Oletteko jo kertoneet uutiset muille?

Meillä ihan eka raskaus menossa ja siksi toki vähän varovasti aiotaan kertoa. Tällä hetkellä suunnitelma se, että varhaisultran jälkeen kerrotaan perheille (ja pyydetään olemaan hiiskumatta) ja rakenneultran jälkeen kaverit ja työpaikka. Tosin esimiehelle ehkä joudun kertoon jo aiemmin. Mut on tää kyl vaikeeta pitää salassa ja viikot matelee! :grin

Meillä ei kyl osannu ollu kukaan hiljaa vaikka sanottiin et ei saa kertoo. Anoppi kävi koko kylän läpi ja meinas ilmottaa facessa ennen kun me oltiin kerrottu. Mun mummo taas kerto sukulaiset läpi. Eli jos ootat esikkoa ja ei oo ennestään lapsen lapsia (anopille oli toinen ja mummolle toinen lapsenlapsenlapsi). Niin ne ei osaa olla hiljaa vaik ne lupaa kuut ja tähdet taivaalta. Kun ei ne pysy housuissaan. Nyt sovittiin miehen kaa et kerrotaan esikoisen 1v juhlissa 2,5kk päästä. Tähän mennessä tietää mun kaveri kun en pystyny sitä oikee piilottelee enempää sekä mun esikoisen äiti kaverit ja sit osa nettikavereista jotka ei sillei henkilökohtasesti tunne mua. Sen verran tuli opittua tuosta ekasta raskaudesta ja jopa ihmiset jotka ollu missään tekemisis yht äkkiä alko tunkee elämään mukaa. Se on jännä et 5v kukaan tahdo nähdä ja sit kun vauva on tulossa niin muka hirveesti auttajia olis. Lopulta ei kukaan oo auttanu eikä tullu edes katsomaan. Poika täyttää 2vkon päästä 10kk.
 
Me meinattiin aluks että ei kerrota sukulaisille ennen ku on pakko, mutta nyt ku saatiin np ultra aika sopivasti päivä ennen esikoisen 1v synttäreitä niin mietittiin että jos kaikki menee hyvin niin laitetaan esikoiselle joku Isosisko paita ja ultrakuva lahjapakettiin ja pistetään pappan kanssa avaamaan lahja :D saa kaikki läheiset siinä sitten tietää samassa. Saas nähdä millaisia reaktioita saadaan :'D
 
Kerroin hyvälle ystävälle heti kun plussasin, perheelle ja parille muulle ystävälle myös jo ennen nt-ultraa. Pomolle kerroin 16 viikolla.
 
Mä kerroin äitille heti jo silloin kun aloin epäilemään, et nyt oon raskaana, sitkun tein testin ni äiti kuuli siitä ennen miestä koska sattui olemaan jo hereillä XD Sovittiin miehen kanssa ettei puhuta kovin alussa tästä vielä kennellekkään, ettei sitten tarvii kertoa surullisia uutisia jos jotain tapahtuu. Ensin ajateltiin et kerrotaan lähisuvulle sitku ollaan oltu neuvolassa, mutta ollaan kuitenkin jo kerrottu myös miehen äidille. Sit mun sisko tietää myös ja sitä kautta siskon lapset ja yks tärkeä ystävä. Miehen pomo vaimoinen oli arvannut asian ku oltiin siellä kylässä ja en mennyt tupakalle. Oon sille vaimolle tainnut joskus sanoa sen ainoan syyn miksi lopettaisin. Ja hällä on 9kk ikäinen vauva itsellä ni on tuoreessa muistissa oma odotus aika joten helppo laskea yks plus yks. :D
 
Kyllä täytyy kohta lähteä vaatekaupoille täälläkin. Housut kiristää ja väljiä yläosia olisi kiva olla enemmän. :grin
 
Hempuliini, kiitos vinkistä! :wink mietimme siis vielä toistamiseen anopille kertomista, koska pelätään että sitten kyllä koko kylä tietää. Anoppila on kaukana, joten helpoin varmaan olis vaan 'kiireiden takia' lykätä sinne menoo mahd. pitkään.
 
