Marraskuisten neuvola kuulumiset

Epäreilua, että teillä on noin aikasin ensimmäinen neuvola. Itsellä vasta 9+6 viikolla, ja olisin kyllä halunnut aikaisemmin. Esikoinen kyseessä, joten ihan pihalla kaikista rajoituksista ja muusta.. Onneksi ar-ultra 7+6 niin saa edes tietää kasvaako sielä kohdussa ketään. Näköjään aikamoisia eroja eri paikkakuntien kesken..
 
Mun kokemus neuvolasta, sekä äitiys- että lasten, on että ei sieltä niitä neuvoja saa. Ne on itse haettava muualta. Ja jos jotain neuvoja tuputetaan, niin ne on vanhentuneita tai ei perustu kuin mutuun ("anna perunasosetta 3kk iässä!" "Pakko unikouluttaa!"). Mut tietty erilaisiakin kertomuksia on.

Ite en odota oikeastaan äitiysneuvolasta muuta kuin että vahditaan paino, pissatestit, verenpaineet ym. Ja tietty ultrat.

Saa nähdä, mikä meno täällä meidän nykyisessä asuinmaassa on. Luulen, että riippuu tosi paljon gynestä ja lääkäristä, jotka valitsee. Johonkin yksityiselle klinikalle tarttee hakeutua, kunhan kyselen ensin tutuilta, mikä ois hyvä.
 
Mä en ole vielä varannut neuvola-aikaa, koska pelottaa, jos raskaus meneekin kesken (nyt vasta rv 6+2). Lisäksi käyn joka tapauksessa pari alkuraskauden ultraa yksityisellä. Suurimpana syynä kuitenkin se, etten halua missään nimessä ilmoittaa töissä näin varhaisilla viikoilla raskaudestani ja kertoa käyväni neuvolassa. Onko kellään kokemusta siitä, saako esim. isoissa kaupungeissa ilta- tai lauantaiaikoja neuvolaan? Muistelen joskus lukeneeni lehdestä jotain sellaista, että niitäkin olisi tarjolla, mutta saattoi olla joku kokeilu vain :/

Onko neuvoloissa ajat usein myöhässä vai voiko luottaa annettuun kellonaikaan (jos yrittäisin käydä pikakäynnin vaikka lounastunnilla)?
 
Joko kaikki on varannu neukku-ajan?
Minä käyn eka varhaisultrassa katsomassa näkyykö pikkuista ja sen jälkeen soittelen ja varailen aikaa vasta..
mies luultavasti harvoin pääsee mukaan neuvoloihin.. sillon ku ei oo töissä niin saa jäädä vahtimaan lapsia kotiin.. reppana :D
 
Mä kävin eilen ekassa neuvolassa. Mun laskujen mukaan oli 6+1 (myöhäinen ovulaatio), mutta kuukautisten perusteella olisi ollut 7+5, ja siksi mulle annettiin noin varhainen aika. Nyt raskausviikkojen varmistamiseksi pääsen alkuraskauden ultraan kunnalliselle! :) Olin jo varannut maanantaille Terveystaloon ajan, mutta se peruuntui, kun samana päivänä pääsen siis kunnalliselle. Ei haittaa :p
 
Mä en ole vielä varannut neuvola-aikaa, koska pelottaa, jos raskaus meneekin kesken (nyt vasta rv 6+2). Lisäksi käyn joka tapauksessa pari alkuraskauden ultraa yksityisellä. Suurimpana syynä kuitenkin se, etten halua missään nimessä ilmoittaa töissä näin varhaisilla viikoilla raskaudestani ja kertoa käyväni neuvolassa. Onko kellään kokemusta siitä, saako esim. isoissa kaupungeissa ilta- tai lauantaiaikoja neuvolaan? Muistelen joskus lukeneeni lehdestä jotain sellaista, että niitäkin olisi tarjolla, mutta saattoi olla joku kokeilu vain :/

Onko neuvoloissa ajat usein myöhässä vai voiko luottaa annettuun kellonaikaan (jos yrittäisin käydä pikakäynnin vaikka lounastunnilla)?
Meillä aina neuvola ajat ajallaan. Muistakaahan kaikki sitten että työnantajiem on aina pakko päästää työntekijä käymään kesken työpäivän neuvolassa jos aikaa ei saa sovittua työajan ulkopuolelle jostain syystä :)
 
