Neuvola- ja ultrakuulumiset

Aijaa, aika jännä. Mulla kun oli se 5päivää heittoa ultran ja neuvolan antamissa päivissä, niin kyllä muutettiin ja pian synnyttävällä ystävällä muutettiin kanssa kun oli 4 tai 5 päivää heittoa noissa. No se selviää sitten myöhemmin vaihtuuko sun päivä :)
 


Nonniin....

Joudun uudestaan virtsateiden ultraan.... Tuli kutsu,

mulla kun oli verta virtsassa, mutta ei löytynyt tulehdusta. Mulla on siis mahdollisesti kuitenkin virtsakivi jossakin? PPLAAAH.
 
Mulla muutettiin laskettua aikaa, koska vauvan koko heitti yli viisi päivää kuukautisten mukaan laskettuun aikaan. 
 
Eka neuvola oli eilen. Mukava reissu! Yllätys oli, että meni tunti kuitenkin kaikkineensa. Vaikuttaa varmaan sekin, että me keskustellaan paljon muutakin. Meillä on mukava terkka :)
Sydänääniä ei kuunneltu kun sanoi, ettei noilla vanhoilla laitteilla varmaan kuulisi mitään.
Ultraan sitten kolmen viikon päästä.
 


Mulla on tänään se virtsateiden ultraus, ajattelin kiusata lääkäriä ja kysyä haluisko se kurkkaa samalla miltä vaava näyttää :P
 
Meillä oli tänään NP-ultra. Turvotusta ei ollut ja verikokeiden kanssa riskiseulonnaksi tuli 1:5900, eli hyvin pieni riski, joka ei aiheuta lisätoimenpiteitä :) Lisäksi pallukka kasvoi ihan viikkojen mukaan. Siellä se jo heilui ja huitoi menemään :) 
Kuviakin saatiin mukaan, joten laitetaampa tännekkin yksi :)

edit. empä sitten laitakkaan, kun ei näköjään tuo kuvien laittaminen toimi :(
 


Mulla tosiaan oli toi virtsateiden ultraus kuten yllä mainitsinkin..


Lääkäri katto pikkusta mahan päältä ja näky ihan vähän huonosti. Se ei liikkunut yhtään ja sydän löi tosi rauhallisesti, hetkeks säikähdin ja varmaan lääkäriki huomas mun paniikin, kun se naurahteli ja sano, että sun vauvashan nukkuu 8)

Muilla vaan on aina huitonu ja riehunu niin en osannu aatella vaihtoehtoa, että toi olis paikallaan :D 
 
soitin tänään ja varasin sen ekan ultran, saatiin se jo parin viikon päähän!!! Tosi ihanasti just ennen äitienpäivää ni pääsee mies sit äitienpäivä viikonloppuna kertomaan vanhemmilleen ;) Tosin meinas sen sysätä mun tehtäväksi, mutten suostu! :D Kertokoot itte, ku mä joudun meijän porukoille kertoon :)
 
Kyllä voi Rosebud :) mä olin sinä päivänä töissä aivan hiilenä ja mokailin perusjuttujen kanssa ja ravasin vessassa. Sitä ennen suljin jännityksen tehokkaasti pois mielestä. Huomenna se helpottaa ja olet viisaampi! Tsemppiä! :)
 


Laitan nyt nt-ultran tiedot.

Rv 11+1 pituus oli 42,5 mm 

Laskettuaika 14.11.

Pää on hienon muotoinen ja mallinen, raajat näytti kaikki hyviltä. Selän iho on kunnossa, ei ole napatyrää. Sydäntä ja virtsarakkoa ei pystynyt vielä näkemään, mutta syke oli hyvä.

Niskaturvotus oli 2,0 mm.

Vauva nukkui naama alaspäin ja hetken päästä heräsi ja liikuskeli. Venytteli ja heilutti käsiään. Ui se siellä sitä "käsipohjaakin". Sitten se istuskeli. Kun piti ottaa meille kuvia se päätti jämähtää paikalleen. Vaikka kuinka hierottiin mahaa tai tökittiin niin ei suostunut liikkumaan :D Saatiin hieno kuva jalasta ja sitten nukkumakuva alusta.

