Perhevalmennus

Meille tuli sairaalalta lappu jossa ohjeistettiin osallistumaan viikoilla 30-35. :)
 
Oliko siellä taysissa ihan valmennus? Minä ymmärsin, että on vain sairaalaan tutustuminen ja sekin teoriassa. Olemme menossa kahden viikon päästä miehen kanssa sinne. :)

Neuvolan järjestämään synnytysvalmennukseen menen yksin rv33. Seuraava olisi ollut niin myöhään, että mahdollisesti olisin jo synnyttänyt silloin. Mies olisi päässyt tuohon jälkimmäiseen, joka vähän harmittaa. Onneksi menemme tällä viikolla yksityisen kätilöpalvelun valmennukseen, joka on todella paljon laajempi ja kattavampi kuin neuvolan järjestämä.

Eilen piti olla neuvolan perhevalmennus, jossa olisi käsitelty parisuhdetta. Se oli kuitenkin peruttu ja seuraava on vasta kesäkuussa. Että jos ero tulee, syytän neuvolaa.. :D :wink
 
Eiku vissiin ihan synnäriin tutustuminen se vaan on tayssissa! :-)
 
Minäkin olen jo käynyt :) mitä aikaisemmin käy niin sitä mukavampi se reissu on, en ymmärrä miks se pitää olla sillo "kalkkiviivoilla"
 
Monikkoperheiden valmennuksessa käyty tänään. Oli ihan kiva tavata muita kaksosodottajia ja kuulla kokeneiden kaksosten äitien juttuja. :) Vertaistuki on kyllä parasta. :)
 
Meillä luki siinä synnytysvalmennuksen aikataululappusessa vaan, että suositellaan viimesellä kolmanneksella käytäväksi.. Mutta joo, lauantaina oltiin sielä kuuntelemassa kätilön höpinöitä, kierrokselle ei päästy ja parempi niin, koska meidän uus synnytyssairaala aukee vasta toukokuun puolessavälissä. :D
Ja todellakin hyvä ajankohdan valinta, ei tuo istuminen mitään helppoo enää ole. Joten suosittelen kaikille kans menemään mielummin ajoissa kun viimetipassa. Vaikka tuntuuhan tuo koko synnytys vieläkin hieman kaukaselta, vaikka todellisuudessa neljän viikon päästä olis jo lupa syntyä. :eek:
Perhevalmennuksiinkin tuli kutsu vasta reilu viikko sitten, vähän viimetippaan ja huonoihin ajankohtin nekin sysätty; 21.&28.4... No, eiköhän meille joku sen imetyksen ja vaipanvaihdon salat opeta :angelic:
 
Suskero, synnytätkö säkin KYS:llä? Mekin ollaan käyty jo synnytysvalmennuksessa vaikka viikkoja on vasta 31+, kun muut päivät ei meille oikein sopinut. Mut mulle ei oo neuvolassa puhuttu mitään mistään perhevalmennuksesta..olin siinä uskossa ettei moisia edes järjestetä enää Kuopiossa (ellet sitten oo muualta Pohjois-Savosta ja siellä toimitaan eritavalla :) ) Olin kyl kiva käydä jossain kun eka lapsi tulossa niin lisätieto ei oo koskaan pahitteeksi :D
 
Juu KYSillä synnytys, mutta asutaan täällä pikkukylällä ja Lapinlahdella käyn neuvolassa. Meiltä kysyttiin joskus viimekuussa neuvolakäynnillä että onko kiinnostusta osallista jos neuvola järkkkää noita valmennuksia, sanoin sillon että huhtikuu on kiireinen enkä todnäk pääse, mutta lähettivät sitten kotiin kirjeen jossa oli kaks valmennuskertaa, niiden aiheet ja ketä sielä on luennoimassa :)
Ensimmäisen kerran aihe on imetys ja arki synnytyksen jälkeen, mieliala ja parisuhde. Toisella kerralla lyhyt oppimäärä vauvan hoidosta. Lisätieto ei täälläkään olis pahitteeks, en omaa minkäänlaisia vauvanhoitotaitoja enkä ymmärrä vauvoista yhtäään mitään. Oon aina inhonnu lapsia :D
Aika jännä jos Kuopiossa ei neuvola järkkää mitään valmennuksia?
 
