Neuvolat

Kai näissäkin asioissa sitten vaihtelee tuo menttelytapa :)
 
Multa on ultrattu kaikki ultrat vatsan päältä, varhaisultrasta rakenneultraan. :) Pohjois-Pohjanmaalla niissä paikoissa missä oon käyny niin näin. Saattaa toki olla myös ihan paikkakohtaisiakin eroja.
 
Ei kai niissä seulontaverikokeissa syömättä tarvi olla, mulla kun se on kahden aikaan iltapäivällä. En ainakaan ajatellu olla koko päivää ilman ruokaa. :laughing021
 
Ja mulle sano kyllä erikseen että sitte ku on se sokerirasitus ni sitä ennen ei saa syödä. Ni eiköhän se niin oo että nuita muita ennen saa :)
 
Ei kai seulontoihin tarvi paastota, en näe miten niihin kokeisiin vaikuttaa äidin ravintoaineet veressä. Mun mielestä neuvolassa vielä sanottiin ettei tarvi mitään erikoista muistaa, aamupissa vaan purkkiin. Sokerirasitus sit asia erikseen :hungover:
 
Joo, seulontoihin ei tartte paastota. Ja yleensä aika on aamuisin, jos ne pitää lähettää toiseen labraan. Meillä menee Ouluun, joten seulontaverikokeet pitää ottaa joko ma, ti tai ke ja aamuisin, koska lähetys lähteen aamupäivällä
 
6+0 eka neuvola tänään. 2h siellä vierähti. Häkämittariin puhallus. Itellä nolla ja miehellä meni 24 nyt kauhuissaan ollu kun yli taulukon meni.

Perusjutut verenpaine ok. Painosta sanoin että huolettaa sanoi että kunhan syö terveellisesti ja ateriavälit sekä liikkuu niin pitäisi pysyä sopivassa kohdin. :) ultra ois 1.11 klo 14. Jännittää. Miten jaksan oottaa sinne sydämen ääniä ei kuunneltu. Kauheet kasat vihkoja ja papereita
 
8+4 ja eka neuvola. Oli kyllä 55 minuuttia sellaista jaarittelua, että meinasin nukahtaa. Kuitenkin ihan tuoreessa muistissa kaikki ku alle 2-vuotias laps löytyy jo, niin en tiiä mitä se niin paljo jankutti. Tää oli kyllä eri neuvolatäti, ku ollaan muutettu. Tuli ihan edellistä ikävä, ku se oli sopivan vähäsanainen ja huumorintajuinen. En tiiä pitäiskö vaihtaa... Ehkä annan sille vielä mahdollisuuden.

Mut joo kaikki oli ok. Lähtöpaino muikeat 72,7 kiloa (pituus 168 cm), hb 135 ja verenpaine 127/77. Ultra ois 31.10. Näillä mennään.
 
Täälläkin tänään eka neuvola käyty viikoilla 10+1 ja aivan ihanat kätilö+harjottelija mulla! Jäi niin hyvä mieli koko käynnistä ja oon super onnellinen, että saan kulkea tätä neuvolamatkaa noin ihanien ihmisten kanssa! :) Kaikki arvot hyvät ja huomenna meno vielä verikokeisiin. Toivoin saada kuulla sydänääniä ja varauduttiin siihen, että ei välttämättä vielä kuulu. Yritettiin kumminkin ja kauan sai hakea kunnes vihdoin vauva ilmoitti itsestään ja pieni mutta vahva sydän siellä pumputti! :D Voi se oli ihmeellistä! :Heartred
 
Tänään oli eka neuvola. Neuvolatäti vaikutti tosi mukavalta, mutta kävi ilmi ettei hän jatkossa ole minulla.
Neuvolassa käytiin kaikki perusasiat, jotka olen viimeksi käynyt keväällä läpi.
Np-ultra meni neljän viikon päähän, joten sitä nyt odotellaan sitten.. :)
 
Täälläkin oli myös eka neuvola tänään. Melkein pari tuntia meni. Parin viikonpäästä labraan verille ja sit perään se sokerin rasitus. Nt-ultraan tulee aika rv 12, sitä odotellessa.
Meillä oli taas sama neuvola täti kun esikoisen raskaudessa ja sitten kätilöharjottelija myös. Molemmat ihan mukavia. Ottivat esikoisen ja miehen mukavasti huomioon.
Nyt voin vähän relata
 
Heissan löysimpä tieni tännekin:) huomenna olis sitten se eka neuvola ja rv 7... Ihanaa kun tulee tästäkin raskaudesta todellisempaa:D ja pääsee varaa sitä ekaa ultraa, jänskää:wink
 
Neuvolassa käyty. Muutaman paperin anto ja lähetteet labraan veri/pisukokeissiin, ultrasta tulee kutsu kun on tullakseen ja sokerirasitukseen joudun tos 12-14 viikoilla... Tän vuoden neuvola käynnit myös varattiin, eipä tarvii niitäkään enää miettiä:)
Hemppa oli 126 ja vp 120/70, ihan mallillaan siis:)
 
Meillä olisi keskiviikkona eka neuvola, yksityisellä ollaan kyllä jo käyty kurkkaamassa pari viikkoa sitten että "sintillä" on kaikki hyvin. Onko teillä neuvoloissa kunnollista ultraa ja kuunnellaanko sydämen sykkeet? Meillä on neuvolassa niin vanhaa kalustoa että museoon joutaisi:wink
 
Mulla oli perjantaina eka neuvola. Oli ihan kiva saada kunnon tietopaketti, kun eka raskaus kuitenkin kyseessä. Neuvolan täti oli ihana ja huomioi mukavasti miehenkin. :)

Oli positiivinen yllätys, että seuraavat ajat (neuvolalääkäri ja ultra) sovittiin jo siinä saman tien. Oli kiva, että pystyi vaikuttamaan aikoihin, mun kalenteri kun ei oo kauheen joustava tällä hetkellä.

Se vähän harmitti, että sydänääniä ei edes yritetty kuunnella. Tosin, jos ne ei olisi kuuluneet, niin olisin kuitenkin vaan stressaantunut.

Nyt ei millään malttais odottaa sitä ultraa, melki kuukausi vielä.
 
Tänään oli neuvola ja huomenna piti olla ensimmäinen ultra. No kävikin sitten niin että saimme tietää että huominen ultra peruttu ja siirtyi viikon päähän tiistaille.
Harmittaa ja pelottaa koska pelkoja on ja se sydänäänten kuuntelu olisi konkretisoinut paljon asioita.
Nyt sit lisää viikko stressaamiseen ja pelkojen suurentumiseen.
Terveydenhoitaja otti ihan vielä varmuudeksi raskaus ja Hcg-hormoni testin ja sanoi että näyttäisi kaikki olevan kunnossa.
Verenpaineet siitä syystä oli neuvolassa 157/109 joka ei todellakaan hyvä!
 
Takaisin
Top