Perhevalmennus

Ei sinne ole vielä yksikään jäänyt, vaan kaikki ovat tulleet mahasta jotenkin ulos. :D
 
Ainakin sain sen kätilön puheista sellasen käsityksen että KYSsillä ei nyt pääse mihinkään tutustumaan kun on nii ruuhkaa vanhalla puoella ja ne kätilötkää ei oo edes sielä uudella puolella päässy vielä käymään. Olihan tuola viime kerralla ihan kiitettävästi porukkaa ja ymmärrettävää että se porukka ei pieniin tiloihin edes mahdu vaikka kuinka yrittäs :D ja tosiaa. painotti resursseja ja niitä kuuluisia säästöjä. Eli jos satut synnyttäää sillo toukokuu puolessa välissä ni kanattaa varmaa soittaa matkalla että mistä ovesta uskaltaa tulla sisälle :D
menee kyllä jännäks, kun la on 1.6 ja nyt tää hemmeti diabeteskin vielä..
kyllä sielä ihmisiä naurattikin se muuttorumba, mutta me ainakin eilen neuvolan terkan kans juteltiin asiasta ja onhan se pakosti suunniteltu niin ettei kukaa jää yksinään vanhan puolen käytävälle makoilee kun laitteet ja lääkärit eri rakennuksessa :laughing002 ja vois kuvitella että sillon on ainakin hirveeesti henkilökuntaa töissä, ei luulis olevan henkilöstövajetta !
 
Meillä la 4.6., Radi, toinen lapsi... Ottaako äkkilähdön maailmaan? Ken tietää. Halusin vain etukäteen tiedustella mitä non kaarisairaalasta infonnu. Sitte kö on tosi kyseessä, ni en meinaa " juoksennella" pitkin sairaala-aluetta vaan sattua kerralla sinne mihin kuuluukin tai lanssi saap sattua oikeeseen osoitteeseen.
 
Kyssin sivuilla on ihan hyvä ohjeistus, mistä pitää mennä :) Mulla on polille aika sen muuton jälkeen, sihteeritäti sano kun anto ajan ettei osaa kertoa mistä mennä ja minne, seurattava on vaan opasteita :wink
 
Ja synnyttämään lähdettäessä on kaiketi tarkoitus soittaa osastolle ensin. Uskoisin että he myös tällaisessa tilanteessa neuvovat hyvin mistä ja mihin pitää tulla :)
 
Niinhän ne neuvovat varmasti. Ja onhan kyssillä ne kivat värilliset viivat lattiassa, ei tarvi tähyillä seinille tai kattoon kun varmaa helpompi tuijottaa lattiaa siinä vaiheessa :happy090
 
Siis uudessa sairaalassa on ihan oma sisäänkäynti synnyttäjille, ei tarvii enää koko sairaalaa kiertää :wink
 
Varmin tapa on tietysti soittaa häkeen ja sanoo(huijaa) että ponnistuttaa, tarttee ampparin :D Pääsee ainakin perille :D
 
No ei välttämättä, miut kun vietiin lanssilla remppa-naikkarille ni kuskien piti kysyä tietä vahtimestarilta ja silti eksyivät vähän :D :D
 
Tänään neuvolan synnytysvalmennus. Katsotaan nyt, miten diipadaapa se on. :)
 
Täällä olisi tänään tarjolla Vanhemmuus ja parisuhde, huomenna Vauvaperheen elämää. Ikävä kyllä mies lähtee huomenaamulla liesuun, joten jää hältä vauvat väliin..
 
Viime viikolla oli täällä perhevalmennuksen aiheena parisuhde, seksuaalisuus ja lisäksi imetys.
Hienosti osu miehen työvuorot niin, että edustin yksin just parisuhde-kerralla :rolleyes:
Imetysopastus oli kyllä mielenkiintoinen ja tarpeellinen.
Vielä yksi kerta jäljellä, jolloin joku lapsen vasta saanut pariskunta tulee kertoilemaan vauvanhoidosta.
Olen ollut tyytyväinen valmennuksen antiin :)
 
Meillä oli synnytysvalmennus tänään. Oli ihan ok kerta. Sairaalan kätilö kertoi oman sairaalan käytäntöjä ja kävi teoriassa läpi normaalin synnytyksen. Olin taas yksin, kun miehen työvuorot osuvat todella usein todella huonosti. Kiva olla monikko-odottajana siellä ja kaikki varmaan ajattelevat, että olen yh. Säälipisteet on taattu..
 
Terkkari anto perhevalmennukseen ajat. Luulin et ne on kauheen myöhään mutta ilmeisesti edellisellä kerralla ei ollu vielä saaneet ohjelmaa tehtyä. Ensviikolla jo eka kerta ja toka kerta sit seuraavalla viikolla. Ensviikolla käydään läpi parisuhdeasiaa ja synnytys ja seuraavalla sit imetys ja vauvanhoito yms. Jospa sitä pääsis niihin molempiin miehen kans :)
 
Meillä mies taitaa töiden vuoksi jäädä paitsi yhdestä kerrasta ja mun laskujen mukaan se olisi imetys ja hoito -kerta. En tosin tiedä miten innoissaan se olisi tulossa sinne parisuhde ja seksi -iltaankaan.

Mutta tähän ekaan, sairaalaan lähtö ja synnytys-aiheiseen valmennukseen hänet haluaisin mukaan. Korvasta en aio häntä sinne raahata, saa riittää että asiasta on puhuttu pariin otteeseen. Ja todella petyn, jos jättää sen välistä.
 
Muuten, uusimmassa Vauva-lehdessä oli juttua valmennuksista ja niiden ajankohdasta.

Sen mukaan olisi hyvä jos valmennukset olisi rv35 jälkeen, koska muuten saattaa unohtaa niitä asioita. Ihan kyllä järkeen käypää.
 
Me menemme tänään tutustumaan sairaalaan. En odota käynniltä oikein mitään, mutta mennään nyt kuitenkin, kun kerran on mahdollisuus. :)
 
Vauva-lehdelle on kunnat maksaneet tälläisestä jutusta että säästäisivät rahaa kun raskaana olevat ei isoilla viikoilla enää kykene istumaan missään valmennuksessa tai ovat jo vauvansa saaneet, ja näin ollen niitä ei tarvitse järjestää niin paljon :wink Kyllä niitä asioita unohtaa muutenkin kun on raskausdementia ja muutenkin paljon asioita mielessä. Tekee sitten muistiinpanoja jos on unohtelevaista sorttia :grin Minä ainakin joudun kirjoittamaan KAIKEN ylös nykyään :evil5
 
Kävin eilen KYSin valmennuksen. Uuteen sairaalaan ei pääse tutustumaan missään vaiheessa, niin kuin ei enää vanhaankaan. Muuton aikana molemmat osastot toimivat, eli on tuplamiehitys töissä. Ne jotka pystyvät /haluavat siirtymään silloin klo 10, saavat mennä uudelle puolelle. Vanhassa voi synnyttää ihan samalla lailla. Uudessa oli vaan uudemmat laitteet ja 2 ammetta 1sijaan. Ja ne uudet ammeet oli muistaakseni isommat, kuin vanha. Uudessa on myös "isähuone", jossa voi säilyttää eväitä sun muuta. Voi olla, että oli jotain muutakin, mutta minä en muista:banghead:
 
Takaisin
Top