Marraskuisten neuvola kuulumiset

Ajattelin varailla neuvolaa sitten maanantain ultran jälkeen. Tai siis toivottavati pääsen varaamaan sitten. Ekalla käynnillä yleensä jutellaan asioista yleisesti ja kartoitetaan elämäntapoja ja syömistottumuksia jne. Kivahan niistäkin on jutella mutta kun tahtois jo päästä ITSE ASIAAN eli kuuntelemaan ja katselemaan ultralla:joyful: Miten niin malttamaton?!

Mullakin maanantaina ultra :) Ei oo enää montaa päivää :)
 
Kävin mieheni kanssa tänään (rv 7+4) aamulla ennen töihin menoa ekan neuvolakäynnin, kun halusivat tavata kaksosraskauden takia jo nyt - itsehän en olisi vielä halunnut mennä, koska alkuraskaus on sujunut ihan kivasti ja tarvittaessa käyn mieluummin tutulla yksityisgynellä kuin neuvolassa :)

Puolessa tunnissa ehdittiin käydä nopsaan läpi ruokavalio, alkoholi, liikunta, terveydentila, sukurasitteet ja jatkosuunnitelma (rv 9+4 verikoe, rv 10+4 pidempi neuvola-aika omalle terkalle & rv 11+3 nt-ultra äitiyspolilla).

Ei ollut niin ahdistava kokemus kuin pelkäsin, mut en kokenut tuosta olleen mitään hyötyäkään. Kova resurssipula tuolla neuvolassa on (tuli esille useaan kertaan), joten tuskinpa kovin tiheästi tulevia aikoja tyrkyttävät :D
 
Ensimmäinen neuvola ois 4.4, labrat sitä seuraavalla viikolla. Varhaisultrassa ois mukava käydä, mut ei taida rahatilanne antaa myöten, joten täytyypi kuukauden vielä ootella Np-ultraan :)
 
Sain ekan neuvolan huhtikuun loppuun kun oli ainoa aika joka ei ollut ihan keskellä päivää. Onko muiden neuvoloissa tarjolla iltavastaanottoja? Tympeää jos joutuu olemaan töistä poissa, kun niitä käyntejä nyt kuitenkin tulee jonkin verran.
 
Tulin tänään töistä kotiin vähän aikaisemmin, ja mieskin oli kotona. Siivottiin ja istuskeltiin joku aika ja tehtiin pihahommia. Sen jälkeen lähdettiin ostoskierrokselle ja tietty ku pihasta päästiin, ni mies muisti et neuvolasta on tullu kirje. Nyt mä kärvistelen autossa ja pohdin mitä siin kirjeessä mahto olla. Ei sit miehelle tullu aiemmin mieleen sanoa mitään... :banghead:
 
Kirjeessä oli oman hoitajan tiedot ja ohjeet ensimmäiseen käyntiin ja tiedot tulevien käyntien sisällöistä. Lisäksi infovihkoja seulonnoista ja ens kertaan mennessä pitäis olla suunniteltu et mihin seulontoihin halutaan osallistua.
 
Mäkään en oo vielä varannu neuvolaa, soitin kyllä sinne, mutta siellä pidetään suunnittelupalaveria ja suunnitellaan resursseja ym. Meillä on siis koko kaupungin äitiysneuvolat keskitetty yhteen paikkaan, niin delegoivat odottavat äidit nyt sitten. Th lupasi soittaa joko perjantaina tai ensi viikon alussa. Perjantaina ei soittoa kuulunut, joten ensi viikolle sitten:happy: sen verran kuulin että meidän iki-ihana kätilö on vaihtanut työpaikkaa :sad010 meinasi päästä itku etten halua kellekään muulle tädille :D hän ehti meihin tutustua niin hyvin ja kemiat kohtasivat :)
 
Soitin myös neuvolaan ja sain ekan ajan 5.4, ihmeen myöhään vai onko muillakin? Viikkoja tuolloin 10 !
Mä sain ajan 3.4 ja silloin olis jo 9+3 onneksi on jo kahdesti ultrattu ja molemmilla kerroilla näkynyt syke, joten siinä mielessä ei oo kiire siihen neuvola rumbaan
 
Tänään uskaltaudun soittamaan sinne neuvolaan, katsotaan miten pitkälle ensimmäinen käynti menee :)
 
Täälläkin eka neuvola varattu. Sainkin yllättävän nopsaan sen, jo parin viikon päähän 10.4., jolloin siis 7+3. Saa nähdä kuuntelevatko jo sydänääniä silloin, meillä ei nimittäin esikoisen aikaan ekassa neuvolassa edes yritetty kuunnella, "ettei tulisi turhia pettymyksiä, kun ei välttämättä vielä kuulu".
 
