Raskaaksi 2014

Täällä mies kuuluu sairautensa takia riskiryhmään ja yhtenä vuonna kysyin onko hän yleensä käynyt ottamassa influenssa rokotuksen, no hän tuumas että onhan hän sen ainakin kerran ottanut ja eikös se riitä :D Oli siinä vähän hymyssä pitelemistä kun selitin että se pitäisi ottaa joka vuosi uudestaan :) no ei tuo silti oo käyny rokotettavana... ovista odotellessa tämmönen tylsä vaihe menossa.

Pahoittelut tädeistä ja mimille tsempit ♡
 
Sori kun mä jauhan vielä, mutta haluan vielä lisää infoa. :D
Jos on tuulimuna niin kehittyykö sillon ruskuaispussia? Kun sain googlea selatessani käsityksen että ruskuaispussia ei tuu jos on tuulimuna?
Ja multa se ruskuaispussi löyty, elättelen toiveita :D
 
Mimi, en haluaisi aiheuttaa lisä paniikkia sulle mutta, mulla löytyi viime raskaudessa ruskuaispussi kohdusta viikolla 6+3 ja seuraavassa ultrassa viikolla 8 ruskuaispussi jälleen, ja tuulimuna oli. Tosin tästä pari päivää myöhemmin selvisi myös KU.
 
Niin kun mä oon ymmärtänyt että tuulimuna on just se ruskuaispussi mutta ei ketään sisällä?

Mimi rakas, älä nyt mieti itteäs kipeäksi, tiedän että helppohan se täältä on huudella mutta sä tuut ihan hulluks kohta :Heartred

noista rokotteista vielä, että mä oon työnpuolesta saanu kaikenmaailman trooppisia tauteja vastaan ja hepatiitit yms mutta en ottais kyllä noita "hömpötyksiä" no, se siitä.
 
Emmä hulluks tuu. Mulla on vaan tapana että haluan tietää kaikki faktat ja syyt ja sellaset että pystyn jatkaa sit elämässä eteenpäin :) en tykkää epätietoisuudesta yhtään ja siks yritän selvitellä näitä asioita, selkiyttää omia ajatuksiakin paremmin kun tietää enemmän mitä tapahtuu missäkin kohtaa. Tai jättää tapahtumatta.
 
kiitos Larissa infosta, ja oli ihan ymmärrettävää tekstiä :) mulla kp 24/27-30 ja ovista en ole testaillut mutta arvelen että nyt on dpo 9-12. saas nähdä...
 
mimi mä oon ihan samanlainen ja haluaisin kans heti tietää missä mennään. kotitesteillä et kuitenkaan tuu hullua hurskaammaksi. toivottavasti nää päivät vilahtaa äkkiä ohi niin saat selvyyden asiaan.
 
Heips sain siivottua ja voin palata teidän pariin leidit ♡ ! :) mielenkiintoisia tekstejä ja näkökulmia noista taudeista ja rokotteista. en itsekkään ole koskaan ottanut kui jäykkäkouristuksen ( sitäkin olin ilman 3 vuotta :O kun unohdin että menny vanhaksi ) ja hepatiitti sit polio ja siitä pitäisi kysyä tietääkö kukaan annetaanko se erikseen vai yhdessä kun saanut polion viimeksi ala-asteella.!! :S

mutta mulla oli todella paha keuhkokuume 4 vuotta sitten ja luulin oikeasti että kuolen siihen tautiin niin on jäänyt kamala pelko perseeseen. muutenkin kärsin kuoleman pelosta ja kammmosta joka on välillä rajoittanut ihan kamalasti elämää mutta ei siitä sen enempää :) siksi en lue enää edes uutisia..

mä en muista yhtään mitä piti kellekkin mutta ainakin tirpukan testeissä näin viivat! :) nyt kaikki haamuilijat ja oireilijat odottakaa rauhassa vaikka onkin vaikeaa mutta kun tätiä ei näy niin kaikki on mahdollista ! Ja mimi rakas nyt yritä rentoutua vaikka tiedän et se on vaikeaa ja ajatuksia pyörittelee vaikka mihin suuntaan päässä ♡♡
kiivi ♡ :sad001
 
voi Lume, niin minäkin näen niissä ikävä kyllä viivat...mutta vuotelee vaan. Eiköhän tästä tule ihan virallinen kp 1...
 
