Painonnousu ja mahan kasvu

Äippä x5, vähän samantyylinen on mullakin, tosin 12. viikko jo meneillään :D Ihana tuo pikkuinen mönkijä tuolla sun jaloissa!
 
En nyt hänen ihanuudestaan tiiä, ku vaan turvotusta o.O joo toi meidän vauveli on siellä missä minäkin, aina:)
 
Eilen oli eka neuvola ja painoa 79kg [emoji21] pari kiloa tullut lisää ja maha on kun ilmapallo kun turvottaa [emoji32] kahden vuoden aikana on tullut painoa noin 15kg lisää osittain lääkkeistä johtuen eikä tod ole hyvä fiilis..mutta onhan se omaa laiskuuttakin että ei pysy kilot kurissa [emoji20] innolla kyllä silti odota ihanaa vauvaa mahaa [emoji7] minulle kun tämä on se ensimmäinen [emoji7][emoji7]
 
Nyt on paino laskenu 3kg näitten ensimmäisten viikkojen aikana. Saas nähä koska lähtee nousuun :D
 
Meillä ei ole vaakaa, kun sellainen ylihieno monitoimivaaka meni rikki ennen muuttoa. Luulisin, ettei painoa ole tullut ollenkaan lähtöpainoon nähden. Välillä laihduin oksentelun vuoksi, ja sitä aloin saamaan takaisin viime mittauksella, mutta tämänhetkistä painoa en tiedä. Vasta maaliskuun puolen välin tienoilla taisi olla seuraava punnitus. Vauvamaha ei ole vielä tullut esiin. Omat läskit ehkä pikkaisen tiivistyneet ainakin sivuilta. Maha näyttää yhtä isolta kuin aina, mutta aamuisin jo mahtuu viimetalven toppahame kiinni, mitä se ei tehnyt alkutalvena.
 
Koska olen ylipainoinen, painoa saisi tulla vain noin 8 kg, milloin olisinkin yhtä iso kuin isoimmillani. En siis missään nimessä haluakaan lyödä omia painoennätyksiäni.
 
Mulle tää painon nousu ja mahan kasvu on ihan hirveetä, vaikka siihen olen yrittänyt kuinka asennoitua. Oon siis aina ollut pienikokoinen ja nyt tässä viimeisen parin vuoden aikana huomannut että ei enää ihan täysin voi syödä mitä sattuu tai ainakin täytyy sitten liikkua. No nyt alkuraskauden aikana mikään kunnon ruoka ei meinannut mennä alas eli ruokavalio koostui siis suurelta osin hampurilaisista yms ja liikuntaan ei vaan ollut energiaa (koiran lenkityksia lukuunottamatta) ja painoa tullut se pari kiloa lisää (mikä siis ei ole vielä paljon ja edelleenkään en ole siinä painoindeksin mukaisessa ihanne painossa vaan alle) mutta itselle ihan hirvee kriisi tuijottaa sitä puntarin lukemaa. En ymmärrä miten se voi olla niin iso ongelma vaikka sinänsä vielä mitään hätää ei ole. Koko ajan takaraivossa semmoinen pelko että painoa tulee se vähintään 30kg ja ei lähde millään raskauden jälkeen pois... No nyt onneksi väsymys ja etominen alkaneet helpottaa niin josko nyt pääsis palaamaan taas normaaliin arkeen...
 
Mulle tää painon nousu ja mahan kasvu on ihan hirveetä, vaikka siihen olen yrittänyt kuinka asennoitua. Oon siis aina ollut pienikokoinen ja nyt tässä viimeisen parin vuoden aikana huomannut että ei enää ihan täysin voi syödä mitä sattuu tai ainakin täytyy sitten liikkua. No nyt alkuraskauden aikana mikään kunnon ruoka ei meinannut mennä alas eli ruokavalio koostui siis suurelta osin hampurilaisista yms ja liikuntaan ei vaan ollut energiaa (koiran lenkityksia lukuunottamatta) ja painoa tullut se pari kiloa lisää (mikä siis ei ole vielä paljon ja edelleenkään en ole siinä painoindeksin mukaisessa ihanne painossa vaan alle) mutta itselle ihan hirvee kriisi tuijottaa sitä puntarin lukemaa. En ymmärrä miten se voi olla niin iso ongelma vaikka sinänsä vielä mitään hätää ei ole. Koko ajan takaraivossa semmoinen pelko että painoa tulee se vähintään 30kg ja ei lähde millään raskauden jälkeen pois... No nyt onneksi väsymys ja etominen alkaneet helpottaa niin josko nyt pääsis palaamaan taas normaaliin arkeen...

Ihan turhaan stressaat sitä painoa, mä oon myös pieni ja mulle tuli ekassa raskaudessa 25kg. Olihan se omituista olla iso ja raskauden jälkeen mun vartalo muuttui pysyvästi, lantio jäi esim isommaksi. Vuodessa "laihdutin" sitten takaisin omaan painooni 52kg. Nyt 12+1 ja neljä kiloa tullut lisää:joyful:
 
Itselläni paino on päässyt tippumaan muutaman kilon rankan pahoinvoinnin takia :/ täytyy toivoa että ruokahalu palaisi pian niin saisi painokin hieman nousta.
 
Ihan turhaan stressaat sitä painoa, mä oon myös pieni ja mulle tuli ekassa raskaudessa 25kg. Olihan se omituista olla iso ja raskauden jälkeen mun vartalo muuttui pysyvästi, lantio jäi esim isommaksi. Vuodessa "laihdutin" sitten takaisin omaan painooni 52kg. Nyt 12+1 ja neljä kiloa tullut lisää:joyful:

Näin itsekin yrittänyt ajatella. No ehkä se tästä ajan kanssa, varsinkin jos jossain kohtaa loppuun asti ymmärtäisi itse että tuolla mahassa oikeasti joku kasvaa.
 
Luulen, että olen nyt ohittanut alkupainon. Ruoka on maistunut tosi paljon ja yhdet aiemmin löyhät housut ovat ihan sopivat nyt.
 
En oo uskaltanut puntarille, mutta mittanauhalla katsoin aamusti. On pari senttiä lähteny. Mittanauhan kaivoin sen tähden kun mielestäni posket on enemmän lommolla kuin ennen. Ja minullahan on se tilanne ettei paino tarvitse nousta ennen raskauden puoltaväliä. Mahamakkara on ja pysyy, siitä nyt ei voi tehdä mitään johtopäätöksiä.
 
Mulla on nyt pahin turvotus laskenut ja painokin tippunut ehkä kilon verran. Näytin paljon enemmän tukevasti raskaana olevalta viikoilla 6-9 kuin nyt (rv 10+4).
 
Eilen illalla mies rupes kattoon mun mahaa ja totes et kyl siel joku täytyy asustaa kun noin on pyöristynyt. Ite kyl uskon et oli lähinnä vaan turvotusta kun tuli eilen taas syötyä vähän miten sattuu. Sais maha pysyä ainaki viel pari viikkoo piilossa, tai no mieluummin vielä pidempään, niin ei tarvis ihan heti töissä kertoa
 
Minäkin toivon, ettei maha isommin kasvaisi vielä kuukauteen kun pitäisi koittaa pitää salassa sinne huhtikuun alkuun. Saa nähdä kuinka käy... nyt on enemmän vaa turvotusta päivän mittaan. Aamulla aika normaali vatsanseutu vielä.
 
Takaisin
Top