Painonnousu ja mahan kasvu

Aivan, vielä:wink ne on ollu tossa pöydällä koht viikon... lapsille vaan antanut muutaman per päivä:p
 
Hihii, aamulla käyty vaa’alla ja painoa tullut lähtöön n puol kiloo:eek: tuskin paljoo ees nousee tän Radi ruokavalion takia... jatkuva nälkäkin raukes räkätautiin, jes!
Rv 14:)
 
Oon koittanut syyä arken terveellisesti ja viikonloppuna vaan kohtuudella herkkuja ja mahd. Joku ei niin terveelline ruoka ja paino nousee kohisten vaikka ei kyl kaiken jären mukaan pitäs..
 
Täällä ei paino nouse juurikaan, mutta housut on alkaneet jo puristaa. Töissä käytetään teollisuuden työhousuja jotka ei jousta ollenkaan, onneksi on pienet kumilenkit keksitty :wink saa housut pysymään päällä ilman puristavaa tunnetta! Iltaisin vatsa näkyy enemmän, mutta ei sitä vieraat vielä huomaa. Ehkä muutaman viikon päästä jo :)
 
Nyt oli lääkärineuvolaan mennessä paino noussut 1,5 kiloa kolmessa viikossa. Paino laski alkuun sen viitisen kiloa, joten hyvä, että vähän alkanut tulla takaisin ja ihan suht tavallisella/niukalla syömisellä, kun ruoka alkaa taas maistua :) Nyt ajattelin alkaa hieman monipuolistaa ruokavaliota, kun useampaa ruokaa saa syötyä :)
 
Minulla on maha nyt (ilman illan turvotustakin) huomattavasti isompi kuin mennessäni synnyttämään esikoista ja jonkun verran isompi kuin toisesta tässä kohtaa. Hieman pelottaa vatsan lopullinen koko :wideyed:

Yritän käyttää sen verran väljiä paitoja ettei vielä ihan tuntemattomat tajuaisi, koska viikkoja on vasta 14+2, eikä kaikki läheisetkään tiedä.

Painoa sen sijaan ei ole tullut yhtään 4 viikon takaisesta neuvolasta, vaikka syön 8-12 kertaa päivässä ja pelkäsin että alkaa tulla kilo/päivä.
Olen ihan normaalipainoinen ja olisin iloinen, jos painoa tulisi lisää korkeintaan ne ”pakolliset” 8-10kg. Edellisessä kun lähtöpaino oli sama eikä kiloja tullut raskauden aikana ensimmäistäkään.
 
Mulla on kyllä masu esillä niin selvästi, että sitä ei saa enää millään piiloon. Ja eipä tuo enää haittaa kun lähes kaikki sukulaisetkin jo tietää perheenlisäyksestä (kiitos malttamattoman äitini). Paino oli noussut viime neuvolasta 3kg (n. 320g /vko). Lääkäri sanoi, että ihan normaali maltillinen nousu kun itse olin kauhuissani.
 
Täälä ei oo vielä tullut aamupainoon kun 1,5kg lisää koko raskauden aikana. Nyt menossa rv 16+3. Neuvola mittausten mukaan lähtöpainoon tullu 2,5kg. En vaa oikeen luota neuvolassa otettuihin painoihin ku mulla on neuvolat ollu aina illalla kuuden aikaan ni siinä on turvotukset taas jo ihan huipussaan :D

Masu on pikkuhiljaa tässä pyöristyny niin että alkaa näkemään et jotain sieltä vois olla odotettavissa. Odottelen et koska alkaa töissä ihmiset kyselemään asiasta.
 
Mulla maha oli jossain kohtaa isompi, nyt on varmaan kaikki turvotukset lähteny niin tuntuu että onko siellä mitään. Kohtu kyllä on alkanu tuntua möykkynä häpyluun yläpuolella. Paino ei oo juurikaan noussu. 14+0
 
Mun mielestä tuo pallo niin selvästi näkyvissä että ei voi erehtyä mutta kukaan ei ole vielä kysellyt joten vissiin siis vaan omaan silmään ottaa niin paljon/on sen mallinen että ei voi vielä varmuudella vauva maksuksi sanoa niin ei kehtaa kysyä. Painoa ei ole tullut vielä yhtään lisää. Vähän itse asiassa tippunutkin
 
Siis miten te onnistutte, mulle on tullut jo 10kg ja 18+0 :grin ekassa raskaudessa olin fyysisessä työssä, jossa käveltiin ja kannettiin koko päivä ja silti lihoin koko ajan. Alan epäilee että tää on ominaisuus, kaksossiskolla oli ihan sama juttu. Nyt paino 64kg, tavoite ois max. 70kg.
 
