Matkaa yritykseen

Kanelikissa, kuinka kävi? Ja tsemppiä sallahaalle, josko tärppäisi pian. :)

Pitkästä aikaa tulin täällä pyörähtämään.. edelleen kuume kytee tuolla jossain ja nostaa päätään ajoittain, mutta sit se menee ohi. Eli ei selvyyttä.. :D Aina kun kuulen raskausuutisia tulee fiilis, että minäkin haluan!! Mut sit kun on hankalia päiviä näiden muksujen kanssa (pian 1v ja 3v) niin sinnekös kuumeet karisee.. :D Pillereitä olen syönyt nyt kaks kuukautta ja haluaisin sen kapselin ottaa kuitenkin tässä välissä.. saa nähä. Kyllä mä täällä taustalla pysyttelen silti, ja juttujanne lueskelen, vaikkei ehkä ikinä sitä kolmatta tulisikaan.. :) Nuoriahan tässä ollaan.
 
Täällä taustalla minäkin. :) Kuume on jonkin verran noussut ja huomaan selailevani kuumeilupalstoja kohtuullisen usein. :wink Ehkäpä syksyllä, kun töihin paluusta on selvitty, aletaan meillä kakkosesta haaveilemaan enemmän. :)

Te, joilla on jo useampia lapsia; tuleeko se vauvakuume vain jossain kohtaa "taas" vai onko toisen yritys/hankkiminen jo erilaista..? Jos kukaan ymmärsi, mitä tarkoitin. :D
 
Mulla vaan yrityksen alku lykkääntyy pidemmälle tulevaisuuteen... alunperin meidän yrityksen piti alkaa kun saan vakkariduunin. No, sain sen ja koeaika loppuu elokuun lopussa. Nyt ollaan kuitenkin oltu jo kuukausi saikulla, ja leikkausjonossa ollaan välilevytyrän takia. Tämä selkävaiva itsessään lykkää yrityksen alkua varmaan ainakin vuodenvaihteeseen, jotta selkä kerkeää toipua. Ja nyt miehenkin työtilanne on epävarma, kun sen työyksikkö on lopettamisuhan alla, eikä ole tietoa hoitasko työnantaja korvaavaa työtä, se on joko tai.

Harmittaa kauheasti nämä asiat, mutta minkä sille voi. Toivottavasti pikku kakkonen kuitenkin joskus meille siunaantuu. Onneksi on kotona tämä ihana 1vee :Heartred
 
Heippa! Tullaas nyt tänne kertomaan kuulumisia. Mulla oli siis alunperin ajatus että oltais kesäkuussa annettu seuraavalle lupa tulla, yllättäen sitten miehen puolelta kumit jätettiinkin jo joulukuussa pois. Peitto tosin heiluu aika harvakseltaan tässä taloudessa, niin vielä ei ole tärppiä käynyt. Lisäksi nyt lopulta ihan tietoisesti ollaan pidetty kolme viime kiertoa täyteen, koska tuli niin paljon syitä miksi ajattelin että olisi hyvä jos la osuisi ihan aikasintaan ens vuoden toukokuulle. Ja sehän tarkoittaa sitä että nyt on menossa vika taukokierto ja seuraavan kierron pitäisi alkaa ensi viikon viikonloppuna. Ja siinä kierrossa olis sit jo tarkotus ajottaa pupuilut otollisille päiville! Vihdoin! En nyt oleta, että heti tärppäis mutta ihanaa et vihdoin voi jo ruveta edes vähän panostamaan tähän hommaan! :D
 
Mäkin voisin ilmottautua tähän.
Helmikuussa tulin raskaaksi mutta huhtikuussa sain km ja olisin halunnut itse jatkaa heti yrittämistä ja miehenikään ei heti sanonut että haluaa viel odottaa. Puhuttiin sitten että vuosi odotetaan mutta nyt muutama päivä sitten mieheni päätti pudottaa pommin ja sanoi että haluaakin jo aikasemmin mutta ei viel pariin kuukauteen :D en tiedä syytä miks ei heti mutta tämä kelpaa mulle enemmän kuin hyvin.
Eikä tosta miehestä ota selvää aina, nytkin tuli jo sisälle mutta tiesi että mulla vasta loppunut menkat. Luen teidän viestit paremmalla ajalla niin pääsen kärryille mitä täällä on juteltu :)
 
