Oletteko jo kertoneet uutiset muille?

Me ei olla vielä kerrottu kun minä joillekkin omille ystävilleni ja siskolleni ja hänen miehelle. Ekasta raskaudesta kerrottii joskus rv 10 kun en millään malttanu.. nyt odotetaan np-ultraan ja kerrotaan sit :) Menis vaan aika nopeesti ei kyl malttais taas odottaa. Esikoiselle tilattiin hieno paita mis lukee "Big Bro" ja semmonen söpö kuva.. laitetaan hänelle sit päälle ja katotaan hokaaks porukka heti [emoji16]
 
Mä kerroin tänään anopille. Oli pakko, ku tiesin että on jo arvannut. :)

Meillä on tokan kummit päätetty jo ekan kummeja miettiessä. Nimet myös päätetty molemmille sukupuolille :)
 
Mä kerroin tänään anopille. Oli pakko, ku tiesin että on jo arvannut. :)

Meillä on tokan kummit päätetty jo ekan kummeja miettiessä. Nimet myös päätetty molemmille sukupuolille :)
Teillä jo nimet päätetty?? Me ei olla vielä lähelläkäääään :hilarious: Katotaan jos päästään miehen kan yhteisymmärrykseen ennen ristijäisiä :wink jotenkin tosi tosi vaikee päätös!

Mun anoppi on ainut joka tietää. Me asuttiin siellä hetki miehen kans ja tottahan toki neuvola lähetti ultra-ajan hänen osoitteeseen eikä meidän uuteen. Näki kirjeen reunassa yrityksen nimen, joka siis tarjoaa ultraa raskaana oleville :smiley-angelic006 20min sen jälkeen kun näki kirjeen me mentiin sattumalta kylään anopin luo, ja se ei meinannu pysyä houisuissaan kun oli niiin innoissaan. Halattiin ja keskusteltiin kauan. Tämä olis hänen ensimmäinen lapsenlapsi. Lupas ettei kerro eteenpäin ennen kuin ollaan valmiita ja luotan kyllä siihen. Jotenkin huojentavaa että joku läheinen tietää nyt- en jaksais odottaa että pääsee omille vanhemmille kertomaan:Heartred
 
Teillä jo nimet päätetty?? Me ei olla vielä lähelläkäääään :hilarious: Katotaan jos päästään miehen kan yhteisymmärrykseen ennen ristijäisiä :wink jotenkin tosi tosi vaikee päätös!
Esikoisenki nimi oli päätetty jo 3kk ennen syntymää :grin Eka ja kolmas nimi oli miehellä valmiina ja mulla meni n.viikko päättää keskimmäinen nimi :wink Niin paljon oli hyviä nimiä, että toka saa ne esikoisen kakkosvaihtoehdot :hilarious:
 
Esikoisen nimi päätettiin varmaan kans 3kk ennen syntymää. Nyt ei mitään hajua, alan miettiinkin vasta kun tietää sukupuolen tai tuntee liikkeet.
 
Meillä on tytölle muutamia nimiä ehdolle, mutta pojalle on tosi hankala keksiä nimeä o_O pelasimme nimibingoa, eli molemmat merkkasivat listoilta nimiä, jotka voisivat olla ok ja sitten katsottiin montako molemmilla valittuna olevaa nimeä löytyi. Onneksi tässä on vielä aikaa miettiä. Ja voihan käydä niinkin, että etukäteen valittu nimi ei tunnukaan sopivalta lapselle.
 
Meillä ei kyl osannu ollu kukaan hiljaa vaikka sanottiin et ei saa kertoo. Anoppi kävi koko kylän läpi ja meinas ilmottaa facessa ennen kun me oltiin kerrottu. Mun mummo taas kerto sukulaiset läpi. Eli jos ootat esikkoa ja ei oo ennestään lapsen lapsia (anopille oli toinen ja mummolle toinen lapsenlapsenlapsi). Niin ne ei osaa olla hiljaa vaik ne lupaa kuut ja tähdet taivaalta. Kun ei ne pysy housuissaan. Nyt sovittiin miehen kaa et kerrotaan esikoisen 1v juhlissa 2,5kk päästä. Tähän mennessä tietää mun kaveri kun en pystyny sitä oikee piilottelee enempää sekä mun esikoisen äiti kaverit ja sit osa nettikavereista jotka ei sillei henkilökohtasesti tunne mua. Sen verran tuli opittua tuosta ekasta raskaudesta ja jopa ihmiset jotka ollu missään tekemisis yht äkkiä alko tunkee elämään mukaa. Se on jännä et 5v kukaan tahdo nähdä ja sit kun vauva on tulossa niin muka hirveesti auttajia olis. Lopulta ei kukaan oo auttanu eikä tullu edes katsomaan. Poika täyttää 2vkon päästä 10kk.

