Plussanneita?

Mulla näytti aamulla edelleen vaan tältä, tein yhden PC:n kun ei menkkojakaan näy. Eikö millään vois jompikumpi tulla? Ite en nää tossa kun korkeintaan viivanpaikan, en jaksanu alkaa tihrustamaan enää.. kp 33/28
 

Liitteet

  • IMG_20161230_094524.jpg
    IMG_20161230_094524.jpg
    561.9 KB · Katsottu: 66
Minulla tulee aina pc:n testiin hyvin näkyvä viivanpaikka.. :sad001
 
Mitään ehdotuksia, huomenna olis uusvuos ja en oo varma oonko raskaana. Eilen luulin että menkat alkaa, mutta tänään pelkkää valkovuotoo vaan, kauhee ärsytys päällä kun oon miehen ja meiän kavereiden kanssa ensin syömään, sit johonki juhlimaan, ja mä en tosiaan voi sanoo oonko raskaana vai en kun tullu noita kaikkien haamujen äitejä tai viivanpaikkoja vaan.. Mitä teen? Voinko juhlia normaalisti kun ei kerran (selkeetä) plussaa näy, vai kysynkö mahdollisesti pääsisinkö tänään verikokeisiin mistä vois kattoo paremmin, ja katon sit mitä teen? Jos jätän juhlimatta ja menkat alkaa, siinä vasta tuliskin harmitus.. Tai sit vaan teen digin ja uskon sen tulokseen ja meen sen mukaan?

Oon täällä sillä tuulella että kohta lentelee tavaroita :D
 
Juu tiedän, oon epätoivonen ja oon aika naurettava varmaan kun oon tällasella "Dep 5-v"-tuulella. :facepalm:
 
Deb: pyydä ilman muuta verikoetta jos semmonen on mahdollista vielä tänään jostain saada. Luulis et sais kun tilanne on noin epäselvä. Sen mukaan sit huomenna juhlimiset.
 
Deb: pyydä ilman muuta verikoetta jos semmonen on mahdollista vielä tänään jostain saada. Luulis et sais kun tilanne on noin epäselvä. Sen mukaan sit huomenna juhlimiset.

No, eipä tarvii. Selvis miks oon tällanen pyörremyrsky tänään, menkat alko. Ehkä pääsen tohon lokakuisiin sit :) Sovittiin miehen kanssa et lakataan laskemasta ja yrittämästä nyt, liikaa ressiä! Mut onnee teille muille plussanneille tosi paljon, seuraan varmasti miten teidän raskaudet etenee :Heartred
 
Deb toivotaan että tärppää sielläkin pian :Heartred

Vaihdettiin lääkkeitä riskittömimpiin ja yhden lääkkeen otan enää tarvittaessa, muut lääkkeet on tarpeellisia. Mutta onneksi nämä ohjeet antoi kättärin sisätautilääkäri, niin tietää että varmasti voi käyttää. Verikokeessa kävin myös tänään, kilpirauhasarvoja tarkkaillaan, kun on se liikatoiminta. Toivotaan ettei arvot lähtis taas hyppimään, ei tarvisi alkaa sitäkin lääkettä taas käyttämään.
 
Toivon pikaista tärppiä ja rentoa yrittelyä Deb!

Nyt vasta huomasin että olitte sairauksista täällä jo aiemmin jutellu. elaffy, mullakin on riesana reuma. Mikä lääkitys sulla on jos sitä voi raskauden aikana käyttää? Mulla biologinen lääke enbrel, joka pitää plussaan lopettaa ja viimeksi olinkin tosi kipee sen 5 viikkoa minkä ehdin ilman olla syyskuussa. Toivottavasti tällä kertaa ei mene niin pahaksi. Oon lukenu että suurimmalla osalla reuma jopa paranee raskauden ajaksi.
 
Jahtu, käytin metrotreksaattia monta vuotta, mutta se piti tietenkin lopettaa lapsitoiveiden takia, joten nykyisin on vain sulfasaltsiini käytössä. Reumapolilla olisivat halunneet solusalpaajat aloittaa jo uudestaan, kun imetyksen lopetin, mutta en niitä huolinut. Minulle joskus kauan kauan sitten puhui yksi reumalääkäri tuosta Enbrelistä ja olisi minulle halunnut biologiset aloittaa. Siirryin kuitenkin sairaalan alle hoitoon ja siellä ainoa vaihtoehto tuntuu olevan tuo Trexan.. :rolleyes: Onneksi Salazopyrin on sopinut ja ollut riittävä apu. Viime raskaudessa olin täysin oireeton, eikä synnytyskään pahentanut oireita, joten olen toiveikas. Ehkä lääkitys voidaan lopettaa kokonaan raskausajaksi, vaikka sikiöön imeytyvä sulfan määrä onkin käytännössä merkityksetön.