Vastavirrassa, mulla on kaksi lasta ja kuopuksen kans osastolta lähtiessä mulla oli fiilis, et ei nämä voi olla tässä nämä meidän pienet.. :D Ei vielä varsinainen kuume ollut silloin, mut nyt kyllä kuume vaivaa säännöllisesti.. se tykyttää taustalla piilevänä, välillä se humahtaa järkyttäväksi ja sit se taas palaa "entiselleen". Olen diagnosoinut itselleni kroonisen vauvakuumeen! :cool: Yrittämisessä en huomannut mitään eroa jos esikoiseen vertaa, oireita tuli kytättyä eri tavalla kyllä!

Mut sen verran pakko tulla tännekin hihkumaan, et keväällä alkaa sit meillä vauva nro 3 yrittäminen! :) :)
 
Cupcake kuulostaa ihan mun vauvakuumeelta! :D Välillä järki tulee kertomaan, että vähän voisi vielä odottaa ja samalla sitä miettii, että jos toista saadaan odottaa aika pitkäänkin niin aloitella voisi jo.. :wink
 
Täytyy tulla vähän napailemaan, selkäleikkaus oli viikko sitten ja paraneminen on lähtenyt hyvin käyntiin. Unohdin vaan tyystin kysyä lääkäriltä että kuinka kauan täytyy odottaa ennen kun saa tulla raskaaksi. Ajattelin kyllä että varmaan tammikuussa käyn poistattamassa kierukan, luulisi että 4kk olisi ihan ok aika antaa selän parantua :)

Mites muut yrittämisen odottajat? :)
 
Unajama varmasti riippuu paljon toipumisestakin, että koska uskaltaisi raskautta ajatella. Toisilla toipuminen ottaa enemmän aikaa kuin toisilla. Loppuvuodesta olet varmasti jo viisaampi asian suhteen. :)

Meillä aiemmin puhuttiin, että toiselle uhrataisiin enemmänkin kuin haaveita ja toiveita nyt syksyllä..mutta syksy on tullut kovin nopeasti ja elämä muutoksineen (muutto, töihin paluu) hakee vielä uomiaan. Seuraava etappi on ajatuksissamme ollut vuoden vaihde, mutta katsotaan, miten pian elämä tästä asettuu. :)

Olen myös miettinyt, mitä muille kuuluu..? :)
 
Näinhän se on, jotenkin pelottaa jos tulee joku vuoden kielto... Oon aika kärsimätön tässä asiassa :D Sinä kuulostat ihailtavankin "kärsivälliseltä". :D minkäs ikäinen teillä on tuo esikoinen? :)
 
Kärsivällisyyteni on ainakin joissain asioissa sitä luokkaa, että monella menee hermo.. :P Mutta ehkä tämä johtuu siitäkin, että kaivattu esikoinen on jo täällä tuomassa onnen hetkiä elämään. :) Hän täyttää reilun viikon päästä vuoden.

Oliko teillä vielä lapsia?
 
Ei ole paljoa nuorempi teidän esikoisenne. Meillä on tämä yksi 1v3kk kullanmurunen täällä ilahduttamassa elämää. Ilman sitä varmaan hyppisin kanssa jo seinille. :D tätä esikoistakin tuli yritettyä aika kauan, jätin ehkäisyn pois 11/11 ja tästä tuli plussa 10/13. Pari viikkoa ennen kuin olisi ollut lapsettomuustutkimuksiin ensikäynti niin plussasin, se oli ihan mieletöntä. :D siksikin haluaisin aloittaa mahd. aikasin kakkosen yrittämisen jos raskaaksi tulemisessa menee taas näin tolkuttomasti aikaa.
 
