Oletteko jo kertoneet uutiset muille?

ihanamama

Vauhtiin päässyt keskustelija
Huhtimammat 2018
Tää on mun toinen raskaus ja olin niin onnellinen et heti lähettelin hyville ystäville kuvia plussatikusta :D Mun ja miehen vanhemmille aateltiin kertoo vasta myöhemmin. En tiiä viel mikä olis hyvä ajankohta, ehkä ultran jälkeen kun on ihan kuvakin. Pitää vaan jotenkin malttaa sinne asti. Mites muut on toimineet?
 
Meidän toinen kans! Viimeeks kerrottiin varhaisultran jälkeen läheisille ihmisille. Niskaturvotus ultran jälkeen somessa. Nyt en tiedä kuinka tehdään, kun osalle tulee varmasti shokkina kun esikoinen vasta niin pieni ja osa taas arvannu sen et lisää pian tulee. Hirmu vaikeeta sen näkee sit. Riippuu varmaa vähän siitäkin et monta vauvaa masusta löytyy yksi vai kaksi.
 
Meidän ensimmäinen :Heartred Pari hyvää ystävää tietää, tiesivät myös että meillä oli vauvahaaveita. Kerrotaan tuleville isovanhemmille heti ens tiistaina varhaisultran jälkeen, toivottavasti kaikki on hyvin pienellä, välillä jännittää tosi kovin :sorry: Onneks ei enää montaa päivää niin päästään varhaisultraan! :love7
 
Me yritetään jemmata tietoa nt-ultraan saakka. Ihmiset varmasti yllättyy, koska kukaan tuskin olisi arvannut. :grin
 
Kerrottiin omille vanhemmille jo heti plussan jälkeen, ja ystäville ollaan sitä mukaan kun ollaan nähty niitä. Meillä on niin läheiset välit ystävien kanssa että nähtiin parhaaksi kertoa varhain. :)
 
Mä oon kertonu muutamalle ihmiselle mun äidin lisäksi :) kaipa sit vasta nt-ultran jälkeen muille :)
 
Mä kerroin yhelle hyvälle ystävälle pari päivää sitten, nyt täytyy vaan toivoo ettei möläytä mitään... vähän epäilin kertoa sille kun on vähän semmonen et saattaa ihan vahingossa sanoa jotain mikä paljastaa, toisaalta meillä ei kyllä onneks oo samoja tuttavia, mutta hän saattaa olla kylässä samaan aikaan miehen kavereiden kanssa :D muille ei varmaan kerrota ennen kun alkaa näkyä :)
 
Me ei vielä ole kerrottu. Nyt syyskuussa on minun äidin ja miehen isän synttärit, siellä ajateltiin paljastaa. Tein jo äidille kortin, jossa sisäpuolella lukee " paljon onnea :flower äidille". Kukan kohdalla on siis irtoava kukkakoriste, jonka alla lukee "iso-" laughing7 varmaan teen tulevalle ukille samanlaisen. Muille kerrotaan sitä mukaan kun nähdään. Vähän jo jännittää. Heti plussan jälkeen teki mieli kertoa ihan kaikille, mutta nyt tätä haluaisi pantata jostain syystä. Kavereille ym kerrotaan vasta kun 3 kk on kulunut.

Rv 7+3
 
Esikoista odottaessa olin jotenkin tosi varovainen enkä kertonut aluks kun parhaalle ystävälle, tosi myöhään muille. Sitä ei jotenkin uskaltanut hehkuttaa onneaan kun pelkäs että jokin menee pieleen. Se pelko seuras ihan loppuun asti. Nyt on jotenkin varmempi olo ja on antanut itselleen luvan olla onnellinen tästä raskaudesta. En silti halua vielä kaikille kuuluttaa, vaikka vähän tekis mieli.
 
Mulla on jotenkin epävarma olo, mut samalla tosi varma tästä raskaudesta, meillä kans tytöllä luultiin sydänvikaa, mut ei onneks ollut, sivuääni saattaa kuulemman tulla jossain vaiheessa, mutta ei sen vakavempaa :) mä en oo kunnolla vieläkään sisäistänyt tätä raskautta, tai en jotenkin viellä osaa iloita, tosin tytön kanssa oli sama vasta raskauden loppumetreillä anto itellensä luvan iloita, tosin mulla on yks keskenmeno ennen esikoista tullut ja se pelko on aina, esikoisen kanssa se lähti sen ensimmäisen kolmanneksen jälkeen tytön kanssa pelkäsin vielä rakenne ultran jälkeen, kun rakenne ultrassa vasta epäiltiin sitä sydänvikaa, nyt pelkään varmaan vielä kauemmin :D
 
Mä oon kertonu vasta yhdelle ystävälle. Odotan ensimmäistä lasta ja takana keväällä keskenmeno alkuraskaudesta niin en ole halunnut nyt tästä uudesta raskaudesta vielä muille kertoa. En taida vielä itsekään uskaltaa tästä iloita täysillä. Aletaan varmaan kertomaan läheisille np ultran jälkeen, jos siellä kaikki hyvin :)
 