Mimi, mä oon kyllä ihan samanlainen. Että turha mun on tosiaan täältä mitään huudella :)

Kiivi, eikä!! :sad001 Ja pikkuminskin täti pysykööt siellä nurkan takana!

Miten tää nyt näin kääntyi, meidänhän piti kaikkien plussata.. Nyt oon saanu oman mielenikin niin solmuun että se vaikuttaa aika negatiivisesti kotona :sad001 niin on nurinkurista kaikki. eikä yhtään helpota että lähen pariks viikoks muualle, kiva lähtee näillä fiiliksillä :sad001
 
Muokattu viimeksi:
mä laitoin listaan että 6. päivä testailen, mutta saattaa olla että kestän vain tiistaihin asti. mulla on kaapissa testi joka ei oo superherkkä joten menkkojen oletettuun alkuun pitäis odottaa.
 
Pahoittelut Kiiville menkoista. Mimille voimia epävarmaan tilanteeseen!

Influenssarokotuksesta: Influenssarokotus EI SUOJAA FLUNSSALTA vaan antaa kohtalaisen suojan INFLUENSSAA vastaan. Influenssan voi toki silti saada, mutta usein huomattavan paljon lievempänä. Ja itse asiassa kävin just alkuviikosta rokotuttamassa itseni. En välttämättä muuten olisi käynyt, mutta toiveissa on pian raskautua mutta toiveissa ei ole sairastaa influenssaa raskaanaollessa. Voi sen siltikin saada, mutta jos jotain voin tehdä parantaakseni raskausajan terveytta, niin sen teen.

Rokotusohjelman puolesta voisin paasata ja paljon, mutta pistän nyt suuni suppuun.
 
Toffee, voihan se olla, että ensimmäinen ovis ei onnistunut ja kropa kokeilee uusiksi. Toisaalta mulla tuli ovismaista limaa kyllä kierron loppua kohden myös, että voi olla toki ihan muutakin.

Pahoittelut kiivi!!

Anteeksi avautuminen mutta pakko sanoa :grin Mä työskentelen vähän niinkun alalla ja kauhulla katson ihmisiä, jotka eivät rokota lapsiaan. Jokainen tehkööt oman kroppansa kanssa mitä haluaa mutta musta lapsen rokottamatta jättäminen on edesvastuutonta. Enkä nyt tarkoita mitään influenssarokotteita. Moni ei ajattele, että rokottamatta jättäminen ei vaaranna pelkästään lapsen henkeä vaan myös muiden ihmisten hengen, koska mahdollistaa sairauden leviämisen. Toisaalta taas mun mielestä on erittäin tärkeää välttää esim liiallista antibioottejen käyttöä.

Vesirokosta sen verran, että se on esimerkiksi sikiölle hengenvaarallinen. Mutta en mäkään oikein tiedä onko rokote kuinka tärkeä. Hpv:tä ilman olisin ollut oikein mielelläni, koska se lisää kohdunkaulansyövän riskiä huomattavasti ja mullekin on sen takia hoitoja jo tehty. Mä vaan epäilen, että rokotetta ei ole vielä tarpeeksi tutkittu ja siksi noita sivuoireitakin tulee usein esille. Ihan niinkuin aina uusien rokotteiden kanssa. Kiitos ja anteeksi.
 
oon oikeesti aika tyhmä ja tiedän ettei vielä edes voi testeissä näkyä mut oli tylsää ni pissin tikkuun :D ja nyt on vasta dpo5 :D sinänsä mitään tunteita ei herättänyt kun tiedän ettei voi vielä näkyä. mutta miksi mun silmät piirti siihen aivan superhyperminisnadi haamun:D siis eihän se ole edes mahdollista vielä ??? no en ole pettynyt enkä innoissani kuhan tutkiskelin sitä mielenkiinnolla vessassa :D sit ens viikon su oikea testi :D oon minä pösilö
 
Takaisin
Top