Mulla paino vähemmän kuin ensimmäisessä neuvolassa, ei siis muutosta vielä omaan painoon. Toisessa raskaudessa tuli hurjat kolme kiloa, ei kyllä tarvitse painon nousta kun sitä muutenkin on tässä jokunen vuosien varrella kertynyt. :bored:
Töissä on kyllä vanhemmilta saanut jo vähän katseita mutta kukaan ei ole vielä rohjennut kysyä, työkaverit tietää niin heiltä ei tarvitse raskautta piilotella, ja en kyllä muutenkaan piilottelemaan ole lähtenyt. Paitsi pomolta vielä :rolleyes:
 
Mulle on tullut jo 5kg painoa lisää ja sen kyllä huomaa :joyful: esikoista oottaessa tuli 18kg :nailbiting: tässäkin ihan varmasti käy samoin... tosin nyt en oo syönyt läheskään yhtä paljon karkkia ja suklaata, mutta koko ajan on nälkä.. ja jos on nälkä, niin minähän syön. Lihoo sitä kuitenkin, niin en jaksa raskausaikana ressata kiloista tahi peilistäkään niin :) mä oon kyl ihan normipainonen eikä viimeks neuvolas painonnousua kauhisteltu ja kilot lähti nopsasti(turvotus ei), joten luotan et nytkin käy niin.

Oon aina rakastanu ruokaa ja oon pitäny painon kurissa oikeestaa pelkästää liikunnalla. Nyt varmaa paino alkaa kohisten nousta kun liikkuminen on vähän vaikeeta(jumpas alko mahaan sattua ja tuli kamala olo), joten liikunta taitaa rajottua pelkkiin kävelylenkkeihin...
 
Mulla on paino pahoinvoinnin takia pudonnut pari kiloa, vaikka maha on jo jonkin verran kasvanut (tai ainakin turvonnut). Nyt rv 14+4. Lähtöpainossa oli aika paljon ylipainoa, joten olisi kai ihan hyvä että paino ei raskauden myötä hirveästi nousisikaan. Nyt pahoinvoinnin takia ruokavalio on koostunut hedelmistä, mehuista, jogurtista, suolakekseistä, sipseistä ja muusta vähän epämääräisestä :rolleyes: Aion siirtyä proteiinipitoisempaan ruokavalioon, jossa paljon kasviksia sitten, kun tämä pahoinvointi helpottaa. Nyt syön sitä, mikä menee alas ja helpottaa ällöä oloa.
 
Rakkaalla miehelläni on sana hallussa... käytiin eilen saunassa ja se tovin katteli tota mun mahaa ja niin ihanasti totesi että hyvästi rantakroppa tervetuloa tynnyri... Ok ymmärsin vitsinä kun se sanoo että nainen on kauneimmillaan raskaana:) eli kaipa toi masu on kasvanut jo ihan kivasti ku mieskin sen huomaa:D ImageUploadedByVau Foorumi1522472143.132251.jpg
Rv 14+4
 
Täällä kanssa huomautellaan. Muutama päivä sitten katseli sivuprofiilia ja totesi vaan että "huh huh minkä kokoinen! Voitko kuvitella miltä sun masu näyttää muutaman kuukauden kuluuttua?!". :D Nopea vauvavatsan kasvu yllätti meidän molemmat.
 
Mua ei haittaa, jos mies tai vaikka työkaverit huomauttelee mahan koosta. Mutta vitsit että ärsyttää, jos anoppi sen tekee. En tiedä, miksi. Kai siinä tuntuu olevan jotenkin syyllistävä sävy, vaikka saatan vain kuvitella kaiken.
 
Mulle huomautellaan vaan pepun koosta ja sen kasvamisesta (arvatkaa risooko se) , maha missä viivyt :rolleyes:
 
Takaisin
Top