Meillä yritettiin myös ensimmäistä kolmisen vuotta. Jos joku pystyisi lupaamaan, että plussaan menee nytkin sama aika, niin olisin aloittanut haaveilut jo kauan sitten..! :wink Mutta joku kumma saa silti mielen positiiviseksi ja antaa aihetta ajatella ja uskoa, että päästäisiin toisella kierroksella helpommalla.. Toivossa on hyvä elää. :)
 
Toivottavasti pääsette helpommalla kakkosen kohdalla :) mun äiti kertoi joskus tarinan jostain sen ystävästä, joka oli miehensä kans jättänyt ehkäisyn pois n. 17 vuotiaina. Raskautta ei kuulunut, mut nainen ei halunnut tietää jos jommassa kummassa olisi vikaa, pelkäsi jotenkin että jos miehessä olis vika niin syyttäis aina tätä lapsettomuudesta. Mutta 16 ehkäisyttömän vuoden jälkeen se sai ekan lapsen, ja kaksi perään vielä parin vuoden sisään. Tollaset tarinat luo lohtua ja toivoa, vaikka kyllä 16 vuotta on kohtuuttoman pitkä aika kaivata esikoista.
 
Löysin ketjun itselle! Ilmottaudun siis mukaan, tuolla kolmosen haaveilijoiden ketjussa jo kävin vierailemassa mutta en kokenut sitä vielä omaksi kun ei vielä yritys päällä. Krooninen vauvakuume vaivannut jo kauan aikaa, eikä se laske

Kaksi maailman ihaninta lasta meillä siis elää, tyär 4v ja poika 3v. Kaiken järjen mukaan perhe pitäisi olla kasassa ja ei sitä kolmatta kannattaisi, juurihan nämä on oppinut kuivaksi, yöt menee hyvin, omatoimisuus lisääntyy kokoajan jne... Taisipa minä jossain vaiheessa todeta että kaksi on se mitä haluan, kai naisen mieli saa muuttua??

Yritykseen siis on matkaa vielä jonku verran, töissä olen mutta opinnot on vielä piirun verran kesken, lapsi jota olen synnyttänyt ja kauan. Itselle ehdoton ehto että paperit pitää olla kourassa ennenkuin lääkärille kierukan poistoon lampsin. Hyvä motivaattori vauvakuume muuten
Niin ja mies, hän ei vielä ole varma haluaako kolmatta vai ei, niin ympäripyöreästi aina puhelee "eihän se paha idea olisi, katsotaan kun paperit kourassa"

Siinäpä minun esittäytyminen, nokka kiinni kirjaan ja paperit kouraan!

Edit, kännykällä ei toimi hymiöt???
 
Täällä taitaa olla mies se joka edelleen enemmän kuumeilee kun mä :D ehkäsyä ei oo ollu käytössä yli vuoteen,mut ei olla yrittämällä yritettykään...nythä tuo sano et"kevääks pistetään sutki pahoinvoivaks" :D just jossai ohjelmassa nainen sai tietää olevasa paksuna ku oli pahoinvointia...
 
Mulla kuume vaihteeksi laskenut, huh. Ootellaan nyt vaan ihan rauhassa..

Olen tässä pähkäillyt tätä vauva-asiaa, ja ajatellut et aikaisintaan tosiaan ensi keväänä aloitettais yrittämään. Sitä ennen pitäis kyllä päästä dieetin tynkään kiinni, jotta sais elopainoa alas ja jaksaisi raskausajan ongelmitta. Ei mulla kyllä oo aiemmissakaan raskauksissa mitään jaksamisen ongelmia ollu ja hyvin oon synnytyksistäkin toipunut. Mut on kyl niin runsas ylipaino etten halua raskautua nyt.
 
Mä tänään varailin rohkeasti ajan kierukan poistoon, joka on edessä reilu 2vkon päästä! Selkäleikkauksesta on toivuttu hyvin, ja lääkäriltäkin saatu siunaus. :D oon ihan uskomattoman täpinöissä!
 
Takaisin
Top