Pitäisi muistaa soittaa sinne reumapolillekin. Laittavat lähetteen äitiyspolille.. Ehkä odotan sen ensimmäisen ultran kuitenkin vielä.
 
Hei! Uskaltaudunpa minäkin tänne syyskuisten joukkoon. Plussan tein eilen päivällä ja tänään aamulla oli pakko varmistaa asia! Kierto on ollut mitä sattuu, mutta en usko, että la elokuun puolelle tulisi. Huomenna ostamaan viikkotesti, jos se hiukan selkeyttäisi tilannetta. Ensimmäistä odotellaan ja näköjään ensimmäisestä yrityksestä tarttui jotain matkaan. Tätä on kyllä vaikea uskoa; e-pillerit lopetin 11/15, kk ilmaantuivat vasta 04/16 ja sen jälkeen menty kesk.yhdynnällä. Nyt joulukuussa vasta oikeaa yritystä.. Rinnat on olleet kipeät, muita oireita ei onneksi ole :) Tarrasukkia kaikille matkaan!
 
elaffy, mulla on kans ollu toi trexan+salazopyrin kombo aluks käytössä, mutta tulin vain koko ajan kipeemmäks, joten biologiset oli ainut vaihtoehto. Mulla olikin silloin 2010 alotetulle humiralle aivan huikea vaste, paranin lähes täysin heti ekan pistoksen jälkeen. Sen rinnalla käytin siis edelleen molempia muitakin lääkkeitä. Raskaustoiveen jälkeen lopetettiin trexan ja humiran tilalle vaihdettiin enbrel. Salazopyriniä ois saanu käyttää koko raskauden ajan, mutta vuosi sitten syksyllä reumalääkäri lopetti molemmat (enbrel ja salazopyrin) koska saattavat hidastaa raskautumista. Sen jälkeen plussasinkin nopeasti, mutta meni kesken. Aloin olla niin kipeä että enbrel oli pakko aloittaa uudestaan helmikuussa ja toinen tauko oli sit syyskuussa. En muistanutkaan koko salazopyriniä enää ollenkaan. Sitähän voisin sitten käyttää jos tulen taas tosi kipeeksi. Toivon tietty etten tuu, etkä säkään! Täälläpäin ei oo kukaan puhunu et ois jotain tiheempää seurantaa raskauden ajan jos sairastaa reumaa. Täytyy neuvolasta tai reumapolilta kysyä.
 
Riippuu varmaan, missä on hoidossa. :) täällä laitetaan äitiyspolin seurantaan.
 
Mullakin oli kilpirauhasen liikatoiminta ja myrkkystruuma, joka leikattiin 7/2016. Nyt elinikäinen Tyroksiini. Arvot nyt hyvin kohdallaan, vielä kun kiloja tulis muutama lisää laihtumisten jälkeen. :)
 
Onnea kaikille plussanneille! :joyful:
Kai sitä pitää vaan alkaa uskomaan siihen että kyllä sitä nyt raskaana ollaan! Testasin pregcheckillä sekä apteekin testillä äsken. Jee! Ihan selkeät oireet kyllä mut silti sitä ei vaa tajua! Tyhmää
 

Liitteet

  • 2016-12-30 18.58.20.jpg
    2016-12-30 18.58.20.jpg
    839.3 KB · Katsottu: 76
Itse ajattelin viel huomen testata pc.n testil, vaik tälleen näky jo 6pv sitten. Aina kyl kuvis näkyy huonommin ku livenä. Voi verrata sit miten on vahvistunu. :)
 

Liitteet

  • 1483117830490.jpg
    1483117830490.jpg
    27.6 KB · Katsottu: 70
f9800c049d96ee20008661ef44c85bf0

Nuo taitavat olla dpo11 ja dpo16. :)
 
Täälläkin plussattu toissapäivänä. LA oisi suurinpiirtein 7.9. :) Syksyllä jätetty pillerit pois, kolmannesta kierrosta tuli tärppi. Meille nyt ensimmäinen, joten tunteet kerinny menemään aikamoista vuoristorataa tässä. ❤o_O
Ja onnea kaikille muillekin plussanneille. ❤
 
Täällä ilmoittaudutaan jo nyt mukaan. Onnistui tai ei. Syksyllä tuulimuna. Esikoinen vuoden ja kuume ollut jo neljä viikkoa synnytyksestä! Eilen testiin haalea viiva. Tänään jo vahvistunut. Toukokuisissa ehdin olla kunnes sitten todettiin varhaisultrassa tuo tuulimuna. Toivottavasti nyt onnistaa. Ultra kolmen viikon päästä, missä pitäisi sitten näkyä jo sydämen sykkeet. Jos siis sinne päästään.
 
Takaisin
Top