Matkaa yritykseen

tiuhtimus

Seurustelun sensei
Marraskuunmammat 2015
Lokamammat 2017
Jouluäidit 2020
löytyykö täältä muita kuumeilijoita joilla matkaa yrittämisen aloitukseen?

olen 22-vuotias, kesällä avioitunut tuore rouva.

löytyykö täältä muita kuumeilijoita, jotka eivät vielä syystä tai toisesta voi aloittaa yrittämistä vähään aikaan?
 
Muokattu viimeksi:
Joo, täältä löytyy :) Minä haaveilen toisesta lapsesta, esikoinen on noin 1,5 -vuotias. Mies lupasi että vuoden päästä voidaan aloittaa yritys. Sitten toivottavasti olen tehnyt töitäkin jo vähän enemmän tällä välillä, niin rahaakin voisi olla jo enemmän, vaikkakin rahan puolesta on pärjätty yllättävän hyvin vaikkei sitä hirveästi ole ollutkaan kun suoraan koulusta valmistuttuani sain vauvan. Ihanaa, kun nyt sovittiin asiasta niin voin haaveilla vauvasta ja vaikka ostaa vauvajuttuja jo etukäteen :wink
 
Heips! Minäkin voisin tänne ilmottautua! Meillä esikoinen muutamaa päivää vajaa 6kk ja mulla jo kova vauvakuume. Haluun kuitenkin nauttia esikoisen vauva-ajasta ja antaa hänen olla keskipisteenä. Muutenkin, haluaisin vähintään kahden vuoden ikäeron lapsille ja sektion takia pitäisi ainakin vuosi olla väliä raskauksilla. Siksi ollaan ajateltu, että aikaisintaan ensi kesäkuussa annettaisiin seuraavalle lupa tulla. :) Oonkin itse miettinyt, että voisi tälläisen ketjun alottaa, niin voisi kuumeilla sellaisten kanssa jotka myös vielä odottelevat oikeaa hetkeä. :)
 
Sama täällä! Meillä on jo kolme lasta, mutta olen aina halunnut suuren perheen. Kauhea vauvakuume jo nyt, vaikka nuorin vasta 10kk. Ollaan sovittu että ensi kesänä vauva saa tulla jos on tullakseen, mutta tuntuu että odottavan aika on kovin pitkä...
 
Itselläni on 3kk poika ja vauvakuume on jo nostanut päätään... Mies ei halua lapsia pienellä ikäerolla, joten pitää varmaan pari vuotta vielä odotella.

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app
 
Älä Rimpsukka täysin menetä toivoasi. Mun mies sanoi pitkään että yksi lapsi riittää. Kun esikoinen syntyi hän oli edelleen sitä mieltä. Jonkin ajan kuluttua kun kyselin, et eikö tosiaan voitas toista tehdä, niinhän vastas ehkä, joskus 5 vuoden päästä. Mut viimeksi kun aiheesta puhuttiin ja sanoin että minimissään kaks vuotta ikäeroa olis hyvä, niin mies kysy et eikö edes kolme. Sit perustelin miks kaks olis hyvä ja että olis hyvä alottaa ens vuoden kesäkuussa. Siihen mies vaan naurahti ja totea "jaaha". :D
 
Hei, liityn yritystä odottelevien joukkoon. Meillä esikoinen nyt 1v8kk, ja kakkosen yritystä mahdollisesti aloitellaan maaliskuun tienoilla, kunhan ei itsellä mene pupu pöksyyn ennen sitä! :)
 
kiva että täällä on muitakin samanlaisessa tilanteessa olevia ja monella näyttää aloituskin sijoittuvan myöskin tuonne kesän -15 tienoille!

tällä hetkellä itseä alkanut mietityttää papa-koetta tehdessä paljastunut diagnoosi määrittelemättömät kuukautishäiriöt...tuolloin en asiaa paljon miettinyt kun omasta mielestä mitää oireita mikä siihen viittaisi ole, mutta nyt kun yritystä enemän suunnittelee on asia alkanut pyöriä taas mielessä...
 
Täällä kanssa yksi. Miehen kanssa oli alunperin puhetta, että 3 vuoden ikäerolla ja max kaksi lasta. Nyt esikoinen on reilun vuoden ja mulla on ihan jäätävä vauvakuume. Olen saanut miestä pehmitettyä ja näillä näkymin jätetään ehkäisy pois vuoden vaihteessa. Pyritään kompromissiin. Esikoinen olisi sitten luultavasti reilu 2 v, jos tuo raskautuminen onnistuu niin kuin viimeksi.
 
Täällä o/ Kaks lasta (poika 2/2012 ja tyttö 11/2013) jo on, mutta se kolmas olis toiveissa...vaikeista raskauksista huolimatta. Mutta tällä kertaa ikäeroa saisi olla selvästi enemmän kuin tuo 1v9kk (ihan jo siksi, että jos taas olen pois pelistä lähes koko raskauden, olis jo nuo isommat vähän vanhempia), eli vielä n. vuosi pitäisi kituutella. Laitatin hormonikierukan 3kk synnytyksestä, sitä kun ei niin helposti hetken mielijohteesta kierretä :wink
 
tervetuloa kaikki! täällä taas menossa sellainen vaihe, ettei millään jaksaisi malttaa kesäkuuhun asti mutta mies pistää vastaan ja sanoo että se on se kesäkuu...ja ilman miestähän sitä lasta on paha hankkia :D
 