Äääh. Munkin tarttis saada soitettua sille yhdelle kätilölle. Miten tää voi olla niin vaikeeta. Mietin, että soitanko huonoon aikaan, oonko asialla nolosti liian aikaisin, kun nyt on kuitenkin vasta 6+3... Mitä mä sille sanon puhelimessa ja osaanko ees vieraalla kielellä sanoa kaiken oikein.

Ja mietin, että oonkohan raskaana ollenkaan. Ja mitä jos menee pian kesken, niin sit oisin ihan turhaan nähnyt vaivaa.

Blaa blaa blaa.
 
Kuulostaa oikein hyvältä ajalta olla kätilöön yhteydessä Ma'Am :)

Mie soitan nyt sitten tänään sinne neuvolaan, unohdin eilen :p
 
Kopsasin oman viestini testejä ketjusta. Mulla siis ollut vaaleat testit ja viikkoja clearbluessa liian vähän mielestäni.

Neuvolasta soitettiin takaisin. Ei ollut yhtään huolissaan terveydenhoitaja noista mun testeistä eikä ollut puhettakaan mistään verikokeissta tms vaikka sanoin että huolettaa kohdunulkoinen jne. En nyt tiedä mitä ajatella. Sain just tietää että täällä tuppukylässä edes ultrata vaan pitää kaupungista varata aika. Kuukauden päästä eka nla. Great.

5.2. Siis vasta aika. Siihen asti eletään epätietoisuudessa. Th laski että 5+3 olis nyt ja koska mulla on hieman heittoa kierrossa (28-33) niin ovis on voinut olla myöhemmin mitä luulin.
 
Kopsasin oman viestini testejä ketjusta. Mulla siis ollut vaaleat testit ja viikkoja clearbluessa liian vähän mielestäni.

Neuvolasta soitettiin takaisin. Ei ollut yhtään huolissaan terveydenhoitaja noista mun testeistä eikä ollut puhettakaan mistään verikokeissta tms vaikka sanoin että huolettaa kohdunulkoinen jne. En nyt tiedä mitä ajatella. Sain just tietää että täällä tuppukylässä edes ultrata vaan pitää kaupungista varata aika. Kuukauden päästä eka nla. Great.

5.2. Siis vasta aika. Siihen asti eletään epätietoisuudessa. Th laski että 5+3 olis nyt ja koska mulla on hieman heittoa kierrossa (28-33) niin ovis on voinut olla myöhemmin mitä luulin.
Onko mahdollisuutta käydä yksityisellä?
 
Kopsasin oman viestini testejä ketjusta. Mulla siis ollut vaaleat testit ja viikkoja clearbluessa liian vähän mielestäni.

Neuvolasta soitettiin takaisin. Ei ollut yhtään huolissaan terveydenhoitaja noista mun testeistä eikä ollut puhettakaan mistään verikokeissta tms vaikka sanoin että huolettaa kohdunulkoinen jne. En nyt tiedä mitä ajatella. Sain just tietää että täällä tuppukylässä edes ultrata vaan pitää kaupungista varata aika. Kuukauden päästä eka nla. Great.

5.2. Siis vasta aika. Siihen asti eletään epätietoisuudessa. Th laski että 5+3 olis nyt ja koska mulla on hieman heittoa kierrossa (28-33) niin ovis on voinut olla myöhemmin mitä luulin.

Kannattaa sinne meri Ouluun varata aika, sehän on tosi edullinen eikös :) Ens viikolle aikaa?
 
Mä myös uskalsin ultraan soitella ajan. 10.4 ois aika!! Iiik!! :woot: silloin viikot 7+2 .. Oireet on pysynyt vahvana joka toivottavasti on hyvä merkki.:rolleyes:
 
Tänään soitin neuvolaan ja heti huomenna ois eka kerta. Täti jää viikon lomalla ja halusi, että saadaan homma pyörimään.
 
Takaisin
Top