Me ollaa yhdelle ystäväpariskunnalle kerrottu kun oltii yhessä reissussa. Tekis mieli kyllä jo kaikille kertoa, kun esikoisesta ootettii sinne 13 viikolle ennen kun kerrottiin. Onkos se lääkärissä tehtävä niskaturvoitus just siis varhaisultra vai ultrataanko jo aikaisemmin? Vanhemmille aattelin kertoa taas ekan neuvolan jälkeen, jos se suostuis kattoo ultralla, onko siellä edes mitään, kun oireita ei pahemmin ole.
 
Hempuliini, kiitos vinkistä! :wink mietimme siis vielä toistamiseen anopille kertomista, koska pelätään että sitten kyllä koko kylä tietää. Anoppila on kaukana, joten helpoin varmaan olis vaan 'kiireiden takia' lykätä sinne menoo mahd. pitkään.

Meillä anoppi asuu kans kaukana. Mut tosiaan alkuraskaudessa sinne menin tuli tuntemattomat ihmiset kyylää ja silittelee mun mahaa ja halailee sekä onnittelee. Voin sanoa et vähän veetutti.
 
Nilla, tuo on kyllä ihan uskomatonta
emoji23.png
itsellä oli samanlainen vatsa eilen illalla. Oli vähän hankalaa peitellä ku miehen äiti kylässä onneksi pysty laittaa kokonaan Sen piikkiin että alun ilmaatuottavaa ruokaa, jonka hän oli tehnyt! nyt taas aamusta ihan normaalikokonen muuten, paitsi housut kiristää
Oispa tääki välil normaalikokoinen!:joyful: Mut ei ku 24/7 samanlainen pallo:hilarious: Eilen kävi miehen sukulaiset kahvilla ja kyllä sellasia katseita masu sai, että "olisko jo aika kertoa meilleki?":grin
 
Meillä anoppi asuu kans kaukana. Mut tosiaan alkuraskaudessa sinne menin tuli tuntemattomat ihmiset kyylää ja silittelee mun mahaa ja halailee sekä onnittelee. Voin sanoa et vähän veetutti.

Apua, toi ois kyl ärsyttävää! :bored::bored:
 
Meillä anoppi asuu kans kaukana. Mut tosiaan alkuraskaudessa sinne menin tuli tuntemattomat ihmiset kyylää ja silittelee mun mahaa ja halailee sekä onnittelee. Voin sanoa et vähän veetutti.

Olitteko sanoneet anopille, ettette halua et asiasta vielä huudellaan ihmisille? Tuo kun on niin ihana uutinen, että sen haluaa kaikille julkistaa :)

Me ainakin ollaan tuleville mammoille painotettu, että asiasta ei vielä puhuta, vaikka molemmilla kova hinku onkin jo asiasta kertoa.

Tosin tuota mahan silittelyä et ymmärrä keneltäkään, missään vaiheessa. Pakko hankkia itselle sellainen paita missä lukee "DO NOT TOUCH" :D :D Niin ei tarvii ärähdellä ihmisille ja alkaa koskettelemaan heitä takaisin. :yuck:
 
Hei!

Neljäs tulossa. Lapsille kerrottiin jo rv 6+ koska näkevät kuitenkin että jotain on. Läheisille myös kerrottu 6+. Jännitystähän tämä on koko ajan joten sitten kerrotaan ne surullisetkin uutiset. Todettiin että ei voida olla tavallisesti muiden seurassa läsnä jos ei kerrota.
 