Löytyihän täältä ketju johon sovin :)
Mulla olisi neljäs haaveissa (ja miehelläkin kyllä), mutta yrittää voidaan alkaa vasta ehkä ensi kesänä :/ Meillä on 4v ja 2v pojat ja 3,5kk tyttö, ja pitäisi odottaa, että vanhin menisi kouluun ennenkuin voidaan neljäs laittaa. Ehkäisyksi tässä pitkän harkinnan jälkeen valikoitui varmat päivät, koska ei se nyt mikään katastrofi olisi jos raskaaksi tulisin ennen ensi kesää. Ja eihän sitä tiedä miten kauan raskautumiseen menee. Ekat kaksi on tärpänny käytännössä siitä, että pestiin alkkarit samassa koneessa, mutta kolmatta yritettiin yli vuosi :/ Tosin mulla diagnosoitiin kilpparin vajaatoiminta alkuraskaudesta, joka omalta osaltaan vaikeutti raskaaksi tuloa.
Kunhan menkat alkaisi, niin tilaan ovistikkuja että saadaan selvyyttä kiertoihin. Osataan vältellä tärppipäiviä.
 
Mun mies ei oo vielä suostunu edes siihen ens kesänä alettais yrittämään, mut onneks siihen on aikaa vielä, mies kun yleensä tarvii aikaa sulatella asioita...
Mies haluis et toka tehtäis vasta vuosien päästä et esikoinen vois sit auttaa hoitamisesa yms. Mut eihän nyt niin voi ajatella! Ja mä oon kans vedonnu siihen, et MÄ sen lapsen kannan, synnytän ja suurimmaks osais alkuun hoidan, niin ei se voi velvottaa et jaksaisin ja pystyisin siihen kaikkeen joskus kymmenen vuoden päästä. :D

muutenkin, mun mielestä mulla on ihan hyvät ja fiksut perustelut miks ens kesänä olis hyvä alottaa yritys. Ja vauva kuume on niiiiin järjetön jo nyt. :D
 
Mulla ei vauvakuume ole itsessään yhtä suuri kuin ennen esikoista, ehkäpä siksi kun tuo tyttö on vielä niin pieni :) Mutta toki pieni vauvakuume on. Ensi kesään olisi tarkoitus meilläkin odottaa että sitten voisi aloittaa yritystä,kun tyttö on jo isompi sitten. Haluaisin tosi kovasti tytölle sisaruksen, ettei hänen tarvitsisi olla ainut lapsi. Aina olen halunnut kaksi lasta. Noin kolmen vuoden ikäeroa olen ajatellut, ainakaan paljon isompaa ikäeroa en halua. Mutta katsotaan mitä tulevaisuus tuo... :)
 
Mä jo ehdin kirjoitella tonne yrittäviinkin, mut pyh ja pah... Suunnitelmat meni uusiks. :sad001 Ehdittiin tuossa miehen kanssa yrittää toista yhden kierron aikana, eikä silloin tärpännyt. Nyt sitten itellä lääkkeet, joita ei suositella raskauden aikana, joten menee tässä nyt ainakin tämä kierto ehkäisyn kanssa ja todennäköisesti seuraavakin. o_O Toisaalta semmonen fiilis, että no tuleepahan ainakin esikoiseen hieman suurempi ikäero (esikoinen nyt 1v 1kk), mut kyllä tää harmittaa, kun jo pääsi vähän harjoitteleen. Vauvakuumetta on ollu enemmän ja vähemmän tän vuoden alusta asti, niin ei oikein meinaa enää pysyä housuissaan. :grin

Meillä haaveena joko kahden tai kolmen lapsen perhe. Toinen saisi nyt tulla pienemmällä ikäerolla ja kolmas ehkä sitten joskus myöhemmin, jos vielä innostutaan. :rolleyes:
 
mukavaa kun uusiakin löytää tänne! meillä olisi haaveissa 3 lasta, ekan ja tokan välillä voisi olla se kahdesta neljään vuotta ja sitten tokalla ja kolmannella 1,5-2 vuotta ikäeroa :)
 
Miten tää vauvakuume voikin olla näin järkyttävä :eek: Nytkin nuorin nukkuu sylissä ja isommat tappelee, mutta silti, olis niin ihanaa olla taas raskaana, synnyttää ja pidellä sitä pientä :Heartpink
Ensimmäinen kierto synnytyksen jälkeen käynnistyi viikonvaihteessa ja voi pojat, tekee tiukkaa olla yrittämättä :grin Ovistikut tilasin että tietää missä vaiheessa kiertoa ovis tulee ja osaa sitten vältellä puolisoa :wink
 
heip.täällä ei niin kuumeilija,paitsi mies!sillä ois koovaaa halu 4lapseen,itellä vähä kauhistuttaa...ennestään jo 4v ja 2x3v pojat. Kierukan kävin ottaa elokuus pois,ei oo tärpänny ja täs 1,5kk itellä ollukki vähä sekavat tunteet,haluuko vai ei...miyteehä tässä tekis..
 
Hei,

täällä kuumeilija, joka elokuun menetyksen jälkeen on jo alkanut haaveilla uudesta yrityksestä. Kirjoittelin tapauksestani enemmän tuonne LA Maaliskuu 2015 -osioon. Ensin ajattelimme miehen kanssa että odotetaan ensi kesään ennen uutta yritystä. Sitten mies alkoi puhua keväästä.. sitten alkuvuodesta.. ja edellisessä kierrossa siirryimme jo varmoihin päiviin ja olin havaitsevani pettymyksen hänen kasvoillaan kun kerroin menkkojen alkaneen! Hänellä taitaa olla isompi vauvakuume kuin minulla :) 3 lasta olisi oma haaveeni, hänellä ei ylärajaa :D nyt siis kp 2/25 ja innolla odottelen menkkojen loppua..
 
Takaisin
Top