Neuvolat

Mulla otettiin hb ekalla kerralla, mutta sen jälkeen ei oo otettu.
Viime kerralla neuvolassa sano, että ei tarvi kuulemna joka kerta vielä ainakaan ottaa.
 
Joo, Oulussa ei multakaan otettu kolmosen kohdalla. Täällä otetaan, mutta ei mua haittaa. Osataan varautua, jos laskee liiankin alas, kun sektio on tulossa. Viimeksi meinas tulla tiputukseen vertakin mukaan, oli varattu 6 pussia mulle, kun hemppa oli 73. Lääkäri teki sitten päätöksen, että ei annetakkaan, kun potilas ei tunne mitään, että hemppa on alhaalla, joten rautatabletit ja kotiin. :D
 
Multa on otettu hemppa kans ekalla kerralla, sen koommin ei oo mittailtu... Syön mammavitamiinia missä on rautaa kans:)
 
Multa on otettu hemppa kans ekalla kerralla, sen koommin ei oo mittailtu... Syön mammavitamiinia missä on rautaa kans:)
Täälläki syyää mammavitamiinia, siinäki on rautaa, mut mulla hempat muutenki nii alhaalla nii ei auta mittää ja vaadin itekki aina et otetaan kokeet:cool:
 
Multa on esikoisesta mitattu hemppa joka kerta ja tässäkin raskaudessa on jokaisella neuvolakäynnillä mitattu. :)
 
Olikohan se niin että neuvolatäti mainitsi ku kysyin hemppa-asiaa että ekalla kerralla katotaan ja seuraava sit siinä rv ~28 . Kai se on laskennallisesti katottu että keskimäärin siinä kohtaa on odottajilla hemppa laskenu niin alas että (SUOSITUSTEN MUKAAN) neuvotaan aloittamaan lisärauta. Nää on näitä säästöjä ! :finger: mulla oli viime raskaudessa jo rv 16 anemian puolella rauta-arvot . Mä77 pyydä että mittaa, juksaa vaikka että jaksaminen on rajoilla. Saatpa ainaki tietää hempan :wink
 
Meillä ei ole katsottu. Ekalla kerralla kysyi milloin on viimeksi otettu ja huimauksen vuoksi kävin hieman ennen ja tulosviesti oli vielä puhelimessa ja siitä kerroin lukemat.. Sen jälkeen ei asiasta ole edes puhuttu..
 
Meillä mitataan kans joka kerta hemppa ja ollu kyllä ihan hyväksi ku seuraavat. Viime neukusta joutu kolme kertaa pistelemään, ku ei meinannu saada näytettyä otettua. Mulla oli sormet aivan jäässä ja neukkutäti meinas, että mulla nii pienet ja kapeat sormet joka vaikeuttaa ottamista. :grin Hyvä, että tästä kropasta jotain pienikokoistakin löytyy. :hilarious:
 
Mulla on mitattu nyt kahteen kertaan ja rv 22+4. Nyt oli laskusuunnassa, joten seurataan seuraavallakin käynnillä.
 
Eli aika eri käytäntöjä eri neuvoloissa tai jopa vain ihmisten suhteen. Minullakin esikoisen kanssa mitattiin mielestäni joka kerta, nyt vain olin jotenkin unohtanut tuon. Onneksi on nyt paljon parempi olo lisä-lisäraudan kanssa, eli omadiagnosointi toimi!
 
Mulla mitattiin ekalla kerralla, ja sit yksi mittaushan tulee automaattisesti niissä äitiyslabroissa. Neuvolassa ei ole vielä toista kertaa mitattu, mutta vissiin ensi kerralla, kun on se raskaustodistuskerta, mittaavat uudestaan. Siihen vaikuttaa varmasti paljon se mitä kerrotte yleisesti voinnistanne ja se millaisia lukuja on ekoissa mittauksissa ollut. Jos hb on ollut alhainen jo aluksi, niin sitä varmasti seurataan tarkemmin, kun taas jos se on alkuun korkea, niin ei ole niin tarvetta sitä vahdata heti. Myös jos näkevät ekan raskauden hb-luvuista että on pysynyt korkealla tai laskenut pajon, niin se antaa heille osviittaa seurantatarpeesta.
 
Meillä kuuluu hb ja verenpaineen mittaus joka kerta tehtäviin toimenpiteisiin, ei väliä onko millaisia lukemia. Mmuutenkin homma toimii älyttömän hyvin ja kokonaisvaltaista tukea saa varmasti. Nyt viime käynnillä th painotti, että heti pitää soittaa, jos en töissä jaksa, niin kirjoittaa saikkua. Henkisestä paineesta kyse siis..
Millaisia verenpaineita teillä on ollut? Viimeksi mulla oli 102/54, ei ihme, että toisinaan aamuisin on kovin heikko olo. Oon luullut sen johtuvan verensokereista mutta osuutensa varmasti tuolla verenpaineella..
 
Mulla oli viimeks 118/70. Mut noi hemot ollu vähä alempana (107) ja täälläki joka kerta tarkistetaan :)
 
No eilen oli neuvola. Tämä minun hb kysely on tuonut ilahduttavan paljon kommentteja. Oli se alhainen hb. Nyt yli viikon nestemäisen rautalääkityksien jälkeen hb oli 115, joten se on ollut todella alhainen joulun jälkeen. Pitääkin mennä ostamaan lisää rautapulloja Tarjoustalosta, sillä on ainakin meidän suunnalla tarjouksessa vielä tämän viikonlopun.

Hassua minusta oli, että neuvolassa arveli, ettei minun tarvitse tehdä sokerirasitusta. :O (Onpa ihme hymiöitä, kaikkea hassua, mutta ei kunnon hämmästynyttä ilmettä) Olin siihen varautunut. Minusta on tuntunut, että kaikki joutuvat sen tekemään. Meillä on sukurasitusta, enkä ole enää nuori.

Tänään 23+0
 
Muokattu viimeksi:
No eilen oli neuvola. Tämä minun hb kysely on tuonut ilahduttavan paljon kommentteja. Oli se alhainen hb. Nyt yli viikon nestemäisen rautalääkityksien jälkeen hb oli 115, joten se on ollut todella alhainen joulun jälkeen. Pitääkin mennä ostamaan lisää rautapulloja Tarjoustalosta, sillä on ainakin meidän suunnalla tarjouksessa vielä tämän viikonlopun.

Hassua minusta oli, että neuvolassa arveli, ettei minun tarvitse tehdä sokerirasitusta. :O (Onpa ihme hymiöitä, kaikkea hassua, mutta ei kunnon hämmästynyttä ilmettä) Olin siihen varautunut. Minusta on tuntunut, että kaikki joutuvat sen tekemään. Meillä on sukurasitusta, enkä ole enää nuori.

Tänään 23+0

Oho! Onpa erikoista. Suositushan on, että kaikki yli 25v menevät rasitukseen, etenkin jos on sukurasitusta/ylipainoa/aikaisempi lapsi yli 4.5kg..
 
Takaisin
Top