Mä en ole vielä varannut neuvola-aikaa, koska pelottaa, jos raskaus meneekin kesken (nyt vasta rv 6+2). Lisäksi käyn joka tapauksessa pari alkuraskauden ultraa yksityisellä. Suurimpana syynä kuitenkin se, etten halua missään nimessä ilmoittaa töissä näin varhaisilla viikoilla raskaudestani ja kertoa käyväni neuvolassa. Onko kellään kokemusta siitä, saako esim. isoissa kaupungeissa ilta- tai lauantaiaikoja neuvolaan? Muistelen joskus lukeneeni lehdestä jotain sellaista, että niitäkin olisi tarjolla, mutta saattoi olla joku kokeilu vain :/

Onko neuvoloissa ajat usein myöhässä vai voiko luottaa annettuun kellonaikaan (jos yrittäisin käydä pikakäynnin vaikka lounastunnilla)?

Eiköhän ne ole aikataulussaan pitkälti. Mut ekaan neuvolakertaan pitää varata ainakin tunti. Meillä meni vähän päälle tunti.. 1,5 tuntia oli meille varattu aikaa kuulemma. Sanoin pomolle vaan meneväni lääkäriin, eikä kukaan kysellyt mitään. Onneks mulla alkaa loma eli varhaisultraan ei tarvi ensi mennä työajalla... :happy:
 
Meillä aina neuvola ajat ajallaan. Muistakaahan kaikki sitten että työnantajiem on aina pakko päästää työntekijä käymään kesken työpäivän neuvolassa jos aikaa ei saa sovittua työajan ulkopuolelle jostain syystä :)

Joo, mutta se ei ole työaikaa eli vähennetään palkasta/tunneista.
 
Joo, mutta se ei ole työaikaa eli vähennetään palkasta/tunneista.
Joo se on totta hyvä kun sanoit , unohin ite sen. Mä lähinnä ite laiton ton sentakia että oon useilla työpaikoilla huomannnu että neuvolakäyntejä ei hyvällä katsota valitettavasti. Asiasta kukkaruukkuun mulla ensi viikon perjantaina varhaisultra kunnallisella. Kovasti jännittää täällä. Sen jälkeen varataan sitte eka neuvolakäynti.
 
Aamulla ois eka neuvola ja jännittää niin ettei uni tule! :D täällä mä pyörin sängyssä ja isäntä kuorsaa tyytyväisenä vieressä :/
Viikoista ei oo oikeen varmuutta tällä hetkellä, kun tammikuun keskenmenon jälkeen ei oo ollu kunnon kuukautisia :sad001
Onko muille tuttua että viikot hakusessa? Ultraako ne siinä tapauksessa ekalla kerralla? Kun ei se varmaan keskustelemalla kuitenkaan selviä :)
 
Aamulla ois eka neuvola ja jännittää niin ettei uni tule! :D täällä mä pyörin sängyssä ja isäntä kuorsaa tyytyväisenä vieressä :/
Viikoista ei oo oikeen varmuutta tällä hetkellä, kun tammikuun keskenmenon jälkeen ei oo ollu kunnon kuukautisia :sad001
Onko muille tuttua että viikot hakusessa? Ultraako ne siinä tapauksessa ekalla kerralla? Kun ei se varmaan keskustelemalla kuitenkaan selviä :)

Tsemppiä neuvolaan :) Luulen kyllä että pääset ultraan, mutta en tiedä onko se jo tällä kerralla vai varaatteko nyt terkkarin kanssa lääkärille ajan. Tulehan kertomaan sitten miten meni :)
 
Eka neuvola takana! Keskustelemalla siitä selvisi :) yhteisymmärryksessä sovittiin edellisten kuukautisten mahdollinen ajankohta ja siitä arvioitiin viikkoja olevan 6+2 :)
Ja eka ultra ja verikokeet menee sitten huhtikuun puoleen väliin.
Olin eka ajatellut että en menis varhaisultraan.. mut nyt mä luulen, et jotta saan oman mielen rauhoittumaan niin taidan ehkä sittenkin varata ajan :)
 
Takaisin
Top