Matkaa yritykseen

Mukava kuulla Applejack että miehen kanssa olette samoilla linjoilla, maaliskuuhan on ihan pian :) mekin ollaan mietiskelty alotusajankohtaa kun tuntuu noi kondomit vievän kummankin haluja, nyt keskustelujen ja pohdintojen jälkeen ajateltiin että jos maaliskuun lopussa aloittaisimme tjot
 
Niin tässä elokuuta odotellessa taas eilen ja toissapäivänä tuli puuhailtua, ilman kumeja. Mies vaan totes että "ei kerenny" ku kysyin että oliko sillä muka kumi... no, muahan tää ei varsinaisesti haittaa. Ovis saattais hyvinkin olla huomenna, mut toisaalta vähän huolettaa et jääkö koko ovis tulematta kun ei juurikaan oireita ole...
 
Me jo haaveillaan toisesta yhteisestä lapsesta vaikka eka yhteinen lapsemme on vasta 2kk 2 vk vanha. aattelimme aloittaa uudelleen yrityksen huhtikuussa.
 
Minäki tänne voisin änkeytyä! elikkä oon 22 ja mies 23,mentii viime kesänä naimisiin. Nyt vauvakuumetta ollut ihan järkyttävästi tuosta marraskuusta asti. Nyt miehenkans sit keskusteltiin ja sovittiin etttä tämän epilleri liuskan jälkeen. Eli 3vk viel jälellä! :)
Mua jännittää hirveesti että vaikuttaako nuitten epillereiden syöminen nyt raskaaksi tuloon,oon syönyt niitä monta vuotta! :/
Nytkin sit päästiin tähän diiliin miehenkanssa niin en pysty muuta ajatellakkaan ja ratkian innosta. Tuun hulluksi! Tekisi mieli jo tilata vauvan vaatteita jokka sopii molemmille sukupuolille jne. Ehkä nyt koitan pysyä nahoissani :D
 
tervetuloa eetuha ja s- !

mäkää en tiiä miten tässä malttais odottaa tätä vajaata 2kk, houkutus ostaa kaikkia suloisia vauvavaatteita ja tavaroita on välillä liian suuri :D samalla myös takaraivossa kytee pieni pelko jos ei onnistutakkaa ja yrittäminen kestää vuosia tai pahimmassa tapauksessa ei voida saada biologisia lapsia...mutta olen yrittänyt jättää nuo ajatukset taka-alalle ja olla optimistisempi! :)
 
Itteä kans hirvittää et jos siinä meneekin kaua ja tottakaihan sitä toivoo tulevansa raskaaksi heti..mutta pitää yrittää olla ajattelematta sitä. mies oottaa kyllä kans kovasti että sitten tulisi raskaaksi,kova vauvakuume molemmilla
 
Kuulkaas tuli tässä yks kyssäri mielee ja ajattelin et oisko täällä viisaampaa! Kun minähän olen syönyt noita epillereitä,ja levyn jälkeen ollaan ajateltu että vauva saa tulla. (hoksasinki tässä että levyä on 2vk jälellä,jeeee! :)) no nyt heräs ajatus itsellä että onko jotain suositusta/"sääntöä" että pitääkö kiertoja olla sen jälkeen ennenkuin aloittaa vauvan yrittämisen vai voiko heti? :eek:
 
Kyllä yrittämisen voi aloittaa heti. Joillain onnekkaillahan tärppääkin heti kun ne pillerit on lopetettu. Toisilla taas kestää pitkään ennen kuin kierto tasaantuu ja käynnistyy ns luomuna. Periaatteessa siis olis hyvä että kierto tasaantuis ensin, mutta lähinnä mm sen takia, että sitten olisi helpompi määrittää laskettuaika jne.

Mutta esimerkiksi mulla, kun alettiin esikoista yrittämään, niin sain odotella ensimmäisiä luomumenkkoja pilleireiden lopettamisen jälkeen reilu kaksi kuukautta. Kp oli 70 jotain, kun vihdoin ekat luomut tuli. Seuraava kierto oli 30 päivää ja sitä seuraava kierto olis todennäköisesti ollut 34 päivää mutta olinkin jo raskaana.

Eli ihan vain varotuksena että vaikka yrittämisen aloittaa heti, niin voi silti joutua pettymään ja odottelemaan menkkoja. Mä ainakin koin monenlaisia oireita kun pillerit loppui ja sain tehä monta negaa ja pettyä kun niitä menkkoja odottelin....

Mutta toivotaan että teillä tärppäis pian tai ainakin kierrot tasaantuis nopeesti. :)
 
Hei HEI! Täällä myös kuumeillaan :wacky::smiley-ashamed005

Ikää tulee neitille kuukauden päästä vuosi ja nyt onkin keskusteltu miehekkeen kanssa hyvin paljon jotta tuleeko meille vielä sitä kolmatta ja viimeistä tähän perheeseen (miehelle toinen ja mulle kolmas) On käyty ajatelmat varmasti aivan ääripäästä ääripäähän, itsekkyydestä ja itsekkäistä ajatuksista sinne sateenkaaren toiselle puolen... ja tultu siihen tulokseen jotta toukokuussa lähtee tämä "hormonihirviö-mielialakierukka" (miehen sanojen mukaan!) ja sitten saa kolmas lapsi tulla jos on tullakseen :sign19:sign17:Heartpink:Heartpink:Heartpink Takarajan minä oon kuitenkin laittanut tälle yrittämättä yrittämiselle (ja mies on ihan mukana tässäkin asiassa)...Ikää on nyt sen 30 (tälle vuotta 31) ja jos ei lapsi halua ilmoittaa tulostaan parin vuoden sisään niin aion muuttua takaisin täksi hormonihirviöksi ja nauttia elämästä näiden kahden ipanan kanssa, sekä tietysti miehen :Heartbigred Saas nähdä siis että milloin tapahtuu jos mitään tapahtuakseen :love7

:hello:helloMuutama tuttu nimimerkki täältä bongattu!:hello:hello
 
Tervetuloa piia84!

