Painonnousu ja mahan kasvu

Mäki uskalsin vaa.alle ja paino ei oo noussut, eli lihakset on tainu vaa sulaa läskiks :grin Kroppa on kuitenkin selkeesti muuttunut, jotenkii pehmeempi :)
 
Kävin äsken neuvolassa, ennen raskautta paino 54kg ja nyt viikolla 14+2 oli noussut 63kg. Mä en kestä, 9kg lisää painoa :hilarious:
 
Koska sitä sanoin että ei ole paino noussut, vaan vähän laskenut. Noh, nyt en ole halunnut käydä puntarilla vaikka norokin oli kylässä. Vatsa toiminut sen jälkeen huonosti, joten turvotus on mahtava. Kahvi on ennen auttanut, mutta tänää kun join niin ei siitä ollutkaan toivottua apua. Eilen vielä päätin että kaivan kahvakuulat esille ja alan vahvistamaan lihaksia. Niin sekin jäi. On kyllä saamaton olo!
 
Mä oon ihan ihmeissäni,että kukaan ei oo kysynyt tai ees vihjannut,että oonko raskaana! Ennen esikoista kysyttiin toistuvasti,vaikka en ollut(enkä oo lihava vaan ihan normikokoinen,että viitteitä ei ollut).

Eniten harmitti,että n. 2kk synnytyksen jälkeen ihmiset(osa vieraitakin)taivasteli kuinka voin jo nyt olla uudestaan raskaana. Niille,jotka tosiaan luulee,että se maha jää synnärille,niin ei muuten jää! Itellä kilot jäi sinne(ja 2kk myöhemmin oli ehkä max 3kg synnytyksestä jäänteitä),mutta turvotus/pönötys pysyi. Vasta kun sain lääkäriltä luvan harrastaa kunnolla liikuntaa(ei siis mikää kerta viikkoon sali/kävelylenkki vaan ohan kunnon hikiliikunta 4-7 krt/vko)niin alko pönötys loppua. Tragikoomista, että just jouluun sain itteni hyvään kuntoon ja here we go again :facepalm::hilarious:
 
Niin ja lisättäköön sen verran, että ite oon päättänyt, että en ikinä(siis IKINÄ keneltäkään) kysy onko ne raskaana ennen kun pää on näkyvissä. Kyllä ne kertoo/asia tulee esille, jos näin on. Eipä tarvi kenenkään mieltä pahoittaa. Sehän on muuten sama kun sanois toiselle, että oot lihava/lihonu..
 
Mä kävin eilen kanssa puntarilla ja eilen oli viikkoja takana 12+3. Aikalailla kilo tullut lisää. Mielenkiintoista nähdä miten lähtee paino nousemaan.
 
Niin ja lisättäköön sen verran, että ite oon päättänyt, että en ikinä(siis IKINÄ keneltäkään) kysy onko ne raskaana ennen kun pää on näkyvissä. Kyllä ne kertoo/asia tulee esille, jos näin on. Eipä tarvi kenenkään mieltä pahoittaa. Sehän on muuten sama kun sanois toiselle, että oot lihava/lihonu..

Joo ei kannata kysellä ellei varmuutta ole..... mun kamu oli alapääsokeroinnissa ja se oli tosi turvonnut (mutta ei raskaana) ja sokeroija siinä työntouhussa onnitteli sitä raskaudesta... ihan ku ei ois muutenkin herkillä ku oot siinä alapää paljaana. Hehe, ei näin!
 
Joo ei kannata kysellä ellei varmuutta ole..... mun kamu oli alapääsokeroinnissa ja se oli tosi turvonnut (mutta ei raskaana) ja sokeroija siinä työntouhussa onnitteli sitä raskaudesta... ihan ku ei ois muutenkin herkillä ku oot siinä alapää paljaana. Hehe, ei näin!

Ai kauheeta!! :D:D
 
Itellä on paino on vieläkin sen 2-3kg vähemmän kuin ekassa neuvolassa. Saas nähä koska lähtee nousuun. Varmaanki vasta puolenvälin jälkeen jolloin mukelokin alkaa enemmän kasvaan kuten aikaisemmissakin raskauksissa :)
 
Tuo on kyllä tosi että mulla ainakin kilot jäi tokasta synnärille mutta pömppö ei meinannu hävitä mihinkään..onneks sillä ei nyt toistaseks oo taas väliä :p
 
Neuvolassa painoa oli tullu vaan jonku puoli kiloa, viime käynnistä 95g/vko. Ei vielä siis kovin huimaa painonnousua. Vatsan turvotus iltaisin on kyllä silti välillä huimaa.
Ehkäpä se kohta alkaa nousta kun pienikin alkaa kasvaa. Toki painossa voi hämätä sekin, että lihakset pienenee kun ei enää puntilla viitsi kovin isoilla kuormilla tehdä..
 
Paino tosin on vielä sen -2kg ekasta neuvolasta ja miekkonen sano et alkaa syöttään mulle roskaruokaa et paino nousis :D Rauhoitteilin toista ettei sen alussa kuulukkaan nousta hirveästi ja kun mussa on kuitenki muutama kilo ylimääräistä ni ei haittaa vaikka paino ei hulluna nousisikaan. Tärkeämpää on syödä terveellisesti ja oikein kuin tuijottaa vaakaa
 
Joo ei sen painon välttämättä tarvii paljoa noistakaan jos kuitenkin syö hyviä, puhtaita ruokia masun täydeltä :)
 
Täällä vatsa ei ole kasvanut kuin aavistuksen jos pientä iltaturvotusta ei lasketa mukanaan. Paino oli tosin noussut jo melkein kilolla joka tuntuu hieman epämieluisalta vaikka hyvä asiahan se vaan on..olen siis aika hoikka ollut aina ja "isontuminen" tuntuu oudolta. Täällä hetkellä siis 11+6 ja oletettavasti siis 2 tyyppiä tulossa.
 
Täällä vatsa ei ole kasvanut kuin aavistuksen jos pientä iltaturvotusta ei lasketa mukanaan. Paino oli tosin noussut jo melkein kilolla joka tuntuu hieman epämieluisalta vaikka hyvä asiahan se vaan on..olen siis aika hoikka ollut aina ja "isontuminen" tuntuu oudolta. Täällä hetkellä siis 11+6 ja oletettavasti siis 2 tyyppiä tulossa.

Muakin ahistaa painonnousu, esikoisen raskausaikana levisin niin paljon etten nyt ihan samaa haluis. kroppa tuntuu ihan vieraalta. Etenkin kun turvottaa niin paljon koko ajan et olo on tukala koko ajan. Ja musta tuntuu että mun perse on tuplannut kokonsa, oisin niin tyytyväinen jos vaan maha ja rinnat kasvas ja reidet ja peppu pysys tän kokosin :grin
 
Tuskailen painonnousun ja turvotuksen kanssa... tällä hetkellä kun maha ei näytä tai tunnu raskausmahalle, vaan näytän lähinnä hyvinsyöneelle ja lihavalle. Ensimmäistä kertaa ikinä ylimääräistä on tullut lantion ja pyllyn alueelle, mihin minulla ei koskaan ole kertynyt mitään. Liekö luonto tietää että siitä kohdalta puuttuu tavaraa. :D keho ei tunnu omalta ja vaatteet ei istu päälle. Maha vähän pyöristynyt tietty. 14+2
 
Takaisin
Top