Plussanneita?

Haaveilija: Itse oon syöny aika huononlaisesti kun mikään ei meinaa maistua vaikka nälkä on kiljuva kokoajan, mutta silti vatsa on varsinkin iltaa vasten turvonnu ihan kunnolla :D

Testailen lisää varmaan pe tai/ja la aamulla, jos vaikka viiva olis vahvempi tuolloin. Toivottavasti tää nyt olis se pitkään odotettu esikoinen ja pysyis mukana :Heartred
 
Minullakin alkoi painoa kertyä tuossa 5v sitten, stressaavan koulun ja silloin puhjenneen kilpirauhasen vajaatoiminnan seurauksena. Enemmän ja vähemmän yrittäny kokoajan painoa tiputtaa, mutta sitä sit aina lamaantunut kun mtn ei tapahdu salin, lenkkeilyn ja suht terveellisen ruokavalionkaan jälkeen. BMI 30.
8v sitten sain tytön ja painoin silloin 20kg vähemmän, joten toki siihen haluaisin takaisin. Toivon ettei paljon tässä raskaudessa raskauskiloja tulisi, ettei niitä tarvitsisi tiputtaa kovin paljoa enempää. Itsellä ongelma on että läski kertyy juuri peppuun ja reisiin, vyötärön ympärys pysyny siinä 80cm tietämillä kokoajan, sekä lihaksia vaihtelevasti, miten salilla jaksaa ravata.
 
Täälläkin yks kilpparin vajaatoiminnasta kärsivä :shifty: paino heittelee välillä huomattavastikin, tosin yhä vielä normaalipainon puolella ja koitan siinä pysyäkin.. Thyroksiinista ollu paljon apua, ja annostus kohdillaan joten väsymystäkään ei voi sen piikkiin laittaa :angelic:

Onko kellään muita päivittäislääkityksiä? Siitä vois tehdä kyllä vaikka oman aihealueen
 
Sain itsekin haamuja alussa oliko one stepin testeillä, niin eräs palstalainen vinkkas et kokeile PregCheck raskaustesti, et halpa ja hyvä.
Tuo testi tosiaan näytti mulle sit heti selvän plussan ja Prismasta ostin ja maksoko jtn 2-3e 2testiä. :)
 
Täällä tuli haamu viikolla 3+2 ja nyt mennään 4+5 ja tämän päivän testi kirkui jo tasavahvaa punaista. LA siis 1.9. Kolmas lapsi. 24 vuotias. Oireita ei vielä ole ollenkaan. Jopa jo odotan niitä. :angelic:
 
  • Tykkään
Reaktiot: Deb
Kiitos Julianna! Täytyy ostaa viikonlopuks noita testejä! Yleensä oon käyttäny apteekin omia tai rfsu:n testejä, oon kans lukenu että noi PC-testit olis jotenki luotettavimpia (?). Yritän olla olematta himotestaaja etten pety ku tulee vaan negaa negan perään, koettu sekin vaihe.

Digiä en uskalla tehdä koska se tilttas jotenkin hassusti sillon ennen ku sain sen km syyskuussa, ensin näytti raskaana ja sit ennen kun tuli viikkonäyttö näkyviin se alko vilkuttaa vuorotellen raskaana/ei raskaana.. unohdin laittaa clear bluelle palautetta sillon.
 
Kiitos. ☺ tein itse myös digin ja preg checkin ja digi näytti aluksi ei raskaana ja liuskatesti selvää haamua, molemmat tehty samasta pissasta. Sitten digi meni samalla tavalla sekaisin kuin d
Deb sinulla ja rupes vilkkumaan yes ja no vuorotellen. Kyseessä oli 11e rfsu testi. Meni kyllä hieman luotto digitesteihin, onneksi ostin varman ja halvan testin lisäksi
 
  • Tykkään
Reaktiot: Deb
Irpula saatko laitettua kuvaa siitä haamusta? Voin vähän vertailla jos mun haamuilu jatkuu vielä viikonloppunakin.. Ja ihme homma noiden digitestien kanssa :eek:
 
Mulla on päivittäisi lääkkeitä metformin pco:hon käytetty, beetasalpaajaa syön sydämentykyttelyyn ja korkeeseen verenpaineeseen sekä mielialalääkitys on nyt jatkuvassa käytössä masennus/ahdistusoireisiin..huomenna on lääkäri niin katsotaan muuttuuko lääkitys jotenkin vai pysyykö ennalla. Mulla on myös kilpirauhasen liikatoiminta mihin en oo lääkkeitä joutunu syömään yli vuoteen. Puhkes raskauden aikana, niin uskoisin että verikokeissa ja lääkärissä saa siitä rampata säännöllisesti.
 