Oon salaa hieman vilkuillu vaunuja (tykkään haaveilla :D) ja oon ihastunu emmaljungan vikingeihi ja britaxin/brion go nexteihin!
 
Täälä on kans koko ajan mietintämyssy päässä... Pupuiltiin 30-31.1 välisenä yönä, eikä "ehditty" laittaa kumia:rolleyes:. Ovulaatio on ollut laskurin mukaan 2.2 ja joitain tuntemuksia myös pongasin tuolloin. Nyt vaan jännittää, että onko tästä mitään mahdollisuutta tulla raskaaksi :dontknow. En haluaisi kumminkaa liikaa miettiä, ettei tipu liian korkealta. Nooh...eipä täs auta muutaku ootella:)
 
Vaikka ei pitäis meikäläisen laskea niin laskimpa silti jo tänään :hungover: eli hyvällä lykyllä sitä sitten vuoden päästä ois raskaana :oops: Jos toukokuussa otetaan kierukka poies ja kesäkuussa starttaa niin sanotusti.... 7kk meni kakkosen kohdalla kun suostui matkaan lähtemään... voi huoh! tuo on pitkä aika.... Esikko tärppäsi aikanaan ekasta kierrosta, mikä oli kyllä sekin sinällään ihme:woot:... kassotaan mitä tuleman pitää! nyt ainakin aika paljon jo jänskättää! Ja on se jännä, että vaikka i ole edes raskaana niin synnyttäminen kävi jo mielessä :wacky:
 
Silloin kun eka kerran kirjoitin tähän ketjuun, tuntui että on ikuisuus siihen kun voi oikeasti alkaa haaveilla neljännen lapsen yrittämisestä. Loppuvuodesta laskin viikkoja koska päästän aloittamaan.. Nyt kun se alkaisi olla kohta ajankohtaista niin päässä liikkuu kaikenlaisia ajatuksia. Päällimmäisenä tietenkin se että haluaisin niin kovin vielä yhden lapsen. Mutta sitten mietin miten työpaikkani suhtautuu asiaan...Että jäisin taas äitiyslomalle. Tai onko oikein haaveilla vielä yhdestä kun meillä on jo kolme tervettä lasta. Olen niin kiitollinen näistä kolmesta, onko ahneutta haaveilla vielä yhdestä.. Äh.. Ärsyttää. Kai sitä on vaan kuunneltava mitä sydän sanoo... ?
 
Kerttu itselläni oli jo toisen lapsen kohdalla ajtus että voiko haaveilla saavansa vielä toisen kun on jo yksi terve lapsi... ja nyt tästä kolmannesta ajattelen aikalailla samallalailla.. Juuri oikein ajattelet että on kuunneltava mitä sydän sanoo :love7 ja tuosta työpaikasta tiedän etteivät kaikki tosiaan suhtaudu suopeasta raskausuutisiin... niimpä eräässä työpaikassa sanoinkin että tästä on tulossa tulevaisuudessa meidän(teidän) eläkkeiden maksaja, jotta hiljaa voi olla jos ei muuta osaa ku vastaan pistää. :smiley-angry007 Pirsana että otti pattiin aikanaan... Nyt onneksi työpaikka ja maakuntakin vaihtunut jo :happy:
 
Toi oli kyllä hyvä pointti!! Ja onhan niitä työvuosia vielä paljon jäljellä vaikka vielä olisin muutaman vuoden kotona.. Ja toisaalta, saahan joku sijainen sitten mun työt, sehän voi olla jollekin mahtava juttu!

Ei kai tässä muu auta kun jatkaa haaveilemista... Ollaan puhuttu että keväällä vauva saisi tulla jos on tullakseen!


Plussa onnea Piia84 ja kaikki muut!! :Heartred
 
Täällä on kyl niin mietintä myssy päässä. Levyn alussa yksi pilleri unohtu ottaa ekalta viikolta. Sen koommin ei erityisemmin mitään ehkäsyä lisäks käytetty. Alko vatsan nipistelyt, ja turvotus ja kuvotus. Tein raskaustestin viimeviikon loppuna ja negaa näytti. Nyt kuitenkin tuntuu että turvotus vaan kasvaa ja mietin että voinko olla kuitenkin raskaana. En oo testiä vielä viitsinyt tehdä kun olettanu että niin pieni mahdollisuus. Nyt silti puntaroin päivittäin et onko vai eikö. Toisaalta en "uskalla" tehä testiä negan pelossa,pettymys ois suuri ja todeta että oon vaan muuten vaan turvonnu. Hmh... Turvotus on välillä niinkin suuri että aivan kun mentäis jo monella viikolla raskaana :D liekkö haamutoive oireita.. :/
 
Moi s-, sulla kans sama ongelma ku mulla. Ja voi ie ku tämä oottelu ja mietiskely ottaa pannuun. Koko ajan tuumaa että voiku oiski mahdollista et ois raskaana, mulle ois kyllä oikein ihana yllätys ♡. Vielä pitääs viikko jaksaa odottaa ja toivoa ettei täti tulis kylää. Mutta peukut pystyyn sullekki s- :)!
 
Takaisin
Top