Just näin. Mekin ekassa raskaudessa sanottiin miehen äidille (olisi ollut hänen eka lapsenlapsi), että EI saa kertoa muille koska oli niin alkuraskaudessa (5.vkoa). Kuitenkin oli mennyt koko miehen puolen suvulle kailottamaan :sad001 sit olikin kiva parin viikon päästä kertoa, että kesken meni raskaus. Nyt tällä kertaa odotan niin myöhään kuin pystytään, ehkä vasta vkon 12 jälkeen kun neuvolan ultra on käyty.
 
Me ei olla vielä kerrottu. Esikoisesta kerrottiin np-ultran jälkeen, varmaan tästä kans odotellaan sinne saakka. Vielä yli kuukaus odotettavana :sad001
 
Mä kerroin nyt esimiehelle, koska tällä viikolla neuvola ja sinne saa mennä työajalla (toisin kun esim. Hammaslääkäri on omalla ajalla). Samoin jos tulee muita poissaoloja raskauden takia niin eipä tarvii valehdella. Pomo onnitteli ja pohti jo ääneen että maaliskuussa sit jään töistä pois. Korostin että alussa vasta ollaan eikä ees parhaat työkaverit vielä tiedä. Lupasi pitää suun supussa :)
 
Vanhemmille tuli kerrottua ja siskoille. Sen verran mahaa jo ettei voinnu pitää salassa. En olisi uskonut että näin alussa maha tulee kunnolla näkyviin. Kyseessä toinen raskaus
 
Mä vähän vihjailin mummille ja äitille että ois vauvakuumetta, en ihan vielä viitsinyt kertoa, enkä kyllä aiokkaan ennen kun tilanne nyt selviää
 
Mä kerroin nyt esimiehelle, koska tällä viikolla neuvola ja sinne saa mennä työajalla (toisin kun esim. Hammaslääkäri on omalla ajalla). Samoin jos tulee muita poissaoloja raskauden takia niin eipä tarvii valehdella. Pomo onnitteli ja pohti jo ääneen että maaliskuussa sit jään töistä pois. Korostin että alussa vasta ollaan eikä ees parhaat työkaverit vielä tiedä. Lupasi pitää suun supussa :)

Ite joudun ottaa kaiken palkattomana, onnekas. :)
 
Me ei olla kerrottu vielä kellekään. Ultran jälkeen saa ensimmäisenä kuulla isovanhemmat ja sisarukset. Sitten kerrotaan ystäville, esimiehelle ym. sitä mukaa kun alkaa olla luontevaa ja mahaa ei pysty piilottelemaan. :)
 
Siis musta varmaan paistaa kilometrin päähän että oon raskaana. Mun äiti ja ystävä jota nään harvoin arvas.. Äitin tutka toimii siis edelleen [emoji23]
 
Me kerrottiin meidän vanhemmille, miehen huonokuntoisille isovanhemmille (saattaa menehtyä koska vaan ja olisi harmi jos ei ehtisi kertoa), sisaruksille, esimiehelle kerroin että ymmärtää poissaolot ja parille ihan lähimmälle ystävälle.

Ajateltiin, että kaikille semmoisille voi kertoa, joille kertoisi myös keskenmenosta. Kaikki ottanut todella hyvin vastaan ja ollut aidosti iloisia ja onnellisia meidän puolesta :) Mun äidille tulee aina onnen kyyneleet silmiin kun tulee puhetta jotain raskauteen liittyvästä.

Jotenkin ollut ihanaa jakaa onni ja toisaalta jos huonosti käy, niin saadaan siihenkin läheisiltä tukea niin ei tarvi ihan yksin jäädä ja lähimmät ihmiset ymmärtäisi paremmin.
 
Mä oon hölöttänyt tätä jo aika monelle kaverille. Moni tiesi meidän viime kevään katastrofiraskaudesta (mikä oli tuen kannalta ihan supertärkeää), ja sillä en ole halunnut tätäkään salata, kun tarvitsen kyllä kaiken mahdollisen tuen, jos menee taas pieleen. Ja toisaalta koko tämä raskaus on ollut henkisesti melkoisen rankka, tuntuu hyvältä että on tsemppaavia ihmisiä ympärillä! Esimies oli ekoja joille kerroin, koska en halua selitellä poissaoloja, enkä halua että luulee mun olevan pois jonkun nuhan takia..
 
Huomenna sit kerrotaa kaikille, ku nt-ultrasta kotiudutaan! :nailbiting: Jännittää mitä kommenttia tulee, ku esikoinenki vasta 8,5kk :grin Paitaa ei saatukaa tilattua, niin laitetaan someen kuva missä esikoinen pitää ultrakuvaa ja lisätään siihen teksti "Minusta tulee isoveli 2018!" :Heartred :joyful:
 
Piti tänään kertoa omalle mummulle, mutta äiti oli ehtinyt jo juoruaan mun tädille joka taas mun mummulle joka taas mun isälle. Höh. Olisin halunnut kyllä kertoa ihan ite. Ja olin sanonut ettei saa kertoa kenellekkään. Eniten harmittaa toi etten saanut kertoa ite isälleni. Äiti ja isä siis eronnut 15v sitten eikä missään tekemisissä toistensa kansaa. :arghh: Suututtaa ja itkettää!
 
Takaisin
Top