Tässä olisi ensimmäinen 3+2. Toinen on tänään otettu 4+4. Kyllä siellä joku on, vaikka oireilla ei arvais.
 

Liitteet

  • IMG_20161228_220831.jpg
    IMG_20161228_220831.jpg
    302 KB · Katsottu: 86
  • IMG_20161228_221242.jpg
    IMG_20161228_221242.jpg
    466.8 KB · Katsottu: 84
Vau irpula! Saisinpa mäkin vielä leffaviivat :Heartred

Haaveilija: Mulla on Concerta ADHD:hen thyroksiinin lisäks, luulisin että joudun varmaan raskauden ajaks lopettamaan koko lääkkeet. Katotaan miten ihmiset kestää mua jos joudun lopettamaan ne :D
 
Minä en varmaan ole suoraan ylipainoinen, mutta normaali painon ylärajoilla mennään. Kaksosista tuli 19kg, eikä sairaalaan tuntunut jääneen grammaakaan! :eek: imetyksen loputtua paino kuitenkin lähti laskuun päin ja mahdun omiin vaatteisiin. Paitsi nyt tuntuu, että kaikki housut ovat pieniä! :D Maha on todella turvoksissa, vaikka tänään on vasta 4+2. Ensimmäisen haamujen haamun sain näkymään 3+4, joka on kyllä todella aikaisin minusta. Onneksi on se ultra kahden viikon päästä niin tarkistetaan viikot samalla, kun kiertoni on melko lyhyt ja ovis saattanut olla aikaisemmin kuin "pitäisi" olla.

Itse sairastan reumaa, joka km raskaudessa oli todella ärhäkkänä ja viime raskaudessa taas täysin oireeton. Lääkitystä voi onneksi jatkaa koko raskaus- ja imetysajan, mutta äitiyspolin seurannassa joudun/saan olla ja mahdollisesti on joku ylimääräinen ultra sen takia. Mikäli ei ole taas useampi kyydissä.. silloin ultria on aika monta ylimääräistä.. :rolleyes:
 
Digeistä; Tein tänään clearbluen viikkotestin vähän varmuudeks itselleni ja tosiaan 3+6 menossa, mut testin mukaan hedelmöittyminen olis tapahtunu 2-3vk sitten ja olisin jo 4-5vk.lla, tulos ilmestyi näyttöön ihan hetkessä. Itsellä meni sit hieman luotto tuohon testiin, kun tiedän päivälleen milloin ovis oli, inssi tehtiin jne eikä siitä ole vielä edes sitä 2vk mennyt.
 
Julianna, jos siellä onkin useampi kyytiläinen ja sen takia hcg korkeampi? :wink
 
elaffy, sama kävi mielessä, mut josko ei sentään. :O Yhdessäkin vauvassa hoitamista, puhumattakaan kahdesta! Toki iloinen yllätys se olis, mut kyl se pelkoa aiheuttais meneekö kaikki hyvin.
 
Mulla oli ekassa raskaudessa myös digissä viikot 2-3 kolme päivää ennenkuin menkkojen olis pitäny alkaa ja yksi lapsi tuli. Hcg nousee niin yksilöllisesti :)
Tuntuu hassulta että tänään poksuu 4+0 ja kuitenkin tiennyt raskaudesta jo joulupäivästä asti eli 3+3! Vaun raskaussovellus varsinkin vähän nauratti kun jossakin vaiheessa tällä viikolla luki "olet raskaana muttet tiedä siitä vielä mitään". Ai en vai? :D

Voidaankin pitää täällä semmosta painonnousun tsemppausryhmää! Turvotukselle nyt ei tietenkään oikein mitään voi mutta pidetään ainakin turhat kilot poissa :wink mulla myös loppuraskaudessa tullu jopa kilokin viikossa kun ruvennu keräämään nestettä, onneks jääny synnärille ne kilot.
 
Takaisin
Top