Matkaa yritykseen

Hei, täällä myös yrityksen odottelija. Meillä on opiskelut vielä kesken, joten yritystä pitäisi jaksaa odottaa vielä ainakin kaksi vuotta :sad001. Vauvakuume on kova, mutta en kyllä viitsi miestä ruveta suostuttelemaan vastoin tahtoaan aikaistamaan lapsentekoa, se on hänelle kuitenkin esikoinen. Itse olen yhden kouluikäisen etä-äiti, vauva-ajasta ja pikkulapsiajasta on niin älyttömän kauan, että haluttaisi kovasti kokea uudestaan jo. Jäisin ihan mielelläni kotiin hoitamaan lasta pidemmäksi aikaa. Olen 29-vuotias ja iänkin takia haluaisin muutaman vuoden sisään toisen lapsen.

Tällä hetkellä on tilanne, että mulla on suunnileen hedelmällinen aika kierrosta menossa ja ollaan vähän "unohdettu" käyttää kumia tässä kierrossa. Viimeksi tänään. Mua vähän ihmetytti, kun mies on aina ollut siitä niin tarkka, mutta en sitten jaksanut olla minäkään järkevämpi. Arvaatte varmaan, että mua ei hirveästi haittaisi jos kävisi vahinko :greet015. Mutta toisaalta en kyllä halua miestä hoputtaa tai painostaa, en tiedä kuinka järkyttävää miehelle sitten olisi jos tulisi vahinkoplussa, ollaan vaan puhuttu että kyllä siitäkin selvittäisiin. Yhden raskaudenkeskeytyksen jouduin tekemään ja toista en tee, siitä olemme samaa mieltä.

Onnea muuten Zenille plussasta!

Nnipsullahan ei ole enää kauaa odotteluaikaa kunnes pääsette yrittämään, hieno juttu :).
 
Onnea Zen plussasta täältäkin :) !

Minulla vauvakuume on kasvanut, ja jospa tosiaan kesäällä tai jo keväämmällä päästäisiin mekin hommiin... :D Jännästi jopa raskausmahaa olen kaipaillut, vaikka muistan kyllä miten hankala se ihan lopussa oli. Mutta on se niin nätin näköinen, ja ennen ihan loppua sen kanssa pärjäsi oikein hyvin :D Tekisi mieli ostaa pieniä vaatteita, mutta en ole vielä ostanut... Ehkäpä joulun alennusmyynneistä sitten ostan jotain 50-senttistä:Heartred

Olen miettinyt että foolihappoa pitää alkaa syömään sitten hyvissä ajoin jo muutama kuukausi ennen raskautta, kuten viimeksikin söin.

Tervetuloa Kanelikissa :)
 
Heippa kaikki! Mä oon jo vähän niinkuin vähitellen hivuttautunu tonne Raskaaksi 2015 ketjuun. Heh, mieshän nyt on ollu hyvinkin vastaan mun suunnitelmaa et keväällä alkais kakkosen yritys. Mut eilen ku heiluteltiin peittoja niin kumit jäikin laatikkoon. Homman jälkeen mies vaan totea "oi voi, nyt oot raskaana" :D Mut ei taida sittenkään olla ihan ehdottoman vastaan. :wink voihan se olla että tää oli vaan hetken mielenhäiriö, mut toivotaan parasta. Ihan vielä en kyllä tärppiä toivois, mut mulle käy hyvin jos ne kumit pysyiskin siellä laatikossa...
 
Kiitos applejack :).

Mä hieman täällä jännitän olenko tosiaan raskaana, alamahan juilinta kertoisi sellaista, on ollut kahdesti varma merkki. Mulla turpoaa kohtu tosi nopeasti raskaudessa ja on ihan omanlaisiaan tuntemuksia, äitiysfarkutkin jouduin ostamaan esikoisen odotuksessa ennen ensimmäistä ultraa :D.
 
kohta saadaan heittää hyvästit kuluvalle vuodelle ja toivottavasti mahd. moni meistä pääsisi ensi vuonna aloittamaan yrityksen ja plussaamaan! kaunista joulua kaikille :Heartbigred
 
Mukavaa joulunaikaa ja uutta vuotta kaikille!