Meillä varmaan miehen äiti ihmetteli miksi oon niin väsynyt koko ajan, kun oli meillä muutaman päivän kylässä. Mutta ei ainakaan kysynyt mitään:)
 
Kerroin eilen äidilleni. Kysy vaan että tuliko yllätyksenä. Oi enpä ois kertonu ollenkaan!! Varmaan vartti meni niin sitten onnitteli. Tuli tosi kurja olo :angry1
 
Ihanamama mun äiti kysyi kolmannesta oliko vahinko. Eikä onnitellut. Neljännestä kysyi miten te nyt vielä innostuitte. Nyt tuskin kerron, saa itse huomata tai lapsilta kuulla. Hän itse ei halunnut kuin kaksi lasta joten siksi kai kummasteli. Tykkää kyllä mun lapsista ja auttaa tarvittaessa ja hoitaa nuorintakin mielellään. Mut sen tiedän että itse tulen aina onnittelemaan lasteni raskausuutisista ja halaamaan heitä. Ehkä mä kummastelee sitten ääneen jos haluavat "vain" kaksi, no ei vais...
 
Mulla on mummilla 5 lasta, tiedän että hän ei kummastele sitä että vielä kolmas mutta saattaa kummastella että näin pienellä ikäerolla kaikki, mä oon äidin ainoa lapsi, tosin johtuu siitä että äitillä huonot kokemukset mun synnytyksestä, eikä sen takia halunnut enempää, varmasti kaikki iloisia mutta ihmeissään nopeasta tahdista :D miehen äidillä on kanssa 6lasta, joten en usko että hänkään niin kauhuissaan, etenkään kun miehen siskolla 4lasta ja yrittää viidettä, mutta miehen kaksi muuta siskoa saattaa ihmetellä, toisella ei lapsia ollenkaan ja toisella kaksi, tosin luulen että hekin lähinnä ihmettelee tahtia enemmän kun lukumäärää, me ollaan tosi läheisissä väleissä näiden kahden siskon kanssa ja kumpikin on tiennyt että ainakin yks vielä halutaan :)
 
Ja eilen kerrottiin yhelle meidän hyvälle ystävälle, jota ajateltiin myöhemmin pyytää kummiksi, jos kaikki menee hyvin :) meillä on kummankin aikasemman lapsien kummit lähestulkoon suvuista, koska halusin varmistua siitä että kummit varmasti on ja pysyy lasten elämässä, vaikka tulis mitä, otettiin kuitenkin kummallekkin lapsista yks kaveri kummiksi ja oon niihin vähän pettynyt, heillä ei ole kiireitä, eivät edes töissä käy... mutta ei silti pahemmin lapsia tule moikkaamaan, asuu lähellä, pääsee metrolla meille noin 10min.. nyt tämä joka pyydettiin kummiksi on ollut tosi läheinen jo nykyistenkin lasten kanssa, soittaa välillä haluuko lapset lähteä johonkin sen kanssa, ottaa lapsia yökylään välillä ja aina kun meille tulee menee ensimmäiseksi lapsia moikkaamaan ja heidän kanssa leikkimään. Meinattiin jo aikasemmin pyytää kummiksi mutta, sillon ei vielä ollut niin läheiset välit häneen, kun oli silloin ns. Uusituttavuus vielä, mut nyt hänet tuntenut jo sen verran kauemmin :) uskon että hänestä tulee kaikkein paras kummi :) muita kummeja en sit tiedäkkään vielä :D

Kauheeksi romaaniksi meni :D onks muut miettiny jo kummiehdokkaita ?
 
Me ollaan mietitty tosi paljon. Meillä kävi esikoisen kanssa niin, että mun veli ei juuri pidä yhteyttä tai kysele kummipojastaan mitään kun taas ystäväpiiristä valittu kummi kyselee kuulumisia ja käy kun pystyy vaikka asuu ulkomailla.
 
Miten muilla on sujunut isommille lapsille uutisen kertominen? Meillä oli pikkasen vaikeaa mutta onneksi on aikaa vielä koululaisella asiaa sulatella. Uskallettiin näin alussa kertoa hänelle koska uskon että aistii jotain olevan tapahtumassa. Sen verran fiksuja noi koululaiset etten uskaltanut liikaa odottaa kertomisen kanssa...näin jo silmissäni tilanteen kun tulee kysymään googlauksen jälkeen Foliren purkista että miksi syön niitä
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top