 
Hienoja uutisia siis Rose! Mulla taas vuotoa tällä kertaa ihan punaista =( jo jännittää ja jos ei kohta kutsua tule naikkarille täytyy mennä yksityiselle. Tänään 11 tasan ja mitään ei kuulu mistään muuta kun verta... =(
 
Oltiin eilen ekassa ultrassa <3 vauvan koko vastas 12+0 (neuvolan mukaan 11+5), pää-peppu mitta 53,5, niskaturvotus oli jotain 0,5ml. Vauva oli oikeen eläväinen, sydän pumputti hirveesti ja kaikki oli tosi hienolla mallilla. Kätilö sano että oikeen hieno vauva teillä siellä. :) La:ta se ei kuitenkaan nyt lähteny muuttamaan, ku ero oli vaan muutaman päivän, sano että 10.11. on oiken hyvä päivä syntyä. Oli kyllä ihmeellistä nähdä se pikku uimari siellä.. Se miten hirveesti se siellä jo liikkuu.. Onko kukaan tuntenu liikkeitä ja millä viikoilla?
 
Ameelie:

Esikoisen kohdalla tunsin liikkeet vasta viikolla 24. Se oli todella myöhään ja ehdin jo huolestuakin, mutta lopulta selvisi syy, että istukan sijainti vaikutti liikkeiden tuntemiseen ja minun kohdalla istukka oli etuosassa. Toivottavasti tässä raskaudessa tuntisi liikkeet vähän aikaisemmin, niin pystyisi olemaan rennommin. :)

Mansikkainen
 
Käytiin maanantaina ekassa ultrassa. Ihana kokemus! Meidän pikkuinen taisi ensin nukkua, mutta vähän ajan päästä napero lähti karkuun ja yritti reppana paeta kuvaamista. :D Meinasi olla hankalaa katsoa mitään niskaturvotuksia, kun pikkuinen meni niin kovaa vauhtia, mutta aikansa yritettyään onnistui. Mitään niskaturvotusta ei ollut. Minä en käynyt verikokeessa ollenkaan seulontaa varten.

Oli niin helpottavaa kuulla, että kaikki on niin hyvin kuin vaan voi olla. Mistään ei tarvitse olla huolissaan. <3

Meidän naperolla oli pituutta 6,37 cm. Vastasi viikkoja 12+5. Laskettu aika siirtyi 31.10. Pysyn silti täällä "tuttujen" seurassa.

Minulla myös on ollut nyt parina päivänä "ilmakuplan" tunteita. Ihan kuin alavatsassa olisi ilmakupla, joka osuu sitten kohdun seinämään. Olisiko tuo jo oikeasti pienen vauvelin kosketus?
 
Tuli mieleen tosta "ilmakuplien poksahtelusta", kun esikoista odottaessa sanottiin et liikkeet tuntuu siltä että kupla poksahtais mahassa. En tienny miltä pitäs tuntua kun kuplat poksahtelee :D  No, vasta ehkä pari kuukautta sen jälkeen kun olin synnyttänyt, tajusin, miltä tuntuu kun ilmakuplat poksahtelee mahassa :D Yhtenä yönä maatessani mietin et "hitto, ihan kun vauva potkis". Ilmavaivojahan ne :D Mut en tiedä voiko satunnaisesti jo tuntea vauvan liikkeitä?? Ite en usko et vielä näillä viikoilla. Ekasta tunnistin liikkeet joskus rv 18 tai 19. Nyt olis menossa rv 13+2, joten maltan ootella vielä :)
 
onkohan kukaan känyt tai aikooko käydä nt ja rakenne ultran välissä yksityisellä ultrassa? mulla on ollu 2pv veinaan niin normaali ja hyvä olo et ihan jo pelottaa :D samoin maha tuntuu tänään ihan normaalista ? monta viiikkoa jo ollut "iso" ja turvonnut (kuvia siitä oon jo napsinut, ja nyt ei enään mtn nähtävää) ja tänään omat vaatteet tuntuu hyviltä ja maha litttanalta (vaik ei se kyllä mikään littana oo vuosiin ollu :D ) onkohan normaalia? :O ei kkyllä mtn kipuja tai vuotoja oo ollu.. voisko vaan olla et turvotus hävinny ku jätin VIHDOIN pastan ja vaaleen leivän pois ja normi safka alkanu maistuun? (2kk meni pelkkää hiilaria ku kaikki muu laitto oksettaan) ja et nyt vaan alkais se helppo vaihe raskaudessa.. toivottavasti ainakin.. ois se kauheetta saada näinki myöhäsillä viikoilla viikoilla vielä keskenmeno.. :O
 
tai siis korjaan, ainahan se on kova pala saada keskenmeno, mutta aikasemmin mulla on tullu ne joskus viikoilla 5 tai 6 eikä sillon oo vielä edes alkanut asennoimaan että lapsi ois tulossa.. nyt oon iloisestti päässy yli draagisen 12 vk rajan kerranki..
 
Takaisin
Top