Tänään alkoivat kivuliaat ja tavanomaista runsaammat menkat. Olen iloinen etten tehnyt raskaustestiä kierron loppupäivinä - aavistelen oireistani ja vuodosta, että kysesssä saattoi olla kemiallinen raskaus, sai nyt jäädä arvailun tasolle. Tuli käytyä miehenkin kanssa hyvää keskustelua kun jännitimme olenko raskaana.

Jatkan odotteluani, onhan se niin että pari vuotta odottelua hujahtaa nopeasti kun vertaa niihin seuraavaan noin 18 vuoteen. :) Muutetaan kohta kolmioon, johon saa vauvakin tulla sitten parin vuoden päästä.
 
Tää ois vihdoin se vuosi jolloin päästään alkaa yrittämään, jaksaa malttaa pitäs vielä nelisen kuukautta! Ja hei hyvää uutta vuotta kaikille ;:)
 
Nnipsu, meillähän olis varmaan sitten suunnilleen sama aika yrityksen aloittamiseen :D En kyllä ole tarkemmin alotus päivämääriä vielä miehen kanssa sopinut, suurpiirteisesti vaan, mutta ainakin itse ajatellut että noin 4 kk päästä olisi hyvä aika alotella :Heartred Ostinpa muuten ekan 50-senttisen bodynkin :) Niin se vauvakuume vaan kasvaa.
 
Täällä kans yks esikoisen kuumeilija :) ikää 25v, elämässä kaikki muutkin asiat mallillaan pientä varten.. Syy miks odotellaan kevääseen, on mun viime syksyn papa-koe tulokset. Siellä jotain muutosta. Toivotaan ettei mitään vakavaa. Maaliskuussa voin mennä kontrolliin eli tulosten saatua aletaan yrittään. Toki lopetin jo pilleritkin, katotaan kuinka kroppa toimii. :) mulla itellä on kauhee vauvakuume mut miehellä tuntuu olevan pahempi. :wink Haluaa useammin puhua asiasta. Kävin kyllä heikkouksissani ostaan jo pari pientä bodya.. Ja ei varmaan helpota tätä kuumetta yhtään kun sisko saa ihan pian toisen lapsensa. :Heartred

Onnea Zenille plussasta! :)
 
Meidän tosiaan piti alottaa yritys vasta toukokuussa mutta näköjää tjottaillen nyt mennään.
Tintti, mulla oli ennen esikoisen yrityksen alotusta kans solumuutoksia papassa. Ja ehdin tulla raskaaks, ennen ku asiaa oli loppuun asti selvitetty. Alkuraskaudessa ottivat sitten vielä papan ja näytepaloja kohdunsuulta ja synnytyksen jälkeen tutkimukset jatkui.
Mut yleensähän noi solumuutokset on jo seuraavassa papassa hävinneet. Ja aika yleisiähän ne on... :)
 
Niinhän ne on aika yleisiä.. Joskus aikasemminkin ollu, vuosia sitten. Ei sekään varmaan paha oo jos raskaaks tuliskin mutta ei yrittämällä yritetä.. Lasketaan päiviä, kumiukoista ei tykätä. :) ihanan jännittävää! Foolihappokin on jo käytössä :) ja nyt jo tulee katottua tarkemmin mitä sitä syö..
 
tervetuloa Tintti, toivottavasti saat kontrollista puhtaat paperit ja pääsette aloittamaan hyvillä mielin yrityksen :)

mukavaa Applejack jos oisi toinenkin kellä alkaisi samoihin aikoihin yritys, mekään siis ei olla tarkkaa päivämäärää lyöty lukkoon kun noi kierrot sen verran heittelee 26-31 välillä mutta huhtikuun menkkojen jälkeen jätetään ehkäisy pois ja lapsi saa tulla jos/kun on tullakseen!

kuolattiin miehen kaa aleissa Gantin suloisia pikkubodeja mutta alennuksista huolimati hinnat jäi sen verra korkeiks ettei raaskittu ostaa, sen sijaan muutamat sukat H&M, pari bodia, pipo ja ruokalappu Marimekolta tarttui matkaan :grin

ja asiasta kukkaruukkuun, Tyttötiikeri katsoin tickereitäs ja huomasin että ollaan menty samana päivänä naimisiin :)
 
