Oletteko jo kertoneet uutiset muille?

Vatsan peittely voi kyllä tuottaa ongelmia... Onneksi edessä kylmä syksy, joten kerrospukeutuminen väljiin neuleisiin on ihan ok. :)

Noi neuleet on vaan siitä ongelmallisia että mulla oli ainakin esikoista odottaessa koko ajan superlämmin, oma henkilökohtanen patteri heti kun pikkusen vauva mahassa alkoi kasvaa. En ois voinut kuvitellakaan että oisin pitänyt neuleita tai useampaa kerrosta vaatteita. En palellu sillonkaan kun oli -27 :D
 
Me kerrotaan myös vasta virallisen ekan ultran jälkeen. Pari hyvää kaveria tietää mut muille kerrotaan np ultran jälkeen :)
 
Mä haluaisin kovasti kertoa kummankin vanhemmille, mutta ar-ultran jälkeen aikaisintaan, että nähdään varmasti kaiken olevan hyvin. Vaikka mun vanhemmat varmaan jo arvailleet kun tämä vkl oltu kylässä hommia tekemässä, isä oli kysynyt mieheltä, että joko itää kun likka ei polta tupakkaa enää. :D oli jotain ympäripyöreetä "emmätiiä" isälle hokenut.

Isä menee tekonivelleikkaukseen samana päivänä kun mulla on ultra, joten toisaalta haluaisin sen jälkeen mahdollisimman pian kertoa, että iskällä oisi iloisia uutisia sen toipumisen ja kivun keskellä. :)
 
Mä kerroin eilen yhelle kaverille vähän pakolla, kun koko ajan ehdotti juomista ja et vähän voi ottaa yms. Sit sanoin et ei tippaakaa. Niin tajus. :D

Miten teillä muka on jo niin isot mahat? :0
 
Siis häh?? Miten teillä on jo isot vatsat?

Mulla meneillään rv8+1 ja turvotus on sitä luokkaa että oikeasti oon saman kokoinen kuin esikoisesta tyyliin puolessa välissä vaikka painan vähemmän kuin esikoisesta näillä samoilla viikoilla :D maha venyy varmaan vaan helpommin näihin mittasuhteisiin kun edellisestä raskaudesta on alle vuosi. Eihän tää siis mulla ainakaan mikään vauvamaha vielä oo vaan ihan puhdasta turvotusta.
 
Pakko uskoa :) Eikö turvotus laske jossain vaiheessa ennenkuin "se oikea vauvamasu" tulee esille? En enää muista. Jännä nähdä millainen oma on noilla viikoilla. Viime raskaudessa en ihan 8+ viikolle ennättänyt, mutta olin siirtynyt jo äitiyshousuihin joskus 7+, juuri ennen km. Nyt (5+4) on jo aamusta asti pikkuinen pömpötys alavatsalla... :Heartpink Iltaisin en pysty käyttämään enää napillisia housuja.
 
Me varmaan joudutaan yhelle miehen kaverille pikkuhiljaa kertomaan, on nyt viikon ollu meillä "evakossa" ja en yhtään tiedä kuinka kauan vielä joutuu olee ja mulla alkaa käymään selitykset vähiin, yökkimiselle ja sille etten juokkaan kahvia enää paljoa, vatsan turvotusta alkaa olee vaikee peitellä ja sit vielä jatkuva väsymys jne. Sanoin sille et mulla tutkitaan kofeiinin yliherkkyyttä että en voi juoda kahvia paljoa enää ja kun oli nla jouduin huijaamaan että on kofeiinin yliherkkyys testit. Vähän ihmettelee ja yks päivä sano jo et oot vaan raskaana, no minä siihen enkä oo, syön pillereitä...
 
Äidille kerroin, veli kuuli vahingossa samalla, mutta en usko että juoruilee, ei ole sen tyyppinen..
Yksi ystävä tietää myös, kerroin hänelle, koska hän odottaa itsekin ja voidaan jakaa kokemuksia alusta asti...
Ja mies nyt tietty!
 
Aaa siis kyl mullaki turvottaa. Mut ei se raskausmahalta näytä, vaan ihan turvotukselta. Mullaki alle vuos edellisestä raskaudesta.
 
Siis häh?? Miten teillä on jo isot vatsat?

