätän buranan käyttämättä ku otan sitä riskiä. Onneks on panadol.
 
Ja lisäyksenä et vieläkin jos googlaa noi Buranan pakkausselosteet ni löytyy jos minkälaista ohjetta
 
Burana lääkepakkauksessa lukee että ei raskauden viimeisellä kolmanneksella.
 
Mä taas oon ymmärtäny et buranan käyttö alkuraskaudessa voi vaikuttaa sikiön kehitykseen..
 
Ja tosiaan itsellä migreeni taipumus niin enemmin siihen buranaa kuin migreenilääkettä. Tai kipuihin panadolia, mutta myös buranaa voi käyttää mikäli panadol ei auta. Parempi kun odottava äiti ei kipuile, koska sekin tuottaa stressiä elimistöön mikä haitallista sikiölle.
 
Minä olen kyllä syönyt fetaa missä lukee pästöroitu maito :nailbiting:
 
Ja piikkimatto!! Ai että, oon suurinpiirtein joka ilta tottunu pötköttää hetken piikkimatolla rentoutumassa.. Ja nyt ei saa. Yhyy! :sad001
 
Voi kun se feta ja vuohenjuusto oliskin mielestäni kuumennettua yhtä hyvää.. himoitsen nimenomaan salaattiin tai keksin päälle kylmänä :D
Mutta en syö, en.. minäkään en pysty elämään sen omatunnontuskan kanssa, jos jotain niistä saisikin.

Sama homma tuon lakun ja salmiakin kanssa. Tekisi niiiin mieli, mutta enempi niistä luettuani jätän kyllä kokonaan välistä.
Sisältää myös jotain ainetta (en muista nimeä), joka aiheuttaa sen että äidin stressihormonit siirtyy pienokaiseen. Normaalisti jokin suojaa pientä näiltä, mutta tuo salmiakissa oleva aine vissiin kumoaa sen suojan.
 
Minkä takia se oikeen on kieletkie, mä en oo tiennykään :wideyed:

Siis mä oon ymmärtäny et se varsinki alaselässä käytettynä painaa akupisteitä ja saattaa käynnistää synnytyksen.. En oo siis varma mut ainaki piikkimaton käyttöohjeissa lukee et ei saa käyttää raskauden aikana.. Jos jollain on parempaa tietoo ni saa kyl kertoo..
 
Minä olen kyllä syönyt fetaa missä lukee pästöroitu maito :nailbiting:

Olen myös syönyt fetaa missä lukee pästöroitu. Neuvolasta sitä kysyin ja sanoi että kunhan on pästöroitua voi syödä.
 
Juustot kiehuvaksi kuumennettuna on ok, mutta ei tietenkään saman makuista kuin kylmänä. Pastöroiduissakin juustoissa on hyvä kasvualusta listerialle, mikäli sellainen on jostain kyseiseen juustoon hypännyt. Nämä ohjeistukset kyllä vaihtelevat paljon, jossain jopa sanottiin, että avaamattomasta pakkauksesta voi ottaa tuorejuustoa, mutta avatusta ei kannata. ??

Mä yritän pitää tolkun siinä, mitä ei saa syödä ollenkaan ja missä määrällä on merkitystä, esim. maksamakkaraa tai -laatikkoa söisin satunnaisesti kohtuullisen annoksen, kahvissa, kasvissushissa (jodi) ja salmiakissa sama juttu, ja join skumppaakin yhtenä päivänä puoli lasillista juhlan kunniaksi. Sen sijaan raaka liha, pastöroimattomat ihanat juustot yms. jätän kokonaan syömättä.

Suorastaan kyllä harmittaa, että taas joutuu olemaan yli puoli vuotta näissä rajoitteissa, mutta toki sen vauvan vuoksi tekee mielellään. :) En jaksa jokaisesta pesemättömästä salaatista stressata kotioloissa, vaikka olenkin ollut aika tarkka muuten.

Pitääkin muistaa ostaa Panadolia 1000mg vahvuisena, jos päänsärky iskee. Harmi vaan, ettei Panadol tunnu mulla auttavan oikein mihinkään.
 
Voi kun se feta ja vuohenjuusto oliskin mielestäni kuumennettua yhtä hyvää.. himoitsen nimenomaan salaattiin tai keksin päälle kylmänä :D
Mutta en syö, en.. minäkään en pysty elämään sen omatunnontuskan kanssa, jos jotain niistä saisikin.

Sama homma tuon lakun ja salmiakin kanssa. Tekisi niiiin mieli, mutta enempi niistä luettuani jätän kyllä kokonaan välistä.
Sisältää myös jotain ainetta (en muista nimeä), joka aiheuttaa sen että äidin stressihormonit siirtyy pienokaiseen. Normaalisti jokin suojaa pientä näiltä, mutta tuo salmiakissa oleva aine vissiin kumoaa sen suojan.

Meidän esikoinen on mahtanut olla mahassa kyllä siis aikamoinen stressaaja :D olin aivan koukussa salmiakkiin ja söin sitä valehtelematta pussitolkulla joka päivä. Ihan normaalilta tuo lapsi vaikuttaa :wink
 
Jos ei uskalla värjätä hiuksia normaaleilla hiusväreillä niin kannattaa harkita kasvivärjäystä. Kovin räväyttäviä värejä niillä ei tietenkään saa tehtyä ja ne kuluttajille myytävät on vähän haastavia levittää eikä oikeaa sekoitustakaan välttämättä saa tehtyä. Suosittelisinkin ehkä ekokampaajaa.

Mulla on usein kova sushin himo. Joistain paikoista saa sellaisia sushi kulhoja joihin voi valita vain turvallisia tuotteita ja niillä oon saanut tän himon tyydytettyä.
 
Luin toisesta ketjusta että aurinkorasvaa ei sais käyttää raskaana. Minkäköhän takia? Itse en oo kuullukaan tämmöisestä.
 
Luin toisesta ketjusta että aurinkorasvaa ei sais käyttää raskaana. Minkäköhän takia? Itse en oo kuullukaan tämmöisestä.
Mäki olen kuullut tämän, mutta syytä en kyllä muista. Oisko jotain kemikaalien imeytymiseen liittyvää.. ehkäpä
 
Takaisin
Top