Neuvolat

Neuvola saa kyllä odotuksen tuntumaan todelliselta, kun ei vielä mitään vauvan liikkeitäkään tunne, enkä aio hankka doppleriakaan. Kävin tänään neuvolassa verikokeilla ja kuunneltiin samalla vauvan sydänäänet, ihanaa :Heartpink Voi kun se nt-ultra tulisi jo! :)
 
Mulla on eka neuvola huomenna ja tänään ku täti sieltä soitti ku piti aikaa vähä muuttaa niin sano että huomenna voitais ultralla vähä vilkasta minkä kokonen pikkunen meillä on matkassa! Oon niiin ilonen! :p Toivottavasti siellä huomenna meille esittäytyis hyvinvoiva pieni vauvanalku :Heartred
 
Neuvolakäynti takanapäin. Ultrassa käyty ja ihana pieni Sintti siellä näky :Heartred Mitaksi saatiin 10+1 nyt mikä on muutamaa päivää pienempi ku menkoista laskettuna mutta ei oo tosiaan varmuutta kierrosta yms niin ihan on osuva mittaus luultavastikkin. Pienet käjet ja jalat siellä heilu ku kateltiin. Täydellinen pieni :love7
 
oiii, ihanaa jesu. :happy:

Mulla toinen neuvola ois 3.11.. OIkeestaan on sellanen lääkärineuvola..Tiiä sitte mitä siellä tehdään.:wideyed:
Toivottavasti ultrattais silloinkin..
 
Mihin ne tulokset tulee? Oon omakannasta välillä käyny kurkkii mutta ei oo siellä. Vai pitääkö se nt ultrakin olla käyty ennen kuin tulokset tulee?
 
Sarde, mulle ainakin sanottiin että saan tulokset sitten nt-ultrassa. 3viikkoo pitää vielä malttaa odottaa, mulla on silloin 13+1 :) tekis kyllä mieli jo nähdä pikkuinen :Heartred
 
Mulle neuvolasta sanottiin että seuraavalla käynnillä vasta kertoo tulokset.. :eek:
Eli viikolla 16 ..
 
Soitin neuvolaan heti ku plussas. Oli mukavan innokas tyyppi täällä Kouvolassa. Kahden aikasemman lapsen kohdalla asuin toisella paikkakunnalla, jossa oli ei-niin-kiva hoitaja. Mutta eka ultra viikon päästä. Odotan saada nähdä uuden tulokkaan ja toivon sydämestäni että kaikki on hyvin.
 
Mullakaan ei näy omakanta palvelussa mitään labeatietoja.. eikä noita down seulan tuloksia missään muodossa. Ultraajan teksti näkyy, mutta sielläkään ei lue mitään mitä ei olisi jo silloin paikan päällä minulle kertonut.
 
Kävin ekalla neuvolan lääkärillä viime viikolla. Kiukku ja harmitus ei oo puolessa viikossakaan laantunut :sad001 Mitä siellä ekalla lääkärikäynnillä oikein pitäisi tapahtua?

Miulle siis varattiin lääkäriaika jo melko aikaseen vaiheeseen usean perussairauden takia. niitten oireet on tässä odotusaikana vaan pahentuneet ja lääkärin olis pitäny ottaa kantaa mm. lääkitykseen. Lisäks esim. rytmihäiriöt pahentuneet niin et kohtaukset on jokapäiväisiä ja silloin heilutaan tajunnan rajamailla.
Lääkäriaikani alkoi sillä että lääkäri kovasti tiuskasten kysyi miksi minä olen siellä kun hän ei ole äitiysneuvolan lääkäri. Sitten hän vartin yritti kuunella sydänääniä tuloksetta. Totesi vain ettei ole moneen vuoteen yrittänyt. Oireista ja sairauksista kysyessäni hän sanoi ettei ota kantaa. Että voin sitten terveydenhoitajalle kertoa vaivoistani. Siinä koko käynti kokonaisuudessaan. Täysin turha mielestäni.

Nytkö sitten odottelen nelisen viikkoa seuraavaan terveydenhoitajan käyntiin?
Millasia tein lääkärikäynnit on ollu? Mitä siellä pitäs tapahtua?
 
Mulle ei muuten oo vielä edes ollut puhetta ekasta neuvolalääkäristä.. :eek: sen verran tiedän että ainakin sit 32? viikolla on nlalääkäri, mutta että kuuluisiko olla jo ennemminkin?
 
Miki , taitaa olla niin että neuvolalääkärin virka on kiertävä ja se on kakka mäihä sille jolle "nakki napsahtaa" .. eli ovat esim yleislääkäreitä mutta jonkun on vaan hoidettava ne odottajatkin.. todella asiaton lääkäri on ollut sulla ja miten se terkka sun sairauksiin voi puuttua kun ei ole lääkäri. Sinuna varaisin ihan terveyskeskukseen ajan ja selittäisin aikaa varattaessa että tarviit NYT apua perussairauksiesi kanssa eikä neuvolasta apua saa tms..

Neuvolalääkärit on omasta mielestä turhia, ainoa mikä hyöty on että tarkistaa kohdunsuun tilanteen (sitäki turha tarkistaa kauheen aikasilla viikoilla jos ei oo erityistä syytä) ja toki jos on noita perussairauksia ni niiden takia varmaan sen lääkärin kanssa on hyvä keskustella (lääkitykset jne) :)
 
Mulla on eka neuvola lääkäri joulukuussa, oisko ollu joskus 17 viikoilla(?) eipä ne muuta kun kattoo alakerran tilanteen, kuuntelee sydän äänet ja jutellaan jos on jotain mihin lääkäri voi ottaa paremmin kantaa kun Th, siinäpä se taitaa olla...
Kyl on ollu mulkku lääkäri sulla miki:sad001 mut tosiaan kannattaa soitella terkkulaan sun perus sairaudesta, jos pääsisit osaavammelle lääkärille! Melkeinpä tekisin valituksen siitä neuvola lääkäristä...
 
Nykyään ei tehdä alatutkimusta ensimmäisellä neuvolalääkärikäynnillä, ellei siihen ole erityistä syytä. Tässäkin varmaan käytännöt vaihtelee paikkakunnittain..
 
Ja miki ehdottomasti palaute tuollaisesta puoskarista ja vaadit itsellesi perusteellista hoitoa! Kylläpä suututtaa sinun puolesta :sad001
 
Lääkärineuvola on kyllä niin turha raskausaikana. Samaan oon itekin törmännyt eli kyrpääntyneitä akkoja, joita ei yhtään kiinnosta eikä ne oikein sano juuta eikä jaata mihinkään. Sit ku lapsi on syntyny, niin parempaa kohtelua onneksi...
 
Nykyään ei tehdä alatutkimusta ensimmäisellä neuvolalääkärikäynnillä, ellei siihen ole erityistä syytä. Tässäkin varmaan käytännöt vaihtelee paikkakunnittain..

Juu tässä on paikkakuntakohtasia eroja, täällä teki sisätutkimuksen vaikka oli ns. vapaaehtoinen ekassa raskaudessa.. en osannu sanoa että ei kiitti. Ehkä tällä kertaa vois ilmaista oman kannan asiaan :P
 
Takaisin
Top