Perhevalmennus

Synnytystoiveista voitaisiin tehdä oma ketju. Hukkuvat muuten tänne sekaan. :)

Minä teen synnytystoivelistan. Minulle doula sanoi, että salissa haluavat sen olevan yhden A4 mittainen enintään. Eivät ehdi lukea mitään romaaneja siellä. Eli täytyy ihan oikeasti miettiä pääkohdat, mitä ehdottomasti haluaa. Kielsi myös käyttämästä bebesin valmista listaa.. :D
 
Tänään taas valmennus. Imetys ja lapsivuodeaika aiheena. Ensi viikolla on monikkovalmennus ja sitten vielä vauvantain synnytysvalmennus, jota on kehuttu paljon. Odotan niitä paljon. Taisi joku neuvolankin valmennus olla myös. Olisikohan parisuhde, mutta sinne joudun menemään yksin..
 
Mulla on huomenna synnytyssairaalaan tutustuminen Jorvin sairaalassa :) Vähän hävettää olla uudelleenodottajana mutta aion olla vaan hiljaa enkä sano mitään etteivät katso kieroon :grin Se on kyllä mulle tärkeä juttu, vähän niinku yhden ympyrän saisi suljettua! Ellei synnytys käynnisty huomiseen klo 14-15 mennessä :thumright Kävin tänään kaverin kanssa vähän kukkakaupassa ku oon ihan mökkihöperö, ties mitä siitä seuraa yllättäen:nailbiting:. Ei kyllä tullu mitään suurempia oloja ku ollaan molemmat tosi raskaana ja hissuksiin käveltiin :smiley-angelic006
 
eilen oli neuvolan viimeinen perhevalmennus, synnytys aiheena :cool: ihan kiva parituntinen oli.ei ainakaan mitään synnytyspelkoa tullut,vaikka käytiinkin hyvin yksityiskohtaisesti kaikki läpi. pikemminkin malttamattomin mielin nyt :grin
 
Mua vähän kyllä harmittaa ku taas jäi perhevalmennus ja synnytys valmennus välistä. Olis ollu kiva käyä niissä ihan senki takia että mies pääsis vähän kuulemaan mitä synnyttäminen ja muu on ku ei se minun kertomana mitään ymmärrä/kuuntele.
 
Mä opin synnytysvalmennuksessa ihan uuden jutun!

Et nykyään epiduraaliletkun kautta voi sen puudutteen lisäksi laittaa myös kipulääkettä! Ja että enää ei ole myöskään väliä että monta cm on auki, että voi sen epiduraalipuudutteen laittaa. Kunhan synnytys on käynnissä. Silleen tosi kiva että sen epiduraaliletkunkin saa aiemmin paikalleen :)
 
Toi onkin hyvä tieto! On meinaan pirunmoista koittaa maata kivuissa sikiöasennossa, kun on kunnolla auki ja SATTUU..... :angry1
 
Joo se kätilö sano et on nuo anestesialääkäritkin vihdoinkin tajunnu et niiden lääkkeiden ja puudutteiden tarkoitus on kivunlievitys :D :D
 
Meillä ois kuukauden päästä ajankohtainen toi valmennus. Toivottavasti ehditään ees 2 ekaa kertaa + sairaalakäynti käydä ennen kun muru syntyy.
 
Minä ajattelin (jos en ammeeseen halua/pääse), että pyytäisin epiduraalin kanyylin valmiiksi hyvissä ajoin. Jos sille tulee tarvetta, saa lääkkeen siihen sitten vain nopeasti. :)
 
Hyvänä vinkkinä myös ammeesta kiinnostuneille, että kannattaa kuulemma synnytyksen alkaessa kotona kokeilla lämmintä suihkua. Jos siitä ei ole mitään iloa, tuskin on ammeestakaan.

Minusta se synnärin amme oli tosi mukavan näköinen :D poreet vain puuttui.
 
Toi suihku ei kyllä ole sama asia kotona tai edes ammekaan.. Mun mielestä. Lähdin keskimmäistä synnyttämään, kun kotona ei amme enää riittänyt. Sairaalassa ilmoitin ensimmäiseksi, että amme ja suihku ei enää auta.. Kävelin, tanssin fordin kanssa, sain akupunktiota selkään ja aqua-rakkuloita mahaan jne. Sitten kätilö kannusti ja suostutteli, jos kuitenkin kokeilisin vielä ammetta. Siinä vaiheessa taas toimi. Supistuksen tullessa mies suihkutti mun kylkeen (vesi levisi maha ja selkä puolelle).. Huvittavinta oli, että amme oli pienempi kuin meillä kotona :D Ammeessa totesin vaan miehelle että nyt tää tulee.. Raukka oli ihan paniikissa ja jouduin ohjeistamaan että soittaa kelloa (kätilöt olivat rapsalla, kun vuoro oli vaihtumassa)..
 
Hei millä viikoilla porukka on käyny/ajatteli käydä synnytysvalmennuksessa?
Tosiaan meillä KYSillä on aika harvakseltaa noita lauantaipäiviä kun valmennuksia järkätään, ja omiin aikatauluihin sovittaminen siten aika kinkkistä. Kehtaako sinne mennä jo näillä viikoilla? Nyt lauantaina olis paras mahdollisuus, seuraava menee sinne loppukuulle, joka on tosi epätodennäkösesti sopiva, sen jälkee seuraava tais olla 9.5..
Ihan tällänen olo :wideyed:
 
Mulle sanottiin rakenneultrassa, että varaa aika 28-30viikolla :) Tosin Lohjalle oon menossa.
 
Mee vaan Suskero nyt kun pääset, mitä väliä sillä on!Me ollaan käyty jo kaikki valmennukset, tosin synnytysvalmennus oli vaan teoriaa eikä sitä varattu mitenkään, mentiin vaan paikan päälle. LA on kesäkuun alussa ni ei touko-kesäkuulle haluttu jättää kun ne oli seuraavat mahdolliset!
 
Minä olen menossa nyt tulevana lauantaina rv 32+3.Keskussairaalan oma suositus näkyi olevan että vasta rv 36 eteenpäin, mutta kuka sinne asti uskaltaa odottaa ja meillä sitäpaitsi 100 km matkaa niin ei tuo autoilukaan enää herkkua ole näilläkään viikoilla!
 
Eilen käytiin synnärin järjestämässä synnytysvalmennuksessa :D
Päästiin tutustumaan melkein kaikkiin synn.saleihin sekä yhteen osastolla olevaan huoneeseen (muut oli varattu). Sen lisäksi kätilö kävi melkein puolentoista tunnin ajan läpi synnytyksen kulkua, kivunlievitystä yms. Mielenkiinnolla (ja osittain lievän kauhun vallassa) tuli kuunneltua vaikka vauvelikin jo alkoi hermostumaan paikalla oloon ja oma olo alkoi olemaan aika tukala :p
Hyvä kun tuli osallistuttua
 
Tayssin synnytysvalmennukseen osallistutaan sit joskus toukokuussa. Niitä on onneksi joka torstai tarjolla ja sinne voi mennä milloin vain :-)
 
Takaisin
Top