Minulla sama juttu kuin iloisellaodottajalla, eli kerroin parhaalle ystävälle mutta perheelle en ole vielä pystynyt kertomaan. Minäkin odotan esikoista ja edellisessä raskaudessa kerroin perheelle heti plussan jälkeen mutta raskaus meni kesken. Meillä on aika läheiset välit ja haluaisin kertoa heille kyllä (ja keskenmenostakin toki kertoisin), mutta jostain syystä en kuitenkaan halua kertoa vielä, osittain haluan säästää vanhempia näiltä piinakuukausilta, kun heillekin ensimmäinen lapsenlapsi kyseessä, joten ajattelin odottaa ainakin varhaisultraan että olisi jotain "todisteita" (vaikka viimeksikin oli mutta silti). En myöskään haluaisi tuottaa heille enää toista pettymystä jos keskenmeno tulee taas. Toisaalta pelottaa, loukkaantuvatko he kun kerronkin sitten vasta niin myöhään (sisko varsinkin), mutta nämä asiat on kyllä niin herkkiä että eipä tässä voi toisten loukkaantumisia ajatella.
 
Ei olla vielä kerrottu kenellekään. Haluan kertoa omille vanhemmille kasvotusten asiasta ja asutaan valitettavasti niin kaukana toisista että en oo hetkeen näkemässä niitä. Äitiä yritin saada varaamaan matkan tänne syyskuun puolessa välissä - jos se pääsee silloin niin kerrotaan kyllä. Muuten menee lokakuun alkuun asti:confused: miehen vanhemmille kerrotaan samoihin aikoihin uskoisin. Tai anopille saatetaan kertoa jo aikaisemmin kun vietetään paljon aikaa mökillä ja jos en ota viiniä niin se arvaa saman tien:smiley-angelic006
Kavereille kerron kun "riskiviikot" menneet. Tulee varmasti täytenä yllätyksenä niille :happy8
 
Me ollaan ajateltu että kerrotaan vasta np-ultran jälkeen perheelle ja ystäville. Ihan järkyttävä kova halu ois kertoa jo nyt jollekin mutta tahdotaan varmistaa että onhan kaikki hyvin.
 
Kerromme vasta np-ultran jälkeen, jos sinne asti pääsemme. Haluan kuulla mieluummin iloiset ja estottomat onnentoivotukset kuin varovaiset 'voi kun kaikki menisi nyt hyvin'. Mietin näitä asioita ihan tarpeeksi jo itse, enkä halua meidän vanhempienkin jännittävän. Perheille kerrotaan ensimmäisinä, koska he ovat meille erittäin läheisiä.
 
Mun lähin työkaveri tietää ja esimiehelle kerron hyvissä ajoin, ehkä varhaisultran jälkeen. Äidille saatan myös kertoa silloin. Miehen veljen vaimo tietää myös kun olin heillä kun testin tein. Miehen vanhemmille kerron mielellään niin myöhään kun mahdollista koska anoppi on niin hirveä hössöttäjä ettei mun hermo kestä sitä. Kavereille kerrotaan vasta nt-ultran jälkeen, samoin muille sukulaisille. Johonkin toiseen ketjuun jo kirjoitinkin että miehen toiselle veljelle ja hänen vaimolle kertomista täytyy pohtia että milloin ja miten kun heillä pitkä tulokseton yritys takana ja haluttaisi heille tehdä tilanne mahdollisimman helpoksi.
 
Meidän toka ja miehen lisäks mun äiti ja yks kaveri tietää. Meinattiin kertoo vasta nt-ultran jälkee muille ja somessa, mut tätä vatsaa ei kyllä enää piilotella millään.... :eek: Ne jotka näkee mut ennen ultraa tietää kyllä! :grin Eikä ihme, onhan tuo jo yhtä iso ku esikoisesta rv24 :hilarious:
 
Meillä Felicity sama tilanne mun siskon suhteen. Heillä on yritystä takana jo pitkään ja mietityttää, että miten heille kerrotaan.
 
Mulla sama tilanne Nilla, ei kans tätä vatsaa kyl oikee pysty piilottelemaan, niin turvonnu pallo :rolleyes: Oon tosi pienikokoinen ja aina käyttäny kireitä vaatteita nii on pitäny jo tilata äitiysvaatteita että mahtuu johonki :grin Nyt oon kulkenu legginsit ja muutama teltta päällä jotka kaverilta sain, farkkuja on turha ollu enää pariin viikkoon yrittää jalkaan.. :hilarious: Paino on silti vaan vähän laskenu vaikka kuinka syö! Taitaa olla isoruokanen kaveri masussa :wink
 
Vatsan peittely voi kyllä tuottaa ongelmia... Onneksi edessä kylmä syksy, joten kerrospukeutuminen väljiin neuleisiin on ihan ok. :)
 
Takaisin
Top