Mulla oli ensimmäinen oire ennen plussaamista kun farkut alkoi kiristää ja ehdinkin jo miettiä että nyt pitää alkaa laihduttamaan jos housutkaan ei meinaa mennä jalkaan... Ens viikolla on pakko käydä ostamassa töihin jotkut mammahousut kun työhousujen vyötärö on täydellisen joustamaton, alkaa olla jo melko tukalaa varsinkin kyykätessä ja istuessa.

Me on alotettu kertoa ihmisille oikestaan heti koska on ollu melko vaikea alkuraskaus ja sitä myöten kerroin töissä heti kun poissaoloja rupes olemaan paljon. Kavereille kertonu sitä mukaa kun on ollu tekemisissä, tosin tiedostan ja oon sanonu kaikille että viikot on vasta alussa ja mitä vaan voi tapahtua.
 
Oon kertonu vasta nykyiselle pomolleni ja sit netin mammakamuille :-) muille vasta nt-ultran jälkeen, jos vaan mahdollista. Faceen varmaan rakenneultran jälkeen. Anopille joudun varmasti keskiviikkona tunnustamaan raskauden, kun tulee meille yökylään. Se tietää, et saatiin kesäkuussa tuulimunatuomio edellisestä ja nyt, kun laitoin "inside-päivityksen" faceen torstaina varhaisultrasta (luulin siis et nytkin on tuulimuna/kohdunulkonen) niin varmasti tulee esittämään lisäkysymyksiä siihen liittyen, kun tavataan... Pomolle oli pakko kertoa perjantaina, kun jouduin uusintaultraan kohdunulkoisen epäilyn takia, et jos en oiskaan päässy enää sen päivän työvuoroon tai oisin myöhästynyt.

Omille vanhemmille toivosin voivani pitää tän salassa yhtä kauan kuin viimeks. Silloin kerrottiin vasta rakenneultran jälkeen :D mut ei tuu onnistumaan, kun maha näytti jo enne raskautta valmiiksi puolivälin raskausmahalta xD
 
Muutama tietää kun ovat udelleet oikein paljon. Muille kerrotaan vasta marraskuussa kun aluksi oli tarkotus lähteä häämatkalle Kap verdeen, mutta raskauden takia suunnitelmat muuttuivat. Häämatkalle kyllä lähdetään, mutta kohde muuttui.
 
Mä suunnittelin et kerrotaan niin myöhään kuin mahdollista. Mulle jo viides lapsi ja kaikki huokaili jo neljännestä et nauttia nyt ku on viimeinen ja miten te nyt vielä innostuitte. Tuo oli äitini kommentti. Kolmannesta hän kysyi oliko vahinko. Siksi kertomisen suhteen ei ole kiirettä...
 
Meillä ihan eka raskaus menossa ja siksi toki vähän varovasti aiotaan kertoa. Tällä hetkellä suunnitelma se, että varhaisultran jälkeen kerrotaan perheille (ja pyydetään olemaan hiiskumatta) ja rakenneultran jälkeen kaverit ja työpaikka. Tosin esimiehelle ehkä joudun kertoon jo aiemmin. Mut on tää kyl vaikeeta pitää salassa ja viikot matelee! :grin
 
Nilla, tuo on kyllä ihan uskomatonta [emoji23] itsellä oli samanlainen vatsa eilen illalla. Oli vähän hankalaa peitellä ku miehen äiti kylässä onneksi pysty laittaa kokonaan Sen piikkiin että alun ilmaatuottavaa ruokaa, jonka hän oli tehnyt! nyt taas aamusta ihan normaalikokonen muuten, paitsi housut kiristää
 
Kiva kirjottaa puhelimella ku tää oikolukee niin raakasti. Kohta kaikki koneet sekaisin. Onneksi mies sai korjattua näppäimistön tietokoneesta, jota lapset vähän sääti..
 
Mä suunnittelin et kerrotaan niin myöhään kuin mahdollista. Mulle jo viides lapsi ja kaikki huokaili jo neljännestä et nauttia nyt ku on viimeinen ja miten te nyt vielä innostuitte. Tuo oli äitini kommentti. Kolmannesta hän kysyi oliko vahinko. Siksi kertomisen suhteen ei ole kiirettä...

Onpan inhottavasti reagoitu!!! Mutta heeei ihan superisti onnea viidennen odotteluun!!
 
Takaisin
Top