Muokattu viimeksi:
^jossain joku taisi mainita että viime vuoden toiseksi suosituin hääpäivä, mutta meiän paikkakunnalla ei ollu kirkossa tunkua ko oltiin ainoat naimisiin menevät tuolloin :)
 
Moikka vaan kaikille kuumeilijoille!
Kai sitä itsekin uskaltaa jo tänne kirjottaa, ku kuumeilu on aika kova ja ei meinais enään jaksaa oottaa :nailbiting:

Olen 30 vuotias ja esikoinen on 1v 8kk.
Kuumeiluhan on kestänyt jo luvattoman kauan, mutta nyt olen ehkä saanut miehenkin jo sille tasolle mukaan et toiveissa ois aloittaa yrittäminen kesällä :grin
Itsehän mielelläni olisin jo raskaana mutta kaippa se on pakko jaksaa oottaa.

Tintti: Mulla on kans joskus ollu papassa solumuutoksia ja seuraavalla kerralla ne oli hävinnyt. Veikkasivat et oli vaan joku tulehdus päällä.
 
Tervetuloa mami-83! Tuntuu oleva yleistä tuo että miehen suostumusta odotellaan vauvan hankinnan suhteen, toisaalta hyvä että sitten kumpikin ovat varmoja asiasta :)
 
Tervetuloa mami-83! :)

Joo, meilläkin on ollut se, että minäkin olisin jo halunnut nyt olla raskaana :D Mutta mies ei lämmennyt ainakaan aiemmin idealle... Mulla taas kuume noussut niin, että tekis mieli yritystä aikaistaa kuukaudella... Kun toisaalta eihän sitä koskaan tiedä miten nopeaan/hitaasti sitä raskautuu. Ja tuo esikoinen (kohta 2-vuotias) alkaa koko ajan isommalta ja omatoimisemmalta tuntua, niin olisi mukava saada hänelle sisarus ja pian, kun se ikäerokin kasvaa koko ajan.

Oon alkanut foolihappojen lisäksi yrittää syömään enemmän hedelmiä ja vihanneksia, vaihtelevalla menestyksellä... raskauduttua pitänee alkaa syömään raskausmonivitamiinia, mutta etukäteen en kyllä haluaisi.

Tällä kertaa on hyvä sitten ostaa vauvanvaatteita, kun tietää enemmän mitä tarvitsee :D Viimeksi kun en oikein etukäteen tiennyt enkä ostanutkaan niitä juuri etukäteen, kun saatiinkin niitä tutuilta.
 
Meillähän nyt käytiin armotonta riitelyä tästä lapsiasiasta. Mies kun viime kierrossa yllättäen jätti kumit pois, niin mullahan kasvo vauvakuume samantien äärimmäisyyksiin. Sit mies rupeskin jankkaamaan et ei vielä toista... no riitelyn, itkun ja keskustelun jälkeen puhuttiin että jos elokuussa alotettais yritys, niin mieskin ehtis valmistua koulusta ennen lapsen syntymää vaikka heti tärppäiskin. Se oli nyt sit molemmilta vähän kompromissia... Mut minähän en aio niistä kumeista huolehtia joten mies saa itse sitten huolehtia että se tulee laitettua jos haluaa olla varma ettei "vahinkoa" satu...
 
Kuulostaa Tyttötiikeri tosi tutulta.... Täälä kans itkettu ja riidelty asiasta oikeen urakalla. Ottaa niin päähän kun asiaan ei saa varmuutta ja tuntuu että mies saa pitää ns. kontrollin itellään. Ensin on ihan täysillä mukana ja seuraavaksi alkaakin selittely miksi ei vielä. Välillä tuntuu että toimiiko tämä homma ollenkaan... :/
 
mekin ollaa tässä parin vuoden sisään jouduttu muutamaan otteeseen siirtämään yrityksen aloitusta miehen vuoksi, keksiny aina hyvän syyn miksi ei vielä...sanoin nyt viimeksi kun päätettiin tästä huhtikuusta että jos vielä alkaa himmaa ja vaihtamaan ajankohtaa myöhemmäksi, saa lasten hankinta jäädä tai hankin sitten yksin :D mutta kuulemma huhtikuu sopii hyvin ja hänkin haluisi jo pian lapsia.
 
Takaisin
Top