Juu, ei täälläkään oikeastaan mitään vauvanhoitotaitoja.. yhden käden sormilla laskettavissa ne kerrat kun olen vauvaa edes pidellyt :D En oo edes uskaltanut kenenkään tuttujen vauvoja ottaa syliin, puhumattakaan vaipan vaihdosta ym. :D mut eiköhän se oma ole eri asia, ainakin toivon niin :) Luotan siihen, ettei ne päästä mua synnäriltä pois ennen kuin vaipan vaihto onnistuu ;D Voihan se olla, että mullekin tarjotaan tuota perhevalmennusta sitten seuravilla neuvolakäynneillä..hope so!
 
Meillä alkaa 3 viikon päästä valmennukset ja vika valmennuskerta on muutama päivä ennen laskettua aikaa. Toivotaan, että pysyisi kyytiläinen matkassa siihen asti. Hieman kyllä kauhistuttaa että miten jaksaa se 1,5 tuntia olla aloillaan. :shy:

Meillä ei pääse synnäriin tutustumaan.
 
Tänään varasin tutustumisen synnärille. Se on 12.5. :) Odotan ihan innolla, että pääsee katsomaan paikat ja toivottavasti edes yhden salin :D Esitietolomake pitää ottaa mukaan, saa kuulemma neuvolasta. Pitää vaan muistaa kysyä.. Ja elättelen vielä toiveita perhehuoneesta, kun sairaalan sivuilla sanotaan että kaikista huoneista saa tehtyä perhehuoneita.. :)
 
Suskero, tiiätkö onko siin synnytysvalmennuksessa mahdollista päästä sinne uudelle puolelle sen 15.5.15 klo 10.00 jälkeen? Kö tuo aika oli äipiksellä, jos sattuis synnyttää ennen kesäkuuta... Jos kävisi vasta toukokuussa siin valmennuksessa?
 
Tuo minua nauratti siellä, entä jos alat 9 synnyttämään, jäätkö sitten yksin kätilön kanssa sinne vanhalle puolelle? :D Kävi mielessä semmonen Muumipeikko ja pyrstötähti- vaellus, kun se Muumilaakso tyhjeni siitä väestä lukuunottamatta muumiperhettä...
 
Tänään oli viimeinen perhevalmennus neuvolassa ja siellä oli tuore äiti ihanan pienen poikavauvan kanssa kertoilemassa synnytyksestä ja arjesta :).

Meillä on tutustuminen kättärille 8.5. klo 13. Onko muita tulossa?
 
Höh, muut käyny jo valmennuksissaan.. Meillä ei ole ollut vielä ensimmäistäkään :meh: Muistaakseni 4.5. eka valmennus meillä...
 
Necklace, don't worry! Minen pääse mihinkään perhevalmennukseen täällä meillä kö olen uuvelleen synnyttäjä..:smiley-angry016 mitä nyt välissä liki 10 vuotta!!!! Silloin aikoinaan kö kävin, ni ainut mitä muistin oli se istuminen ja tylsistyminen. Olin lueskellu tuolloin näistä olemassa olevista aiheista, ja kun sitä vauvaa vielä ollu ni oli käskopelolla hahmotettava juttuja... Meillä oli tuolloin kiva neuvolatäti, jolta sitte kyselin, jos tuli aihetta. Kaipa sen taas muistaa kun tositoimiin pääsee... :binkybaby smiley-chores003:smiley-chores011:smiley-chores007
 
Ei muuten mitään väliä, mutta kun la on 1.6. niin toivon mukaan keritään käymään kaikissa! Esikoinen kun on kyseessä niin toivoo pääsevänsä kaikkiin mahdollisiin :shy:
 
Tietysti sun pitää päästä sinne valmennukseen. Se onkin tärkeetä, kun on ekaa odottamassa. Toivottavasti kerkeet käyä niissä ja saat juoruta täällä sitte, mitä tykkäsit? :) Toisaalta, voihan se olla, että kerkeet hyvin käyvä valmennukset ja sitte vaan oottelet lähemmäx puolta kesäkuuta, että jokohan se nyt olis aika?
 
Niin, ei kiirettä sitten jos vauva antaa odotuttaa :p Mutta, JOS syntyiskin etuajassa niin jää sitten muutamat valmennukset käymättä. Sitten ei mahda mitään :) Ennemmin olisin käynyt valmennuksissa hyvissä ajoin, eikä noin lähellä laskettua aikaa..
 
Mä kerkesin aikoinaan käydä kaikki muut valmennukset paitsi sen synnytys-osion, mut pihalle se lapsi saatiin kaikesta huolimatta :D
 
Takaisin
Top