Neuvolat

Soitin eilen ja sain ajan syyskuulle, kun on rv 8. Sitä aikaisemmin eivät edes aikoja anna täällä meillä päin.
 
Muokattu viimeksi:
Mä varaan parin viikon päästä samalla kun pojalla on neuvola. Toivon pääseväni ar-ultraan ja pakkohan mun on päästä kun en tiedä laskettua aikaa, kun mulla oli vaan yhdet menkat nyt synnytyksen jälkeen. Listaan laitoin vaan veikkauksen ja muokkaan sitä sitten kun se varmistuu :)
 
Mä ajattelin odotella jokusen viikon ainakin, jotenkin tuntuu ettei ole kamala kiire vielä näytille. Tiedä mitä tässä vielä tapahtuu. Kumma juttu, vaikka tämän on kerran jo käynyt läpi, niin tuntuu että suurin osa tällaisesta nippelitiedosta on tyystin hävinnyt päästä. En tällä hetkellä jaksa edes lähteä tutkailemaan asioita sen syvemmin, mutta onhan tässä onneksi aikaa. :)
 
Ens viikolla soittelen kun oon arkivapailla, ei tarvi töissä tehdä piilopuheluita :D
 
Täälä soitin jo eilen että saa omaa tilaa tutkia :) toki ei mitää tietoo koska neuvolaan varaa ajan.. Se on jännä jonsson kuinka nopeeti unohtaa tytöt synti 1v2vkon ikäerolla ja olin jo unohtanut kaiken
 
Iik mä soitin kuitenkin jo neuvolaan. Terkka soittaa mulle tänään, katotaan mitä mieltä se on pääsisinkö ar-ultraan kun en tiedä yhtään millä viikoilla nyt mennään.
 
Mulla on jo ma nla :rolleyes: kysyin lääkäriltä et siirrettäiskö sitä kun yleensä on siinä rv 8 kieppeillä. Sano et jos hcg ok ni voi mennä normaalisti nlaan, tuleehan tuo kyllä melko nopsaan.
 
Mä soitin kans eilen. Syyskuun lopulle menee. Varasin myös yksityiseltä ar ultran sitä edelliselle viikolle:)
 
No en saanut ar-ultraa vaikka viikoista ei oo varmuutta. Menkoista laskettuna 6+3 ja sillä mennään ekaan ultraan asti, siellä sitten selviää oikeat viikot. Oon 95% varma että LA ajoittuu kuitenkin toukokuulle ja oon oikeasti vasta viikoilla 4+jotain, max 5+. Eka neuvola meni syyskuun puoliväliin. :)
 
Mulla on sama homma kun Heppusella. Menkoista laskettuna nyt ois 7+3 mut oon lähes varma et oikeesti mennään jossain 4+0 paikkeilla. Ekaan neuvolaan pääsen sit ens viikon perjantaina jo. Tuskimpa pystytään nt-ultrassa sit viel kattoo niitä mittoja, mut eipä se haittaa, pääsee sit tavallaan normaalia aikaisemmin kattomaan et onko siellä ketään. :D
 
Ne viikothan pitäisi laskea oviksesta eikä edellisistä menkoista, koska kierrot voivat heitellä paljonkin. Mullakin olisi jo viikko 5+3 mutta ovis oli niin myöhään, että mennään vasta 4+2.

Tänään saapui neuvolasta postia. Paksu opas odotukseen ja vauva-arkeen ja monen monta lappua täytettäväksi. Niitä innolla nyt rustaan!
 
No niinhän ne pitäis, mut ainakaan viime raskaudessa eivät kiinnostuneet neuvolassa mun ovistestianalyysistä vaan LA määritettiin just vikojen menkkojen perusteella siihen nt-ultraan asti. Ultran mukaan sit LA siirty sillon niin et se heitti mun oviksen perusteella lasketusta ajasta -5 päivällä ja menkkojen perusteella lasketusta +4 :D nyt tulee kyl heittoa enemmän. Mut eihän moni ees varmana tiedä millon ovulaatio on ollut, en mäkään tietäs ilman testejä.
 
Miulla ei oo mitään hajua ovulaation ajankohdasta tai tänhetkisestä raskausviikosta. Laskuritkin antaa eri aikoja, nyt laskin 24 pv kierron mukaan mikä on keskimääräinen niin LA ois 28.4. Mie laskisin kuukautisten perusteella että rv on nyt 4+1, mutta jossain oli jopa 4+5 tälle hetkelle. Ootan että pääsee vaan neuvolaan ja ne voi sitten päättää miten tuo virallisesti lasketaan :D Pääasia että joku siellä masussa on ja se toivon mukaan kasvaa ja syntyy joskus huhti-toukokuun tienoilla. :)
 
Joo niinhän se la pitäis laskea oviksesta, mutta neuvolassa ne laskee sen aina menkoista :) Eipä sillä mullekaan väliä ole, kunhan nt-ultra vaan osuu sitten oikeesti oikeille viikoille.
 
Ja jos ei nt osu oikeille viikoille, niin kyllähän sen saa uusiksi tsekattua sitten myöhemmin jos viikot laskettu yläkanttiin. Mut jälkeenpäinhän sitä ei juuri voi tehdä, niin parempihan se on et neuvola kattoo viikot menkoista eikä (oletetusta) oviksesta. :)
 
Joo mielummin yläkanttiin viikot kun alakanttiin kuten Mangoliakin tuossa totesi. :)
 
Jotain hyvää ultras ravaamises ennen aikojaan saa ehkä tietää missä mennää :) rupes just hirvittää et kohta saa taas takuta neuvolassa se sokerirasitus! :eek:
 
Mulla on ylipainoa, niin taatusti joudun minäkin sokerirasitukseen. Jäi viime kerrasta ihan ok fiilis, kun ei sieltä mitään kuitenkaan löytynyt. Eikä mulle tullut kovin huonoa oloakaan.

Onko kellään muuten kokemusta pelkopolin kautta menemisestä? Mulla jäi ensimmäisestä synnytyksestä tosi huono fiilis, ja haluaisin varmistaa ettei se toistu. Toivon, että pelkopoli auttaisi.
 
Mä oon polin asiakas ollut kun esikoisen synnytyksessä meni kaikki oikeestaan mönkään. Mulle oli apua siitä ja päädyttiinkin alatiesynnytykseen tokan kohdalla. Hyvin meni kaikki.
 
Takaisin
Top